Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:37

Gister een rustige 4km gelopen en vanochtend een halfuur intervallen gelopen, nu ik strenger voor mezelf ben qua slaap heb ik weer meer energie en zin om te lopen :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:29

Vandaag eindelijk weer 5km gelopen *\o/* in 30 min netjes op 170bpm. Blij mee.

Heb nu een loopschema gemaakt om over de komende 16 weken rustig door te bouwen naar 10 km. Maar trager mag ook. Sowieso zijn we nog eens 4 weken op reis en dan is lopen lastig ... maar dat geeft niet.

Zaterdag mijn eerste wedstrijdje van 3 km, bepalen jullie op voorhand een tempo dat jullie willen lopen? Ik ga op 11 mikken denk ik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:22

Goed bezig poes! Ben benieuwd hoe je wedstrijd zal gaan.
Ik heb soms wel een tijd in mijn hoofd die ik ongeveer wil lopen.

S1993 wat goed dat je weer zin en energie hebt voor het lopen.

Ik heb gisteren ruim 17km in het bos gelopen, maar de eerste 5km ging ik veel te snel, dus daarna was het pijn lijden :')
In de middag en avond nog iets van 7km gewandeld. Een stuk wandelen na een duurloop, later op de dag, helpt wel om spierpijn tegen te gaan bij mij merk ik.
Morgen als ik energie heb een klein rondje en dan zondag weer het bos in.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:13

Lekker supervixen! Inderdaad dat wandelen is heerlijk die dag erna. Vooral mijn hamstrings zijn dan weer intens gelukkig :+
Ik heb altijd wel een tijd in mijn hoofd maar die haal ik nooit omdat ik veel te snel ga en daarna een paar dagen dood ben, dus neem daar maar geen voorbeeld aan haha.

Ik heb net 9 km gedaan en zondag lekker 12. Ik wil zondag nog een keer de 15 km lopen (wedstrijdafstand) en dan op tempo die ik dan ook wil lopen. Wellicht helpt het haha.
Ik merk wel dat het lopen veel makkelijker gaat nu het weer wat beter is!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:17

Flink rondje weer zeg. Lijkt me heel zwaar als je dan nog zo ver moet! En idd rustig bewegen na het lopen is goed :)

Ik vind het alweer warm om te lopen haha.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:21

Met wedstrijden (behalve trails) heb ik altijd wel een richttempo. De uitdaging is inderdaad niet te snel te starten en als dat lukt wordt de uitdaging het tempo vast te houden of op het laatst zelfs nog wat te versnellen. Met name op korte afstanden tot de 10km moet ik vooral niet te snel starten. Maar te langzaam starten zorgt er voor dat de streeftijd per definitie buiten bereik ligt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:36

Ik ben erg benieuwd. Ook qua voorbereiden en opwarmen en zo weet ik niet goed wat verwachten dus ben blij met mijn mini afstand :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 00:37

Vorige week donderdag groen licht gekregen van de ZH - dokter om weer te gaan hardlopen. Hij dacht dat ik alweer begonnen was, dus "Ga maar gauw weer, dan ga je je vast weer beter voelen!" :D .
Nu alweer een paar rondjes gedaan en het gaat prima. Fysiek elke keer beter en voel me (dus) mentaal ook beter :) .

Last minute kan ik morgen een startbewijs ophalen voor de Venloop, dus ga zondag zonder tijdsdruk, lekker op vogeltjes-kijken-tempo, de 10K doen. Ben al lang weer blij dat ik weer loop!

Jnien, wat een prachthondje zeg <3 !

Over hondjes en meelopen: onze Griekse Godin Nore is vorig weekend voor het eerst meegeweest naar de Veluwe met 12 menners / ruiters / grooms, 4 koetsen, 5 paarden en 6 honden. Ze deed het uitstekend in de groep en heeft samen met haar mattie, Beagle Juus, hele stukken naast de koets gerend, achterop de koets gezeten, met mij (los) in het bos gerend, op de hotelkamer geslapen en naast de stoel in het restaurant op de grond gelegen. Tophondje! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:11

Veel plezier bij de Venloop Gem! Ik loop hem ook op vogeltjeskijktempo

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:17

Mijn eerste wedstrijdje zit erop!

Haha 3 km bleek 2,85km te zijn. Was heel ruim op tijd want had geen flauw idee. Stond dus ook vooraan in het startblok :’) we startten samen met 6 km. Vond het vooral warm.

Krijgen jullie in NL ook altijd een pakket? Hier een brood, kaas en grote fles bier :’) en tombolaticket.

Wel fijn gelopen, ben benieuwd naar mijn tijd :D denk 15:10?

Verder wil ik nu wel graag een horloge denk ik om mijn snelheid bij te houden want met telefoon was geen doen. Hoe doen jullie dat?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:46

Goed gedaan poes! Wat ik hier allemaal gekregen heb met wedstrijden: heul veul medailles, mokken, compressiemouwen, shirtjes, koekjes..

Ik heb geen sporthorloge, dus kan er niet over meepraten.

Ik ga zo nieuwe oortjes ophalen bij de mediamarkt, de sennheiser cx sport. Kost even wat (meer dan 100 euro, slik), maar ik verwacht er veel van. Ik luister zo vaak muziek, ook tijdens wandelen of fietsen, dat ik wel wat meer wil betalen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:10

Ik loop ook altijd met muziek. Nu nog met een ouderwetse oude koptelefoon. Die ga ik nog vervangen. Moet nog eens goed kijken wat voor soort ik wil. Ik hou niet zo van in ear. Wil ze gebruiken voor lopen maar graag ook voor fietsen en langere periodes op werk misschien (dus bellen en muziek luisteren).

Hou je je tijd dan niet bij SV als je loopt?

Hier in België lijkt het overal bier, wijn, brood, kaas, streekbier, etc te zijn :D

Edit: heb mijn tijd: 15:23
44/81 in totaal. 4 e vrouw in mijn leeftijdscategorie. 11,11 per uur gelopen dus doel gehaald :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:54

Goed gedaan hoor! Mooi tempo.

Ik heb runkeeper aan tijdens het lopen.

Misschien is aftershokz dan wat voor jou? Die zitten niet in je oren.
De sennheiser klinkt in ieder geval goed!! Nu hopen dat hij lekker zit met lopen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:57

Poes, lekker gedaan zeg.

Ik loop met muziek en sporthorloge (Garmin).
Mijn kuit is nog niet je van het. Na 4 km dikke vette steken in de kuit. Even gewandeld, daarna weer hardlopen. Dan zijn de steken weg. Maar zo kom ik niet verder..hmm blijft wat vaag.

Wel heerlijke bosrit gereden, tjonge heerlijk weer zeg. Echt genieten op zo’n paardenrug.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:58

Ben benieuwd hoe je ze vindt! Ga die andere eens bekijken.
Ik had runkeeper ook op maar mijn gsm zit in zo’n armband en ik kan die niet zo makkelijk erin doen of uithalen. Dus had hem opgezet en dan gsm in de band, maar moest toen nog enkele minuten wachten en de pauzestand sprong steeds af.

Oei Morris enig idee wat je hebt?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:00

Geen idee, ik heb gelukkig weinig ervaring met blessures. Lijkt op kramp, maar ik ben niet zeker of dit het is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:30

poes schreef:
Ben benieuwd hoe je ze vindt! Ga die andere eens bekijken.
Ik had runkeeper ook op maar mijn gsm zit in zo’n armband en ik kan die niet zo makkelijk erin doen of uithalen. Dus had hem opgezet en dan gsm in de band, maar moest toen nog enkele minuten wachten en de pauzestand sprong steeds af.

Oei Morris enig idee wat je hebt?

Ik doe hem bij korte afstanden ook om mijn arm, dan zet ik mijn telefoon op runkeeper en dan druk ik op start als ik over de start loop. Werkt prima. Dus niet in het startvak de activiteit al laten starten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:11

A dat lukt mij niet zo goed met mijn band denk ik. Eens proberen!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:44

Ik heb de after shokz.. ideaal. Je hoort namelijk ook omgevingsgeluid.
Verder heb ik vd week een interval en een -voor mijn doen- snelle 5 km gedaan en morgen de Venloop. Ik ga de 10 km doen. Mijn man doet de halve morgen.
Na de marathon is het verst wat ik heb gelopen 15 km, dus binnenkort weer eens een halve ofzo lopen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:55

Goed gedaan hoor!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd op wat voor schoenen jullie lopen. Zag net op Facebook een artikel waarbij ze alleen maar over Puma, Nike en Adidas hardloopschoenen praten. Welke schoen(en) hebben jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:34

Ik heb saucony schoenen. Waren niet heel goedkoop. Ik heb ze gekocht in een winkel waarbij ze echt kijken naar welke schoenen het meest geschikt voor je zijn. Het zijn ook niet de allermooiste schoenen maar ze lopen heerlijk en geen last meer van mijn knie.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:42

Ik heb twee paar saucony waarvan een paar voor op de weg (saucony guide iso) en een paar trailschoenen (saucony peregrine). Heb ook nog een paar van nike voor de wat kortere loopjes. Als ik daar lang op loop krijg ik blaren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:13

Ik heb Brooks ghosts, aangemeten bij runners lab.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:24

Ik loop nu (weer) op Asics maar heb ook Nike, saucony en Adidasjes gehad. Alleen de saucony’s vond ik maar mwah, die gingen erg snel kapot.

Mooie prestatie poes!

Ik ga vandaag proberen om ong 12km te lopen, even kijken hoe m’n hak zich gedraagt. Over 2 weken staat een 10EM op de planning :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:37

Succes noeps!

Mijn man loopt vandaag de stadsloop in Gent. Die gaat door 13 historische gebouwen en er worden geen tijden bijgehouden.