In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:27

Idd. Nou geestelijk gaat t onwijs goed, lichamelijk voel ik me alleen een beetje wappie. Nu pas merk ik eer wat voor troep t eigenlijk is... Niet dat het je niet helpt hoor, maar t doet rare dingen met je lijf...

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:56

Ik heb bij de diëtiste nog een test gedaan over dopamine etc en daar kwam naar voren dat ik een tekort had aan GABA

Dit klopt dan weer in combinatie met mijn vit. B's die ik ook tekort heb
Huisarts wilde niets aan de B12 doen maar diëtiste wel, dus die gaat kijken welk supplement daar geschikt voor is.
Ook ga ik nu vitamine D ophalen (dat vond de huisarts wel nodig) en heeft de diëtiste (zo lief) net L-glutamine poeder langs gebracht wat ik voor het slapen gaan moet nemen in een glas water (opbouwend vanaf 5 gram)

Hier naast krijg ik dus ook nog een lijst met wat ik moet gaan eten en zo gaan we kijken of dit gaat helpen.
Over een tijd dus weer bloedprikken om te kijken hoe het gaat in mijn lichaam
Huisarts wilde dus wel in contact blijven met de diëtiste ( dat is dan weer positief)

Mocht je dus geen AD willen dan lijken er nog meerdere wegen naar het doel te kunnen lopen ( maar dat moet ik eerst nog maar afwachten)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:05

Duplo klinkt heeel goed en ook heeeel interessant! Reageer straks even uitgebreid, ben nu op werk.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:49

haha heerlijk weer die huisarts, geen recept bekend bij de apotheek
Gelukkig was de assistente er nog dus die ging bellen
Ja hij was nog niet langs de apotheek geweest om te overleggen wat ik zou krijgen ivm de waardes
zzzucht!
Ik kreeg de waardes mee van de assistente dus weer op naar de apotheek (gelukkig in 1 pand)
zij heeft me nu voor 1 week ampullen (vloeistof) meegegeven (extra boost) en moet dan volgende week wel een recept hebben om gewoon tabletjes te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:59

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:57

Ja mijn vriend was ook best pissig, die wilde dat ik meteen een afspraak maakte om samen met hem naar de arts te gaan enzo
Maar ja de diëtiste is denk ik goed bezig en die wil ik ook niet direct ondermijnen
Wat we ook gaan doen het zal niet van de een op de andere dag verbeteren.

Ik ga je topic even lezen :)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:28

Dat soort dingen gaan ook niet vaak soepel he.
Gelukkig heb je nu iets om mee te beginnen!

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:04

Gruis schreef:
De reden dat suïcidaal worden bij het starten met medicatie hoort is als volgt (tenminste, zo is het mij uitgelegd):
Sommige mensen zijn zo depressief dat ze alleen nog maar op bed liggen / in huis rondhangen en gewoon geen fut hebben om wat dan ook maar te doen. Zelfs niet om actie te ondernemen betreffende suïcidale gedachtes. Als ze dan beginnen met medicatie kan het gebeuren dat het energie level omhoog gaat voordat ze zich geestelijk daadwerkelijk beter voelen. Dit is dan de risicovolle periode.
Ik wil het natuurlijk allemaal niet bagetalliseren, maar even wat meer achtergrondinfo geven. Als je denkt dat je geen medicatie nodig hebt moet je er uiteraard niet aan beginnen.

Edit: ik zie nu pas je leeftijd. Dan ligt het wat anders. Over AD en het adolescente brein is het laatste woord nog lang niet gezegd.

Verder erg naar voor je dat je je zo voelt :(:) . Ik zou dit zeker aangeven bij je behandelaar. Bedenk je goed dat dit gevoel tijdelijk is! Het zal weer over gaan!

Ik weet nogsteeds niet 100% wat ik ga doen, aangezien ik nu al ong. een jaar in therapie zit en alles alleen maar erger is geworden, is heel misschien medicatie wel een oplossing. Maar eerst maar eens die second opinion afwachten.

npdgm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:25

Hey iedereen, ik wilde even tussendoor berichten dat ik ben opgenomen. Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:28

Sorry dat ik even niet op de anderen reageer! Dat zal ik later even doen. Op dit moment zit ik een beetje in een noodsituatie. Het gaat om mijn vriendin met borderline. Kan ik daar even met iemand over pb'en voordat dit verder uit de hand loopt?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:39

Phen als het echt uit de hand loopt kan je misschien beter de hap bellen of cd?
Zij kunnen je snel en goed advies geven!

Sterkte!

Npdgm sterkte met de opname. Hoe ervaar je het?

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:45

Ze is opgenomen op dit moment dus ze is denk ik wel op een veilige plek. Ze zegt allemaal dingen en ik weet niet mewe hoe ik moet reageren...

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:47

Gelukkig zit ze veilig. :) wil je ivm privacy het niet hier plaatsen? want dan kunnen meerdere je helpen.

Je mag me pben hoor maar weet niet of ik er iets mee kan om je te helpen. :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:53

npdgm schreef:
Hey iedereen, ik wilde even tussendoor berichten dat ik ben opgenomen. Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat.

Sterkte!!
Was dit een min of meer geplande opname, of ben je momenteel in crisis...?
Hoe dan ook, ik hoop dat je iets (liefst: veel! !) hebt aan deze opname.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:54

Ja klopt ivm privacy denk ik dat t beter is om het via pb te doen. Misschien dat ik achteraf nog een neutraal bericht er over kan plaatsen zodat anderen ee misschien ook wat aan hebben :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:36

Duplo schreef:
Ik heb bij de diëtiste nog een test gedaan over dopamine etc en daar kwam naar voren dat ik een tekort had aan GABA

Huisarts wilde niets aan de B12 doen maar diëtiste wel, dus die gaat kijken welk supplement daar geschikt voor is.
Ook ga ik nu vitamine D ophalen (dat vond de huisarts wel nodig) en heeft de diëtiste (zo lief) net L-glutamine poeder langs gebracht wat ik voor het slapen gaan moet nemen in een glas water (opbouwend vanaf 5 gram)

Hier naast krijg ik dus ook nog een lijst met wat ik moet gaan eten en zo gaan we kijken of dit gaat helpen.
Huisarts wilde dus wel in contact blijven met de diëtiste ( dat is dan weer positief)

Mocht je dus geen AD willen dan lijken er nog meerdere wegen naar het doel te kunnen lopen ( maar dat moet ik eerst nog maar afwachten)

Ja hoor, zo heb ik het destijds ook gedaan. En een tekort aan gaba wordt nu eenmaal niet opgelost door de standaard AD, maar wel door glutamine. (En je slaapt er heerlijk op, zo is mijn ervaring. )
Wel geldt: een tekort heb je doorgaans in de loop van een aantal weken/ maanden of jaren opgebouwd, het is niet op stel en sprong weg.
En de tabletten vitamine D: hopelijk zijn dat geen droge tabletten, D is een vetoplosbare vitamine, een gelkogeltje met iets olieachtigs erin werkt het beste.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:48

Ik heb nu idd een olieachtig iets gekregen :)
Zou wel fijn zijn om weer eens echt lekker te slapen
Niet dat ik heel slecht slaap maar ik heb het beter gedaan

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:51

Janneke2 schreef:
Duplo schreef:

Ja hoor, zo heb ik het destijds ook gedaan. En een tekort aan gaba wordt nu eenmaal niet opgelost door de standaard AD, maar wel door glutamine. (En je slaapt er heerlijk op, zo is mijn ervaring. )
Wel geldt: een tekort heb je doorgaans in de loop van een aantal weken/ maanden of jaren opgebouwd, het is niet op stel en sprong weg.
En de tabletten vitamine D: hopelijk zijn dat geen droge tabletten, D is een vetoplosbare vitamine, een gelkogeltje met iets olieachtigs erin werkt het beste.

Pff wat mateloos interessant.
Ik wou dat ik naar de diëtist was doorverwezen :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:54

;) ....de optimist zegt: je kunt ook zelf gaan!
(Of nadrukkelijk je arts aan het hoofd zeuren ;) !)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:59

Hoef ik daar niet voor bloed te prikken o.i.d.? Kan gewoon heengaan?
Ja mijn arts.. Die zeur ik al de oren van het hoofd om elke 2 weken B12 te krijgen ipv elke 4 weken maar dat lukt al niet >;)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:08

De diëtist kan dus niet zorgen voor vaker injecties (dat moet ze weer via de huisarts spelen)

Ik ben wel bij een orthomoleculair diëtist, volgens mij kan die ook evt via de huisarts bepaalde bloedonderzoeken aanvragen.

Net als janneke zeg ik vragen kan geen kwaad.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:27

Ow het ging zo goed met mn nek leg ik net de motor neer voor de tuin |o

Gleed weg met mijn voet toen ik vanaf de motor de poort open wilde doen (note to self gewoon afstappen de volgende keer)

Vriendlief was gelukkig thuis dus die heeft hem opgetild. *\o/*

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:07

Npdgm, vervelend dat je bent opgenomen! Ik hoop dat ze je daar goed kunnen helpen!

River, hoe gaat het nu met je?

Jolien, ik weet niet zo goed of ik het dapper of stom moet vinden. Het pakt natuurlijk voor iedereen anders uit, en voor jou misschien wel heel goed! Ik heb er echter een slechte ervaring mee omdat een vriendin van mij ook plotseling was gestopt zonder overleg en toen een zelfmoordpoging had gedaan. Maar of dat komt omdat ze gestopt was met medicatie of dat ze zich sowieso al slecht voelde weet ik niet.

Duplo, ik vind het erg interessant om je informatie over vitaminen ect te lezen! Ik hoop heel erg voor je dat het je zal helpen! Hou ons op de hoogte :)

Nog even over gisteren. Bedankt Janneke voor de verhelderende berichten! Misschien vond ik het wel ernstiger dan het officieel was maar het is gewoon moeilijk om mee om te gaan. Mijn vriendin heeft borderline/persoonlijkheidsstoornis nao en begon te dreigen met zelfmoord en reageerde erg boos/geïrriteerd. Ik probeerde constant zo beheerst en net mogelijk te reageren maar wist letterlijk niet meer wat ik moest doen. Opgenomen was ze al anders had ik familieleden of misschien wel crisisdienst ingeschakeld. We hebben beide even een nachtje geslapen en hebben vanochtend het gesprek verder gezet op een beheerste/normale manier, we hebben elkaar dingen uitgelegd en voor nu is het gewoon even duidelijk.

Maar ik heb nog wat vragen en ik vraag mij af of jullie daar misschien antwoord op hebben. Ze is vrijdag opgenomen omdat ze zichzelf dus compleet verloren was. Ik had gezegd van; opgenomen zijn is absoluut niet prettig, maar nu heb je alle hulp die je kan krijgen, en maak daar alsjeblieft ook gebruik van! Maar het schijnt dus dat ze helemaal geen hulp krijgt op dit moment? Ze houden haar alleen vast en geven medicatie. Werkt dat zo? Bij ggz? De hulpverleners zitten alleen maar in hun hok. Ze heeft letterlijk een mental breakdown en er is niemand waarmee ze kan praten? Ze moet het weekend uitzitten? Ligt dat aan mij of is dat vreemd?

npdgm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:30

Eigenlijk vind ik het een hele opluchting om opgenomen te zijn, de hulp te krijgen die ik nodig heb in een veilige omgeving. De begeleiders zijn ook heel vriendelijk.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:38

Jeetje phen wat heftig allemaal

Npdgm fijn om te horen dat je een goede plek hebt gevonden :)

Mijn vriend zei ineens dat hij al verbetering merkte (vit D boost misschien?) ik kwam ontspannender over en was actiever. Stond er zelf niet zo bij stil maar ik bood zelfs aan om samen boodschappen te gaan doen. Iets wat ik normaliter juist ontweek.

Misschien juichen we te vroeg maar hè alle goede momentjes ben ik blij mee