Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:18

4EverHobbes schreef:
Maar eh, zwanger geraakt tijdens een drugsweekendje? Is dat kind verwekt terwijl zus aan de drugs zat?

Nou dat vraag ik mij ook af.. Laatst een kindje meegemaakt welke zijn ouders heroïne verslaafd zijn (woont gelukkig bij pleegouders). Wat een drama is dat als je als baby heroïne-verslaafd ter wereld komt.. Dat komt nooit meer helemaal goed.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:20

Wendy schreef:
@topsylover: dit gaat misschien heel hard klinken, maar het wordt tijd dat je zus verantwoordelijkheid gaat nemen voor haar eigen leven en dat van haar ongeboren kind.
Zij is zelf verantwoordelijk voor haar keuzes: om er met de pet naar te gooien met haar studie, om samen te zijn met die vent en om een kind op de wereld te zetten in deze situatie.
Maar wat jij nu doet helpt natuurlijk niet :D :n
Zo te lezen houd je van je zus... kun je haar ook steunen in de keuzes die zij maakt (en dus niet de jouwe zijn)?

Tja, verantwoordelijkheid kent ze niet zo goed. Ze is enorm goedgelovig en afhankelijk en kan/wil niks alleen. Als haar vriend 2 nachten weg is om te werken staat ze meteen bij mama op de stoep omdat ze niet alleen wil zijn.
Ik vraag haar regelmatig van; hoe wil je dit doen en hoe ga je dat oplossen? "komt wel goed" is het antwoord wat ik standaard krijg.
Dat laatste vind ik dus zo moeilijk. Ze is 26, geen geld , geen (goede) opleiding, geen doorzettingsvermogen, geen werkethiek, geen spaargeld op de rekening. Hoe kan ik dan zegen "joepie, een kind!"

4EverHobbes@ Ja dat heeft ze me zelf verteld. Ze waren een weekendje weg op een vakantiepark, het huisje hebben ze nauwelijks verlaten.
Ze is niet verslaafd hoor! Maar wel dom genoeg om zich mee te laten slepen in de groepsdruk en deed regelmatig in het weekend een pilletje.

Evelijn

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:32

Weet ik zou die vraag "Hoe wil je dit/dat gaan doen/oplossen?" gewoon niet meer stellen... daar doe jij jezelf geen plezier mee en je zusje ook niet. Dat is niet aan jou ZIJ is volwassen, ZIJ is zwanger en ZIJ blijft bij die kerel... maar ZIJ mag ook best blij zijn met haar zwangerschap (gelukkig wel dat kindje krijgt het zo te horen al lastig genoeg)
Jij krijgt geen baby... jij wordt tante en dat neefje of nichtje wat er komt heb je zoveel mee te maken als je zelf wil. Vind je foto's maken van dikke buiken niet leuk... verwijs haar naar iemand die dat wel kan/wil etc.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:03

Hoevaak hoor je wel niet dat ze niet wisten dat ze zwanger waren of zeggen, het ging gewoon dwars door de pil heen! Ja ja......

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:12

Evelijn schreef:
Weet ik zou die vraag "Hoe wil je dit/dat gaan doen/oplossen?" gewoon niet meer stellen... daar doe jij jezelf geen plezier mee en je zusje ook niet. Dat is niet aan jou ZIJ is volwassen, ZIJ is zwanger en ZIJ blijft bij die kerel... maar ZIJ mag ook best blij zijn met haar zwangerschap (gelukkig wel dat kindje krijgt het zo te horen al lastig genoeg)
Jij krijgt geen baby... jij wordt tante en dat neefje of nichtje wat er komt heb je zoveel mee te maken als je zelf wil. Vind je foto's maken van dikke buiken niet leuk... verwijs haar naar iemand die dat wel kan/wil etc.

Precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:38

Dat scenario ben ik ook altijd bang voor. Condooms doen we niet aan, maar zo'n pilletje vertrouwen vind ik ook lastig. Gewoon omdat ik ze echt never nooit niet wil (niet dat het hooguit verkeerde timing is). Abortus zou ik dus wel makkelijk over denken. Ik slik die pil niet voor niks.. die parasiet mogen ze dan gerust weghalen :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:46

Lekker haar probleem haar probleem laten. Maar ook al sta je er niet achter hoef je het kind niet te haten. Zolang jij niet gaat inspringen met geld of andere dingen die voortvloeien uit haar domheid heb je er toch geen last van? Tante spelen is toch niet erg? Ik zie het probleem niet.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:47

Ik heb de keuze gemaakt, om geen kinderen op de wereld te zetten.
Maar om nu te zeggen dat abortus een makkelijke 'oplossing' is om een parasiet op te ruimen, gaat me echt te ver.
Ik denk dat je anders praat, mocht je ongewenst zwanger raken. En ja, misschien is en blijft de keuze om kindvrij te blijven. Omdat een kind niet past in je leven, of medisch, of anders. Een 'parasiet' weghalen, de keuze voor de woord vind ik ronduit kortzichtig. Is mijn bescheiden mening :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:51

Het woord parasiet zou ik nooit gebruiken maar ik denk er (nu) net zo makkelijk over als Idinn..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:57

Ik denk dat het altijd wel impact heeft.
Maar ik zou het zeker weten weg laten halen. Als het niet bij je past dan word het er voor een kind ook niet beter op het wel te laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:03

Ik zou er mee moeite mee hebben dat ik naakt wijdbeens voor een arts moet liggen :+

Zoals ik er nu over denk, denk ik er vrij makkelijk over. Kan een vruchtje ook echt niet als een baby beschouwen. Heb er gewoon niks mee. En zou gek worden als zo iets, in mij zou groeien.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:05

love_western schreef:
Ik zou er mee moeite mee hebben dat ik naakt wijdbeens voor een arts moet liggen :+

Zoals ik er nu over denk, denk ik er vrij makkelijk over. Kan een vruchtje ook echt niet als een baby beschouwen. Heb er gewoon niks mee. En zou gek worden als zo iets, in mij zou groeien.

Ik was maar halfnaakt bij m'n spiraaltje plaatsen. En ik heb gelukkig een mega chille huisarts, is een jonge vrouw die de studentenpraktijk hier doet. Dat is te merken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:13

Magrathea schreef:
love_western schreef:

Ik was maar halfnaakt bij m'n spiraaltje plaatsen. En ik heb gelukkig een mega chille huisarts, is een jonge vrouw die de studentenpraktijk hier doet. Dat is te merken _O-

Haha bedoel ook halfnaakt.

Maar gewoon het idee :=

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:17

Ik ben pas 20 maar weet ook vrij zeker dat ik geen kinderen wil. Naast dat ik niet met ze kan omgaan, mijzelf echt geen geschikte ouder zou vinden (vind mijn eigen geluk veel te belangrijk), het heel veel geld scheelt en ik liever een roedel honden heb.. zou ik ook geen kind op deze wereld willen zetten.
Nee ik vind de wereld niet door en door bedorven hoor, ben o.a. best gelukkig maar of er een toekomst is?

Iemand die ik ken wil aan kinderen beginnen met haar vriend (die dat nog niet wilt, de meid is nog maar 21) omdat ze 'geen zin meer in school heeft dus het dan wel kan'. whut

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:54

PrizTwir schreef:
Hoevaak hoor je wel niet dat ze niet wisten dat ze zwanger waren of zeggen, het ging gewoon dwars door de pil heen! Ja ja......

Mijn halfzusje was gewoon heel slordig met de pil, haar (toenmalige) vriend wist ervan maar ging er toch zonder rubber overheen en toen ze erachter kwamen dat ze zwanger was probeerde hij zich er onderuit te kletsen door te zeggen dat hij wist dat ze de pil niet goed nam maar dat het haar verantwoording was.
Daar heb ik op gereageerd met een 'ho eens even, jij wist dat ze de pil niet dagelijks nam, je bent zonder condoom met haar naar bed gegaan en nu schuif je de boel op haar af? Waar 2 n**ken hebben 2 schuld meneer en zéker als je weet dat ze zo slordig met de pil om gaat'.
Vond hij niet zo grappig. :+

Maargoed, datzelfde zusje heeft nog 2 kinderen gekregen die ook een 'oeps, anticonceptie niet (goed) gebruikt' waren. :x

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:06

PrizTwir schreef:

Ik raakte ook gewoon zwanger ondanks een door een gyn geplaatste spiraal, hoor! :)
Het is godzijdank niet aan de orde van de dag maar niet één anticonceptie biedt 100% zekerheid.
Los van sommige lakse mensen met pil/condoom kan het ook gebeuren als je iets correct slikt/gebruikt/plaatst.

En echt, ik heb dat ding in mijn buik zo gehaat!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:09

Het kan altijd gebeuren.
Maar bij de pil niet zo vaak als sommige beweren.
Maar dan vergeten ze even dat ze ziek zijn geweest. Of een dagje vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:36

Morris, ach het is gelukkig ook mijn mening hoe ik dat ongewenste klompje cellen wil noemen.. en ik denk niet dat ik dan anders zou praten, mocht ik ongewenst zwanger raken. Ieder z'n ding.. kinderen absoluut niet de mijne :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:32

Palmera schreef:
PrizTwir schreef:

Ik raakte ook gewoon zwanger ondanks een door een gyn geplaatste spiraal, hoor! :)
Het is godzijdank niet aan de orde van de dag maar niet één anticonceptie biedt 100% zekerheid.
Los van sommige lakse mensen met pil/condoom kan het ook gebeuren als je iets correct slikt/gebruikt/plaatst.

Een correct geslikte pil biedt 99,9% bescherming tegen zwangerschap. 1 zwangerschap op 1000 vrouwen per daar volgens mij? Maar dat is toch een stukje minder dan dat er 'per ongeluk' zwangerschappen 'door de pil heen gaan' :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:35

Palmera :oo wtf echt
#schietindepanischeantisexmodus %)
#vriendjenijdig >;)
T zal je gebeuren ... ik word niet goed :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:39

https://www.buzzfeed.com/maryanngeorgan ... .seDBAqKjq

Wat een nachtmerrie als je niet weet dat je zwanger bent en je opeens begint te bevallen. Ik zou ook niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, ik denk dat het alleen totale paniek is waardoor je niet meer normaal na kan denken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:45

Cer schreef:
Palmera :oo wtf echt
#schietindepanischeantisexmodus %)
#vriendjenijdig >;)
T zal je gebeuren ... ik word niet goed :oo

Toen ik na de gewraakte test de dader opbelde om hem het nieuws te vertellen dacht hij de eerste 20 minuten van mijn hysterische betoog dat 1 van mijn honden dood was. :+ Het werd hem maar niet duidelijk welke.
Dit zegt vast wel genoeg over mijn gemoedstoestand. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:48

Maar hoe weet je dan dat je moet testen?? Of doe je dat dan gewoon zo om de zoveel tijd? (Ik wel nl, nogal paranoia en terecht blijkbaar :') )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:48

Ik vind de reacties daarop ook zo vreselijk... De vrouw kijkt naar een bail van 11mln USD. 11 miljoen! Er werd aangehaald dat er een pedofiel was die jarenlang kinderen had misbruikt die naar 2 miljoen keek, een vrouw die een dakloze had vermoord 50.000. Idioot land is het ook :n
Trouwens, niet zo gek dat je totaal in paniek schiet als je op totaal geen begrip kan rekenen van je omgeving...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:12

Cer schreef:
Maar hoe weet je dan dat je moet testen?? Of doe je dat dan gewoon zo om de zoveel tijd? (Ik wel nl, nogal paranoia en terecht blijkbaar :') )

Ik had heel snel veel zwangerschapssymptomen. Het viel zeg maar behoorlijk op. :+

Dat telefoongesprek was eigenlijk (toen niet) heel grappig

Lief, in de dode hond veronderstelling:
'Kun je alsjeblieft een naam noemen!'
Ik, de hysterie nabij:
'Ik wíl het helemaal geen naam geven!' :')