Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:18

Ik ben in het begin veel bezig geweest met mijn gewicht, nu in totaal zo'n 6-7kg afgevallen dus daar ben ik wel blij mee. Qua gewicht zit ik nu goed alleen meer spieropbouw :)
Net lekker getraind, gisteravond was ik niet gegaan dus was wel even fijn. Schema weer afgewerkt en nog twee extra oefeningen gedaan. Ik voelde mij een beetje slecht, mijn eten bestond vandaag uit shortcake en kibbeling :=
Ik twijfel nog of ik morgenochtend naar de indoor bootcamp ga, ik moet morgenochtend ook naar de chiropractor dus wil dan niet te veel spierpijn hebben :o

Ik neem vaak eiwitshake na het sporten of door Griekse yoghurt, ligt een beetje aan hoeveel trek ik heb :)
Magnesium vaak als ik spierpijn voel opkomen, werkt wel goed altijd.

Fijn dat die andere sportschool zo bevalt!
Hier gelukkig weinig starende mensen, maar ik probeer meestal sowieso te gaan als er niet veel mensen zijn.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:46

Hier is het deze week friends&family week. Iedereen mag gratis iemand meenemen. Gisteren was het belachelijk druk. Gelukkig was ik er vroeg zodat ik alle apparaten gehad had toen de ergste drukte begon. Normaal gesproken zijn we tijdens de buikspieroefeningen met ongeveer 5 personen. Gister waren we met 13. Er waren meerdere personen die echt voor het eerst an het sporten waren.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:46

Hier ook weinig starende mensen (geloof ik), maar ik heb altijd een koptelefoon op want anders ga ik er enorm op letten en word ik heel onzeker. Dus altijd muziek aan en dat helpt echt enorm bij mij :j

Vanavond mag ik weer trainen! Echt zin in. Dit keer weer eens alleen want mijn man is naar de bios en vriendinnetje moet tot laat werken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:37

Veel plezier! Ik ben drie dagen geweest dus even een rustdag. Gisteren wilde het ook niet zo. Wel weer wat gewichten verhoogd en het klimmen ging heel goed. Daar wil ik nu steeds meer meters mee maken.

Heb nu ook de body&fit shake gehaald. Cookie and cream en aardbei. Hartstikke lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:56

Ik vind het (zoals ik eerder al meldde) heel moeilijk om me te concentreren als ik het idee heb dat ik bekeken word en/of het heel druk is met kreunende, steunende en schreeuwende mannen in het krachthonk. Ik voel me dan super zelfbewust met mijn 2x5 kilo op een bar en ook al kijken ze niet of niet op een nare manier, ik kan dan echt niet lekker sporten. Merkte ook dat als ik op bepaalde (drukke) tijdstippen ging ik er niet lekker in kwam en ook niet mijn gebruikelijke routine deed omdat ik te veel lette op wat andere mensen deden. De ladies only werkt wat dat betreft echt heel erg goed voor mij. Het is lekker rustig, vooral veel vrouwen die lekker cardio aan het doen zijn en een paar super stoere sterke chicks die aan het liften zijn. Daar kan ik me dan juist aan zelfvertrouwen weer aan optrekken want iedereen is suuuuuper lief, geeft elkaar complimentjes en tips zonder dat het opdringerig is en doet verder gewoon zn eigen ding.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:01

Haha heel herkenbaar dat gekreun. Moet er altijd wat om lachen. Fijn dat je nu wel je plekje gevonden hebt! Werkt toch erg demotiverend als je je ongemakkelijk voelt. Voor je het weet ga je niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:02

Ik ben helemaal voor mensen die geluiden maken tijdens het sporten hoor, als dat helpt om meer kracht te zetten of whatever of zelfs als het helpt je frustratie weg te laten vloeien. Maar ik raak er snel van afgeleid/geintimideerd en dat is gewoon irritant.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:29

Heel fijn idd Emma dat je je daar zoveel meer op je gemak voelt! Ik voel me persoonlijk juist meer op m'n gemak tussen de mannen (nu valt het qua types ook heel erg mee in mijn normale sportschool en die niet-commerciele sportschool waar ik soms heen ga is natuurlijk sowieso heel anders) maar als het meer vrouwen het krachthonk in helpt dan ben ik er helemaal voor :D

Einde van m'n trainingweek hier, 5 dagen achter elkaar is ineens heel anders dan ik gewend ben maar ik vind wat ik nu doe tot nu toe heel tof!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:06

Fijn dat het voor je werkt Emma!

Zelf heb ik er niet zo veel last van, maar ik kom ook niet in die zone. De cardio en apparaten staan “boven” en de bodybuilders staan “beneden”. Je kan elkaar wel zien. Je ziet mannen wel kijken als je aan het fietsen bent en dan zie je ze ook extra uitsloven. Ik vind ze dan vaker een beetje sneu dan stoer :') .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:09

Gelukkig bij sportschool maar twee of drie kreuners. Die worden ook we even gezegd betr adem sparen voor krachtzetten, ik schiet altijd in de lach erdoor. :')

Vandaag voor tweede keer voorzichtig getraind, gister beetje buik en een crosstrainer die gaat, drie keer 2 minuten, ivm prednison mag hartslag niet hoger dan 90.
Vandaag een keer buik licht maar dat beviel niet. Een rug en drie benen en crosstrainer 5 keer 2 minuten, meer gaat gewoon niet met hand en hartslag. Maar hee het is iets toch :j

Stond biathlon op tv, altijd leuk om te zien.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:57

Ik meld me hier ook maar eens. Ik probeer minimaal vier keer in de week te sporten via Urban Sports Club, dat is net zoiets als OneFit. Ik doe graag verschillende dingen en graag in kleine groepen, dus voor mij is dit ideaal. Ik doe veel Functional workouts, Tabata, acrobatiek, zwemmen, DeepWork, pilates, yoga, boulderen, noem het maar op. Iedere week is dus anders, al zit er altijd wel minimaal één keer Functional Workout en Tabata of een andere hiit workout in.

Karuna, waarom mag je hartslag niet boven de 90 met prednison? Ik heb meermaals prednison gehad, ook in hoge dosissen, maar hoefde me nooit in te houden met sporten, voor zover dat op die momenten kon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:02

Omdat ik bekend ben met een hartslag die soms omhoog kan vliegen door medicatie. Oa ventolin en slijmoplosser veroorzaken 160 in rust moeiteloos. Prednison heeft hier een onvoorspelbaar bijeffect. Al gaat soms ook de boel opeens naar beneden of juist omhoog en bloeddruk naar beneden. Advies dan is niet hoger dan 90 dan slaat hij niet tever door. Merk ook dat normaal hartslag rustig blijft en langzaam stijgt nu echt boem in een minuut van 65 naar tegen de 90. Even iets te snel door en hij vloog naar 125. Blijft dus gewoon kalm aan doen. Dat is voordeel van lang revalidatie met alle mogelijke controle erbij. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:09

Ik vind het ook weleens ongemakkelijk om te deadliften met de mannen achter de in de squatkooi... maar ach, ze kijken niet open naar je :P

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:17

enzino schreef:
Suzanne_J schreef:
Helpt extra eiwitten echt goed tegen spierpijn of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Momenteel zou ik gewoon eens een dag willen zonder spierpijn ergens op mijn lichaam. :')

Aannemende dat je voldoende eiwitten binnen krijgt helpt het niet om je eiwit inname te verhogen om spierpijn te voorkomen/verhelpen. De snelheid waarmee je lichaam de schade herstelt is niet afhankelijk van de hoeveelheid eiwitten die er ter beschikking zijn boven je minimale benodigde hoeveelheid.

Wat wel een gouden combinatie is: norgesic icm arcoxia (skeletal muscle relaxant & anti-inflame)

[ [url=m/psC76S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik mag niet hopen dat je dit gebruikt om erna te gaan sporten? :+
Zo ja moet je even de arts spreken die je dit gegeven heeft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:19

Wat is jullie doel eigenlijk met de trainingen? Ik werk nu eerst toe naar de Strong Viking Rail Run op 9 februari.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:21

Emmaa_ schreef:
Ik vind het (zoals ik eerder al meldde) heel moeilijk om me te concentreren als ik het idee heb dat ik bekeken word en/of het heel druk is met kreunende, steunende en schreeuwende mannen in het krachthonk. Ik voel me dan super zelfbewust met mijn 2x5 kilo op een bar en ook al kijken ze niet of niet op een nare manier, ik kan dan echt niet lekker sporten. Merkte ook dat als ik op bepaalde (drukke) tijdstippen ging ik er niet lekker in kwam en ook niet mijn gebruikelijke routine deed omdat ik te veel lette op wat andere mensen deden. De ladies only werkt wat dat betreft echt heel erg goed voor mij. Het is lekker rustig, vooral veel vrouwen die lekker cardio aan het doen zijn en een paar super stoere sterke chicks die aan het liften zijn. Daar kan ik me dan juist aan zelfvertrouwen weer aan optrekken want iedereen is suuuuuper lief, geeft elkaar complimentjes en tips zonder dat het opdringerig is en doet verder gewoon zn eigen ding.

Fijn dat dat voor jou goed werkt!
Wel grappig want ik voelde me nergens zo bekeken als bij de vrouwensportschool.
Daar is het inderdaad dat iedereen die er staat zich vergelijkt met iedereen.
Bij de normale sportschool zijn die mannen zich toch alleen met elkaar aan t vergelijken. Dus voel ik me minder in de gaten gehouden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:31

Ik doe dus alleen maar die groepsles funxionall fit op mijn sportschool. Wij hebben sowieso eigenlijk alleen maar groepslessen, of PT. Geen echt krachthonk en ook geen enorme afdeling met cardio apparaten.

Tijdens de kleinschalige groepslessen is het deelnemersveld heel gemêleerd.
Voel me absoluut niet bekeken door de sterkere mannen of slankere dames, iedereen helpt elkaar als er een nieuw circuit is en iemand een oefening nog niet weet.

Ook de trainers helpen iedereen even enthousiast en motiverend om te zorgen dat je de oefeningen technisch goed uitvoert en om je net een beetje extra te motiveren wanneer het even wat minder makkelijk lijkt te gaan.

Op zo'n grote sportschool met veel apparaten en een krachthonk voelde ik me helemaal niet thuis.
Daar ben ik jaren geleden best een tijdje sponsor van geweest ipv sporter.
Toen jaren niks (behalve wei en stal uitmesten dan) en nu dus sinds november deze kleinschalige sportschool met groepslessen gevonden die echt bij mij past.

Sindsdien ook al 7,5 kg afgevallen, dat motiveert natuurlijk extra, maar ik vind het bovenal echt leuk om te doen nu en het voelt ook echt fijn om me fitter te voelen en te merken dat ik meer kracht heb.
Met water sjouwen bij de paarden gaat duidelijk gemakkelijker dan vorige winter en zakken voer in de auto en er weer uit en in de tonnen gaat ook sneller en gemakkelijker.

Ik ga nu meestal 3x per week.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:12

Klinkt goed! Voor iedereen is iets anders fijn. Je moet echt zoeken naar een plek waar je fijn aan de slag kunt.

Ik ben nu voor de 2e keer overgestapt van sportschool. Dit keer puur om de financiën. Ondertussen maakt het me weinig uit waar ik sport, als ze maar fijne gewichten hebben. Dat was toen ik begon heel anders, toen zocht ik kleinschalig, rustig en begon ik bij een vrouwen sportschool omdat dat veilig voelde.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:19

Zijn er hier mensen die aan carb cycling doen?
Ik vond het wel interessant, maar ben benieuwd of het echt werkt voor mensen.

Fijn om te lezen dat mensen een (beter) plekje gevonden hebben en zich minder bekeken voelen.
Ik herken het wel hoor. Ik heb helaas nog altijd een flubberbuik en ben altijd bang dat men er wel iets van denkt :o

Morgen weer bodybalancen, is wel niet heel hard sporten, maar merk wel dat het goed is voor vooral je evenwicht :D
Beetje last van mijn rug dus ben benieuwd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:43

Saul schreef:
Zijn er hier mensen die aan carb cycling doen?
Ik vond het wel interessant, maar ben benieuwd of het echt werkt voor mensen.

Fijn om te lezen dat mensen een (beter) plekje gevonden hebben en zich minder bekeken voelen.
Ik herken het wel hoor. Ik heb helaas nog altijd een flubberbuik en ben altijd bang dat men er wel iets van denkt :o

Morgen weer bodybalancen, is wel niet heel hard sporten, maar merk wel dat het goed is voor vooral je evenwicht :D
Beetje last van mijn rug dus ben benieuwd.

Nee, ik zie het nut er niet van in (en er is ook totaal geen "bewijs" voor). Tenzij het je helpt om over het algemeen minder koolhydraten te eten, als je dat belangrijk vindt. Dat kan het mentaal gezien wel makkelijker maken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:11

Heb er nog nooit van gehoord dus kan er ook niets over zeggen.
Hier sinds gisteren wat last van mn linker knie helaas. Ben nu met mijn vriend mee naar zijn werk. Gaan zo even een meting doen. Kijken hoe ik ervoor sta qua spiermassa etc.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:17

Maar koolhydraten zijn toch ook heel belangrijk voor spierherstel (net als eiwit). Daarom eet ik vaak een banaan direct na het sporten.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:13

Ik eet juist vaak een banaan voor het sporten :) soms probeer ik wat op koolhydraten te letten, maar vooral dat ik het wat meer afwissel. Het is nu natuurlijk wel een soort 'trend' ook met dat pioppi dieet.

Hoe was je meting Inge? Balen dat je last heb van je knie!

Jammer dat je moest overstappen smurfie, maar zo kan je wel gewoon doorgaan.
Een fijne sportschool is inderdaad echt wel belangrijk, zeker als je wat meer last hebt qua motivatie of qua zelfvertrouwen.

Ivm de regen ging ik net boksen ipv bootcamp, nou ik weet niet wat ik had.. ik ging op gegeven moment echt hélemaal stuk. Dat heb ik echt nooit eigenlijk maar we moesten heel veel burpees doen en toen werd ik echt een beetje draaierig in mijn hoofd. nu zijn burpees ook niet nieuw en doe ik er vaak 20 achter elkaar zonder problemen. Misschien net een combinatie met wat korter slapen (feestje gisteren)..
Gelukkig het wel weer goed kunnen herpakken en lekker en voldaan getraind :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:31

Suuszels schreef:
Ik eet juist vaak een banaan voor het sporten :) soms probeer ik wat op koolhydraten te letten, maar vooral dat ik het wat meer afwissel. Het is nu natuurlijk wel een soort 'trend' ook met dat pioppi dieet.

Hoe was je meting Inge? Balen dat je last heb van je knie!

Jammer dat je moest overstappen smurfie, maar zo kan je wel gewoon doorgaan.
Een fijne sportschool is inderdaad echt wel belangrijk, zeker als je wat meer last hebt qua motivatie of qua zelfvertrouwen.

Ivm de regen ging ik net boksen ipv bootcamp, nou ik weet niet wat ik had.. ik ging op gegeven moment echt hélemaal stuk. Dat heb ik echt nooit eigenlijk maar we moesten heel veel burpees doen en toen werd ik echt een beetje draaierig in mijn hoofd. nu zijn burpees ook niet nieuw en doe ik er vaak 20 achter elkaar zonder problemen. Misschien net een combinatie met wat korter slapen (feestje gisteren)..
Gelukkig het wel weer goed kunnen herpakken en lekker en voldaan getraind :)

Fijn dat je de training alsnog fijn hebt af kunnen maken! Net iets te hard gegaan inderdaad.

Ik heb ook heerlijk getraind. Nu drie dagen rust. De meting ging goed. Gaan nu over een maand ongeveer weer kijken hoe het ervoor staat.
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:34

Wat een fijn overzicht!

Ik ben vanmiddag samen met mijn vriend geweest :). Was even heel gezellig en ook weer fijn.
Ik doe dan meer cardio :') .
Lekker half uur wezen crosstrainen, en ook nog krachttraining gedaan.