Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:03

Stiekem ben ik wel jaloers van iedereen die kan hardlopen. Ik kan mijn lichaam dat niet aandoen. Zelfs met voorzichtig opbouwen zou dat volledig fout gaan vrees ik. Mijn voeten zijn niet goed. Wel probeer in meer te fietsen, al is dat ook niet evident.
Ik doe wel dagelijks tussen 10.000 en 15.000 stappen.

Achterom

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:12

Hardlopen is leuk, maar inderdaad erg belastend voor je lichaam. Ik doe het nu een jaar of 8, maar heb ondertussen heel veel mensen zien stoppen omdat ze het lichamelijk niet trokken.
Wat dat betreft vind ik het tracken van mijn activiteiten met mijn sporthorloge erg verhelderend, er zijn gelukkig best veel activiteiten waar je je lichaam lekker mee aan het werk zet! Zoals wandelen, zwemmen... Fietsen is vooral effectief als je het lang doet. Krachttraining is leuk, naar je verbrandt er verrassend weinig calorieën mee, bijvoorbeeld.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:22

Maar voordeel van krachttraining is dat je meer verbrand in rust. Verbranding gaat veeeel langer door dan cardio. En je lichaam wordt er gewoon mooier / strakker van.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:50

Ik meld me hier ook weer, voor het eerst sinds lockdown gaat het gewicht weer een beetje omlaag. Nu ritme vasthouden en gewoon overdag opletten, zodat ik 's avonds met de pot mee kan eten (bij m'n ouders)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:16

Neverland schreef:
Maar voordeel van krachttraining is dat je meer verbrand in rust. Verbranding gaat veeeel langer door dan cardio. En je lichaam wordt er gewoon mooier / strakker van.

Dat laatste zeker :j
Maar over dat verbranden in rust zijn de meningen ook verdeeld, met name hoeveel effect dat daadwerkelijk heeft.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:41

Nele80 schreef:
Stiekem ben ik wel jaloers van iedereen die kan hardlopen. Ik kan mijn lichaam dat niet aandoen. Zelfs met voorzichtig opbouwen zou dat volledig fout gaan vrees ik. Mijn voeten zijn niet goed. Wel probeer in meer te fietsen, al is dat ook niet evident.
Ik doe wel dagelijks tussen 10.000 en 15.000 stappen.

Zelfde hier. Ik heb een slechte knie waardoor ik dat niet kan :(.
Wat voor mij goed werkt is de loopband met helling! Eerst gewoon lopen en dan elke week steeds een beetje meer helling toevoegen. Ik heb het ongeveer 5 maanden opgebouwd en ik loop nu 3x per week 60min op 4,5/5 kmpu met de helling op 12. Dit is wel mijn max en ik verbrand hier tussen de 650 en 700 calorieën mee :)

Ik ben hier inmiddels 6,6 kg kwijt en ik kan iedereen aanraden om elke paar weken foto’s te maken! 6,6 kg lijkt in mijn hoofd niet veel maar de foto’s zijn echt een groot verschil. Dit motiveert mij veel meer dan de weegschaal. Als mensen benieuwd zijn naar mijn foto’s doe maar een pb. Wil liever geen ondergoedfoto’s hier openbaar plaatsen :o. Als ik het bij anderen zie werkt dat erg motiverend. Ik hoop dat ik ook anderen kan motiveren :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:27

Eline wat ben je al veel afgevallen. Heel knap.

Ik sport niet. Ehlers-Danlos syndroom en gewrichten gaan uit de kom.
Paar dagen geleden 300 meter gefietst.
Nacht niet geslapen vanwege zere heupen. Zat al zware medicatie in.
Ik probeer wel meer t lopen.

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:48

Wat moet het lastig zijn om niet veel te kunnen sporten... naast dat het kan helpen bij afvallen/strakker in je vel zitten, vind ik het ook enorm ontspannend!
Voor corona korfbalde ik 3x per week en ging ik 3 a 4x per week naar de sportschool... dat mis ik nu enorm! Gelukkig korfbal ik nu weer 1x per week en gaat de sportscholen 1 juli weer open...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:44

Ik heb mezelf maar eens even wat opgehaald om iets meer te motiveren.
Ik ben er al wel achter dat mijn conditie echt om te huilen is :')
Was na 5 min erop al moe _O-

Afbeelding

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:55

Dapper Claudia! Vind dat zo’n naar ding :')

Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb vandaag even een cheatdag. Vannacht al moeten eten voor een lage bloedsuiker dus kon gelijk overdag al minder eten. Overdag ging het wel goed maar raakte na het avond eten maar niet verzadigd... -O- ook nog kwark met fruit gehad maar hielp niet, zo’n zin in slecht eten. Uiteindelijk paar blokjes chocola gehad en toen nog 6 km gewandeld en nu met een bakje chips op de bank Y)(^)
Morgen weer een nieuwe dag!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:10

Net nog wat Griekse yoghurt met ananas, kaneel en honing op en nu nog 250 kcal over. Verder voor de verandering eens 3 hele flinke maaltijden en geen tussendoortjes, dat beviel op zich goed.

Morgenochtend eerst hardlopen en dan probeer ik sowieso ook wat meer te eten.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:36

Ohhh lekker, nu heb ik zin in yoghurt met ananas :9
Hier gaat het nu weer best goed! Gelukkig. Gister weer wezen bootcampen, weer heerlijk spierpijn :') Ik blijf nu gelukkig wel steeds onder de 87 kg.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:57

De 35e kilo is eraf *\o/* <<) ......
Nog 15 te gaan en dan basta!
Het afvallen gaat nu wel echt langzamer, wat natuurlijk logisch is, maar ook vre-se-lijk irritant.
Je went (als je zolang onderweg bent als ik) aan het continu dalen van je gewicht. Dat het nu beduidend minder is, is vooral lastig omdat ik niet meer zoveel kan schipperen met het eten, de ruimte is er gewoon niet qua calorieën. Ik wil koste wat kost voorkomen dat ik doorsla, gezondheid is immers waar het me om begonnen is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:12

Lekker bezig allemaal! :D

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:50

Ik heb mezelf gisteren beloond met een frisco en ook een restje chips. Eigenlijk voel ik me er niet schuldig over. Het was een hele drukke dag geweest. Volgens mijn horloge had ik 18.000 stappen gedaan en had ik 2.500 kcal verbruikt. Daar kon dan nog wel iets bij van eten vond ik.
Vandaag terug herpakken en alleen gezonde keuzes proberen maken.

Amaai 35kg! Dat is iets om alvast heel trost op te zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:54

wow 35 kg wat goed!
Hier even een mindere week. Sterfgeval in de familie met de nodige drama eromheen(altijd fijn familie.... not)
Een hond met een ''blessure'' en eentje moet zo naar de DA voor een reparatie aan haar tand. Daarnaast is de shop druk(wat goed is ) Dus het wandelen schiet er een beetje bij in in combi met t weer. Maaar de weegschaal gaf net als van de week aan dat ik toch echt af val! :D dus dat is fijn :D Dan is een weekje minder niet zo erg

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:00

Wooow, wat super goed JJ4! :oo Heel knap! Dat moet goed voelen :j

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:15

Wel handig Claudia om zo’n apparaat thuis te hebben. Maar zwaar is ie wel he! :=

Gaucho, ik heb de afgelopen dagen ook eens de tussendoortjes laten staan en ipv daarvan drie goede maaltijden. Moet zeggen dat ik dit ook wel erg fijn vond. Had ook minder drang om tussendoor te snacken hierdoor.

@JJ4Photoz 35 kilo :wow: ?! Wat ontzettend goed! Echt een mooi resultaat. Altijd even lastig wel natuurlijk dat het nu langzaam gaat maar ook die laatste 15 kilo gaat je zeker lukken. :D

@Kiwiwitje sterkte met het verlies! :(:) Een weekje iets minder is natuurlijk geen ramp inderdaad, fijn dat je toch nog afvalt.

Lekker bezig verder iedereen!!

Hier afgelopen maandag niet gewogen ivm een cheatweekend maar vandaag was ik nieuwsgierig dus toch even op de weegschaal gaan staan. 67.7 KG tegenover 68.6 KG de afgelopen 3 weken. Eindelijk weer vooruitgang. *\o/* Merk dat dat ook meteen weer motiveert om zo door te gaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:19

Dat motiveert echt he als die weegschaal minder laat zien! Moet ook toegeven dat als ie dan een dag later weer even iets hoger staat dat ik er ook niet echt waarde aan hecht.
Dankjewel <3

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:19

Dat is veel jj4, dat is gewoon de helft van mijn gewicht. _O-

Ik vind de crosstrainer dus juist wel heel leuk.
Toen ik nog naar de sportschool ging stond ik er altijd op.
Nou is zo'n thuisding natuurlijk niet te vergelijken maar hij doet wel hetzelfde.
Mijn moeder had het ding al een paar jaar boven staan als stofvanger, dus ik heb 'm gisteren maar opgehaald.
Eens kijken of ik de kont en bovenbenen wat strakker krijg. :')

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:22

Ja precies. Zeker na 3 weken hetzelfde gewicht, dan denk je toch al snel het heeft allemaal geen zin. Nu heb ik echt weer die drive om lekker door te gaan! :j

Ik gebruikte ook altijd de crosstrainer bij de sportschool inderdaad. Zeker een fijn apparaat, maar ik ben niet zo’n cardiofan. Na een kwartiertje vind ik het meestal wel weer mooi geweest. :Y)

Ik merk wel dat ik een beetje klaar ben met het thuis sporten. Heel blij als de sportschool weer opengaat.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:26

Zolang het getal naar beneden gaat is het goed. En dat maakt ja niet uit hoe snel dat gaat, als ie maar gaat *\o/*

Ik had maandag wel zoiets van -O-
Zo gezond gegeten, genoeg bewogen en 0,0 gram eraf.
Dus maandagavond een zak borrelnoten gepakt en er een handje uitgehaald.
Toen ik dat op had dacht ik, blegh smaakt niet, gewoon doorgaan en niet zeiken :')

Dus zit weer braaf aan m'n kwark en +- 1650-1700 kcal per dag.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:45

Even weer een update vanuit mijn kant.

Ik ben weer opnieuw begonnen met het Ketogeen dieet. Max 30 gram koolhydraten per dag. Heeft een jaar geleden super geholpen totdat ik mijn enkelband scheurde en ik ineens niet meer kon sporten en daardoor volledig roet in het eten gooide en naar mijn mening gezond eten ook geen zin meer had :')

Afgelopen dinsdag 12 km gewandeld. Heb echte een enorme blaar op mijn voet :( Ben nu echt nodig toe aan wandelschoenen! Vandaag gaan we weer crossfitten dus we zijn weer lekker op weg. *\o/*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:04

Jj4 wat lekker.
Heb je veel nieuwe kleding gekocht?

Floor stilstaan is niet leuk. Nu gelukkig er weer wat af.

Sporten is ook lekker.
Baalde flinke dat ik mijn fries moest verkopen vanwege mijn lijf.
Jarenlang aan volleybal gedaan, gaat ook niet meer.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:13

JJ4Photoz schreef:
De 35e kilo is eraf *\o/* <<) ......
Nog 15 te gaan en dan basta!
Het afvallen gaat nu wel echt langzamer, wat natuurlijk logisch is, maar ook vre-se-lijk irritant.
Je went (als je zolang onderweg bent als ik) aan het continu dalen van je gewicht. Dat het nu beduidend minder is, is vooral lastig omdat ik niet meer zoveel kan schipperen met het eten, de ruimte is er gewoon niet qua calorieën. Ik wil koste wat kost voorkomen dat ik doorsla, gezondheid is immers waar het me om begonnen is.

Wauw JJ! _/-\o_ mag je heel heel heel trots op zijn! :D