Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:19

Spannend Gnome! Ik hoop voor je dat het nu doorzet en je snel de kleine in je armen hebt :)

En fijn dat je weer thuis bent Azmay! Tjonge, wat een eng idee dat Nimue er ook niet meer had kunnen zijn. Dan kan je inderdaad maar heel blij zijn met de moderne wetenschap! Geniet van je gezinnetje!

Freekieee: schiet al op zo! Heb je geen stress dat de babykamer nog niet af is? Ik heb dus nog geen kast en commode voor de kleine en ik begin nu toch wel echt de kriebels te krijgen.

Melanie: jij ook lekker aan de klus dus! Succes :)

Linda: ah bij jou ook al! Hier 30+2, dus ongeveer gelijk met jou. Baby houdt er voornamelijk van om overdwars te liggen en zich dan af te zetten :') merk je ook dat de bewegingen heftiger voelen nu?

Wij hebben gisteren wat geklust en ‘s middags was ik zo moe dat ik een paar uur op de bank heb gelegen. ‘s Avonds wel nog even een vuurtje gemaakt in de tuin :)
Vanmorgen ga ik lesgeven en daarna hebben we in de middag een bruiloft van een collega van mijn man. Dus wel weer een redelijk druk programma vandaag en morgen weer werken.

Ik merk wel dat ik een soort van nesteldrang begin te krijgen. We hebben nog geen commode en kast voor de kleertjes van de baby, dus ik kan nog niks opruimen en dat begint nu wel te knagen. Het maakt me niet zoveel uit dat de plinten in de keuken er nog niet op zitten, maar boven moet af :')

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:48

Gnome spannend!!
Azmay, heel fijn dat je thuis bent, lekker bijkomen in je eigen omgeving

Er word nog veel geklust in dit topic, ziet er mooi uit allemaal!

Wij gaan zo naar het ziekenhuis, we gaan lopen dus op tijd weg, ik loop niet zo snel meer als anders..
Vanmorgen ook de eerste kleertjes besteld, had nog niks zelf uitgezocht. Hebben jullie nog tips voor leuk spul voor een jongetje? Heel veel is zo neutraal, ik vind het ook wel leuk als er iets van kleur bij zit..

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:59

Gnome spannend! Ben benieuwd. Lekker optijd als her zo zou zijn!!

Ballard. Ja beetje wel :+ maar onze kamer is sws af en daar kan alles in staan. En ze komt sws eerst bij ons op de kamer. Dus of de commode daar ook staat of kamertje ernaast.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:09

Die nesteldrang herken ik Ballard. Hier stonden de meubels rond de 20 weken en ik vind het heerlijk dat ik daar nu af en toe een beetje KAN rommelen. Daarvoor was ik heel onrustig over die meubels :+ Wat moeten jullie ook alweer doen in huis qua klussen?

Lekker dat je lopend naar het ziekenhuis kan Lisette! Ik loop ook niet meer zo hard, ik kan ook nog steeds geen lekker nieuw ritme vinden. Ik ken eigenlijk eigenlijk maar hard doorlopen :+
Ik heb redelijk neutrale kleding voor een jongen, dit is het beginnetje met bruin, groen, beige en zwart. Ik wil nog blauw maar vond dat dat er heel weinig hing afgezien van denim. Ik wil de eerste tijd lekkere zachte stofjes.

Afbeelding

Lekker dat jullie slaapkamer af is Freekie, dat zal een fijn gevoel geven :)

Ik heb gisteren ons kantoor eindelijk opgeruimd. Was meer een opslag voor klus/verfspullen, opslag toen de keuken verbouwd werd en allemaal (oude) spullen van het bedrijf. Gisteravond een bureau opgehaald, nu nog even de laatste ronde stofzuigen en dweilen en dan kan alles weer op zijn plek. Ik heb 5 grote vuilniszakken vol zooi weggegooid, dat voelde heerlijk :):) Dan weer door met de babykamer, logeerkamer, gang beneden, washok en nog allerlei verfwerk :+ Ik kan niet wachten totdat alles is afgestreept.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 10:16

Verloskundige is hier net geweest om even te checken. Zij denkt inderdaad ook vruchtwater dus wordt nu wel spannend. Heb nog geen regelmatige weeën dus daar is het wachten op.

Moet vanmiddag even temperaturen en vanavond komt ze weer even het hartje luisteren. Mocht het nu niet binnen 24 uur op gang komen, moeten we mogelijk gaan inleiden ivm infectiegevaar. Maar dat verwacht ze niet aangezien het vannacht wel al rommelde.

Ben nu 37+5 dus ruim veilig maar inderdaad snel.

Wij hebben ook veel moeite gehad met gekleurde kleertjes vinden voor een jongen. Geloof dat we bij de zeeman nog wat blauws gevonden hebben en bij prenatal ook wel hoor.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:39

Afbeelding
Afbeelding

Ik had deze besteld

Heel spannend Gnome :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 10:41

Lisette1987 schreef:
[ [url=m/Z6doHk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rbEODN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had deze besteld

Heel spannend Gnome :D

Wat cuteeee <3

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 11:15

Zelf heb ik wat pakjes besteld bij Jip & Fien en ByFerial. Allerlei keuze van neutraal tot kleurrijk. Toevalllig ook een luchtballonnen broekje :))

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 11:41

Wel bijgelezen maar even geen puf om te reageren ga na het wandelen en paardjes doen even snel relaxen. Moet iets voor 2e hondjes wegbrengen en half drie tot elf werken.

Maar wel even reageren op Gnome, spannend. Heel veel succes.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:35

Freekieee schreef:
Gnome spannend! Ben benieuwd. Lekker optijd als her zo zou zijn!!

Ballard. Ja beetje wel :+ maar onze kamer is sws af en daar kan alles in staan. En ze komt sws eerst bij ons op de kamer. Dus of de commode daar ook staat of kamertje ernaast.

Ja dat scheelt! Je hebt in principe natuurlijk geen babykamer nodig aan het begin, als je maar een bedje hebt en wat opslagruimte :)

Charlotte: haha ja precies! Ik heb wel zin om nu wat te gaan wassen en opbergen enzo, gewoon het idee dat het dan KAN :P maar jij bent ook wel lekker aan het opruimen dus!
Qua kleding ben ik ook best kieskeurig, dus ik snap je wel :) wij weten niet wat het wordt, dat is soms ook lastig qua kleding

Gnome: zet hem op! *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:46

Gnome, oehh spannend :):) 37+5 lijkt mij ideaal! Haha succes alvast :D

Ballard, oh zo herkenbaar! Hier ook in verbouwingen/verhuizing. Strips op de trap of de nieuwe oven die nog geleverd moet worden, maken mij niets uit…. Maar dat ik boven nog spullen mis voor de baby enzo…. Vervelend!!
En nee, bij mij worden de bewegingen niet echt duidelijker, maar dat komt vooral door de placenta aan de voorkant ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:54

Spannend Gnome, succes!

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:33

Gnome schreef:
Verloskundige is hier net geweest om even te checken. Zij denkt inderdaad ook vruchtwater dus wordt nu wel spannend. Heb nog geen regelmatige weeën dus daar is het wachten op.

Moet vanmiddag even temperaturen en vanavond komt ze weer even het hartje luisteren. Mocht het nu niet binnen 24 uur op gang komen, moeten we mogelijk gaan inleiden ivm infectiegevaar. Maar dat verwacht ze niet aangezien het vannacht wel al rommelde.

Ben nu 37+5 dus ruim veilig maar inderdaad snel.

Wij hebben ook veel moeite gehad met gekleurde kleertjes vinden voor een jongen. Geloof dat we bij de zeeman nog wat blauws gevonden hebben en bij prenatal ook wel hoor.

Oh wat spannend Gnome, bij ons zoontje begon het ook zo. Op 38+5 kleine beetjes vruchtwater vanaf 03.00, geen regelmatige weeën. Rond de middag wel hevige weeën. Lastige vond ik omdat je vruchtwater verliest dat ze ook niet kijken of je ontsluiting hebt vanwege infectie gevaar.

Dus moest het vooral op gevoel doen, uiteindelijk bleek ik met persweeen en 10 cm ontsluiting in de auto te zijn gegaan, half uur naar het ziekenhuis. Gelukkig geen snelweg bevalling.

Heel veel succes, luister goed naar je gevoel en je lichaam!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:40

Echo was op zich goed, hartje klopt weer goed en geen afwijkingen te vinden.
Wel een kleine baby, dus over 2 weken weer een groeiecho.
En ik mag geen lange diensten meer draaien en moet in de middag 2 uur rusten op de bank of in bed, zodat alle energie naar de kleine gaat..

Kiwi, thanks voor de tip, ga straks eens kijken!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:30

Lisette1987 schreef:
Echo was op zich goed, hartje klopt weer goed en geen afwijkingen te vinden.
Wel een kleine baby, dus over 2 weken weer een groeiecho.
En ik mag geen lange diensten meer draaien en moet in de middag 2 uur rusten op de bank of in bed, zodat alle energie naar de kleine gaat..

Kiwi, thanks voor de tip, ga straks eens kijken!

Toch positief. Fijn geen afwijkingen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 14:35

@lise poeh ja ben benieuwd inderdaad. Dacht dat ze hier om die reden ook alleen wilde gaan voelen als ik met regelmaat weeën had. Vooralsnog is het vrij rustig. Even wat uurtjes geslapen. Rommelt wel af en toe.

@lisette Fijn dat er geen afwijkingen zijn. Is het voor jou goed te doen om tussentijds plat te gaan?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:50

MissAnnemijn fijn dat die webminar interessant was. Goeie oplossing wel om de kleine te wegen aan zo'n haak. :D

Lisette wat een lieve vriend! Fijn dat hij zo meedenkt met de paarden.
Goede echo gehad dus, top! Wel goed dat ze zeggen dat je het rustiger aan moet doen. Hoe vindt je dat zelf?
Hele leuke kleren ook, schattig kleurtje. Ik heb de kleren echt overal en nergens weg. Hema heeft altijd wel leuke vind ik. Zeeman ook. Online slaag ik vaak wel bij de Prenatal en Babydump of Mamaloes.

Gnome wat mega spannend dat het begonnen is. Heel veel succes, ik hoop voor je op een mooie fijne bevalling. <3
Is ook wat met jullie ledikantje! "Gelukkig" gebeurde het nog leeg, zonder de kleine er in!

Azmay wat heerlijk dat jullie thuis zijn. <3 Hoe voelde zo de eerste dag/nacht?
Wat lijkt me het toch eng om achteraf te horen dat Nimue in levensgevaar was en jij zelf er ook niet te best voor stond. Gelukkig is ze nu bij jullie thuis, klein wonder! ♡♡

Melanie haha gezellig je zoontje bij jullie op de kamer. Vond ik vroeger als klein meisje ook altijd zo fijn.
Top dat de verbouwing zo goed gaat!

Freekieee ook flink aan de klus nog. Maar schiet ook al op zo te zien.

Ballard gister en vandaag drukke dagjes dus. Maar een bruiloft is wel heel leuk.
Nesteldrang is toegeslagen dus. :D

Charlotte opruimdagje gehad, goed bezig. Hoe is het verder nu met jou?

Marlis werkse vandaag!

Hidde is zó wakker vandaag. Had ook wel een wakker nachtje. Kwart voor 1 ging hij pas slapen, half 4 weer wakker. Toen weer slapen om kwart over 4. Wakker om kwart voor 6 tot kwart over 6. Toen werd hij om kwart over 7 weer wakker, mijn vriend heeft hem toen mee naar beneden genomen. Hadden nog gekolfde melk in de koelkast, dus kon hij Hidde mooi een flesje geven. :)
Hij ligt nu gelukkig wel tevreden te slapen, kan ik mij even richten op het huishouden. :D
Morgen hebben we de fotoshoot dus wil het huis wel even aan kant hebben.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:41

Ohhh Marieke hier ook een wakker kind en gebroken nacht. Ik voed hem sinds gisteren drie keer aan de borst en de rest kolf ik. Blij dat deze stap ook weer lukt. Merk wel dat aanhappen / toeschieten weer gevoeliger is nu. Voeden is wel pijnloos daarna en ook geen kloven maar vraag me toch af waarom ineens weer die pijn.

Wilde vanmorgen eigenlijk m’n bevallingsverhaal typen maar had net huis aan kant toen bezoek al kwam en vanmiddag liggen slapen :=

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:56

Kiwipitje schreef:
Ohhh Marieke hier ook een wakker kind en gebroken nacht. Ik voed hem sinds gisteren drie keer aan de borst en de rest kolf ik. Blij dat deze stap ook weer lukt. Merk wel dat aanhappen / toeschieten weer gevoeliger is nu. Voeden is wel pijnloos daarna en ook geen kloven maar vraag me toch af waarom ineens weer die pijn.

Wilde vanmorgen eigenlijk m’n bevallingsverhaal typen maar had net huis aan kant toen bezoek al kwam en vanmiddag liggen slapen :=

Dan hangt er vast iets in de lucht. := Wel naar dat je nu weer pijn hebt met de borstvoeding.
Ik kolf nu ook elke dag in elk geval 100cc. Zo kan mijn vriend ook een flesje geven als ik net weg ben of er gewoon even geen zin in heb... :D
Lekker vanmiddag even geslapen, dan had je het ook nodig.

We kregen net een brief met de uitslag van de hielprik, die was gelukkig helemaal goed. ♡

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 18:21

Jammer van de korte nachtjes dames! Misschien weer zo'n sprong moment? Fijn van Hidde zijn hielprik!!

Hier geen updates. Heb nog niet het idee dat er wat gebeurd helaas. We hebben nog eventjes in de eerste 24 uur maargoed ik kijk wel echt op tegen eventueel inleiden omdat ik daar zoveel nare verhalen over lees.

7 uur komt de verloskundige hier weer de hartslag controleren en dan wordt ook het ziekenhuis gebeld voor een plan mocht het niet doorzetten.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:31

Kruipt onder mee-lees-steen vandaan.

Superrrr spannend Gnome. Mijn duimen draaien!!!

Azmay, super fijn dat jullie nu lekker thuis zijn.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:37

Succes gnome!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:42

Gnome schreef:
MissAnnemijn schreef:
Dames die wat verder zijn, hebben jullie wel eens het idee dat baby nog best om zijn/ haar as draait? Soms ligt ze met rug naar mijn buik, soms juist met rug naar mijn rug. Ik ben soms een beetje bang dat als ze maar 1 kant op draait ze zich straks ophangt ofzo :7 Nu 36 weken. Ze lag wel met hoofdje in bekken maar nog niet helemaal diep.

Ik heb wel het idee dat de kleine tot vorige week nog wat draaide inderdaad maar iedere keer bij de verloskundige lag ie gewoon met z'n rug naar dezelfde kant dus denk dat we het ons misschien ook verbeelden? Vind het sowieso een wonder hoe alle daarbinnen een plek weet te behouden zonder inderdaad helemaal klem te komen maar blijkbaar heeft moeder natuur daar over na gedacht.

Hier net ook weer op controle geweest. Mooi ingedaald en ligt verder in de ideale positie. Houd nu wel af en toe vocht vast maargoed wat doe je eraan. Mijn moeder gokte gisteren op 8 mei.. Mijn gevoel zegt helemaal niks meer }>

Had nog ff stress gisteren. De bodem van het ledikant lag ineens op de grond. Blijkbaar waren de steuntjes net te kort waardoor de lattenbodem eraf kon vallen. Dat vanmorgen nog opgelost. Dacht zal je zien dat ik vannacht beval.. Kamer al maanden af en puntje bij paaltje heeft ie geen bed :')

Ja vind het soms ook raar als je ziet waar ze allemaal uitstulpt in haar bewegingen dat dat allemaal goed gaat van binnen :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:42

Azmay schreef:
Jemig wat slordig van dat ledikant Gnome. Is het een zelfbouw of gekocht?

Wij zijn thuis *\%/*
Ze was 2030g vanmorgen dus comfortabel over de grens van 2kg heen. Ze is wel erg onrustig en heeft nog maar weinig in het bedje geslapen, maar zodra we haar bij ons pakken slaapt ze prima dus dan maar even zo.

Oh heerlijk *\o/*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:44

Azmay schreef:
Inleiden kan ik ook niet echt aanraden :+

Aan de andere kant heb ik inmiddels echt wel te horen gekregen dat Nimue het niet overleefd zou hebben als er ook maar iets tegen had gezeten. 1 dag later naar her ziekenhuis of toch de keizersnede gehad hebben en het was klaar geweest met haar. Het was echt kantje boord. Dus hoe hard ik ook baal van hoe het gegaan is, ik heb er wel het leven van mijn kind aan te danken.
En mijn organen waren het ook echt op aan het geven

Toch wel erg blij met de mogelijkheden van de moderne geneeskunde.

Ja echt heftig als je daar zo over na denkt dan ben je toch heel blij dat ze zoveel kunnen