[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:06

Ik merk dat ik na het avondeten steeds minder trek heb, en sneller volzit ook. Best handig! Hebben jullie dat ook? Vanavond gegrilde kipfilet met een klein stukje brie erin gegeten, was lekker!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:22

@denice: ik heb dat ook! Tijdje geleden nog een bericht gepost dat ik moeite had met minder eten en altijd honger had, maar vlak daarna ging het eigenlijk een stuk beter :). Schep altijd nog maar 1 keer op (zelfs van dingen die ik heel lekker vind) en heb daar dan ook genoeg aan.

Ik ga normaal ook niet heel vaak uit eten (iets van 1 keer per maand ofzo), maar toevallig valt dit allemaal tegelijk. Ik had voor 2 restaurants nog van die Groupon vouchers liggen en vandaag vroeg een vriendin ook of ik een hapje met haar wilde eten om bij te kletsen (heb haar al een tijd niet gezien). Dus ja :').
Nynke1 schreef:
Mereltje drank kan ik ook erg moeilijk van af blijven. Oh wat erg eigenlijk :'). Als ik op stap ga een hele nacht dan eet ik automatisch vaak ook in de stad want om 6.30 krijg ik dan toch wel erge trek :+ . Wat uit eten gaan betreft ga ik vaak voor een lekkere salade ofzo en sushi is erg lekker en gezond!

Erg he, ik voel me ook echt een alcoholist om het toe te geven, maar ik kan er ook moeilijk vanaf blijven :') Als ik er niet aan begin is het geen probleem, dus ik heb wel de afspraak met mezelf om als ik thuis ben geen wijn meer te drinken (deed ik eerst wel in het weekend). Maar met uitgaan is het toch wel lekker en zeker op mijn verjaardag straks :)
De snack na het uitgaan kan ik dan weer wel laten liggen, maar dat komt ook omdat ik geen vlees eet buiten de deur, omdat ik niet weet waar het dan vandaan komt en meestal kom je toch uit op een hamburger of een broodje shoarma ofzo :D
Maar soms een kaassoufflé bij de FEBO na het uitgaan... :9 Nouja, dat ga ik sowieso niet doen natuurlijk nu, haha.

Sushi is wel gezond (alhoewel, witte rijst doet niet zoveel voor je volgens mij), maar ik vind het zo lekker dat ik altijd teveel eet :=

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:27

Secret eaters is weer op, en deze dame eet alleen al op zaterdag 7000 Calorieen,
dus 7000 op 1 dag! :wow:

Mereltje, helaas vind ik sushi niet lekker :')

hier gaat het niet geweldig,
wou vanmiddag met de groep gaan lopen,
regende het te erg en gingen ze maar ff langs de mac :\
en daar blijf je dan achter met je yoghurt met aardbijen en een broodje kip-meloen.

vanavond paar chippies gehad maar ben ermee gestopt, moet die dingen niet eten...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:42

Ben ook nog ff gauw overgeschakelt naar TLC.

Toch knap van je deviltjh dat je geen mac hebt gehad!!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:44

Dankje,
had het wel beetje lastig,
op de terugweg kon ik er makkelijk langs rijden
( was met de auto )
maar heb het toch niet gedaan.

maar ik val maar niet af, word er beetje gek van

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:48

Logisch, dat is ook niet leuk. Enig idee waar het aan kan liggen dat je niet afvalt? Ik heb me al een tijdje niet gewogen, heb er niet zo'n behoefte aan. Ga over een tijdje wel weer op de weegschaal.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:54

Nee, dat vraag ik me juist af,
ik geef toe, heeeeel af en toe snoep ik wel eens een snoepje,
maar dat is misschien een maal in de week een handje chips ofzo.
maar toch, ik val niet af, word er beetje teleurgesteld van

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:07

Dat is wel raar, want een handje chips in de week daar wordt je niet dik van natuurlijk! Hoeveel calorieen eet je per dag? En doe je aan sport? Sorry als ik daar over heen heb gelezen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:18

ik tel mijn calorieen meestal niet precies, maar meestal is het smorgens een bruin broodje met iets van kip, tussendoor een koekjes, dan middag yoghurt met aardbeijen, en een broodje kip-meloen, savonds wat de pot schaft, en wij eten redelijk vet vrij, omdat pap op het randje van diabetes zit. en als tussendoor nog een koekje.

ik loop iedere dag het aantal stappen dat mijn mobiele coach wilt :') en datis ong 40/45 min nu, en ik doe aan paardrijden en handboogschieten
en iedere avond wat oefeningen voor de buik armen en benen

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:03

Je eet te weinig waardoor je lichaam alles op gaat slaan.

Ik eet in de ochtend 2 broodjes en de middag 3 broodjes, tussendoor 2x fruit en avondeten.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:18

Ik eet nooit meer dan 1 boterham morgens,
meer krijg ik niet door mn nek..
Op welke.punten moet ik dan meer eten?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:20

Alle ;) ik heb hetzelfde probleem. Ging calorien tellen en op de dag dat ik dacht dat ik teveel had zat ik aan 1300. Oeps. Nu snap ik waarom ik niks afviel.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:22

Ochtend kun je ook yoghurt met muesli eten, zit meer in als 1 boterham. Ik doe zelf wel magere yoghurt.
Moet wel zeggen dat ik ook nog te weinig eet hoor, zit op de kcal van een crashdieet en dat merk ik ook wel want op den duur val ik niks meer af en kom ik weer aan terwijl ik niks verander in het eten.
Ik zit op 1100-1200 kcal maar is wel nog te weinig..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:24

Met avondeten kan ik niets veranderen,
Voor vanmiddag wel: heb een soepje meegenomen + die yoghurt en broodje

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:29

Even geteld en ik zat op 1420 kcal maar te weinig vet.
Maar gisteren gesport en ik woog 72,2 en vandaag weer 72,6kg....

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:43

knap de mac afslaan! echt heel goed.
met dat lichaam op spaarstand twijfel ik altijd een beetje of dat waar is. Ik denk meer dat je erna weer snal aankomt als je gewoon eet. Ik heb 2jaar geleden 2 maanden niks behalve fruit groente en yoghurt door mn keel gekregen en viel 10 kilo af. Niks spaarstand en erna ook 1,5 jaar op gewicht gebleven. Natuurlijk was het toen niet mijn bedoeling maar het is wel waardoor ik twijfel aan spaarstand etc

nu lekker mn boterham pindakaas en boterham appelstroop op :)
om9 uur fitnessen

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:56

mac afslaan... goedzo!!
ik heb ook twijfels of het lichaam wel is spaarstand kan en of dat waar is...
jeej 1,2 kg eraf... dat is het goede nieuws
even tussen door D.A gisteren geweest slecht nieuws voor mijn paard Botox heeft artose in zijn nek... jammer nog zooo jong en dat al met "pensioen"

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:44

deviltjh, goed zeg dat je de mac hebt afgeslaan! :)

Marizkaa, wat een naar nieuws zeg! Sterkte :(

Ik woog vanmorgen 0,5 kg minder :D hsb gjster puzza gehad, maar verder gewoon gezond :)

Ik heb juist als ik 's avonds niets meer eet ik wat moeite heb om te ontbijten :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:50

Hoeveel calorieën vinden jullie dan dat je ongeveer moet eten bij het afvallen?
Ik eet meestal tussen de 1200 en 1400 per dag en daar val ik netjes van af.
Heb ook nooit het gevoel dat ik te weinig eet.
Daarentegen is dit alleen door de week. Op zaterdag en zondag mag ik net iets meer van mezelf.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:06

Ik hield eerst 1700 aan (at eerst veel en veel meer). Toen vond ik rond de 1500 goed (ik sport ook nog en volgens zo'n meetapparaat was 1575 mijn basisstofwisseling. Ik denk niet dat je daaronder moet gaan zitten.

Al eet ik nu tussen de 100 en 1000 :o Maar dat heeft meer met ziek-zijn te maken dan met gezond diëten.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:51

Ik zorg wel dat ik genoeg calorieen binnen krijg. Heb een tijdje een crashdieet gevolgd, mocht 1000 calorieen per dag binnen krijgen, maar ik kwam wel 3 kg aan! Zoals hier al gezegd wordt, je lichaam slaat dan alles op als reserve en dan moet je nog meer je best doen om die 3 kg er weer af te krijgen. :P

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:23

Een lichaam dat lange tijd weinig te eten krijgt past zich daar zeker op aan. Daarom kan een lichaam ook gemiddeld 3 weken zonder eten. Gevolgen kunnen zijn dat je lichaam spieren gaat afbreken voor extra energie, Je kan vochtophopingen krijgen door teveel afvalstoffen en te weinig vocht. Je haar en nagel worden droog. Je kan een te lage bloeddruk krijgen waardoor je snel duizelig wordt etc. Dit gebeurd dus als je minder calorieen in neemt dan je lichaam dagelijks nodig heeft voor de natuurlijke processen binnen je lichaam. Een gezond mens kan daarom ook gewoon eenmalig zak chips leeg eten en daar geen gevolgen van ondervinden. Een lichaam is spaarstand slaat dan zeker weten elk grammetje vet op.

Om af te vallen moet je eigenlijk wat minder calorieen gaan innemen dan je gewend bent. Dus vul eerst een tijd in wat je zonder dieeten binnen krijgt en ga daar bijvoorbeeld 500 calorieen onder zitten. Persoonlijk denk ik niet dat je onder de 1400 moet gaan zitten. Omdat dit al gauw de gemiddelde BMR is (voor vrouwen) en je daardoor niet in de spaarstand terecht komt. Dit is ook veel beter vol te houden.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:28

Het is wel goed om bijvoorbeeld doordeweeks op het aantal kcal te letten, maar in het weekend niet.
Als je namelijk in het weekend 2 dagen wat meer kcal binnenkrijgt, zorgt dit ervoor dat je lichaam niet in spaarstand komt te staan.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:29

Calimero_ schreef:
Hoeveel calorieën vinden jullie dan dat je ongeveer moet eten bij het afvallen?
Ik eet meestal tussen de 1200 en 1400 per dag en daar val ik netjes van af.
Heb ook nooit het gevoel dat ik te weinig eet.
Daarentegen is dit alleen door de week. Op zaterdag en zondag mag ik net iets meer van mezelf.

Denk dat je dat echt voor jezelf moet kijken. Op een dag als gister of eergister verbrand ik echt heel veel, dan eet ik ook meer. Al moet ik zeggen dat ik er wel echt op moet letten, want anders eet ik juist heel veel op de dagen dat ik niets doe, en weinig op de dagen dat ik veel doe.

Gister gezondigd, met wat collega's zitten nadrinken, de rest zat aan de frikadellen, wat voor mij als vegetariër niet zo moeilijk is om te weerstaan. Kom ik terug van de wc, worden er ineens gefrituurde kaasstengels voor mijn neus gehouden 'speciaal voor jou'. Gelukkig vond de rest het niet erg om me te helpen. := Maar desondanks heb ik de overgewichtgrens vandaag zo goed als bereikt *\o/*

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:48

RusselNuwell, super zeg dat je toch nog bent afgevallen :D

Ik heb echt heel wat spelfouten in mijn vorige bericht geplaatst, haha, sorry. Ik bedoelde dus dat ik gister pizza had gehad, de rest van de dag gezond en toch ben afgevallen. Ben ik heel blij mee :)