Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:09

Ik vind hem zelfs leuker dan de Shred. Wel zwaarder, maar ik vond hem op de één of andere manier mentaal beter vol te houden.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:11

Dat is mooi om te horen want ik begon de motivatie wel een beetje kwijt te raken rond de helft van level 3 van de shred. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:11

Je hebt ook meer afwisseling, en dat dagje extra rust doet mentaal ook veel goed! In week 2 nam ik zelfs twee dagen rust, stomme gemene rotplanks :P

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:20

Oh jeetje, zitten er planks in? Dat vind ik dus echt een van de stomste, om het maar even zo te formuleren, oefeningen die er zijn. :')

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:25

Veel planks ja, jillian houdt van planks, super effectief :j maar wel vet zwaar ja.

Ik ben klaar met dag 10 *\o/* nu nog 45 min cardio >__<

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:44

Ik denk dat ik zo ga beginnen aan Ripped!
Level 3 van de Shred kan ik onderhand dromen ;), maar ik vind het wel fijn dat er zo veel afwisseling is en dat het niet specifiek ergens op gericht is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:56

Vooral de plank-jacks vind ik vre-se-lijk! _-:(
Mijn schouders en handen doen dan zó zeer.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:06

Plank jacks vind ik wel leuk, maar die gewone planks zijn echt killing...

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:07

Oh my echt? Ik sta veel liever 2 minuten in een gewone plank dan dat ik nog plank jacks moet doen, of mountainclimbers of iets haha.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:10

Zijn er meer mensen die na het sporten erg moe kunnen zijn? Zelfs de hele dag als je 's morgens sport? Misschien zijn 2 workouts wat teveel, maar toch zou dat moeten kunnen...

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:16

Zoals ik de vorige keer al zei, als het langer aanhoudt zou ik een stapje terug doen. Ik heb het gehad toen ik twee programma's op een dag deed en ook nog lichamelijk werk dat ik gewoon geen kracht had, soms moest ik alles op alles zetten om mijn arm boven m'n hoofd te tillen. Dus ik denk dat het inderdaad momenteel te zwaar je voor je. Ik zou KB even een dag of 3 laten zitten en dan om de dag gaan doen. En ja, ik weet dat dat heel lastig kan zijn, omdat je denkt dat je jezelf niet aan moet stellen omdat het nog niet eens anderhalf uur is en dat moeten gezonde meiden toch wel kunnen 8)7 Been there, done that, got the t-shirt zeg maar haha. Dat is echt t enige advies dat ik je kan geven

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:50

Thanks. Ik was vergeten dat ik dot eerder aangaf, sorry.

Ik ben bang dat het kleine halve uurtje shredden weinig is - dan heb ik juist energie! En wil zo graag wat slanker worden.

Eten jullie nog speciaal voor en na?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:57

Na het sporten eet ik altijd een gekookt eitje.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:09

Dat je nog energie overhebt na de shred is toch net de bedoeling van sporten? Dat je je gezond voelt en fit en energie terugkrijgt voor de moeite die je hebt gedaan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:22

F_Orumster schreef:
Ik ben bang dat het kleine halve uurtje shredden weinig is - dan heb ik juist energie! En wil zo graag wat slanker worden.

Trap hier alsjeblieft niet in, dit heb ik vorig jaar ook gedaan en toen ging het de verkeerde kant op.
Voor ik het wist bleef ik steeds meer willen waardoor ik nooit tevreden was.
Op een gegeven moment is het mooi geweest en moet je, je lijf ook de gelegenheid gunnen om weer bij te komen.
De energie die je voelt is de endorfine. En als je het idee hebt dat je niet genoeg uit jezelf hebt gehaald, begin dan aan een hele nieuwe workout maar ga niet meerdere workouts op één dag doen. Je kan best na een workout nog wat verder sporten, maar houd dit binnen de perken en doe dit zeker niet dagelijks.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:38

Bhris (en anderen) - hoe weten jullie hoeveel energie jullie hebben verbrand bij zo,n workout, of hebben jullie een sporthorloge aan ??

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:39

Kijk even op valtaf onder circuittraining, en dan gewoon de tijd invullen :)
Staar je er echter niet blind op, want door de sporten verbrand je ook nadien nog extra kcal, om weer te herstellen van de inspanning. Maar het is wel een indicator :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:19

Nou mijn motivatie is ook ver te zoeken... Elke dag op mn eten letten, elke dag meer dan een uur aan t sporten, is er een gram af? Nee. Is er een millimeter af? Nee.
Ik ben gewoon diep ongelukkig met hoe ik eruit zie, walg van mezelf in de spiegel. Verdomme, kan wel janken....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:26

Solar, hier exact hetzelfde en het is zo gemeen... helaas is mijn vriendje nog eens van het type allesvreter van 58kg die geregeld chips eet als ik sport. En dan ook zeggen dat gewoon sporten je wel helpen zou. Maargoed, terug naar ons, ik blijf mezelf voorhouden dat we volhouden moeten en het ff duurt -O-

Ik ben zelfs op mn zwaarst nu, ondanks dat ik me zo afgebeuld heb. Jullie hebben me overigens overtuigd dat ik niet 2 workouts achter elkaar aan moet doen.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:38

Ja hier dus ook op mn zwaarst. Eet braaf 1800 kcal per dag en nee echt niet allemaal clean hoor. Ik eet ook wel wekelijks een stuk taart of ietset bladerdeeg. En bovenop de 1800 kcal sport ik dus. Word er moedeloos van pffff.... Sorry dat ik zo klaag hoor, maar t zit me echt dwars

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:43

Eet je niet te weinig waardoor je lijf in de spaarstand is gaan staan?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:45

Een beetje normaal lichaam zou met mijn eetpatroon niet binnen 2 weken op spaarstand mogen gaan staan. Zeker niet als die ruim 15 kilo boven t minimale gezonde gewicht zit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:03

Een dikke knuffel voor jullie solarpleure en F_Orumster.
Ik weet niet zo goed waar het aan zou kunnen liggen.
Hoe lang zijn jullie al bezig? En zijn jullie sindsdien helemaal niks afgevallen of alleen bijvoorbeeld afgelopen week niet?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:36

Ik kom ook weer even binnenvallen. 2 weken uit de running geweest doordat ik van paardlief afgevallen ben waarbij in mijn onderrug gekneusd heb en toen ook nog ziek werd. Waar ik eerst 6w6p goed vol hield en 30days level 1 een eitje was, heb ik nu al moeite met 30days level 1. Ik baal dat ik weer zowat bij het begin moet beginnen qua conditie -O- Mijn buikspieren zijn gelukkig wel redelijk in tact gebleven. Het kan er ook wel aan liggen dat ik minder energie heb doordat mijn lichaam nog herstellende is van de kneuzing en ik gisteren ook nog 2 uur schapenstallen heb uit staan mesten, wat ontzettend zwaar werk is aangezien het mest is van een hele winter. Maar ik heb eigenlijk geen spierpijn. Naja, morgen of maandag maar weer 6w6p proberen :)

@solarpleure en F_Orumster Balen zeg dat er niks af gaat -O- Ik heb ook geen idee waar het aan zou liggen. Maar hou vol! Misschien hebben jullie lichamen meer tijd nodig. Ik weet heel goed dat resultaat motiveert en lijkt me heel lastig als je geen of weinig resultaat boekt..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:53

Solar, misschien kan je Phor even een PB-tje sturen? Elk probleem dat ik heb gehad, zag zij in voor ik het door had, en ze vond altijd de geschikte oplossing. Sterkte meid :(:)