wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:07

Heel fijn om te lezen dat je, ondanks alles, nog gewoon spice(y) bent, je zegt het gewoon zoals het is. Ik hoop dat de pijnpomp verlichting mag brengen, en dat als het eind daar is, het rustig gaat.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:10

Fijn dat je een goeie nacht hebt gehad :*

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:14

MarliesV schreef:
Polly schreef:
Wat voor medicatie ga je krijgen tegen de pijn?

TS gaf aan dat ze een morfine pomp krijgt.

Dat had ik gister ook gelezen maar dacht dat ze daar niet tegen kon en daarom ook meteen sedatie zou krijgen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:16

spicegirl schreef:
Tweede is ik ga niet op reis. Ik ga gewoon dood.
Zo kennen we je weer Spice :D Moet hier zo om lachen _O- Fijn je goede nacht en fijn je uitleg want ik had ook begrepen dat vanavond palliatieve sedatie gestart zou worden.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:19

pien_2010 schreef:
spicegirl schreef:
Zo kennen we je weer Spice :D Moet hier zo om lachen _O- Fijn je goede nacht en fijn je uitleg want ik had ook begrepen dat vanavond palliatieve sedatie gestart zou worden.

Hier ga ik zeker in mee! :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:56

Een morfine-pomp is toch voor morfine? En als ze die aangesloten hebben, kun je dacht ik alleen nog maar in bed blijven.... aangevuld met midazolam of dormicum is palliatieve sedatie.

Faruba schreef:
TS,heb je voor mij via PB je adres,ik heb de tijd aan mezelf dus kan langs komen wanneer je wil,geen probleem.

Ik kan vandaag,dinsdag dus.(hele dag)
Woensdag tot 3 uur.(moet daarna griepprik halen.)
Donderdag hele dag,
Vrijdag hele dag.

TS heb je al contact opgenomen met Faruba? Heb je ze al in huis gehad? Of komt ze nog?

Tribunals

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:18

Wat een ontzettend heftig topic en wat heb ik een respect voor jou, TS. Ik vind je een dapper persoon.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:26

Ik kan ook langs komen dat heb ik al aangeboden.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:38

spicegirl schreef:
Lieve allemaal.heb goed geslapen en ben nu redelijk.maar er is een misverstand beter gezegd 2.vandaag is niet mijn sterfdag-hoop ik-maar de maatregelen worden getroffen zodat als ik eraan toe ben alles klaar is.krijg vanavond eerst een pijn pomp waar als de tijd daar is palliatief sedatie Door kan.ook komt er een bed

Misschien willen mensen jou, vanuit hun eigen geloof of referentiekader gewoon het beste wensen. Het lijkt me in elk geval goed bedoeld.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:40

Ik denk aan je Spice!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:59

Ik heb meegelezen, meegeleefd, meededuimd, meegelachen en als team hebben we je nog een hart onder de riem gestoken op heel veel verschillende manieren.
Ik hoop dat alles zo rustig mogelijk en pijnvrij zal verlopen. Een begin naar het einde op z’n Spice.
Zoals jij het voor ogen hebt!
En met alle dierbaren erbij.

De hemel zal op een gegeven moment een extra ster hebben, die maar heel fel mag schijnen.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:02

Rust zacht als het jouw tijd Is. Sterkte voor Marcel, je dochter en kleindochter en iedereen die je liefheeft op deze moeilijke laatste momenten. Ik hoop dat je rustig kan overlijden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:10

spicegirl schreef:

Hihi :o
Zo lekker direct ik houd ervan, en ik snap het ook. Ben zelf ook ongelovig en ook al is het allemaal goed bedoeld, het voelt dan een beetje het mooier maken dan het is. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:14

Je gaat inderdaad gewoon dood, net als ons, iedereen gaat een keer dood. Bij jou veel te vroeg , bij anderen veel te laat. Ik denk ook altijd zo, je gaat gewoon dood en dat is het, punt. Maar wat zou het toch ergens geweldig zijn wanneer er wel iets is, eeuwige jachtvelden oid. Zoek ik mijn eerste pony weer op, mijn ouders enzenz. Succes met de pijnbestrijding , hoop dat je daarmee nog een periode gegeven is zonder al te veel gedonder.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:21

Fijn om te horen dat je een redelijke nacht hebt gehad. Hopelijk doet die pomp nog veel goeds voor je! Het zou me niks verbazen. Verbaas me er steeds weer over hoe sterk jij bent!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:22

bigone schreef:
Je gaat inderdaad gewoon dood, net als ons, iedereen gaat een keer dood. Bij jou veel te vroeg , bij anderen veel te laat. Ik denk ook altijd zo, je gaat gewoon dood en dat is het, punt. Maar wat zou het toch ergens geweldig zijn wanneer er wel iets is, eeuwige jachtvelden oid. Zoek ik mijn eerste pony weer op, mijn ouders enzenz. Succes met de pijnbestrijding , hoop dat je daarmee nog een periode gegeven is zonder al te veel gedonder.

Dit is mooi gesproken. Ik ben zelf ongelovig en dood is gewoon dood. Toch, denken aan een plaats waar reeds overleden dierbaren (inc huisdieren) al zijn en waar diegenen die je achterlaat later, als het hun tijd is, allemaal ook naartoe komen, zonder eerst aan een hemelpoort veroordeeld te worden (dat doen we bij leven tenslotte al genoeg) is iets wat ik persoonlijk een rustgevende gedachte vind en wat de dood toch iets minder angstaanjagend maakt.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:43

marleen_usar schreef:
Ik kan ook langs komen dat heb ik al aangeboden.

Mijn aanbod staat ook nog steeds. Maar helaas nog geen Pb gehad. Ik heb echt tijd genoeg en een fijne auto die me overal brengt. Ik woon achter Rotterdam,dus nog redelijk aan te rijden.

En ik hoef niet persee te praten oid.vaak kan een aanwezigheid al fijn zijn. Maar ben ook de beroerdste niet om je ergens mee te helpen,wat het ook is Ts.

Ik hoop dat je de pijn onder controle kunt houden met de pomp,dat zou je misschien wat verlichting geven.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:01

Als we dan toch lekker direct kunnen zijn: kaarsen branden is ook religieus geïnspireerd...
Ik ben ook ongelovig en dood is dood maar als er gevraagd wordt om kaarsen te branden dan vind ik de "reis"-metafoor ook gepast...
Hoe dan ook het blijft veel te vroeg en er valt niets zinnigs over te zeggen...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:15

Dank je voor je update Spice. Ik hoop dat Marcel deze dagen nu wel bij je kan zijn.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:30

spicegirl schreef:
Lieve allemaal.heb goed geslapen en ben nu redelijk.maar er is een misverstand beter gezegd 2.vandaag is niet mijn sterfdag-hoop ik-maar de maatregelen worden getroffen zodat als ik eraan toe ben alles klaar is.krijg vanavond eerst een pijn pomp waar als de tijd daar is palliatief sedatie Door kan.ook komt er een bed

Ik snap de verwarring eigenlijk wel, je schreef gister dat het het je laatste bericht was en dat alles geregeld/besteld was..

Hoop echt dat je met de morfine pomp nog even rustig en pijnvrij bij je gezin mag zijn tot het moment daar is..

En een laatste reis, dat is juist heel lief en mooi gezegd door iedereen..

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:30

Absurd allemaal hoe het moet gaan.

Rust,niet teveel zorgen om al die gedonder met al die regels . gewoon ff rust en pijnvrij in slaap vallen met je geliefdes om je heen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:31

bigone schreef:
Je gaat inderdaad gewoon dood, net als ons, iedereen gaat een keer dood. Bij jou veel te vroeg
Inderdaad dat is de enige zekerheid die we allemaal hebben.

Palmera schreef:
zonder eerst aan een hemelpoort veroordeeld te worden
Ik geloof ik niet in het beeld van hemelpoort etc. Is te simpel.

maximuss schreef:
kaarsen branden is ook religieus geïnspireerd...
Klopt
maximuss schreef:
als er gevraagd wordt om kaarsen te branden dan vind ik de "reis"-metafoor ook gepast.
ook mee eens.

Zeer gelovig ben ik opgevoed, en vanaf kind zijn heb ik over dood gaan, geloof etc heel veel nagedacht, en gelezen over verschillende opvattingen van leven en dood.
Mijn conclusie nu is, dat ik het gewoon niet weet. Reïncarnatie vind ik na al die jaren het meest logische ook al zijn wij daar in het westen niet mee opgevoed, maar vraag me niet hoe dit er dan uit zou zien, want ik weet het niet. Geboren worden en dan dood gaan is zo'n verkwisting van alles wat er geleerd is, dat ik dat te onlogisch vind. Maar nogmaals ik weet het niet. Ik denk meer in evolutie en ontwikkeling en hetgeen we eerder geleerd hebben mee genomen wordt in een nieuw leven.
Ik geloof niet in één geloof, dat is veel te simpel. Ik denk wel dat alle geloven samen dat daarin iets zit dat waar is en overeenkomt. Maar wat? }>
Palmera schreef:
zonder eerst aan een hemelpoort veroordeeld te worden
ik geloof ook niet in de hel en het vagevuur. Dat zijn in mijn ogen grote beeldspraken. Wel lijkt het me logisch dat iemand die een ploert was en veel mensen pijn heeft gedaan een ander "na de dood situatie" heeft als de meesten van ons die gewoon vriendelijke mensen zijn. Maar bewijzen heb ik niet en ik weet het ook niet zeker.
:P Lekker vaag hé, maar ik realiseer me dat ik in goed gezelschap ben als het gaat om het niet weten. Er zijn mensen die geloven, mensen die zoeken (waaronder ik) en mensen die niet gelovig zijn. Niemand weet het zeker en "alle vragen", "zeker weten" enz... mogen er zijn als het om zoiets precair en ingewikkelds gaat als dood gaan en zijn.

maximuss schreef:
Hoe dan ook het blijft veel te vroeg en er valt niets zinnigs over te zeggen...
Inderdaad dus

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:37

TS, is er evt iemand die je naam en adres mag geven?
Ik, en meerdere met me, willen graag een kaartje sturen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:40

Ik wil ik er evt ook wel één sturen.

Edit: Nog 10 pagina's en we zitten aan de 200 pagina's Spice! Ik hoop met heel m'n hart dat je dat nog mag meemaken!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:54

Spicegirl, vanavond brandt hier een extra speciaal kaarsje, voor jou...