2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:46

MiickeytJe schreef:
Ik heb echt een vreselijke dag vandaag. Alleen maar snaaien en vreten. Maar ik heb wel geleerd door dit topic om morgen weer met een frisse start weer op nieuw te beginnen met goede keuzes. *\o/*

Op dit moment weeg ik me ook niet. Door dit weer schommelt mijn gewicht heel erg door veel te drinken .

Gelukkig ben ik niet alleen dan. Ik heb pizza op en Mc Donalds. Morgen weer een frisse start.

Raket veel sterkte voor morgen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:19

ElizeVdS schreef:
Vraagje. Ik heb een discussie met mijn man over het volgende: ik heb ongeveer 1600 kcal gegeten vandaag en rond de 1200 kcal verbrand aan het vele lopen. Mijn man rekent de netto kcal en zegt dat ik met 400 kcal dus veel te weinig heb gehad. Ik heb het idee dat ik in ieder geval 1600 kcal heb gehad om mijn lichaam mee te "stoken" dus genoeg gehad heb, en dat alle verbrande kcal bonus zijn voor het afvallen zeg maar. Klopt dit?

Hm, volgens mij kun je die niet zo 1op 1 tegen elkaar wegstrepen. Weet wel dat als je meer beweegt je meer brandstof nodig hebt maar je kan dan beter kiezen voor voedsel wat je spieropbouw voedt. Maar of dat bij een eenmalige inspanningsdag ook zo is? Wel een interessante vraag

Tigress

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:25

Blij om te lezen dat ik niet als enige moeilijke dagen door maak met dit warme weer :=
Inmiddels maar een pot voor shakes gehaald. Ik merk dat ik het een fijne maaltijdvervanger vind in de middag, en ik er toch lang op vooruit kan. Dan maar weer even op die manier een boost vinden :j

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 06:17

Shake it baby...ehhh Tigress. :D

Nieuwe ronde … nieuwe kansen mensen!!
Deze woensdag pakken we de draad weer op en gaan we weer 100% aan het werk voor onze doelen.

Peptalk voor iedereen:
Afbeelding &... Afbeelding GO4it!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:19

Goede peptalk! Ik heb DORST!
Om 13.00 mag ik wat drinken. Ik heb een balansdag of hoe het vroeger genoemd werd....

Jullie kunnen het vandaag ook weer en als het niet lukt, geniet er dan van...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:21

Lijkt me lastig zolang te wachten met drinken, vooral met deze temperaturen! :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:54

Daarnet bood iemand me een glaasje water aan voor het hoesten haha. Ik heb de verleiding weerstaan.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:27

Oh dat niet drinken lijkt me ook erg lastig! Daar stil ik mijn hongergevoel mee. Ik heb net een pak rijstwafels gekocht, als ik honger heb kan ik daar op knabbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:48

Nog eventjes volhouden Raket!

Wat raden jullie aan, als een lekker gezond stevig ontbijt? Ben helaas niet zo gek op groenvoer. En dat maakt het erg lastig.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:53

Stevig ontbijt, als in veel en vullend?

Havermout/ havermout pannenkoekjes/ kwark met muesli/noten.
Gekookt ei of geklust ei met veel groente misschien?

Ik kom net thuis van de paarden en ga mijn blender aanzetten. Komkommers, gourget en pruimen van de boederij mee gehad dus wordt vervolgd....

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:55

Only2Bianca schreef:

Ik kom net thuis van de paarden en ga mijn blender aanzetten. Komkommers, gourget en pruimen van de boederij mee gehad dus wordt vervolgd....

Mijn guilty.... Havermout met 10gr pindakaas een halve snicker, eiwitpoeder chocola <3 <3
Vult als een gek. Niet labeltje gezond maar IFFYM *\o/*

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:40

En terwijl je onderweg bent naar AH lees je iets over Snickers.... agghhr!
Klinkt - to good to be true - Jaimy, ga het zeker een keer uitproberen. Jammie!!

Eerst de belofte met Miickeytje afmaken, we gaan er weer voor vandaag en tot nu toe gaat het prima!

Afbeelding

Had beter mijn best kunnen doen op de kleur misschien maar heeeeerlijk!
Komkommer, spinazie, bramen, blauwe bes en kiwi! Proost!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:16

jaimy10 schreef:
Only2Bianca schreef:

Mijn guilty.... Havermout met 10gr pindakaas een halve snicker, eiwitpoeder chocola <3 <3
Vult als een gek. Niet labeltje gezond maar IFFYM *\o/*

Lepel pindakaas en schep cacaopoeder door je vanilleshake en dan heb je de gezonde versie :))

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:34

Maar wat is gezond en wat niet? :D

Dat is het eerste wat ik mijn klanten leer... hihi, maar ook een lekker idee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:39

jaimy10 schreef:

Dat vind ik dus zo lastig. En als je er informatie over op zoekt. Dan geeft elke site wat anders aan.

Maar iig bedankt voor de ideeën. En met stevig ontbijt, bedoel ik dus vullend.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:41

love_western schreef:
jaimy10 schreef:

Dat vind ik dus zo lastig. En als je er informatie over op zoekt. Dan geeft elke site wat anders aan.

Maar iig bedankt voor de ideeën. En met stevig ontbijt, bedoel ik dus vullend.

Tuurlijk en elk lijf is anders. Maar IK zie in de praktijk (PT, voedingsbegeleider en sportschool eigenaresse) dat het werkt om de 80/20 regel aan te houden :j

Iedereen heeft daar verschillende meningen over, zoals over alles :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:55

80/20?

Helaas momenteel geen geld voor sportschool. Ging er toendertijd met veel plezier heen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:57

love_western schreef:
80/20?

Helaas momenteel geen geld voor sportschool. Ging er toendertijd met veel plezier heen.

80% gezond en 20% wat gezien word als ongezond. Zodat je het leuk houd en je jezelf geen dingen ontzegt :)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:12

Heb je tips om de 80/20 regel toe te passen Jaimy? Hoe hier mee om te gaan als je toch af wilt vallen. Wat bepaald die 20%?
1 koekje is 10% of mijn hagelslag keuze op een rijstwafel meteen 20%?

Ik heb daar zelf veel moeite mee, het is alles of echt niks...(geen snoep en snaai maar ik eet wel hoor!) No worry’s! :Y)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:17

Only2Bianca schreef:
Heb je tips om de 80/20 regel toe te passen Jaimy? Hoe hier mee om te gaan als je toch af wilt vallen. Wat bepaald die 20%?
1 koekje is 10% of mijn hagelslag keuze op een rijstwafel meteen 20%?

Ik heb daar zelf veel moeite mee, het is alles of echt niks...(geen snoep en snaai maar ik eet wel hoor!) No worry’s! :Y)

Nou, ik hou die regel meer aan in me achterhoofd.... Zolang me macro's kloppen kan t me geen reet schelen of het vanuit een stroopwafel of banaan is....

Hoe ik hem spiegel naar mijn klanten is gewoon elke dag iets lekkers. Dus bijv. wel die havermout met een Snicker. Als dat jou guilty is why not ;) Zolang de rest dan ''gezond'' is en je macro's kloppen is er niks aan de hand.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:21

Hier thuis passen we het voornamelijk toe als minimaal 6 dagen gezond eten, en ruimte voor ongezond (patatje, pizza etc) op de 7e dag als daar behoefte aan is :j
De andere 10% bewaren we voor een chocolade koekje bij de koffie bijvoorbeeld :))

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:27

Tigress schreef:
Hier thuis passen we het voornamelijk toe als minimaal 6 dagen gezond eten, en ruimte voor ongezond (patatje, pizza etc) op de 7e dag als daar behoefte aan is :j
De andere 10% bewaren we voor een chocolade koekje bij de koffie bijvoorbeeld :))

Heerlijke insteek. Zo zie k ze echt het liefste.. :D jezelf niks ontzeggen is zo belangrijk op langer termijn

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:38

Dat is ook wel mijn ervaring, jaimy10, dat juist het lekkers inbouwen helpt met het volhouden. :j Ik heb tegenwoordig ook geen probleem meer met lekkers in de kast hebben en kan gemakkelijk een klein portie van iets nemen (bv 12 gram chocola als mini-tussendoortje of 50 gr chips afwegen), terwijl dat vroeger juist mijn nr. 1 tactiek was: Het niet in huis hebben zodat ik het niet kon opeten... Wat niet echt duurzaam werkte. Het voelt ook zo goed dat ik gewoon regelmatig uit eten kan, zo nu en dan lekkers eet of alcohol drink, en alsnog afval. *\o/*

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:39

Hier precies hetzelfde. Ik doe het dan niet zozeer in dagen maar in mijn maaltijden. Maak zoveel mogelijk gezonde/bewuste keuzes maar als ik dan eens zin heb in iets lekkers.. dan moet dat ook gewoon kunnen. Anders wordt ik op lange termijn gewoon chagrijnig en krijg ik snaai neigingen die ik nu niet heb gelukkig

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:40

De hele dag gezond lukt toch niet. ^)
Ik hou daarom met mn totaal calorieen elke dag al ruimte voor n stukje chocola, paar dropjes en handje chips
Totaal zo'n 250/300 kcal

Dan is de extra behoefte aan snaaien er bijna niet, en meestal kom ik max 50 over mijn dag-doel heen.

(Voor mij werkt dit, voor een ander misschien niet)

Oh en de vraag over bruto en netto kcal en beweging.
Ik tel de beweging er niet bij op, dat is extra.

Bij een drukke beweegdag, neem ik wel 100 of 150 kcal extra, anders wordt ik slap...