Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:35

IMJ schreef:
De brieven voor die leeftijd gaan vanaf nu verstuurd worden!

ha dat is mooi, de post in de gaten houden dus!

Citaat:
Waar heb je besteld?

bij een restaurant in Huizen, ik weet niet welke, hij heeft besteld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:44

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:
Maar toen kwam ik deze tegen. Dat is niet zo heel rooskleurig
https://businessam.be/vaccinatiewonder- ... -lockdown/

Ik ben benieuwd hoe dit in relatie staat tot ziekenhuisopnames. Stel dat er dadelijk nog steeds enorm veel besmettingen zijn maar nagenoeg geen mensen die de zorg overbelasten omdat het allemaal milde gevallen zijn (al dan niet ingeent), is een lockdown dan nog legitiem? Is het dan sowieso nog relevant, of juist wel ivm mutaties?

Als ik het artikel goed begrijp, zijn ze vooral voorzichtig en bezorgd omdat de nieuwe varianten / mutaties wel eens immuun zouden kunnen zijn aan de vaccins.

Wat betreft de ernst van de ziekte en de opnames, kan ik enkel dit terugvinden. Inclusief vrije vertaling naar het NL via Google :=
https://datadashboard.health.gov.il/COV ... m=referral

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:49

elnienjo schreef:
nynke55 schreef:
Ik heb zojuist de afspraak verzet van mijn schoonmoeder. De eerste prik in februari was een pfizer, nu krijgt ze moderna omdat men niet meer met pfizer prikt, werd er gezegd.

Dat lijkt me sterk. De vaccins mogen helemaal niet met elkaar gecombineerd worden.

Bedoel je deze 2 vaccins? Het zijn beide Mrna vaccins.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:17

Pandora2 schreef:
Hier is ook sprake van die zelftesten, sneltesten en weetikwatvoor testen nog allemaal voor de opening van de horeca.
Net zoals dat vaccinatiepaspoort om te reizen. Theoretisch heel mooi, maar wie gaat het allemaal controleren?
Ik moet het nog maar zien gebeuren :+

Ik vrees dat we hier ook te snel gaan met de nieuwe versoepelingen. But time will tell.

In het ziekenhuis in Duitsland mocht ik het zelf doen. Onder toezicht uiteraard, maar het is wel veel fijner.
Ik denk alleen dat mensen het dan inderdaad misschien niet altijd goed zullen doen/ermee zullen sjoemelen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:19

nynke55 schreef:
elnienjo schreef:

Dat lijkt me sterk. De vaccins mogen helemaal niet met elkaar gecombineerd worden.

Bedoel je deze 2 vaccins? Het zijn beide Mrna vaccins.

Volgens mij mag dat ook echt nog niet.

Er zijn nog geen afgeronde studies naar het combineren van die twee, en dus lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat dit mag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:20

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:

Ik ben benieuwd hoe dit in relatie staat tot ziekenhuisopnames. Stel dat er dadelijk nog steeds enorm veel besmettingen zijn maar nagenoeg geen mensen die de zorg overbelasten omdat het allemaal milde gevallen zijn (al dan niet ingeent), is een lockdown dan nog legitiem? Is het dan sowieso nog relevant, of juist wel ivm mutaties?

Als ik het artikel goed begrijp, zijn ze vooral voorzichtig en bezorgd omdat de nieuwe varianten / mutaties wel eens immuun zouden kunnen zijn aan de vaccins.

Wat betreft de ernst van de ziekte en de opnames, kan ik enkel dit terugvinden. Inclusief vrije vertaling naar het NL via Google :=
https://datadashboard.health.gov.il/COV ... m=referral

Er zal in Europa echt geen draagvlak voor zijn om in lockdown te blijven als de ziekenhuizen weer normaal zijn. Het gevaar van net die ene mutant is er altijd en dan niet perse van mens naar mens. Iemand die op vakantie een kameel geknuffelt heeft kan net zo goed die nieuwe dodelijke Mers 2/3/4 etc meenemen.
Ook influenza kan ineens naar een super dodelijke vorm muteren.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:34

Femke_Tweety schreef:
Volgens mij mag dat ook echt nog niet.

Er zijn nog geen afgeronde studies naar het combineren van die twee, en dus lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat dit mag.

Er staat wel iets op de rivm site hierover, ik ga even zoeken.

Edit: Dit kan ik zo vinden op de RIVM site: Twee vaccinaties
Je krijgt twee vaccinaties van hetzelfde merk vaccin. Maar als je per ongeluk de tweede vaccinatie van een ander merk krijgt, ben je toch beschermd. Je hoeft dan niet een derde vaccinatie te halen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:48

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:08

Ze kunnen altijd wel nieuwe redenen verzinnen voor een lockdown, maar als dit te gek gaat worden schrijf ik me ook in als virus wappie. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:29

sureido schreef:
Ze kunnen altijd wel nieuwe redenen verzinnen voor een lockdown, maar als dit te gek gaat worden schrijf ik me ook in als virus wappie. :+

Je denkt toch niet echt dat daar wat clowns zitten die met elkaar overleggen hoe ze nu de mensen weer eens voor de gek te houden?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:35

bigone schreef:
sureido schreef:

Je denkt toch niet echt dat daar wat clowns zitten die met elkaar overleggen hoe ze nu de mensen weer eens voor de gek te houden?

Nee hoor, maar als de ziekenhuizen gewoon leeg zijn en iedereen een prik heeft gehad, en er dan nog lockdowns of andere maatregelen zijn, omdat ze bang zijn voor een mutant, dan ga ik wel gewoon mijn eigen plan trekken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:39

Snap ik, dan zal je niet de enigste zijn maar aangezien er zoals vandaag weer 5000 besmettingen en dan moet je nagaan dat er maar hooguit 40 % gaat testen bij klachten dan ben ik blij met de maatregelen. Want dan lopen er nogal wat besmettelijken rond.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:40

Kun je nagaan hoeveel mensen de maatregelen overtreden dat deze hoeveelheid besmettingen aan de orde van de dag blijft.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:41

bigone schreef:
Snap ik, dan zal je niet de enigste zijn maar aangezien er zoals vandaag weer 5000 besmettingen en dan moet je nagaan dat er maar hooguit 40 % gaat testen bij klachten dan ben ik blij met de maatregelen. Want dan lopen er nogal wat besmettelijken rond.

Oh ja zeker hoor, zeker gezien het feit dat een groot deel van de kwetsbaren nog geen vaccin gehad heeft, moeten we nog heel even doorpakken. Ik reageerde alleen op dat stukje van Sizzle en Pandora2!

Ik denk trouwens dat misschien wel meer mensen zich aan regels houden als d’r ook een beetje perspectief komt vanuit de regering. :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:43

Dat hoeft toch echt niet met overtreden te gaan?
Scholen gaat het ook hard en die zijn toch echt verplicht.
Diverse basisscholen momenteel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:45

Tja, ik vind scholen open sowieso niet super handig met deze cijfers, zitten we zo weer aan de 10k. Aangezien die groep geen vaccin krijgt of als allerlaatste pas, blijft het een groot coronafeest in zo’n klas lokaal.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:46

Ohja, scholen zullen nu weer 'n groot deel van de besmettingen veroorzaken. Hadden ze beter nog een poos gesloten kunnen houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:01

elnienjo schreef:
Ohja, scholen zullen nu weer 'n groot deel van de besmettingen veroorzaken. Hadden ze beter nog een poos gesloten kunnen houden.

Nee hoor, je moet ergens beginnen en dan maar beter bij de kinderen aangezien zij meestal lichte symptomen hebben en in principe niet in de ziekenhuizen komen. Vind het wel heftig voor alle leraren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:08

bigone schreef:
elnienjo schreef:

Nee hoor, je moet ergens beginnen en dan maar beter bij de kinderen aangezien zij meestal lichte symptomen hebben en in principe niet in de ziekenhuizen komen. Vind het wel heftig voor alle leraren.

Maar ze nemen het dan weer wel mee naar huis waar ze hun familie aan kunnen steken. De bubbels zijn nu simpelweg weer veel te groot. Niet zelden zijn er meer kinderen vanuit 1 gezin die verschillende scholen bezoeken en met 'n beetje pech ook nog naar een opvang waar vanuit meerdere scholen wordt opgevangen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:10

De BSO is nog steeds dicht dus dat klopt sowieso niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:17

De scholen ... zijn die nu wel of niet open? Wel toch? Dus als er 1 kindje besmet raakt kan die toch de klas aansteken die vervolgens allemaal hun ouders aansteken?
Dat kinderen niet ziek worden betekent toch niet dat ze het niet mee kunnen nemen, toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:30

De scholen zijn inderdaad open, dus wat jij zegt kan in theorie inderdaad gebeuren. Hoewel de besmettelijkheid van kinderen nog steeds niet helemaal duidelijk lijkt te zijn, zijn ze zeker niet volledig “veilig”.
Mijn reactie was op elnienjo over de bso.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:36

Hier valt toevallig mijn mond open. Op de school van mijn dochter was een besmetting. Maar het kind was a-symptomatisch dus van de GGD hoefde de klas niet in quarantaine. Nu is er een besmetting in groep 1-2 en die klas zit nu wel 10 dagen (of op dag 5 testen) in quarantaine incl. de juffen.
Op de andere school (deze school zit in hetzelfde gebouw als mijn dochter haar school) 4 besmettingen. De GGD heeft de opgelegde quarantaine opgeheven.

Ik heb gisteren mijn dochter thuisgehouden om eens af te wachten wat er ging gebeuren en omdat ik wist dat er op die andere school nog kinderen in afwachting waren van de uitslag van hun test. Zo streng is het dus allemaal niet met besmettingen op school en de quarantaine.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:39

Vayo schreef:
Hier valt toevallig mijn mond open. Op de school van mijn dochter was een besmetting. Maar het kind was a-symptomatisch dus van de GGD hoefde de klas niet in quarantaine. Nu is er een besmetting in groep 1-2 en die klas zit nu wel 10 dagen (of op dag 5 testen) in quarantaine incl. de juffen.
Op de andere school (deze school zit in hetzelfde gebouw als mijn dochter haar school) 4 besmettingen. De GGD heeft de opgelegde quarantaine opgeheven.

Ik heb gisteren mijn dochter thuisgehouden om eens af te wachten wat er ging gebeuren en omdat ik wist dat er op die andere school nog kinderen in afwachting waren van de uitslag van hun test. Zo streng is het dus allemaal niet met besmettingen op school en de quarantaine.

Dat vind ik dan wel slecht. Ook a-symptomatisch kun je verspreiden en het zijn dan wel heel veel gezinnen die daar risico door kunnen lopen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:42

Ja, ik vind dat dus ook bizar. Wat de reden op de andere school is om de quarantaine op te heffen weet ik niet. Ik weet wel dat ik de GGD niet erg hoog heb staan. Ik ben blij dat ik mijn dochter vrijdag even thuis heb gehouden, maar sta ik dubio met wat ik maandag doe. Ik kan natuurlijk niemand op school bereiken en de GGD zal ook wel weinig info los laten.