Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 08:56

Hoe doen jullie dat met je jas? Als ik boodschappen doe komen de onderkant van de mouwen op de boodschappen jar, maar kan moeilijk iedere keer mijn jas op 60 wassen. In de zomer geen probleem maar nu voel het wel eens vies.

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 08:59

Ik ben daar niet zo bang voor. Ik was en ontsmet mijn handen steeds en draag een mondkapje. Mensen houdt ik afstand en that’s it. Voel me niet onveilig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:12

mag schreef:
Hoe doen jullie dat met je jas? Als ik boodschappen doe komen de onderkant van de mouwen op de boodschappen jar, maar kan moeilijk iedere keer mijn jas op 60 wassen. In de zomer geen probleem maar nu voel het wel eens vies.

Oh daar denk ik niet eens aan. Ik was mijn jas sowieso heel weinig, ik denk 1 X per jaar als ik hem na de winter weer op zolder hang.
Mondkapjes was ik ook niet elke keer en stop ze in mijn tas of mijn jaszak. Af en toe gooi ik hem in de was en gaat hij mee op 40 graden. Meer doe ik er niet aan. Ik denk sowieso dat die mondkapjes je niet kunnen beschermen, misschien bescherm je een ander er wel mee maar voor jezelf doet het niks. Het virus komt gewoon via je ogen binnen. Afstand houden probeer ik wel echt in de supermarkt maar mensen duiken al snel langs of naast je valt me op.
Ik was wel mijn handen als ik thuis kom na het boodschappen doen maar dat deed ik eigenlijk altijd al.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:34

pien_2010 schreef:
Citaat:
Na 3 minuten koken is echt álles dood wat dood kan gaan.

In de artsenpraktijk lang geleden, deden we alles steriel en dat was 15 minuten koken. Dus meestal zet ik hier na 10 minuten het gas uit en laat het afkoelen. Ik ben het gewend.

Voor het wecken is 5 minuten koken genoeg om steriel te maken. Inhoud wordt dan minimaal 1 jaar houdbaar.

Moestuin jas was ik regelmatig, maar dat komt ook regelmatig onder de modder. Schone jas is dan wel fijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:40

Heb tot nu toe milde klachten. Aan de andere kant, als dit mild is wil ik niet weten hoe iemand met ernstige klachten zich voelt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:41

Ben je al getest?

Vriendin van me had ook milde klachten. Maar positief en dus 10 dagen quarantaine. Verheugde zich al op de dag dat ze weer naar buiten mocht, maar was de laatste paar dagen best beroerd.

Inmiddels is haar jongste ook positief, dus zit t hele gezin al voor de 2e week thuis.
Laatst bijgewerkt door Getup op 24-12-20 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:42

secricible schreef:
Citaat:
RIVM: negen van de tien coronabrandhaarden is christelijke gemeente
In Nederland zijn momenteel negen van de tien grootste coronabrandhaarden een christelijke gemeente, dat bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk.

Bron: NOS

is het nu geen tijd om obv artikel 22 vd grondwet de kerken te gaan verplichten maatregelen te nemen?

1+1 is 2 toch. Op 1.5 meter is niets heilig, ook de kerk niet. Daarom de minder aantal mensen in 1 ruimte regel. Ga je er dan ook nog met tig meer mensen in zitten, voor langere tijd, zonder mondkap en gezellig gaan zingen, is dat het menu voor een hoge besmettingsgraad. Allemaal +1 +1. Ga je daarna ook maar huis waar je een, over algemeen groter gezin hebt zoals nu wordt gesteld, is dat nog eens +1. Of eigenijk meer x ipv +

Ik vind het wel heel toevallig.
Maar niet verrassend.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:46

Ik ging gisteravond speciaal later naar super voor boodschappen. Ik was alleen even het alcohol verbod na 8en vergeten. Ik rekende 20:04 bij de zelfscan af, en kon alles inleveren haha. Voelde beetje suf, had er ook echt niet bij stilgestaan. Was voor de kerstdagen. Arme meid moest 4 klanten tegelijk de drank afpakken := :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:48

SusanH schreef:
Heb tot nu toe milde klachten. Aan de andere kant, als dit mild is wil ik niet weten hoe iemand met ernstige klachten zich voelt.

Ben je al positief getest dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:50

lenaa_tje schreef:
Hoezo zijn de supermarkten zo lang open bij jullie. Hier sluiten ze gewoon om 8 uur of 9 uur.
Maar ik ben gister rond 7 uur geweest en het viel mee net de drukte.

Om de kerstdrukte te spreiden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:51

Es_ther schreef:
lenaa_tje schreef:
Hoezo zijn de supermarkten zo lang open bij jullie. Hier sluiten ze gewoon om 8 uur of 9 uur.
Maar ik ben gister rond 7 uur geweest en het viel mee net de drukte.

Om de kerstdrukte te spreiden

Dat snap ik maar hier dus niet :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:52

SusanH schreef:

Beterschap!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:59

Getup schreef:
Ben je al getest?

Vriendin van me had ook milde klachten. Maar positief en dus 10 dagen quarantaine. Verheugde zich al op de dag dat ze weer naar buiten mocht, maar was de laatste paar dagen best beroerd.

Inmiddels is haar jongste ook positief, dus zit t hele gezin al voor de 2e week thuis.

Ja getest. Zondag negatief, gister dus niet ;( . Mild is hier: koorts, zwaar gevoel in ledematen en onderrug, oogontsteking, dizzy als ik een stukje gelopen heb of rechtop heb gestaan (beetje benauwd ook). Begon met een kriebel in de keel. En die 10 dagen kloppen volgens mij niet, is voor huisgenoten. Ik mag, mits 24 uur klachtenvrij (dat gaat nog wel even duren gok ik...) na 7 dagen er uit.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:01

@lenaa_tje: Voor een gedeelte hangt het af van de gemeente verordening (net als hoelaat er vrachtwagens gelost mogen worden, of ze open mogen op 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag), maar het is ook een gedeelte wat de winkelketen zelf wil. En ik gok dat franchisenemers het zelf mogen bepalen :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:01

Maar SusanH gaat toch om wat jij voelt? Ik zou dit ook niet als mild omschrijven. Dus zou jezelf ook niet te kort doen. Lekker uitzieken.
Mensen die ik ken ken met milde klachten hadden een snotneus en keelpijn. Die konden vanuit huis lesgeven en mijn leerlingen vanuit huis les volgen. Dat is wat mij betreft mild.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:03

Kairos schreef:
@lenaa_tje: Voor een gedeelte hangt het af van de gemeente verordening (net als hoelaat er vrachtwagens gelost mogen worden, of ze open mogen op 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag), maar het is ook een gedeelte wat de winkelketen zelf wil. En ik gok dat franchisenemers het zelf mogen bepalen :)

Hier mag het gok ik wel maar de ondernemers doen niet mee met de gekte en dat is hij goed recht natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:04

lenaa_tje schreef:
Maar SusanH gaat toch om wat jij voelt? Ik zou dit ook niet als mild omschrijven. Dus zou jezelf ook niet te kort doen. Lekker uitzieken.
Mensen die ik ken ken met milde klachten hadden een snotneus en keelpijn. Die konden vanuit huis lesgeven en mijn leerlingen vanuit huis les volgen. Dat is wat mij betreft mild.

Ik doe ook rustig aan hoor. Zit nu even op omdat ik de haartjes gewassen heb maar ga zo weer lekker plat.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:08

lenaa_tje schreef:
Kairos schreef:

Hier mag het gok ik wel maar de ondernemers doen niet mee met de gekte en dat is hij goed recht natuurlijk.

Ja zeker waar!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:09

Beterschap Susan. Hoor je tamelijk vaak dat iemand pas bij de 2e test positief geeft.

Wat zijn eigenlijk milde klachten dan? Ik dacht dat iedereen die niet in het ziekenhuis belandt onder milde klachten valt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:12

Scum schreef:
Beterschap Susan. Hoor je tamelijk vaak dat iemand pas bij de 2e test positief geeft.

Wat zijn eigenlijk milde klachten dan? Ik dacht dat iedereen die niet in het ziekenhuis belandt onder milde klachten valt.

Ik weet niet wat de officiële richtlijnen zijn maar voor mezelf maak ik wel een onderscheidt. Je kan Corona hebben met nauwelijks klachten, je kan er ziek van zijn en je kan in het ziekenhuis belanden en nog erger.
Het is ook niet te voorspellen.
Snap ook niet zo goed waarom dat belangrijk is?
Met echt milde klachten is dat testen zo belangrijk zodat je niet uit huis gaat en als je ziek bent moet je er mee in bed kruipen en uitzieken.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:24

Hier is de jumbo food markt 24 uur open, een oud stalgenoot heeft het gister gevlogd, bizar druk.
Want nu zien mensen dat als uitje? Ik snap het niet.
Er stond gewoon een rij als bij een efteling attractie voor de deur. Dan was ik gewoon omgedraaid.
Ze zei dat er mensen voor haar in de rij geen mondkapje op hadden maar wel binnen mochten. Je zou denken dat ze die dan weigeren bij de ingang. Zonder mondkapje zou je gewoon niet naar binnen mogen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:27

mag schreef:

_O-

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:39

Lichte klachten Susan ? Mijn vrienden hadden lichte klachten , loopneus en een dag niet lekker , dat van jou vind ik niet licht. Houd jezelf goed in de gaten .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:50

friezenfan2 schreef:
Hier is de jumbo food markt 24 uur open, een oud stalgenoot heeft het gister gevlogd, bizar druk.
Want nu zien mensen dat als uitje? Ik snap het niet.
Er stond gewoon een rij als bij een efteling attractie voor de deur. Dan was ik gewoon omgedraaid.
Ze zei dat er mensen voor haar in de rij geen mondkapje op hadden maar wel binnen mochten. Je zou denken dat ze die dan weigeren bij de ingang. Zonder mondkapje zou je gewoon niet naar binnen mogen.

Snap het aan de ene kant wel. Zeker als je hoort over de agressie en geweld.

Denk dat het enige veilige wat je kan doen is politie bellen op een rustige plek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:52