Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gruis schreef:De reden dat suïcidaal worden bij het starten met medicatie hoort is als volgt (tenminste, zo is het mij uitgelegd):
Sommige mensen zijn zo depressief dat ze alleen nog maar op bed liggen / in huis rondhangen en gewoon geen fut hebben om wat dan ook maar te doen. Zelfs niet om actie te ondernemen betreffende suïcidale gedachtes. Als ze dan beginnen met medicatie kan het gebeuren dat het energie level omhoog gaat voordat ze zich geestelijk daadwerkelijk beter voelen. Dit is dan de risicovolle periode.
Ik wil het natuurlijk allemaal niet bagetalliseren, maar even wat meer achtergrondinfo geven. Als je denkt dat je geen medicatie nodig hebt moet je er uiteraard niet aan beginnen.
Edit: ik zie nu pas je leeftijd. Dan ligt het wat anders. Over AD en het adolescente brein is het laatste woord nog lang niet gezegd.
Verder erg naar voor je dat je je zo voelt. Ik zou dit zeker aangeven bij je behandelaar. Bedenk je goed dat dit gevoel tijdelijk is! Het zal weer over gaan!
Duplo schreef:Ik heb bij de diëtiste nog een test gedaan over dopamine etc en daar kwam naar voren dat ik een tekort had aan GABA
Dit klopt dan weer in combinatie met mijn vit. B's die ik ook tekort heb
Huisarts wilde niets aan de B12 doen maar diëtiste wel, dus die gaat kijken welk supplement daar geschikt voor is.
Ook ga ik nu vitamine D ophalen (dat vond de huisarts wel nodig) en heeft de diëtiste (zo lief) net L-glutamine poeder langs gebracht wat ik voor het slapen gaan moet nemen in een glas water (opbouwend vanaf 5 gram)
Hier naast krijg ik dus ook nog een lijst met wat ik moet gaan eten en zo gaan we kijken of dit gaat helpen.
Over een tijd dus weer bloedprikken om te kijken hoe het gaat in mijn lichaam
Huisarts wilde dus wel in contact blijven met de diëtiste ( dat is dan weer positief)
Mocht je dus geen AD willen dan lijken er nog meerdere wegen naar het doel te kunnen lopen ( maar dat moet ik eerst nog maar afwachten)
Janneke2 schreef:Duplo schreef:Ik heb bij de diëtiste nog een test gedaan over dopamine etc en daar kwam naar voren dat ik een tekort had aan GABA
Dit klopt dan weer in combinatie met mijn vit. B's die ik ook tekort heb
Huisarts wilde niets aan de B12 doen maar diëtiste wel, dus die gaat kijken welk supplement daar geschikt voor is.
Ook ga ik nu vitamine D ophalen (dat vond de huisarts wel nodig) en heeft de diëtiste (zo lief) net L-glutamine poeder langs gebracht wat ik voor het slapen gaan moet nemen in een glas water (opbouwend vanaf 5 gram)
Hier naast krijg ik dus ook nog een lijst met wat ik moet gaan eten en zo gaan we kijken of dit gaat helpen.
Over een tijd dus weer bloedprikken om te kijken hoe het gaat in mijn lichaam
Huisarts wilde dus wel in contact blijven met de diëtiste ( dat is dan weer positief)
Mocht je dus geen AD willen dan lijken er nog meerdere wegen naar het doel te kunnen lopen ( maar dat moet ik eerst nog maar afwachten)
Ja hoor, zo heb ik het destijds ook gedaan. En een tekort aan gaba wordt nu eenmaal niet opgelost door de standaard AD, maar wel door glutamine. (En je slaapt er heerlijk op, zo is mijn ervaring. )
Wel geldt: een tekort heb je doorgaans in de loop van een aantal weken/ maanden of jaren opgebouwd, het is niet op stel en sprong weg.
En de tabletten vitamine D: hopelijk zijn dat geen droge tabletten, D is een vetoplosbare vitamine, een gelkogeltje met iets olieachtigs erin werkt het beste.