Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 16:24

Je zou ook weer eens een paar hardloopschoenen met extra goede demping kunnen proberen. Misschien is het barefoot hardlopen toch op een of andere manier te belastend?

Ach ja, een hobby kost geld. En het hardlopen haalt het bij lange na niet met het hebben van een paard.

Danseresje

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:32

Die hardloopschoenen met goede demping heb ik dus in het verleden gehad en daarmee had ik dezelfde klacht. Dat ga ik dus niet opnieuw uitproberen...

Nee, het is goedkoper dan het hebben van een paard.... Maar om nou te zeggen dat wandelen goedkoop is :')
Geef ook wel toe dat ik ook wel een behoorlijke jaarplanning heb gemaakt :j . Van meerdere dingen weet ik dat ik het kan, maar ga ook weer nieuwe dingen proberen en dat laatste vind ik wel erg spannend geef ik toe ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:52

Ik ben van plan morgen naar de trailrun store in Zoetermeer te gaan, iemand nog aanraders om te passen/ uit te proberen daar?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:14

15 km Drenthe trail gedaan vandaag.
Super georganiseerd maar wel heel heel veel modder!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:19

XxLMMxX schreef:
15 km Drenthe trail gedaan vandaag.
Super georganiseerd maar wel heel heel veel modder!

Was jij daar ook! Ik heb de 21 km gedaan! Inderdaad veel stukken met modder maar dat was bekend.
Verder wel mooie route, leuke sfeer en goed georganiseerd!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:35

Wat lekker Puera en XxLMMxX ! Relatief veel trail runners hier volgens mij?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:43

Ik ben helemaal vergeten te vertellen wat ik gisteren mee maakte tijdens mijn eerste poging tot loopje in de ochtend. Was dus met de honden onderweg toen we een na 1,2 km een gewonde roofvogel tegenkwamen. Uiteraard dierenambulance gebeld en daarop gewacht. Toen die 20 min later aankwamen vloog hij rustig weg op een paar honder meter verder in een boom te gaan zitten :=

Toen naar huis gegaan om op te warmen. Was echt door en door koud. In de middag alsnog gegaan maar toen zonder honden. Die hadden geen zin meer :+

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 17:53

Goof schreef:
Ik ben van plan morgen naar de trailrun store in Zoetermeer te gaan, iemand nog aanraders om te passen/ uit te proberen daar?

Wat heb je nodig?

Wat bijzonder 996 en lekker eigenwijs dat hij gewoon een boom in vloog :+.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:56

Ik lees jouw bericht 99... en bedenk me opeens weer dat ik een dode haas zag liggen en me nog afvroeg of ik de dierenambulance moest bellen. Nou ja, vermoed dat iemand anders dat inmiddels wel gedaan heeft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:00

Supervixen schreef:
Goof schreef:

Wat heb je nodig?

Oh, trailschoenen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 19:34

Dan zou ik gewoon lekker veel uitproberen in die snoepwinkel daar :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:22

Suliko schreef:
Ik snap het heel warm aankleden ook niet zo, uitzonderingen daargelaten hoor. Maar als ik te warm gekleed ben, en dan veel ga zweten, koel ik juist ontzettend af als ik opeens in een meer open stuk loop met wind, en dat afkoelen en dan weer te warm worden kost me zoveel energie, dat ik mezelf dan helemaal niet meer warm kan houden. :=

Leonie, wat een goede actie foto! Wat bedoel je met VO/VR?
En wat leuk dat je je toch hebt opgegeven! Maar oei, je spierpijn klinkt niet heel goed. := Enig idee waarom je zo overdreven (rechts) spierpijn hebt? Goed warmhouden en hopelijk is het morgen wat weggetrokken.
Vooral lekker rustig lopen en genieten van de omgeving, dan komt het vast goed!
Ik ben benieuwd of we elkaar gaan treffen, ik start 45 min voor jou (aannemende dat je 10:15 start) en finish waarschijnlijk een stuk later!

Ben wel benieuwd wat je vandaag aan had uiteindelijk? En hoe het gegaan is uiteraard. (heb je tijd wel gezien)
Vo/VR = Verticale oscillatie en verticale ratio.
Ik denk dat de spierpijn komt van de broadjump burpees. :Y)
Jou loopje ziet er prachtig uit! Maar irritant is het wel he dat dat mens niet ophoud!

Tiggs altijd lekker even bewegen uiteindelijk.

Lughnassadh hoe verwacht je dat de arts je kan helpen? Wat heb je daarvoor nodig denk je? (Sorry als ik teveel vragen stel, vind het gewoon echt, niet te bevatten ofzo? en probeer een stukje van jou te begrijpen.

Ik was het hier gewoon met de gewone was mee op 30 graden, als het echt naar zweet stinkt, gaat het eerst in een emmer/handwasje.

Danseresje zelfde probleem dus met de navigatie... Toch wel gek dat niemand het voor elkaar krijgt om dat goed te zetten. Voor de vakantie ga ik eens goed zoeken.
Wat voor leuke plannen heb je allemaal? Het is idd soms echt wel flink aan de prijs voor een rondje lopen/wandelen...

Veel plezier Goof! ben benieuwd waar je mee thuiskomt :o

Hey wat leuk Puera en XXl samen in drenthe!

Mijn dag was, bijzonder te noemen... Pas op, lang verhaal!

Mijn dochter is altijd om 07:00 wakker maar voor de zekerheid had ik een reserve alarm gezet. Die gaat volgende zaterdag af, dus dat is top en mijn dochter werd om 7:30 wakker...
Gelukkig had ik alles al klaarliggen en was ik uiteindelijk maar 10 minuutjes later weg dan gepland.
Na ongeveer 30 min rijden krijg ik een melding op de auto, lekke band. En langzaam zag ik de bandenspanning omlaag lopen van 1.9 tot 1.1 voor ik bij de pomp was...
Band opgepompt en ik hoorde de lucht er gewoon weer net zo hard uitlopen. Gat was snel gevonden. Daar ging ik nu niks aan doen dus de reserveband moest erop. Even staan kijken maar ik had niet de juiste moersleutel dus ja wat nu. Besloten door de ta gaan rijden en te hopen dat ik het zou halen... Ik moest dus nog ruim 20 minuten vanaf dit punt!
Band opgepompt, ducktape erover (hahahaha) en gaan rijden. Nog een keer bij een pomp gestopt om op te pompen maar ik kwam aan met 0.7 bar :7
Dus ik kom bij een verkeersregelaar, ik zeg, boeit me niet waar je me heen stuurt (paar mensen voor mij hadden al lelijk gedaan) als het maar in de buurt van veel mensen is want ik heb hulp nodig. :') . Hij kijkt naar mijn band. Hij zegt, zet je alarm lichten maar aan en je motor af, jij moet helemaal nergens meer heen rijden... Sta ik dan missen op een kruising. Denk die 40 meter kan ook nog wel maar ok. Hij geprobeerd maar de moersleutel past gewoon niet. Komt goed zegt hij, ik bel de ANWB voor jou. Ik ben lid, ik regel dit. Laat je auto hier maar staan, ga maar rennen.
Lang verhaal kort, ik ben gaan lopen en heb mijn autosleutel aan een wildvreemde gegeven met werkelijk alles erin. Enige wat ik van hem had was zijn telefoonnr.
1 minuut voor de start, stond ik in het startvak, zonder water, zonder ontbijt, zonder reepjes en in mijn gewone wegschoenen die ik maar half gestrikt had. Met mijn mega spierpijn. Ik ben nog nooit zo slecht voorbereid ergens gestart :')
De route was heel tof alleen doordat ik volledig achteraan gestart was, heb ik ong 3 km vastgezeten achter wat trage lopers. Opzich, gezien de staat van mijn benen, geen ramp _O- . Toen ik ze eenmaal kon inhalen, vond ik een lekker ritme en tempo en heb ik alles, inclusief de klim en afdalingen, kunnen rennen. En dat klimmen en dalen ging me veel beter af dan verwacht! 256hm uiteindelijk gedaan. Ik heb non stop mensen ingehaald! Dat had ik echt no way verwacht. En wat was het leuk! Echt heerlijk parcours, ook echt prachtige stukken erbij. Heb er echt van genoten! HOe verder ik liep, hoe beter mijn benen werden. Zoveel genoten dat ik heel die auto vergeten was :D
Eenmaal terug had ik 3 gemiste oproepen en een appje. Je sleutel ligt bij de balie, je auto staat inde straat geparkeerd en je reserveband zit er op. De beste wensen voor 2025 en wel thuis!
Deze man is een ware held! Ik heb rustig maar veilig naar huis kunnen rijden en kan nu helemaal niet meer lopen maar het was zeker de moeite waard om naar de veluwe te rijden!
SUliko door al mijn chaos niet meer gezien. Compleet vergeten! :roll:
Maar zeker zin om meer trails te gaan lopen naast de wegwedstrijden!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:39

Wow Leonie, wat een verhaal zeg :wow:
Knap dat je dan toch wel zo goed hebt kunnen lopen, petje af!
Het gat in je band liegt er ook niet om :oo
Wat een held, die verkeersregelaar _/-\o_

En ja, dat met die navigatie wees nooit zo.... Tot ik in augustus startte met mijn rondje Limburg en er continu een mannenstem uit mijn telefoon klonk 'sla weldra linksaf' etc...
Nog steeds niet opgelost dus, maar ik kan leven met mijn 'oplossing'. Vind het huidige probleem veel vervelender -O-

En mijn plannen:
Vier keer een Kennedymars, Elfstedentocht, 4x50 Nijmegen en als uitsmijter de 100 van Leeghwater: 100km in 24u :')

Daarnaast nog de vierdaagse van Alkmaar, de heuvellandvierdaagse en de duin en bollen vierdaagse.
Verder nog wat grotere eendaagse evenementen en de kleinschalige tochten om kilometers te maken. Die laatste zijn gelukkig wel vriendelijk geprijsd.
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 29-12-24 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:48

Jeetje! Faith in humanity restored. Wat een held Leonie! En wat fijn dat je toch nog “gewoon” hebt kunnen lopen!

Ik twijfel of ik over twee weken m’n eerste officiële 5km loop ga lopen (samen met een ervaren vriendin). Ff een nachtje over slapen :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 23:09

Wow leonie wat een verhaal!
Wat een held inderdaad. Superlief dat je zo goed geholpen bent.
En die 14km route is geeneens zo erg mooi, op de koningslaan na dan. Dat is die lange heuvellaan bij de Carolinahoeve van ongeveer anderhalve km rechtdoor. Er zijn vele mooiere paadjes daar :P.
Maar leuk dat het je heeft geïnspireerd om meer trail evenementen te lopen!

Danseresje wat een pittige plannen zeg! Zo lang wandelen.. dan zou ik me kapot vervelen. Echt knap.
Ga je wel verder met hardlopen?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:22

Ik bedenk mij nu dat iemand had gevraagd waar ik de stoffen horlogeband vandaan had, die je zonder gesp bevestigd. Hij is van amazon, van Yooside, nylon lusband, ze zijn er voor verschillende edities van horloges!

Tiggs, ik was mijn sportkleding met mijn normale was op 40 graden lang/eco programma. Maar de helft van mijn was bestaat uit sport- en outdoorkleding, dus ik heb geen zin om dat te gaan scheiden. Als het heel erg modderig is spoel ik het wel van tevoren af. Een deel van mijn outdoor/sportkleding is wol, dat gaat ook samen met mijn (donkere) wolwas.

Lugh, hele complexe situatie zit je in, ik vind het knap hoe je daarmee en met jezelf omgaat, van wat ik er zo mee krijg!

Danseresje, wat stom dat jij ook met het probleem zit met de audiomeldingen bij navigatie. Ik wil namelijk wel dat mijn horloge zelf blijft trillen bij afslagen of als ik van de route af zit. Als ik wandel kan ik het zelf wel goed bijhouden, maar als ik ren vind ik het lastiger om continu op mijn horloge te kijken, terwijl ik ook op de grond moet letten en niet goed kan scherp stellen doordat ik zelf op en neer ga, haha.
Stom dat je horloge uitviel! Klinkt een beetje als hetzelfde probleem dat mijn loopmaatje en ninus laatst tijdens de 50 km hadden, opeens uitvallen en dan wel weer opstarten. Toevallig had een vriendin van mij het ook tijdens de wandeling (ook fenix 7, niet pro). Zou niet moeten, in ieder geval!
Vervelend van je onderbeen, kan van alles zijn natuurlijk. Ik zou wel aanraden naar een podotherapeut te gaan en niet een podoloog (dat is een onbeschermde beroepsnaam) en vooral ook niet ervan uit gaan dat ze automatisch anti-barefoot zijn! Die van mij was absoluut barefoot friendly zonder dat ik haar daarop had uitgekozen, maar ook heel eerlijk, bij beenlengteverschil geeft dat op den duur een grotere kans op gewrichtsslijtage. Misschien een aantal mailen met je hulpvraag en het barefoot stuk?

Goof, leuk dat je daarheen gaat, mij hebben ze heel goed geholpen! Ik heb van alles geprobeerd en mocht er buiten een stukje op lopen om te kijken hoe het voelt, echt top. Ik zou vooral even kijken wat je zoekt in een schoen, wil je juist ondersteuning en stabiliteit of niet, veel of weinig demping, veel of weinig heel-drop, zij kunnen daar goed in adviseren. Als je een schoen wil die veel ondersteuning en stabiliteit biedt, probeer dan vooral de La Sportiva Bushido III!

LMM en Puera, wat leuk dat jullie beide een trailrun hebben gedaan vandaag! Veel modder kan ik me goed voorstellen. :D

99, wat een verhaal! Dat de vogel niet eerder opvloog door de aanwezigheid van je honden. Misschien had hij een klap gehad en moest hij even bijkomen? Sta je dan voor jan banketstaaf. :') En ja, best wat trailrunners hier, maar als je dat eenmaal probeert wil je het meestal ook blijven doen. :D

Leonie, jeetje wat een verhaal!! Wel een goed verhaal geworden zo. Wat fantastisch dat die verkeersregelaar je zo geholpen heeft en jij lekker hebt kunnen rennen! Knap dat je zo vlot gelopen hebt met die hoogtemeters, al verbaast het me niet eerlijk gezegd, jij doet al zoveel tempowerk en krachttraining, dat maakt je echt sterk! En pff broadjump burpees, die ken ik wel ja, vreselijk.
Nu ik je foto's zo zie, kan het zijn dat ik je bij het laatste hek voor de finish zag staan? Die werd open gehouden door iemand? Of ik zag iemand die heel erg op je leek.
Aah nu snap ik VR en VO, ik zal eens in de gaten houden of het verschilt per wegloop of trailrun als ik wat vaker met mijn fenix heb gelopen.
Wat ik aan had. Ik vond het minder koud dan verwacht, maar wel nat en die vochtigheid maakte het wel guur. Ik vond het een twijfelgevalletje, ik denk dat ik in een korte broek ook nog wel had kunnen lopen. Maar ik had een lange fusion aan, een hele dunne longsleeve en daar een t-shirt overheen. Had een dunne merino hoofdband om, maar die vond ik te warm, dus af gedaan. Wel nog dunne handschoentjes aan, die waren prettig!

Ik heb ook heerlijk gelopen vandaag! De eerste 3 km voelde bagger, mijn benen waren zo zwaar, ik had vrijdag een 25 km rit te paard gemaakt en rij eigenlijk zelden nog, dus dat voelde ik denk ik. Maar na 5 km kwam ik in een hele goede flow. Vooral de modderige steile stukken met gladde wortels vloog ik naar beneden, die paden vind ik zo leuk om naar beneden te sjezen (zoals de Koningslaan)! Ik had niet verwacht zo snel te lopen, maar ben er wel heel blij om! Er zaten 514 hoogtemeters in. Ik heb eigenlijk alle stukken omhoog wel gerend, enkele steilere stukken gewandeld om energie te sparen en gelijk wat te eten. Had alleen vanaf 12 kilometer een nare blaar op mijn grote teen, ik denk door mijn nieuwe zooltjes waar ik nog aan moet wennen, zo irritant, maar die heb ik zo goed als mogelijk genegeerd. :=
Ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in wat SV zegt, ze hadden echt nog mooiere paden kunnen pakken. Er zaten een aantal hele toffe stukken tussen hoor, maar ook best wat lange van die grindachtige lanen waar ze ook leukere paden voor hadden kunnen kiezen.
Zelfs nog foto's gemaakt onderweg!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heel charmant hoofd :+
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:47

996981 schreef:
...
Ik twijfel of ik over twee weken m’n eerste officiële 5km loop ga lopen (samen met een ervaren vriendin). Ff een nachtje over slapen :=

Gewoon doen joh :j

SV, het verveelt me juist niet, maar als je er doorheen zit, kan het behoorlijk pittig zijn.
Laten we zeggen dat ik mijn deel 'lopen met pijn en er zwaar doorheen zitten' in het verleden vaak genoeg heb meegemaakt en altijd wel een reden bedenk om niet te stoppen..... Dat ik eigenlijk wel weet dat ik diep kan gaan.
De bedoeling is zeker om te blijven hardlopen, maar voor nu echt als conditie-ondersteuning. Wie weet ooit een loopje hier of daar....

Suliko, ik wil ook dat mijn horloge blijft trillen, want soms ben ik zo in mijn eigen wereld of zo aan het kletsen, dat ik mis dat ik van de route af ben bijvoorbeeld.
Ja, vorige keer hadden we dat rond dezelfde tijd ook met meerdere hier kon het topic. Vind het echt balen en absoluut niet kunnen. Het vermoeden is bij veel mensen dat het door een update komt. Maar dat idee heb ik ook met de navigatie stem...

Podoloog/podotherapeut... Ik haal het altijd door elkaar. En ga er ook niet gelijk vanuit dat ze anti barefoot zijn, maar er zijn er gewoon ook die sowieso barefoot friendly of pro barefoot zijn. En aangezien het me zoveel heeft gebracht, wil ik graag barefoot blijven lopen. Maar gezien ook het slijtage patroon van mijn schoenen, kan het heel goed in mijn loopje zitten en van hogerop komen en misschien houdt dit er dan ook verband mee.
Heb jouw verhaal toen ook met interesse gelezen...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 08:45

Lekker tempo Suliko, goed gedaan! Een groot deel is hetzelfde als de steamtrail zie ik. De koningslaan blijft leuk, dat jij daar hard durft te gaan, ik ben daar altijd bang om te vallen.

Hier nog een beetje spierpijn in mijn bovenbenen van de marathon, dus vandaag nog even rust. Ik denk morgen een kort herstelrondje op de weg en dan overmorgen samen met mijn vriend een bosrondje. Dan gaan we wat meer op de hoogtemeters focussen de komende tijd.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:13

Leonie, geen probleem. Mij mag alles gevraagd worden. Ik kan, als dat nodig is, goed mijn grens aangeven.
Zijn rol is binnen zijn vakgebied meedenken. Om dat alleen de sondevoeding omhoog gooien niet de oplossing is. Er is dus geen verwachting dat ik straks naar buiten loop met een kant en klaar plan of oplossing. Ik heb voor mijn eetprobleem de hulp nodig van iedereen. En met elkaar moet er dus een nieuw plan komen.
Ik heb een arts die graag meedenkt. Daarbij als er iets veranderd moet worden loopt dat in mijn geval altijd via hem.

Suliko, dankjewel!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:18

Suliko schreef:
Leonie, jeetje wat een verhaal!! Wel een goed verhaal geworden zo. Wat fantastisch dat die verkeersregelaar je zo geholpen heeft en jij lekker hebt kunnen rennen! Knap dat je zo vlot gelopen hebt met die hoogtemeters, al verbaast het me niet eerlijk gezegd, jij doet al zoveel tempowerk en krachttraining, dat maakt je echt sterk! En pff broadjump burpees, die ken ik wel ja, vreselijk.
Nu ik je foto's zo zie, kan het zijn dat ik je bij het laatste hek voor de finish zag staan? Die werd open gehouden door iemand? Of ik zag iemand die heel erg op je leek.
Aah nu snap ik VR en VO, ik zal eens in de gaten houden of het verschilt per wegloop of trailrun als ik wat vaker met mijn fenix heb gelopen.
Wat ik aan had. Ik vond het minder koud dan verwacht, maar wel nat en die vochtigheid maakte het wel guur. Ik vond het een twijfelgevalletje, ik denk dat ik in een korte broek ook nog wel had kunnen lopen. Maar ik had een lange fusion aan, een hele dunne longsleeve en daar een t-shirt overheen. Had een dunne merino hoofdband om, maar die vond ik te warm, dus af gedaan. Wel nog dunne handschoentjes aan, die waren prettig!

Jaaa!!! ik keek jou aan met een heel wazig hoofd omdat ik dacht ik je herkende! Maar ik zag 0 herkenning bij jou dusik dacht, ik zal het wel mis hebben hahahaha. Ik had mijn autosleutel toen al weer op zak en wist dat alles oke was :+ . Ben daarna nog naar de tent gegaan om nog wat winegums te eten want zonder drinken en ontbijt merkte ik dat ik daar goed op ging :Y) Maar je daar niet meer gezien.

Outfit had ik precies hetzelfde idd. Buff had niet gehoeven maar de handschoentjes heb ik even uitgehad en dat was toch te koud aan mijn handen.
Ik vond de koningslaan ook echt het hoogtepunt en ben daar ook volgas omlaag gegaan :D Dat was juist super leuk!
Wat betreft de hoogtemeters, in de duinen vallen die me altijd heel zwaar maar die zijn een stuk steiler en vaak met mul zand. Dit smaakt zeker naar meer.

KLopt hoor SV dat sommige stukken niet zo mooi waren. Als ik de foto's van Suliko zie van 3 dagen ervoor zitten daar mooiere stukken tussen. Maar ik vind al die heuveltjes zo vreselijk leuk en die mooie grote bomen, dat ik er toch enorm van genoten heb!

ja lastig danserserje, ik zou ook graag alleen het trillen willen omdat ik anders een afslag kan missen, verder niks. Als iemand de oplossing heeft gevonden... Ik ga zelf nog eens flink zoeken.
Wat een mooie plannen! De 4daagse zou ik ook nog wel eens willen doen maar ik ben ook bang dat ik me ga vervelen. Hoewel ik gek ben op wandelen samen met andere dus opzich...

Ja held van het jaar die verkeersregelaar! Mijn auto stond midden op de kruising :+ Vond het best spannend hem daar zo achter te laten maar hij was heel overtuigend. Zonder nadenken ALLES in die auto laten liggen. Incl handtas met alles erin.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:25

SV, ik wilde meedoen aan de steamtrail dit jaar, maar kon niet, dus goed om te horen dat de route min of meer hetzelfde was haha! Ja, hard naar beneden gaan moest ik wel eerst vertrouwen in opbouwen, maar dat is goed gelukt toen ik in de lente in Limburg en de Ardennen liep. Ik heb het idee dat je juist minder snel struikelt als je zo vlot gaat, omdat je contacttijd met de grond zo klein is en je algauw je andere voet alweer hebt neergezet! Dan vang je jezelf eigenlijk gelijk weer op als je wel struikelt, want ik struikel echt wel eens, maar altijd mezelf weten op te vangen op mijn andere been. Als je de rem erop gooit of twijfelt, blijf je makkelijker hangen. Ik ben wel heel gefocust op de grond aan het letten als ik zo snel ga, maar kan er echt van genieten!

Leonie, ooh jij was het dus wel!! Ik dacht je al te herkennen dus gaf een vage glimlach (volgens mij), maar zag geen herkenning bij jou en was te veel bezig met het laatste stukje tot de finish nog even hard gaan. Jammer dat ik er niet aan dacht even naar je terug te lopen, maar wist niet zeker of je er was en ben altijd een beetje van de kaart als ik over de finish kom na zo’n lange ren. _O-
Maar dan weet ik nu zeker dat ik je een volgende keer wel herken, want zo te lezen zal je vaker naar trailruns gaan.
Leuk dat jij ook zo kan genieten van volgas naar beneden gaan! Ik heb daar zoveel mensen ingehaald die me waarschijnlijk voor idioot hebben uitgemaakt. :=

Ik ga ook nog eens zoeken naar een oplossing voor die audiomeldingen, misschien ergens in de krochten van reddit.

Die verkeersregelaar was wel een hoopgevend voorbeeld dat de meeste mensen deugen en heel behulpzaam zijn!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 14:27

Ik ben iets te vaak vervelend gevallen om hard te gaan en ook een stuk ouder dan jij, misschien scheelt dat :+.
Ik kan trouwens al vallen over niks :=.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:49

Wow Leonie wat een verhaal! Wat goed dat hij je band had gefixt zeg.
En knap gelopen!

Hier gaat de kleding met de rest van de was mee.

Mooie loopjes van SV, Suliko en wie nog meer?
Mooie plaatjes ook.

Ik heb een loop pauze in overleg met fysio, helaas. Ga 3 dagen aan de paracetamol en ibuprofen om te kijken of dat helpt.
Wel vanavond sportschool!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:59

Jeetje Leonie, wat een geweldige man zeg. Wat een geluk dat je die tegen het lijf liep en wat een vertrouwen had je in een wild vreemde. Knap gelopen ook vervolgens +:)+ Ik zou alleen maat stress hebben :')
Suliko, mooi tempo joh.
Mooie foto' s van allebei ook.
De 15km Veluwezoom was mijn 1e trailrun ooit afgelopen zomer. Vond hem mooi, maar uiteindelijk niet zo mooi als de routes bij bijvoorbeeld Otterlo en Stakenberg.

Ik ben geslaagd voor trailschoenen. Heb er meerdere geprobeerd, onder andere verschillende Hoka' s en Salomons, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij La Sportiva. Hoop dat ik een goede keuze gemaakt heb, denk dat ik ze komende week een keer in het bos ga uitproberen.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 17:25

Mooi! Laat even weten hoe je ze vindt lopen als je een rondje bos hebt gedaan.