GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:35

ankep schreef:
ok ik heb even jullie opbeurende woorden nodig hoor! zoals al vaker verteld ben ik 4 mei begonnen met ozempic en ben ik inmiddels 14, 5 kilo afgevallen sinds die tijd. dat is natuurlijk supernetjes en ben ik ook heel trots op, maar nu sta ik sinds 24 sept nagenoeg stil....
ik ben sinds 24 sept maar 0,4 kilo afgevallen en hoewel ik weet dat dit kan gebeuren en langzaam afvallen ook afvallen is, ben ik er toch heel erg onrustig van.... ik spuit pas sinds 4 weken volledige dosis van 1 mg en ik wil nog zeker 15 kilo kwijt...
kunnen jullie me even door deze dip heenhelpen?
als ik echt stilval dan overweeg ik over te stappen naar mounjaro, maar dat is financieel wel een uitdaging vrees ik....

Ik heb geen ervaring met ozempic maar ik hoop voor je dat het dadelijk ineens weer doorzet! Ik ben ook in mei begonnen en zit zo op 15 kilo. Dus in die zin is het resultaat wel heel netjes toch? ongeveer 3 kg per maand. Misschien moet je lijf even stabiliseren en gaat het dan weer aan de slag...?

Is mounjaro zoveel duurder dan de ozempic? Gebruik je het vie Wellis ofzo?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:38

Meelezer wil even een vraag stellen.

Je betaald per injectie? En wat kost het? Ik heb de indruk dat het heel duur is? Want je krijgt niets vergoed?

En je komt alleen in aanmerking als je te zwaar bent?

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:41

ja ik bestel via wellis en mounjaro is bijna dubbel zo duur volgens mij....
ik weet op zich wel dat ik niet mag klagen, maar omdat het tot nu toe zo vlot ding geeft het feit dat het zo plotseling bijna stilstaat me onrust. ik probeer positief te blijven maar vind het nu even moeilijk...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:43

ankep schreef:
ja ik bestel via wellis en mounjaro is bijna dubbel zo duur volgens mij....
ik weet op zich wel dat ik niet mag klagen, maar omdat het tot nu toe zo vlot ding geeft het feit dat het zo plotseling bijna stilstaat me onrust. ik probeer positief te blijven maar vind het nu even moeilijk...

Ik snap je onrust volledig!!

Oh is Mounjaro zoveel duurder......dat is wel heel veel als het dubbel zo duur is.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:43

Ja bij een bmi boven de 35 of onder 35 en andere gezondheidsproblemen zoals diabetes. Ik betaal bij yazen voor een 1 pen €452,99 daar kan ik wel een tijdje mee doen afhankelijk van de hoeveelheid die je moet prikken, ik heb in augustus een nieuwe pen gekocht en daar kan ik nu nog 12 weken mee doen, je betaald ook nog maandelijkse kosten voor de arts, coach, gebruik van de app, voorschrift van de arts, dat kost mij €89 per maand. Zie ook de openingspost voor meer info.
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 09-10-25 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:44

Bellatrix schreef:

Je betaald per injectie? En wat kost het? Ik heb de indruk dat het heel duur is? Want je krijgt niets vergoed?

ik bestel ozempic via wellis (na overleg met de huisarts) en moet het zelf betalen inderdaad. ik betaal per spuit en dat is in prinicipe voor 4 injecties. een spuit kost me 249 euro

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 11:45

Als je met Mounjaro met de helft van de dosering toe kan is het net zo duur.. Misschien even paar weken bijhouden wat je eet, aangezien je niet afvalt van de medicatie maar van minder eten? Heb je het idee meer te eten?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:47

ankep schreef:
Bellatrix schreef:

ik bestel ozempic via wellis (na overleg met de huisarts) en moet het zelf betalen inderdaad. ik betaal per spuit en dat is in prinicipe voor 4 injecties. een spuit kost me 249 euro

Staat je huisarts er niet voor open om het recept voor te schrijven?

Wat ik heb betaal voor de pennen:
2,5 mg - 187 euro
5,0 mg - 250 euro
7,5 mg - 350 euro
10,0 mg - 350 euro
12,5 mg - 450 euro
15 mg - 450 euro

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:54

ankep schreef:
Bellatrix schreef:

En je spuit elke dag? Dus je betaald 249 voor 4 dagen? :wow:

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:55

Ik vraag me iets af. Je betaald wel voor een coach (in iedergeval bij Yazen?) maar tot hoeverre kun je die contacteren bij vragen of problemen?
Net zoals de vraag hier boven, help ik zit op een plateau en val al even niet meer af. Kun je daarvoor niet terecht bij je coach?
Helpen zij bijvoorbeeld ook met een gezonde leefstijl? Tips voor gezonder eten etc? Of is het alleen voor in het begin dat ze helpen kiezen welke spuit etc?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:55

Bij wellis heb je die coaching volgens mij niet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:59

Ik kan de coach en arts een bericht sturen via de app, meestal heb ik de volgende dag een antwoord. Heb sindskort wel een Nederlands sprekende arts. Hiervoor was dat volgens mij een Zweedse arts en kreeg het antwoord terug in het Engels en vertaald naar het Nederlands

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:00

Bellatrix schreef:
En je spuit elke dag? Dus je betaald 249 voor 4 dagen? :wow:

nee je spuit 1x per week gelukkig!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:02

Ik heb het wel intens koud, jullie ook? :+
Waar is de zomer! Zeker nu.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:02

Oh dat scheelt. := En stom, dat wist ik want ik lees al een tijdje mee. :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:16

Zonnetje81 schreef:
Ik heb het wel intens koud, jullie ook? :+
Waar is de zomer! Zeker nu.

Jaaaa ik ook!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:24

Ik heb de mounjaro bij fitpen clinics gekocht voor 299 2,5mg dosis. Allemaal online. Ik heb een bmi van 30 . Ik heb zelf de indruk dat zo in opkomst is dat er ongetwijfeld meerdere klinieken of artsen in dit gat springen en wellicht met iets betere prijzen. Als ik naar 5 mg betaal ik 399 pm.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:24

Anke: dat kan echt gebeuren en is helemaal niet raar. Trust the proces. Gezond blijven eten, blijven bewegen, genoeg eiwitten en veel water drinken en vergeet vooral je vitamines en mineralen niet te nemen. Ik las dat vooral magnesium en D invloed hadden op (de juiste werking van) GLP-1.
Je kan dit, zet hem op en houd vertrouwen! Knuf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:27

Mij kost het nu nog maar 60 euro per maand op deze dosis. Ik heb gisteren 17 ipv 18 klikjes gedaan en ga zo elke week terug. Ben benieuwd hoe dat uitpakt qua honger. Dus wel elke 7 dagen voorlopig.
Ik had nog 7 klikjes in de ene pen en heb 10 klikjes van de nieuwe pen gepakt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:43

Suzanne F. schreef:
Anke: dat kan echt gebeuren en is helemaal niet raar. Trust the proces. Gezond blijven eten, blijven bewegen, genoeg eiwitten en veel water drinken en vergeet vooral je vitamines en mineralen niet te nemen. Ik las dat vooral magnesium en D invloed hadden op (de juiste werking van) GLP-1.

En hoe zit dan die werking in elkaar? Positief als je het inneemt?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 12:54

Nyaleti schreef:
Ik vraag me iets af. Je betaald wel voor een coach (in iedergeval bij Yazen?) maar tot hoeverre kun je die contacteren bij vragen of problemen?
Net zoals de vraag hier boven, help ik zit op een plateau en val al even niet meer af. Kun je daarvoor niet terecht bij je coach?
Helpen zij bijvoorbeeld ook met een gezonde leefstijl? Tips voor gezonder eten etc? Of is het alleen voor in het begin dat ze helpen kiezen welke spuit etc?

Bij Yazen: Ja je kan ze ook daarvoor vragen. Ze hebben volgens mij ook speciaal mensen in dienst voor voeding en bewegings vragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:28

Zonnetje81 schreef:
Suzanne F. schreef:

Google maar eens.
Vitamine D schijnt ook zo belangrijk te zijn. Het schijnt positief te werken om je mineralen en met name magnesium, vitamine D en ijzer op peil te houden. Heeft iets met je metabolisme te maken.

Ik zorg in ieder geval dat ik dagelijks een multivitamine/mineralen neem zodat ik geen tekorten krijg. Ik heb ook geen haaruitval gehad ofzo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:48

Balen van het plateau.
Ik ga vanavond ook weer wat ophogen, ook maar 200 gram afgevallen deze week.
Was van 15 naar 18klikjes gegaan naar ga nu nog wat meer ophogen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:39

Suzanne F. schreef:
Zonnetje81 schreef:

Google maar eens.
Vitamine D schijnt ook zo belangrijk te zijn. Het schijnt positief te werken om je mineralen en met name magnesium, vitamine D en ijzer op peil te houden. Heeft iets met je metabolisme te maken.

Ik zorg in ieder geval dat ik dagelijks een multivitamine/mineralen neem zodat ik geen tekorten krijg. Ik heb ook geen haaruitval gehad ofzo.

Ik slik al lange tijd zwaardere vitamine D pillen vanuit de huisarts. Na elke corona besmetting daalde mijn vitamine D ook enorm, dat heb ik ook in meerdere artikelen toen gevonden. Ik spuit b12 en dat hangt allemaal samen met elkaar. Volgens mijn huisarts een complexe materie.

Alleen ik kon nu geen informatie vinden over het verband specifiek met de medicatie dat het iets extra doet. Dat het belangrijk is dat weet ik.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 16:19

ankep schreef:
Bellatrix schreef:

WOW dat is best veel, ik betaal in totaal 165 euro voor een pen Ozempic, 35 euro voor het recept en de pen zelf kost 130 (incl verzendkosten)