Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:05

Ik heb ruim 16km door het bos gelopen vanmorgen. Was afzien, want ik was gisteren voor het eerst in een jaar weer gaan skaten en ik had daardoor spierpijn in mijn hamstrings. Vooral heuvel op was dat even op mijn tanden bijten.
Nog twee weken tot de halve marathon :)

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:46

Spannend SV. Je gaat dat goed doen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:14

Leuk plaatje zo SV!
Morris, zoek even op nervus peroneus. Ik denk dat je van die zenuw last hebt..

Ik ben zo blij :D. Ik heb een dikke maand terug een spuit corticosteroïden in mijn voet gekregen voor de ontsteking en beknelde zenuw daar. Anderhalve week later begon het lopen alweer iets terug te komen (ik heb vanaf half juli mijn voet niet kunnen afrollen en maandenlang op krukken gelopen, dus ik begon met een paar keer per dag 3 stapjes). En vandaag heb ik bij de paarden per ongeluk een paar pasjes gejogd- > zonder pijn! *\o/* .

Het is niet waarschijnlijk dat alles al is opgelost dus ik moest dat eigenlijk niet doen, maar het is wel een enorme mentale opsteker haha.

Wie weet kan ik volgend jaar het hardlopen wel weer oppakken *fingers crossed*.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:22

Gem, wat fijn dat je weer kunt lopen, hoe is het vandaag gegaan met de 10 km?

SuperVixen, mooie foto weer, met zoveel km in de benen gaat het vast goedkomen!

Hoe is het bij de anderen gegaan met hardlopen? Komen veel langere afstanden voorbij!

Sintara, fijn dat je pijn vrij bent vandaag! Hopelijk is het snel echt weg zodat je weer kunt gaan opbouwen!

Ik las wat over hardloopschoenen, ik het asics.
Qua sporthorloge heb ik een applewatch, ideaal maar wel schandalig duur.

Afgelopen week heb ik zelf voor het eerst 15 minuten achter elkaar hardgelopen, ging beter dan verwacht en ik heb flink doorgerend want mijn gemiddelde zat op 6.14" per kilometer. Ik denk dat dit iets te hard voor mij is als ik het 5 km moet volhouden over 2 weken...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:52

Sintara wat goed om te horen dat het eindelijk beter gaat! Hopen dat de stijgende lijn blijft.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:56

Sintara fijn te horen dat je wat beter bent weer!

Yesterday: ik vind 10 per uur ook een fijne snelheid maar moet er ook hard aan werken inderdaad. Mijn doel voor zaterdag is de 5 km lopen op 9,5km per uur. Terwijl ik gisteren de 3 km liep op 11,11 km per uur. Dus misschien best een beetje bijstellen en kijken of je richting het eind nog een tandje bij kunt steken?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:32

liespower94 schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd op wat voor schoenen jullie lopen. Zag net op Facebook een artikel waarbij ze alleen maar over Puma, Nike en Adidas hardloopschoenen praten. Welke schoen(en) hebben jullie?

Mijn start-to-run reeks heb ik gelopen met schoenen van Aldi. Daarna Brooks, 3 paar Asics, 1 paar On, twee identieke paren Kalenji SD (van Decathlon), en zelfs Crivit (van Lidl). Lopen allemaal best lekker, al duurt het precies altijd langer voor ik die duurdere merken ingelopen heb, maar de demping houdt volgens mij wel langer.

Hier vorige week dinsdag voor t laatst gelopen, maar wel met rugpijn door n val van mijn paard. Ben nogal hard op mijn heup beland, en n weekje later is t nog niet over. Was hier nogal n pechweekje: datzelfde paard was 's anderendaags kreupel, en had gisteren ook nog koliek, en mijn oudste merrie (27) heeft vermoedelijk n ontstoken kies die operatief zou moeten verwijderd worden, maar ik wil de kosten (minstens 1000 euro) hiervoor niet meer aangaan, dus ik hoop dat we de boel met AB wegkrijgen, maar DA vreest ervoor. Niet echt on topic, maar moest me even van het hart.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:54

Oei hwn. Altijd ellende zieke dieren. Ik zal duimen voor je paard.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 06:31

Aiii hwn.. toen ik mijn paard nog had, moesten ze ook een kies trekken, heeft uiteindelijk 2500 euro gekost, mede door een week kliniek. Ik kon het toen zelf niet spoelen. Wat een ellende was dat, dus goed dat je er over nadenkt of je dat nog wilt.

Hoe heb je die kalenji's gekozen? Ik stond zaterdag bij de decathlon naar de schoenen te kijken, maar ze hebben zoveel, ik zou niet weten hoe ik een keuze zou moeten maken. En ik vraag me af of het personeel kundig genoeg is om je te helpen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:52

Zal van de raadgever afhangen. Ze zoeken bij decathlon wel zoveel mogelijk mensen met een passie voor hun rayon en je krijgt ook zeker een opleiding over loopschoenen en hoe die te kiezen. Sowieso altijd voor het segment intensief gebruik of expert of zoiets gaan. Ze omschrijven op de kaartjes ook goed het gebruik en dat klopt bij de running vrij goed.
Kalenji was toen ik er nog werkte volop bezig met het ontwikkelen van hun loopschoenen en ik gok dat de kwaliteit sindsdien ook veel verhoogd is. Heb er ook naar staan kijken maar nog niet aangedurfd. Zou graag twee paar loopschoenen hebben om af te wisselen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:02

Ik loop al jarenlang trouw op asics. Heb een paar new balance om eenkeer echt van soort schoen af te wisselen maar denk niet dat ik die nog ga vervangen als die op is. En voor trails heb ik Salamon.
Van vrijdag op zaterdag een nachttraining gehad van de roparun . Was erg leuk maar heb daardoor wel een hele nacht gemist. Had zaterdag te veel verplichtingen om nog bij te kunnen slapen.
Zondag ochtend nog een duurloop gedaan in het bos van twee uur. Nu is het echt aftellen tot Texel.

hwn hopelijk komt het goed met behulp van de antibiotica

Sintara hopelijk hersteld je voet zich helemaal zodat je weer kunt gaan lopen.

Yesterday een mijlpaal die 15min. In het begin is het inderdaad aftasten welke tempo je aankunt. Beter maar aan de veilige kant beginnen. Versnellen kan altijd nog.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:58

Sintara, zeker een opsteker zeg!
Dank voor je tip van ‘nervus peroneus’. Ik zit nogal vaak met de benen over elkaar en eigenlijk zit ik altijd thuis opgevouwen op de bank. Niet echt bevorderlijk denk ik. Daar ga ik nu flink op letten en niet meer doen.

Ik heb twee paar hardloopschoenen, beiden Asics. Ik zou ook niet zo snel een ander merk durven...
Hwn, ik ben begonnen op hardloopschoenen van de scapino, ik wilde eerst weten of hardlopen leuk zou gaan vinden. Dit was het geval. Na een enkelblessure, waarschijnlijk door de scapino schoen, ben ik snel naar goed winkel gegaan voor advies en natuurlijk een paar schoenen.

Greetje een nachttraining, lijkt me best een lastig...knap gedaan!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:20

Gisteren een trail gelopen met de hond op de Veluwezoom. Erg mooi en weer wat langer gelopen sinds mijn blessure! 13.3 km. Dat was even een mentale grens die ik overging. Voorheen ging dat toch pijn doen, nu niet :D

Ik loop trails op Salomon Speedcross 4 schoenen en op de weg op Asics. Beide schoenen zitten echt heerlijk.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:01

Lisitano, wat fijn! Dat moet naar meer smaken. Lekker nagenieten nu.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:08

Gisteren dus de Venloop gelopen. Doel was lekker lopen en dat is gelukt. Ondanks de drukte tóch een PR gelopen. 10 km binnen het uur. Helaas is de Venloop zo druk dat je de eerste km soms stukjes moet lopen.
Mijn hardloopschoenen zijn Brooks. Heb UnderArmour gehad, Asics en Kalenji.
Maar Brooks past het best bij mij.

Sterkte met je paard HWN.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:15

Veel sterkte met je paard hwn :( Altijd zo naar om zo te moeten besluiten of het voor het dier beter is nog iets te doen of juist niet.

Mooi dat je een PR hebt gelopen jnien :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:22

Lisitano ik heb ook de salomon speedcross gehad, maar ik vond ze erg stijf en hard. Wat een verschil met de saucony's.

Jnien goed gedaan!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:12

Hey iedereen, hoe is het hier!? :)

Fijn dat iedereen nog zo lekker aan het lopen is zeg, het is er ook echt wel weer voor aan het worden. En nu met de langer wordende dagen...Heerlijk!!!

Over de Venloop veel gehoord. Lijkt me een leuke run. :) Gefeliciteerd met je PR Jnien!

Greetje, poeh zeg, nacht doorhalen met een training en dan vervolgens niet bij kunnen slapen. Pittig hoor.

hwn, sterkte met je beestjes. :(:)

Supervixen, ziet er weer uit als een heerlijke run door het bos. Prachtige foto!

Ik heb eergister de halve marathon in Zandvoort gelopen. Heerlijk weer, tof parcours en er hing een lekkere sfeer! Had er een weekendje van gemaakt met een vriendin, dus was erg geslaagd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:44

Hooi! Mag ik mij ook melden?
Ik ben weer begonnen met hardlopen na een korte pauze (weer, grieperig, school stress).
Ik loop samen met mn vriend, voor het afvallen, fitter worden en ook om lekker buiten te zijn!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:06

Hoi:) Mag ik me ook aanmelden.
Ik ben na 2 jaar niet meer sporten voor het eerst begonnen met hardlopen bij een vereniging daar lopen we nu 1 keer per week wil even opbouwen en dan wil ik als het beter gaat vaker lopen ook voor me zelf.
Zal me voorstellen ben Chantal en 34 jaar jong :)
Ik heb hiervoor altijd fanatiek gehandbald en ook tussen door paardrijden gedaan :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:45

Welkom! Leuk dat je bij een vereniging loopt.
Als je maar een keer per week loopt, zou ik er zeker nog een keer bij aan plakken zelf.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:54

Supervixen schreef:
Welkom! Leuk dat je bij een vereniging loopt.
Als je maar een keer per week loopt, zou ik er zeker nog een keer bij aan plakken zelf.

Ja ga ik zeker doen ik ga nu eerst paar weken 1 keer in de week en dan ga ik daarna een dag erbij plakken

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:00

Welkom Chantal :)! Ik zou ook kijken of je een tweede training erbij wilt pakken, zeker als je nu wilt gaan opbouwen. En ook een welkom voor Esther natuurlijk.

hwn sterkte met je paard :(:).

Ik heb zondag ein-de-lijk weer eens in een korte broek en hemdje gelopen. Zo lekker dat dat alweer kan!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:31

Noeps schreef:
Welkom Chantal :)! Ik zou ook kijken of je een tweede training erbij wilt pakken, zeker als je nu wilt gaan opbouwen. En ook een welkom voor Esther natuurlijk.

hwn sterkte met je paard :(:).

Ik heb zondag ein-de-lijk weer eens in een korte broek en hemdje gelopen. Zo lekker dat dat alweer kan!

Ja, heerlijk he!
Hier gister ook in een t-shirtje, zo lekker

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:43

Kon dat hier ook maar al :+ Het is hier echt nog lange broeken en jasjes weer, maar gelukkig is de lente onderhand hier ook aangebroken!

Vanochtend weer lekker gelopen, merk echt dat ik qua conditie al veeel verder kan, maar m'n spieren hebben het er nog wel lastig mee. Tot nu toe dus nog niet veel verder dan 5km, maar dat komt wel weer :)

Lisitano zo mooi is de veluwezoom! Wel pittig terrein om door hard te lopen of viel het mee?