Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:17

Oh wauw Kylan, wat een plaatje zo :+:

Ik heb in mei, na ruim 20 jaar, afscheid moeten nemen van mijn paardenvriend. Mijn hart is nog steeds gebroken, het was echt het afscheid van een tijdperk. Mijn nieuwe paard is echt een lot uit de loterij, maar er is veel meer afstand. Ik heb ze aan huis, dus ben er iedere dag mee in de weer, maar ik realiseer me wel dat het nooit meer hetzelfde wordt.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:22

Een veulen is ook zo leuk Puera! Wat voor ras/type is ze? Heerlijk om op te zien groeien en veel plezier mee te hebben, of dat nou later rijden wordt of veulentje fokken of gewoon heerlijk vanaf de grond mee werken en tutten.
Bij die kennissen waar ik gisteren dus was is mijn taak ook altijd de veulens mak maken :)) Zo leuk en inmiddels kom ik er al zo lang dat ik dus de fokmerries ook van veulen af aan al in handen heb gehad.

En erg herkenbaar Ninus, zo'n band als je opbouwt over zo een lange tijd met je paard is zo bijzonder. En dat wordt niet hetzelfde meer, maar met een ander paard kan je ook weer op een eigen manier mooie dingen doen.

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 15:47

Kylan, wat een gave foto's <3

Puera, een veulen is leuk :j
Ik heb vorig jaar een jaarling gekocht. Staat helaas in een opfok ver weg, maar halverwege 2023 komt ie hierheen.
Kan niet wachten. Duurt wel nog een hele poos voor ik met m ga rijden, maar al kan ik maar lekker aan de wandel met 'm. :D

Ninus, soms heb je gewoon van die once in a lifetime paarden.
Mijn eerste 2 paarden hield ik van, maar de derde, dat was toch een niveau hoger. Echt mijn maatje. Helaas heb ik hem maar 2,5 jaar bij me kunnen hebben. ;(

Geen idee hoe de band met mijn nieuwe paard dalijk gaat zijn (ik zie 'm nu te weinig om daar echt iets over te zeggen), maar met zoals Titane gaat het nooit meer worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:13

Kylan wat een prachtig dier en prachtige foto.

Hebben jullie het wk backyard ultra nog een beetje gevolgd? De Amerikanen gaan als een malle.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:19

Supervixen schreef:

Hebben jullie het wk backyard ultra nog een beetje gevolgd? De Amerikanen gaan als een malle.

Ik krijg wat updates mee via een discurd server, maar weet niet krecies wat het is. Hoe werkt het?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:26

Sherivey, fijn dat je herstel goed gaat, dan heb je zeker goed getraind en een sterk lichaam.
Goed dat je nog een paar dagen extra rust pakt.
Leuk dat je een jaarling hebt gekocht! Ga je wel regelmatig bij hem/haar kijken?
Fijn dat ie in het voorjaar jou kant op komt.

Kylan, wat een plaatje zeg! Echt een knapperd, is het een PRE?
Vind het ook een heel gaaf barokke dekje.
Snap goed dat je hem erg mist.

Ninus, fijn dat je de paarden aan huis hebt! Hier gelukkig ook.
Jammer dat je grote vriend er niet meer is, hopelijk komt het met de tijd ook weer met je nieuwe paard.

Leuk Perea een veulentje! Loopt ze ook in een opfok?

Herkenbaar jullie verhalen, ik had ook 2 paarden, een 14jaar, en een 20 jaar gehad, helaas zijn ze er niet meer.
Ik heb nu 2 jonkies, maar dat is echt anders, ook qwa band.
Ik ben wel van plan om met de 3 jarige te gaan hardlopen, wandelen kent ze al, en in de bak draaft ze rustig mee als ik ga rennen, maar buiten wil ze nog wat te graag op standje turbo draf, en dat houd ik niet lang vol.
Ik oefen nu af en toe kleine stukjes, dat gaat beter.
Het lijkt me leuk om ooit een endurance wedstrijd mee te rennen naast haar.
Maar dan moet ik nog wel flink oefenen!

Vandaag genoten van het heerlijke weer, rustig uitgelopen, 12km in 7min/km.
Ging lekker.
Ik heb ook niet zo veel op de planning, alleen de bosloop in Malden 15 km, 6 november. Daarna kijk ik wel weer verder.
Voor de rest

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:49

IMAY1990 schreef:
Supervixen schreef:

Ik krijg wat updates mee via een discurd server, maar weet niet krecies wat het is. Hoe werkt het?

Ieder land dat meedoet heeft een team. Elk rondje moet je een afstand van 6.7km afleggen. Dit doen ze in hun eigen land. De westrijd duurt tot de laatste loper het opgeeft. Niet van je teams maar van iedereen zeg maar.
Hoe lang de wedstrijd dus duurt is de vraag. Ze zijn al meer dan 3 dagen bezig. NL ligt eruit. België staat 3e.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:16

Supervixen schreef:
IMAY1990 schreef:
Ik krijg wat updates mee via een discord server, maar weet niet krecies wat het is. Hoe werkt het?

Ieder land dat meedoet heeft een team. Elk rondje moet je een afstand van 6.7km afleggen. Dit doen ze in hun eigen land. De westrijd duurt tot de laatste loper het opgeeft. Niet van je teams maar van iedereen zeg maar.
Hoe lang de wedstrijd dus duurt is de vraag. Ze zijn al meer dan 3 dagen bezig. NL ligt eruit. België staat 3e.

En moeten ze in beweging blijven of hebben ze tussen rondjes door een pauze? Sowieso madness. Ik las op Discord een paar uur terug iets van/over Harvey Lewis. 72 uur & 330 miles. Toen waren er nog 13 van de 544 atleten over met daarbij 4 Amerikanen.

Ik heb nog steeds echt spierpijn als een malle van 21 km op zondag dus mij echt niet gezien voor 300 mile in 72 uur...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:30

ieris schreef:
Kylan, wat een plaatje zeg! Echt een knapperd, is het een PRE?
Vind het ook een heel gaaf barokke dekje.
Snap goed dat je hem erg mist.

Hij was een Lusitano, Portugees dus ipv Spaans ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:06

Harvey Lewis volg ik al heel lang op insta. Zo inspirerend.
Je mag zelf weten of je pauze neemt of in beweging blijft.
USA ligt er nu uit. Japan is nog in de race.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 06:46

Afbeelding

502 km...

En Piotr 509 km. Hoe dan?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 06:59

Wat bijzonder SV, dank voor het delen, kende het helemaal niet. Wat een prestatie, niet normaal.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:18

Goedemorgen,

Zag een knap paard voorbij komen. En las herkenbare verhalen. Ik heb mijn paard al meer dan mijn halve leven en hij is met prepensioen. Ik denk ook niet dat ik ooit een ander paard kan hebben met dezelfde band als die ik nu met hem heb. Ik hoop dat hij nog even mee gaat.

Fijn dat jullie allemala goed herstellen/hersteld zijn.

Ik heb ook weinig op de agenda staan, ook de zevenheuvelenloop en dan Apedoorn, twijfel bij de laatste alleen nog over de afstand.

Wat een bijzondere wedstrijd SV, ga het eens beter bekijken.

Hier nog niet kunnen lopen deze week, ik hoop morgen weer een ronde te kunnen doen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:43

Ik hoop dat je maatje nog even bij je blijft Suusje, zo waardevol!

Operatie offroad is hier gestart, zojuist 8,5 km. door de berm en over schouwpaden gelopen, op de volle klei is dat nog best een uitdaging :+ Maar toch gelopen in 5:44. Viel me niks tegen. Heb wel gewacht tot het licht was :D Dat lukt niet altijd, maar vandaag toevallig weinig afspraken.

Ik was wel steeds aan het bedenken hoeveel pizza's Harvey Lewis mag eten na zoveel km's :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 10:11

Misschien heeft ie wel helemaal geen trek na al dat lopen. :))

Ik zou 3 pizza's mogen eten na mijn marathon.
Ik moest alleen de eerste 4 uur niet aan eten denken. Al helemaal niet aan pizza :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:42

Ik heb nu niks meer op de planning aan georganiseerde trails. Ik ga volgende week eens rustig een leuke trail zoeken voor januari of februari.
Ik wil in ieder geval nog twee keer de minimale marathonafstand lopen dit jaar, eentje in november en een in december. Maar dat wordt niet een georganiseerde.

Vanmorgen 17km getraild. Nog wat kleine pijntjes en moeheid, maar het valt niks tegen.
Lekker rustig aan gedaan en foto's gemaakt, want het was prachtig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 16:07

Gave foto's <3

Ik heb nog de voornes duintrail en de bruggenloop in december staan. Verder niks gepland.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:07

Bij de backyard ultra breken de belgen records. Er zijn twee belgen al 100 uur bezig!

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:55

Pfffft die backyard ultra. Daarvoor moet je wel een heel speciaal soort gestoord zijn :') _/-\o_ bizar al 100 uur bezig. Ik kan het me niet voorstellen hoe kapot die gasten zijn.

Gave foto's SV, prachtig!

Ninus wat fijn dat je bij licht kon lopen, in het donker door de klei ploeteren zou ik je niet aanraden. Weer mooie kilometers gemaakt en op flink tempo ook nog.

Hier vanavond nog een rondje gedaan met Greg. Dezelfde als vorige week met 12 korte stukjes pasfrequentie verhogen. In totaal 5 km vol gemaakt dat vond ik wel best, ik heb heel suf rondjes over het fietspad in de wijk gelopen omdat ik geen zin had de donkere polder in te gaan maar het was wel erg saai :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 21:21

De Belgen zijn bij 101 uur gestopt.
Het vorige wereldrecord was 90 uur.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:39

Sherivey wat fijn dat je zo goed herstelt van je marathon.

Waanzinnig die 100 uur lopen achter elkaar! Vandaag had ik de podcast van de marathon des Sables geluisterd van de pacer. Ook echt een extreme ultra zo te horen. En van de week heb ik al twee docu’s gekeken van ultra lopers. Ik vind het echt zo intrigerend dat een mens dit soort dingen kan.

Kylan wat hoort Greg bij? Is hij van een online training/coaching achtig iets? Hopelijk loop je volgende keer weer bij daglicht en minder saaie ronde!

SV jij bent echt kampioen paddestoelen spotten, mooie foto’s weer!

Ninus lekker een pittig rondje door de klei gelopen, dapper van je.

Suusje hopelijk kom je komende week weer aan lopen toe.

Kylan wat een prachtig paard <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 06:27

Aanraders voor docu's op youtube:

The barkley marathons. The race that eats its young.

Where dreams go to die.

Out there: A journey to the Barkley marathons.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:18

101 uur 8)7 :wow: grote verbetering ook van het record. Bizar gewoon.
Die docu eerste van Barkley is echt een aanrader inderdaad! De anderen heb ik nog niet gezien.

MizzMontana, Gregg is van Garmin, hij zit in de app van mijn horloge :D Net als Jeff waar ik voorheen mee liep en dan is er nog een derde coach. Er zijn trainingsplannen voor 5km, 10km of HM. Best leuk, je krijgt steeds trainingen voorgesteld en tussendoor nog wat filmpjes met tips. Voor mij werkt het vooral fijn om afwisseling te houden in het lopen en niet te lui te worden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:38

Klinkt gezellig met Gregg op stap. Ik red me nu wel met mijn oude cross horloge voor de tijd en met Strava om achteraf de afstand te bekijken. Maar mag van mezelf een horloge aan schaffen als ik in 2023 nog steeds aan het hardlopen ben. Lijkt me fijn om ook op mijn hartslag te kunnen letten en trainen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:11

Meld me hier ook. Ik heb vandaag de draad terug opgepakt na jaren. Had een rondje van 1km uitgestippeld met als doel niet te stappen. Dat is boven verwachting gelukt :o
Nu hoop ik op te bouwen naar 3 km. Morgen doe ik een langer rondje, maar zal wellicht wel wat moeten stappen tussendoor. Mijn conditie is zo slecht.
Heeft er iemand wat trucks voor conditie opbouw ? Hoe hebben jullie het lopen opgebouwd ? Warmen jullie altijd op voor het starten ?