paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:56

@Amanda, Tis dat ik net boodschappen heb gedaan, maar volgend weer gaat Skyr een keertje in de mand. Ik vind die dunne yoghurt ook echt niet te eten.
Hmmm, speltvlokken klinkt ook als een goede vulling. Misschien kan ik dan wat minder yoghurt eten. Eet nu 250 gr.

Als ik mijn BMR opzoek is dat 1825. Als ik MFP invul kom ik op rond de 1500c uit. Dus dan eet ik dus te weinig??? :? :?

Ik snap mn lijf niet...

bontejames

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:08

Hmm vind het alsnog raar. Na mijn operatie alleen water kunnen drinken en niks aan voedingsstoffen binnen gekregen 1 week lang. Resultaat 3,7 kilo er af na 1 week NIET eten. Daarna weer gezond opgepakt icm bewegen. Langzaam opgebouwd omdat het eten niet goed gaat nog. En dan zit er weer 1 kilo bij in 2 dagen?

Kan het ergens ook genetisch bepaald zijn of wat dan ook? Ik doe er zo veel voor maar afvallen gaat echt amper meer!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:40

Bontejames, aankomen door te weinig eten bestaat niet. Wat doe je om af te vallen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:02

BJ heb je niet gewoon weer darmvulling gekregen door te gaan eten? Poep weegt ook mee.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 23:04

Uberhaupt... het lijf heeft een week niets gehad. Dat is nu aan het herstellen. Ik zou de eerste 2-3 weken überhaupt niet bezig zijn met afvallen maar met herstellen. Kies wel de gezonde en bewuste keuzes

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:09

Marlon: misschien eet je dan te weinig. Of verkeerde combinaties waar je lichaam niet fijn op reageert. Je kan ipv speltvlokken ook havermoutvlokken doen. Daar zitten geen gluten in, in spelt nog wel. Al is het al veel minder dan tarwe.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:18

Tnx Amanda, ik ga eens kijken wat het verschil is.

Probleem is ook dat ik niet zo veel lekker vind.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:25

Ja dat maakt het ook lastig. Ik zal eens een foto maken van mijn schema van het slankplan. Misschien hebben jullie er wat aan.
Ik had trouwens wel een vage meting :+
Het schommelt per week. Deze week 4x naar de sportschool geweest én nog 4x mijn paard gereden. Dan verwacht je wel wat. :))
Zie hier.
Weging
Afbeelding

Meting
Afbeelding

Schema slankplan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 23:37

Maar kijk eens wat je bij je heupen kwijt bent! Het doet echt wel iets. Komt wel. Even volhouden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:39

Heup, taille en buik :j
Ik merk het aan mijn broeken :D
Daarom moet ik ook meer van de meting uitgaan dan van het wegen.
Het rare is alleen dat het vet is gestegen, spieren gedaald. Dat zou met het sporten toch andersom moeten zijn. Maar goed, dat komt hopelijk nog.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 07:12

Kaus schreef:
Bontejames, aankomen door te weinig eten bestaat niet. Wat doe je om af te vallen?

Nou, niet afvallen door te weinig eten kan wel.

Na m'n operatie ben ik per dag 10 duizend stappen aan het zetten en ik rijd elke dag 2 paarden nu. Reken dus maar uit. En ik zat rond de 1300 cal per dag deze week omdat ik nog niet goed kon eren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:13

Even een ego post. Afgelopen 2 weken privéles gehad. Vorige week Zitles en vandaag flink gedressuurd. Dus weer wat extra calorieën eraf.
Ik begin nu echt de voordelen te voelen en te zien. Alles word ruimer. M'n bh's enzo.
Ik hoef pas over 3 weken terug naar de diëtist maar ben nu echt nieuwsgierig naar het resultaat :D

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:31

Helaas staat het rijden stop opt moment. Eerst paard dr pezen laten scannen :(

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:47

Fijn Purny, voelt zo goed als je kleren te groot worden!

Bah, Marlon ik hoop dat het meevalt voor je paard, peesblessure is zo rot en vraagt veel van je geduld. Sterkte!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:35

Ons paard is nu in de opbouw na een peesblessure dus ik leef met je mee. Bij ons viel het gelukkig mee en was het oppervlakkig. Hopelijk is het geen erge blessure.

Fijn purny!

Ik heb gisteren nieuwe beha's geshopt. Omvang is niet veranderd maar cupmaat wel. Alles zat te ruim. Goed geslaagd met 50% korting. Gewicht gaat wat op en neer. Kwam dichtbij de 77 maar zit nu weer op 78. Sushi gegeten van het weekend en voelde me zo opgeblazen daarna. En nog steeds wel. Nu maar even paar dagen normaal eten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 11:33

Ik ben gestopt met se pil en sinds een paar dagen doet echt alles zeer aan mn boobies.... zal dus toch een keer moeten gaan investeren in goed sport bh's.

Vandaag eigenlijk weer een keer de energie gehad om een rondje te gaan hardlopen. Heel lang futloos geweesr. Stoppen met de pil was toch wel een goede keuze denk ik. Ik kan weer vanaf 0 beginnen met opbouwen.. ... Maar met zulke uitzichten hoeft dat ook geen probleem te zijn
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:40

Mooi de natuur ♡ toitoi. Je kunt het!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:55

Dat is bij de Posbank toch? Is echt zo mooi daar! Tip voor sportbeha's, die van Panache zijn echt heel fijn :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:41

Ik hou van de Anita bh's met of zonder beugel. Gewoon prima voor mekaar daarmee, of het nou lopen op een crosstrainer is of paardrijden. En geen uniboob symptomen.
Na het weekend weer iets om hoog 99,2 en vandaag weer netjes 98,8. Maar het omhoog gaat al minder omhoog dus dat is mooi. Apart :-) maar we blijven lekker doorgaan. Ben blij dat ik er mee bezig ben. Mijn broekriem zit echt weer 2 a 3 gaatjes strakker en dat is heel fijn want ik heb altijd een goede taille gehad. Die komt gelukkig weer terug!
Laatst bijgewerkt door fargo op 01-08-17 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 12:43

SusanH schreef:
Dat is bij de Posbank toch? Is echt zo mooi daar! Tip voor sportbeha's, die van Panache zijn echt heel fijn :j

indd bij de posbank, woon daar 3 min vandaan, dus laat ik me daar maar weer eens wat vaker vertonen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:55

Prachtig uitzicht :oo :+:

Ik heb vandaag een dag 'gezondigd'. Was met mams een daagje op pad. Als lunch een broodje carpaccio met latte machiati achteraan en vanavond een kom tomatensoep en sushi. Daar had ik zo'n trek in :=
Morgen weer naar de sportschool. Even compenseren :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:46

Klinkt in mijn oren nog niet als zo verschrikkelijk zondigen Amanda, zal wel meevallen wat de invloed daarvan is. Maar de sportschool is natuurlijk altijd goed :-)

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:03

Wat super dat je daar gewoon kunt hardlopen, dat is al een motivatie an sich! :wow:
Soms is dat ook even nodig Amanda!

Ben terug uit Griekenland en heb werkelijk geen dag gezond gegeten.. Toch 0.2 eraf wat maakt dat ik nu op 64,7 zit. Toch wel blij mee! :D Komende 3 weken in Engeland dus dan ook niet sporten, toch maar weer eventjes opletten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:50

Ik ben toch aangekomen 0,4 kilo

Heb toch niet heel ongezond gedaan dacht ik, oke, ik heb chips gehad dit weekend, maar voor de rest niet heel gek. Ben er daarom ook niet helemaal over uit waar het nou exact aan ligt. want die 0,4 kilo is van de laatste 3 dagen, en die waren het gezondst ook

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:54

Ladybird schreef:
Ik ben toch aangekomen 0,4 kilo

Heb toch niet heel ongezond gedaan dacht ik, oke, ik heb chips gehad dit weekend, maar voor de rest niet heel gek. Ben er daarom ook niet helemaal over uit waar het nou exact aan ligt. want die 0,4 kilo is van de laatste 3 dagen, en die waren het gezondst ook

Je hormoonhuishouding heeft er volgens mij ook veel mee te maken en ik merk ook als ik dagen minder goed water drink dat dat ook effect heeft. Maar goed je lichaam is niet altijd te doorgronden merk ik ook wel en je moet er denk ik ook niet te veel achter zoeken anders word je helemaal gek met eten etc. Misschien is er morgen of overmorgen weer ineens wat af en hou je tijdelijk wat meer vast om wat voor reden dan ook.