3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:58

Goed bezig Sharon! Lekker lijstje :9
Is het gelukt om deze week 0.5 af te vallen? Of heb je nog niet gewogen?

Bij mij staat de teller op - 2.4! Vandaag ook mijn officiële weegdag

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:05

Yes het is gelukt! 74,9 *\o/*
Op naar 74,3! Nu op -1,5 kg

Netjes zeg! Wanneer ben je begonnen? :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:18

Jaaa wat goed!! :D

Ik ben op 8 januari begonnen :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:21

Wat goed dames! Hier net even op de weegschaal gestapt, maar denk dat ie stuk is. Hij gaf 79.5 aan terwijl ik de laatste keer in Melbourne op 84.4 zat. En ben echt geen 5 kilo afgevallen in de laatste 2 week :')

Maar even een nieuwe kopen binnenkort, mag graag onder de 80 komen maar dan wel echt :))

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:40

Haha dit is eerder blij worden van een dooie mus :')
Zou wel tof zijn als het echt zo is! Maar het is natuurlijk niet goed zo snel af te vallen in zo een korte tijd. Maar wellicht door stress.. Ik weet niet wat dat met jou doet. Hopelijk liegt een nieuwe weegschaal je niet voor :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:41

Hier even een snelle zwaai, wat een knappe resultaten dames!! *\o/*

En Angel, voor jou heel veel sterkte, zorg goed voor jezelf! :(:)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:42

Oh goed bezig zeg! Ik ben ook zoiets begonnen, maar wel een slechte week nog weer gehad := wat is je doel? Ik heb nog even te gaan, maar -1,5 is al een mooi eindje op weg!

Sanne: oeps haha, wel even goed voor je ego denk ik? :D

Bhriseis: hooi!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:22

Stillangels, veel sterkte, naar joh. Inderdaad even lief zijn voor jezelf. Vind het wel mooi van je dat je ook zijn kant begrijpt. Dat is erg belangrijk.

Sanne, dat is dan een erg positieve weegschaal zeg :D

Sharon, goed bezig hoor, lekker aan het tracker en jezelf wat in balans brengen! Net lijstje ook.

Kelly, ook lekker bezig, wat heerlijk dat die kilo’s er dan al af zijn, gewoon op een goede gezonde manier.
Ja ik probeer inderdaad gewoon net te eten, ook al zijn de gedachten daar, want vanaf dat ik begin te verminderen met eten (wat die gedachten mij dus vragen) gaat het de verkeerde kant uit natuurlijk.
Ik zit nu op gemiddeld 1700-1800 cal per dag en dat krijg ik allemaal net binnen. En eigenlijk is dat absoluut niet zo veel.

Bhriseis, zwaai terug :wave:

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:44

Ik heb ook een lange weg te gaan nog hoor Sharon! Wil er zeker nog 20 kilo af, en daarna zie ik het wel. Ik hoef, zoals ik het zelf altijd zeg, niet door de brievenbus :D

Inderdaad Aria! Het voelt zo goed om het op een goede gezonde manier te doen, zonder honger. Goed van je dat je gezond blijft eten ondanks de gedachtes :) ik eet ook een beetje rond de 1800/1900.

Net een flinke wandeling gemaakt! Ik moest nog geld pinnen, dus ik had bedacht dat ik dat wel lopend kon doen. Dichtstbijzijnde is 2.7 km, dus ruim 5km gelopen :D
En nu jeuken m'n benen van de kou :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:58

Aria: knap dat je zo je best doet, uiteindelijk zal het gewoonte worden en hopelijk ook wat makkelijker! :)

Kelly: haha dat vind ik een goeie zeg! Je bent al een mooi stukje opgeschoten, knap hoor! Ik moet nog 7,9 kilo voor mijn streefgewicht, maar eerst maar eens weer richting de 70 :)

Ik heb vriendlief opgetrommeld om zo even een flink stuk te gaan wandelen. Ik merk dat ik samen met hem meer verbrand dan alleen, maar dat zal wel te maken hebben met het vele praten en dergelijke :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:33

Oh koud hoor Kelly :brr: wel een stevige afstand!

Sharon, veel plezier!
En je hebt gelijk hoor, na een tijd wordt ‘meer’ eten een gewoonte. Ben alvast erg blij met de proteïne shake, die 250 extra calorieën zou ik er anders nooit bij hebben en ze helpen mijn lichaam ook nog.
Heb mijn moeder zo ver gekregen ook meer te eten en er meer op te letten, zij eet nog veel chaotischer en vaak is ze al weg terwijl het eten half op is. Heb haar kunnen overhalen dat ze er echt op moet letten, maar dat kost inderdaad tijd.

Gek is dat toch, het menselijk lichaam. En dan kijk ik naar mijn fjordje en zie hem elke zomer genietend dikker worden en mag ik dat er weer proberen afwerken, en hij eet gewoon gras _O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:58

Hahaha :') :')

Ik heb geen zin om te rijden, of om überhaupt de deur uit te gaan.. Heb ook maar kort geslapen vannacht. Ik ga denk ik toch maar braaf, anders zit ik de hele middag op m'n kont haha

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:11

Ik ga ook weer meelezen, want ik stop met paardrijden dus ik kan niet blijven eten zoals vroeger :D
Maar ik ga nu 3 dagen na elkaar eten op restaurant :+
Maar ik las altijd graag mee qua ideeën :)

O: skyr met granen
T: 2 beschuiten met light smeerkaas
L: vegetarische wok
A: menu op restaurant

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:08

Lekker bezig allemaal! Komen echt lekkere dingen en leuke lijstjes voorbij!

3 weken tentamens zitten erop, ik kan me dus weer iets meer gaan focussen op normaal en gezonder eten. Wel blijft mn taille steeds minder worden (-9,5cm) dus happy me! Over 1,5 week op wintersport, dus dan een weekje even nergens aan denken :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:32

Pffff ik heb het even zwaar, we zijn in een restaurant en iedereen neemt wat lekkers bij de koffie, maar ik moest nee zeggen :(

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:14

Ik ben nu een week of 5 aan het lijnen maar ik begin me steeds minder fit te voelen (en heb zo'n hongerrrrr); snel duizelig en slap. Dus ik vroeg me af of ik niet gewoon te weinig at (terwijl ik na 2 1/2 week ook niet veel meer afval) en wilde eens kijken in welke app je de calorieën ook alweer goed bij kon houden. Dus even op MWS gezocht naar het centrale afvaltopic en toen stuitte ik op de geweldige openingspost hier. Echt chapeau voor alle info die daar mooi op een rijtje staat _/-\o_ .

Ik kwam dus MFP tegen en heb die gelijk geïnstalleerd en ingevuld en inderdaad, ik eet te weinig. Enerzijds ben ik daar heel blij mee (want YES, ik mag meer eten), anderzijds vind ik het heel eng om nu weer meer te gaan eten terwijl het afvallen al zo moeizaam gaat (is dat herkenbaar voor sommigen?). Maarja, het gaat wellicht ook juist moeizaam door het weinige eten... Maar toch :P .

Ik ga lekker eten nu, en voor de verandering eens ontbijtkoek (met boter en kaas) ipv (belegde) crackers, echt zo'n zin en trek in *\o/* . Nu hopen dat het me gaat lukken om toch verder af te vallen. Ik moet mijn BMR nog uitrekenen zometeen (maar ik ga ervanuit dat ik daar nu onder zit met minder dan 1200kcal per dag), maar/dus eerst eten.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:27

Wow dat is echt al veel daantje!! Super goed!

Ahw Sharon :(:) je moet proberen je mindset te veranderen van ik mag dit niet, naar ik wil dit niet. Werkt bij mij erg positief :)

Welkom GDG! Goed dat je er achter bent gekomen dat je te weinig eet en dat je hier iets aan wil gaan doen! +:)+
Ik zou wel even je bmr uitrekenen, mfp geeft 9/10 x een te laag kcal doel aan. Misschien moet je een stuk meer eten dan je nu doet, maar honger lijden is nergens voor nodig. Waarschijnlijk zal je lichaam wel eerst even moeten wennen, en zal er op de weegschaal niet veel te zien zijn, of de verkeerde kant op. Maar hou vol en het zal zijn vruchten afwerpen!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:00

Dankjewel Kelly. Mijn BMR is 1470 en ik heb ruim 1750kcal nodig om op gewicht te blijven, heb ik net laten berekenen op de site uit de OP. Ik ga maar gewoon zien wat het met mijn gewicht doet; het is een stuk frustrerender om traag af te vallen als je continu honger hebt en je steeds heel slap voelt dan als je minder honger hebt en je beter voelt, denk ik dan maar :+ .

Is het aan te raden om nu eerst rond de 1600kcal te gaan zitten en later in stapjes omlaag (naarmate het gewicht zakt)? Of zou het dan wel heel traag gaan? Haha, lastig hoor.

_KellyAV schreef:
Ahw Sharon :(:) je moet proberen je mindset te veranderen van ik mag dit niet, naar ik wil dit niet. Werkt bij mij erg positief :)

Lastig wel vind ik. Want ik wíl heus echt wel dat taartje (oid), maar er niet van aankomen :+ . Hoe maak jij voor jezelf die schakeling?

Mij helpt het weleens om te visualiseren, mijn doel, dus mijn slanke(re) lichaam. Taartje vs. dat slanke lijf. Daarnaast helpt het me ook om zelf iets bij me te hebben wat ik wel mag/wil eten, een cracker bijvoorbeeld. Dan kan ik toch ook wat nemen en ligt de focus niet op dat ik NIETS mag terwijl anderen wel lekker zitten te kanen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:00

Ik denk dat rond de 1600 wel netjes is ja, maar ik ben ook geen deskundige haha. Je zit dan in ieder geval boven je bmr, dus dat is goed :) als je gewicht zakt moet je even opnieuw je bmr berekenen, bij elke 5 kilo ongeveer is dat aan te raden geloof ik.

Inderdaad lastig om op die manier "om te denken". Tuurlijk wil ik dat taartje, hele graag zelfs. Maar ik wil ook dat slanke lichaam, en dat zal ik zelf moeten doen. Op dit moment is mijn motivatie zo hoog dat ik nee kan zeggen. Maar dit is niet altijd makkelijk, maar ik probeer dan gewoon even goed na te denken en verstandig te kiezen.
Ik heb sws mezelf aangeleerd dat ik niets moet, maar iets wil, en dat is zo fijn! Ben een stuk positiever erdoor geworden :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:23

_KellyAV schreef:
Ik denk dat rond de 1600 wel netjes is ja, maar ik ben ook geen deskundige haha. Je zit dan in ieder geval boven je bmr, dus dat is goed :) als je gewicht zakt moet je even opnieuw je bmr berekenen, bij elke 5 kilo ongeveer is dat aan te raden geloof ik.

Inderdaad lastig om op die manier "om te denken". Tuurlijk wil ik dat taartje, hele graag zelfs. Maar ik wil ook dat slanke lichaam, en dat zal ik zelf moeten doen. Op dit moment is mijn motivatie zo hoog dat ik nee kan zeggen. Maar dit is niet altijd makkelijk, maar ik probeer dan gewoon even goed na te denken en verstandig te kiezen.
Ik heb sws mezelf aangeleerd dat ik niets moet, maar iets wil, en dat is zo fijn! Ben een stuk positiever erdoor geworden :)

Dat is een goeie om erin te houden +:)+ .

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:06

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Mijn lijstje:

Soep,
Smoothie waterijsje van Aldi,
Paar blokjes chocolade.
Andijvie.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:31

Dankjewel voor de tip Kelly! Het heeft geholpen en ik heb het niet gedaan :D

Vandaag lekker weekend, helaas ook veel leren, maar ook plantjes gekocht voor in de tuin, dus ook even lekker buiten bezig!

Lijstje:
O: cornflakes met melk
T: komkommer en wortels met yoghurtdip
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: granenbiscuits
A: verse pasta pesto met zalm
B: wandelen 5 km

Fijn weekend allemaal!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:42

Lekker dat je flink gewandeld hebt Kelly! Hier gisteren ook ruim een uur met de hondjes gelopen. Sporten staat op een laag pitje en vind dan even in beweging zijn wel fijn. Wel inderdaad ook jeukende benen van de kou!

Welkom GDG!

Succes met leren Sharon! Lekker lijstje!

Mijn lijstje van gisteren
O: tosti van 2 sneeën volkorenbrood met kaas en ketchup. + twee koppen koffie met melk
B: 70 minuten wandelen
L: kibbeling (oeps, maar die stond nog op het lijstje van 'wat ik graag wil eten als ik terug ben' :') erg lekker, maar gaan we dus niet te vaak doen)
T: pakje crackertjes
A: boerentomatensoep met veel groente erin + twee koppen koffie met melk.

Qua kcal zal het niet super veel zijn, al tikt die kibbeling natuurlijk wel aan. Lag ook al vroeg op bed anders was er s'avonds wel wat bij gekomen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:06

Dankjewel Sanne! Kibbeling is ook echt gewoon heel lekker! Verder prima lijstje! Bewegen komt wel weer, niet te druk om maken en anders kun je altijd nog een rondje lopen :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:08

De kou hier zal voor jou wel weet even wennen zijn sanne! Lekker dat je ook een stuk gewandeld hebt :)

Goedzo Sharon! Het is even wennen, maar het werkt echt!

Ik ga vanavond uit eten met vriendlief en daarna gaan we nog gezellig spelletjes doen. Met een vriendin van m'n ouders, en haar dochter die weer een vriendin van mij is haha. Maar dat betekend hapjes... Dus ik neem geen toetje in hrt restaurant, en probeer iets van vis of biefstuk te kiezen ofzo. De rest van vandaag probeer ik gewoon heel erg op te letten :) en morgen ook een beetje rustig aan. Ik wil ook dit soort dingen blijven doen!