Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:37

Bij mij duurt het al een jaar, maar ik begin nu eindelijk wat dingen weer normaal te ruiken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:46

Enkele weken tot een jaar????

Neeee joh -O-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:54

Vanmorgen laten testen ivm verkoudheid en hoesten. Al twee jaar niet verkouden geweest. Zal een bak zijn maar ook heel slecht moment. Ik heb namelijk al Corona gehad. Na drie maanden Pfizer 1 erin en 4 weken later Pfizer twee ( daarna is dat allemaal terug gedraaid) en twee weken geleden Pfizer drie. Als ik positief blijk dan krijg ik dinsdag niet mijn chemo. Gek genoeg zou ik wel mogen werken vandaag tot de uitslag er is. Gek genoeg krijg je ook geen prioriteit voor de uitslag als het voor een medische behandeling is ( morgenochtend vroeg een afspraak in het ziekenhuis) maar ik kreeg wel die prioriteit omdat ik verpleegkundige ben.
Ik woon in een stad maar alsnog 40 km reizen voor een test.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:57

Muronia, werk supermarkt maar je schoolgaande dochter dan? Die kan nergens last van hebben maar wel jou besmetten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:07

Napie schreef:
Vanmorgen laten testen ivm verkoudheid en hoesten. Al twee jaar niet verkouden geweest. Zal een bak zijn maar ook heel slecht moment. Ik heb namelijk al Corona gehad. Na drie maanden Pfizer 1 erin en 4 weken later Pfizer twee ( daarna is dat allemaal terug gedraaid) en twee weken geleden Pfizer drie. Als ik positief blijk dan krijg ik dinsdag niet mijn chemo. Gek genoeg zou ik wel mogen werken vandaag tot de uitslag er is. Gek genoeg krijg je ook geen prioriteit voor de uitslag als het voor een medische behandeling is ( morgenochtend vroeg een afspraak in het ziekenhuis) maar ik kreeg wel die prioriteit omdat ik verpleegkundige ben.
Ik woon in een stad maar alsnog 40 km reizen voor een test.

Mag ik zeggen dat ik dit heel krom en totaal onbegrijpelijk vind... :x :x
Een mens zou voor minder woest worden.
Ik hoop voor je dat de test negatief is en je behandelingen gewoon kunnen doorgaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:58

Gelukkig negatief. Kan ik morgen gewoon naar mijn ziekenhuisafspraak en naar het werk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:59

Fijn Napie, succes met je behandeling.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:16

Goed om te horen Napie, succes met de behandeling

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:10

Goed om te lezen Napie. Gelukkig maar !

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:18

Oh dat is fijn Napie.. succes !

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:04

Hier helaas ook positief….

Zaterdag kreeg ik van een vriendin het bericht dat haar man vrijdag positief was getest en zij zelf die ochtend een positieve zelfbestuur had. Ik had wat hoofdpijn en keelpijn dus zelftest gedaan die negatief was. Zekerheid voor alles dus met veel pijn en moeite een testafspraak kunnen maken voor dezelfde dag. Manlief meegenomen want die had ook wat keelpijn.
Zondag dus de uitslag -O-

Sinds vandaag is de koorts zo goed als weg maar ik ben verre van fit. Wel is mijn geur en smaak helemaal weg…….ontzettend irritant zeg. Het enige wat ik wel eens ruik (maar wat er niet is) is de geur van een kattenstinkie……daar zit gedroogde valeriaanwortel in wat dan weer ruikt naar oude zweetsokken :r Echt heel blij mee :')

Mag ik vragen aan diegenen die ook verlies van smaak en geur hebben gehad hoe lang dit geduurd heeft?

Verder hoop ik uiteraard dat ik het ergste gehad heb…….

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:23

Mijn smaak en geur was vorige week woensdag verdwenen, toen had ik al bijna een week last van corona. Nu, een week later, is mijn geur en smaak weer bijna terug! Kwam langzaam, eerst de heftigere geuren. Sinds vandaag ruik ik weer de ruimte waar ik me in bevind, dus de subtielere geuren. Viel me opeens op toen ik vandaag een kelder in liep en zei ‘het ruikt hier ook echt naar oude kelder’ en toen ‘wow! Ik kan weer ruiken!’ _O-
Het is nog niet helemaal terug, ik moet nog wel mijn best doen met snuffelen en sommige geurtjes ontgaan me nog :')

Sinds zondag ben ik uit quarantaine, maar ik heb nog steeds last van kortademigheid en vermoeidheid… -O- erg irritante nasleep. Na een lesdag op de uni ben ik echt compleet gesloopt en ook tijdens heb ik moeite om mijn concentratie erbij te houden.
Vandaag héél rustig gaan sporten, maar dat werd meer bewegen zonder gewichten of intensiteit, want met warmlopen was ik al buiten adem 8)7

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:27

Mijn klachten begonnen donderdagavond. Na koorts en hoofdpijn en een beetje algehele malaise kwam een lichte verkoudheid en een kuchje. Mijn geur en smaak verdwenen zondag en dat is nog steeds weg nu. De verkoudheid wordt minder, het kuchje stelt ook niet veel meer voor en ik voel me in mn hoofd weer vrij fit. Mijn conditie echter :oo , heeft een flinke klap gehad. Ik heb de hele week wel elke dag mn stal uitgemest om in conditie te blijven en vandaag even weer een klein stukje gereden. Het lukt, maar met pauzes tussendoor. Echt heel raar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:36

Cer schreef:
Neeee joh -O-

Ik quote mezelf even over geur.. ik heb daar ongeveer 4 dagen echt veel last van gehad en ik denk dat het sinds vandaag weer goed is *\o/*

Verder heb ik volgens mij geen nasleep .. ik ben welgeteld dan iets van 2 weken onder de pannen geweest .. ik denk ook niet dat ik iets van long Covid heb…

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:52

Cer schreef:
Cer schreef:
Neeee joh -O-

Ik quote mezelf even over geur.. ik heb daar ongeveer 4 dagen echt veel last van gehad en ik denk dat het sinds vandaag weer goed is *\o/*

Verder heb ik volgens mij geen nasleep .. ik ben welgeteld dan iets van 2 weken onder de pannen geweest .. ik denk ook niet dat ik iets van long Covid heb…

Gelukkig
Ben je gevaccineerd?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:57

Jup, de 2e afgelopen juli gehad :j

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:02

Cer schreef:
Cer schreef:
Neeee joh -O-

Kan ik ergens tekenen voor die 4 dagen? :D

Ik vind het een behoorlijke aanslag hoor die corona…..als ik ondanks vaccinatie al zo beroerd ben, wil ik niet weten hoe het is zonder. Het is me trouwens niet helemaal duidelijk wanneer je uit quarantaine mag. Ik hoor en lees dat je lichte klachten nog mag hebben? Wat zijn lichte klachten? Is dat een snotneus? Kortademigheid? Hoesten?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:26

Cer schreef:
Cer schreef:
Neeee joh -O-

Long COVID heb je pas als je na 3 maanden nog klachten hebt.
Voor degene die met hersteld zijn en nog moe. Doe nog rustig aan, bij mij kwam het na 3 weken terug door teveel te doen en ben nu ‘n jaar later er nog niet ben af.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:12

robeer schreef:
Hier helaas ook positief….

Zaterdag kreeg ik van een vriendin het bericht dat haar man vrijdag positief was getest en zij zelf die ochtend een positieve zelfbestuur had. Ik had wat hoofdpijn en keelpijn dus zelftest gedaan die negatief was. Zekerheid voor alles dus met veel pijn en moeite een testafspraak kunnen maken voor dezelfde dag. Manlief meegenomen want die had ook wat keelpijn.
Zondag dus de uitslag -O-

Sinds vandaag is de koorts zo goed als weg maar ik ben verre van fit. Wel is mijn geur en smaak helemaal weg…….ontzettend irritant zeg. Het enige wat ik wel eens ruik (maar wat er niet is) is de geur van een kattenstinkie……daar zit gedroogde valeriaanwortel in wat dan weer ruikt naar oude zweetsokken :r Echt heel blij mee :')

Mag ik vragen aan diegenen die ook verlies van smaak en geur hebben gehad hoe lang dit geduurd heeft?

Verder hoop ik uiteraard dat ik het ergste gehad heb…….

Niet ziek geweest van corona. Verstopte neus en geen geur. Smaak wel gehad. Geur is 2 maanden weg geweest.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:27

Ik ben vorige week woensdag positief getest. Best flink ziek geweest, niet extreme klachten maar het voelde wel als een hele goede griep te pakken. En ik ben ook normaal nooit ziek dus dat was alweer wat jaren geleden voor me :=

Geur en smaak zijn dus na 8 dagen nog niet terug, vooral smaak hoop ik wel tegen het weekend weer wat terug te hebben. Heb nog wat hoofdpijn en hoest wat afentoe maar verder ben ik er wel vanaf. Ben wel moe en snel buiten adem maar dat is niet zo gek denk ik, ‘pas’ een week lig ik eruit. Hoop volgende week weer wat te kunnen gaan werken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:26

Waarschuwing voor alle mensen die het flink te pakken hebben ( gehad) ziek goed uit en ga niet over je grenzen, te veel mensen gehoord die een langdurige fikse terugslag kregen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:29

Esther_ schreef:
Long COVID heb je pas als je na 3 maanden nog klachten hebt.
Voor degene die met hersteld zijn en nog moe. Doe nog rustig aan, bij mij kwam het na 3 weken terug door teveel te doen en ben nu ‘n jaar later er nog niet ben af.

Maar dan had ik al klachten moeten hebben ook denk...
Ik heb me niet echt moe gevoeld...
de enige klachten waren 1 dag koorts, één dag geen reuk, een paar dagen verstoorde reuk, en een klein beetje algehele malaise (wat ik wijt aan verstoorde reuk want de hele dag vebrand plastic ruiken is gewoon smerig).. Ik ben ook niet moe geweest, ik kon gewoon wandelen en fietsen ..

Gister voor t eerst wezen sporten, en dat viel ook niet tegen...
Het is allemaal individueel, maar het kan dus een soort van meevallen... :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:33

bigone schreef:
Waarschuwing voor alle mensen die het flink te pakken hebben ( gehad) ziek goed uit en ga niet over je grenzen, te veel mensen gehoord die een langdurige fikse terugslag kregen.

Dit geldt wel voor mij dan denk ik. Merk wel echt dat m’n lijf nog niet fit is. Doe kleine dingetjes per dag maar vind dat ook heel moeilijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:39

Ik probeer juist zoveel mogelijk te blijven doen, al kost me dat nu meer moeite maar ik ben al niet heel gezond en ik wil zo weinig mogelijk conditie kwijt raken. Ik vraag me wel af in hoeverre je 100% klachtenvrij moet zijn voordat je naar buiten mag. In principe is vandaag de laatste dag van mijn 7 dagen quarantaine. Ik voel me wel weer goed, hoest ook niet meer, maar mijn neus is nog niet helemaal vrij. Ik heb geen loopneus maar je hoort het als ik praat nog een beetje.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:41

robeer schreef:
Ik vind het een behoorlijke aanslag hoor die corona…..als ik ondanks vaccinatie al zo beroerd ben, wil ik niet weten hoe het is zonder. Het is me trouwens niet helemaal duidelijk wanneer je uit quarantaine mag. Ik hoor en lees dat je lichte klachten nog mag hebben? Wat zijn lichte klachten? Is dat een snotneus? Kortademigheid? Hoesten?

Lichte, niet besmettelijke klachten, zijn vooral vermoeidheid en hoofdpijn als ik het goed begrepen heb, maar ook die moeten afgenomen/verbeterd zijn. Snot en hoest moet echt weg zijn voor je uit quarantaine gaat.

Je mag uit quarantaine als je 7 dagen in quarantaine bent geweest sinds je klachten zijn begonnen én je 24 uur klachtenvrij bent (dus geen snotneus, verkoudheid, keelpijn of hoesten meer, geen koorts).

Mijzelf als voorbeeld nemende: na 7 dagen quarantaine had ik nog steeds verkoudheidsklachten, na 9 dagen waren die zo goed als weg, de 10e dag was mijn 24 uur klachtenvrij. Dus de 11e dag ben ik uit quarantaine gegaan. Toen had ik nog wel vermoeidheid, lichte hoofdpijn, kortademigheid en verlies van geur/smaak, maar dit zijn symptomen die simpelweg een langere hersteltijd nodig hebben. De actievere klachten (hoesten, verkoudheid, keelpijn, koorts) en vooral de toename van klachten zijn het besmettelijkst. Verder heeft onderzoek uitgewezen dat je na 10 dagen sinds je klachten begonnen zijn, eigenlijk niet meer besmettelijk bent.

Edit: link van het onderzoek https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.32.2001483, dit artikel vond ik ook wel helpend https://www.volkskrant.nl/wetenschap/twijfels-na-corona-hoelang-blijf-je-besmettelijk~bf53e6b0/