Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:02

oomens schreef:
MyWishMax schreef:
Ik ren hard weg voor camera's. :=
Ook dat is debiel gedrag, dus je onderbouwt Reneeee haar punt perfect.

Niks debiel aan. Als je niet in beeld wil is het je goed recht om de camera te ontwijken. Wat een rot-opmerking. Als ik een camera zie neem ik ook een route die me weg leidt van de camera (nee ik ga niet sprinten.).

Boos zijn op je kerel voor een droom vind ik nogal oneerlijk. Als mijn man boos op me is voor iets in zijn droom vrees ik dat ik hem gedetailleerd zou uit leggen waar hij die woede kan steken.

Sanet

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:50

Nee, niet boos boos, maar dat spookt dan door je hoofd. Ik wéét wel dat het een droom was, maar die emoties zijn dan zo heftig dat dat de hele dag nog na borrelt. Hij heeft er heus niet onder geleden (meer dan anders zeg maar :D ).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:19

Sanet schreef:
Nee, niet boos boos, maar dat spookt dan door je hoofd. Ik wéét wel dat het een droom was, maar die emoties zijn dan zo heftig dat dat de hele dag nog na borrelt. Hij heeft er heus niet onder geleden (meer dan anders zeg maar :D ).

Snap het wel, ik heb ook wel eens dat als ik een hele nare droom heb gehad ik me nog lang slecht voel. Kan me indenken dat iets vergelijkbaars gebeurt als je in je droom ineens 'verraden' wordt door iemand waar je veel van houdt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:34

Sanet schreef:

Herkenbaar hoor!
Dromen kunnen mijn gevoel ook een tijdje beïnvloeden... Zo ben ik door een droom bijvoorbeeld ook een keer een paar dagen hopeloos verliefd geweest op Ben Affleck :')

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:30

Niobe schreef:
Sanet schreef:

Herkenbaar hoor!
Dromen kunnen mijn gevoel ook een tijdje beïnvloeden... Zo ben ik door een droom bijvoorbeeld ook een keer een paar dagen hopeloos verliefd geweest op Ben Affleck :')

:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:13

Heb wel eens gedroomt dat mijn man me achter liet in the middle of nowhere. Hij vertrok met een ander. Werd toen wel heel ontredderd wakker (had in mijn slaap liggen janken) en mijn man ook helemaal in paniek (want ik lag in mijn slaap te janken _O-). Moest toen wel even tot mezelf komen maar toen ik eenmaal door had dat het een droom was, was het ook goed. Mijn arme man had zich dood geschrokken, die wilde me niet meer loslaten terwijl ik al lang mezelf aan het uitlachen was :(:)

Mijn arme lieve kerel :(:)
Maar doe soms ook wat goed. Zag vandaag ratatouille liggen en in een opwelling meegenomen. Mijn man heeft gekookt want ik heb mezelf weer overschat dus was niks meer waard. Ziet ie de ratatouille, heeft hij kennelijk vandaag zitten denken dat ie daar nog eens zin in had. :D
Toeval bestaat niet? :D

Nog een voordeel van kindvrij zijn... We hoeven ons eten alleen aan ons zelf te Verantwoorden. :D geen kids die nog moeten ontwikkelen en groeien..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:15

Ja dat heb ik dus ook, moet even realiseren dat het niet echt was en dan ben ik ook niet meer boos of verdrietig hoor.
Maar goed, zo is iedereen weer anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:23

Mijn diensthoofd vroeg me gisteren nog of ik kinderen had omdat er in de gang eentje stond te janken.

Ik flap eruit "God nee, doe me dat niet aan. Heb veel te veel fun in mijn leven zonder". Vond het dan ook best leuk toen ze zei "goddank ben ik niet de enige die er zo over denkt".

Weet niet zo veel over haar, wel dat ze ontzettend sportief is en graag reizen maakt. Kan best begrijpen dat dat daar niet bij past.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:42

Ik lees in het anticonceptie topic weer dat iemand die heel secuur de pil slikt nu 8 weken zwanger blijkt te zijn. Daar raak ik dus echt van in paniek. :')

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:43

Ayasha schreef:
Nog een voordeel van kindvrij zijn... We hoeven ons eten alleen aan ons zelf te Verantwoorden. :D geen kids die nog moeten ontwikkelen en groeien..

En wat te denken van als ze zeggen 'Lust ik niehiet~!'. Of dat ze weer een fase hebben dat ze niet willen eten (behalve snoepgoed natuurlijk, want dat gaat er altijd wel in).

Heb wel in het verleden wel eens opgepast en kind wou geen boterham eten. Nou goed, dan niet. Vervolgens wel zeuren om snoep; 'Ik heb zo'n honger! Ik wil een snoepje!'.
'Ten eerste: je hebt geen honger, je hebt trek. En als je echt wat wilt eten, ligt er nog een boterham.' :evaw:

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:41

Jildau schreef:
Ik lees in het anticonceptie topic weer dat iemand die heel secuur de pil slikt nu 8 weken zwanger blijkt te zijn. Daar raak ik dus echt van in paniek. :')

Oef ik las eerst 8 maanden ipv weken.
8 weken is imo nog te overzien, dan is abortus nog mogelijk.
Ik vind de verhalen over zwangerschappen die ontdekt worden bij meer dan 21 weken echt horror, dat is mijn grootste angst. (Of ineens bevallen zonder dat je weet dat je zwanger bent)
Wat dan? Echt de horror.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:45

Tsja ik vind abortus ook niet iets wat je zomaar even doet. Dus zou uberhaupt het ontdekken van zwangerschap terwijl ik netjes de pil slik verschrikkelijk vinden.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:55

Hypericum schreef:
Jildau schreef:

Oef ik las eerst 8 maanden ipv weken.
8 weken is imo nog te overzien, dan is abortus nog mogelijk.
Ik vind de verhalen over zwangerschappen die ontdekt worden bij meer dan 21 weken echt horror, dat is mijn grootste angst. (Of ineens bevallen zonder dat je weet dat je zwanger bent)
Wat dan? Echt de horror.

weet niet of ik het in dit topic vertelde, maar ken iemand uit de werksferen die niet wist dat ze zwanger was tot op het moment van bevallen. the horror idd! :r ik werd toen echt misselijk toen ze dat vertelde en dat komt dan echt té dichtbij, dus heb daar ook al fijn een nachtmerrie over gehad. |(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:25

Jildau schreef:
Tsja ik vind abortus ook niet iets wat je zomaar even doet. Dus zou uberhaupt het ontdekken van zwangerschap terwijl ik netjes de pil slik verschrikkelijk vinden.

Klopt maar het scheelt wel of je nog abortus kunt overwegen of het sowieso moet laten komen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:10

Jildau schreef:

verschrikkelijk is het hoe dan ook, zeker als je geen kinderen wil. Maar bij 8 weken heb je iig nog "tijd" om een keuze te maken. Op 8 maanden ligt dat anders.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:05

M'n halfzusje was 18 weken zwanger toen ze erachter kwam, ze had wat vage symptomen en was ermee naar de huisarts geweest maar die had haar 2-3x weggestuurd met de diagnose 'hyperventilatie, rust houden'.
Die hyperventilatie is nu 8 jaar. :Y)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:21

Gisteren op tv hoorde ik iemand zeggen 'dan heb ik een doel'......hij en zijn partner 'kregen' twee adoptie kinderen.
Alsof je zonder kinderen geen doel hebt :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:42

lor1_1984 schreef:
M'n halfzusje was 18 weken zwanger toen ze erachter kwam, ze had wat vage symptomen en was ermee naar de huisarts geweest maar die had haar 2-3x weggestuurd met de diagnose 'hyperventilatie, rust houden'.
Die hyperventilatie is nu 8 jaar. :Y)

Mijn zusje vond dat ze te dik werd en dat ze moest gaan lijnen, want ja, je kon toch niet meteen na het stoppen met de pil zwanger zijn? De dikke buik van mijn zusje is nu ook 3 jaar :D
Ze kwam er uiteindelijk na 5 maanden achter wat de oorzaak van het aankomen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:33

Dat zou echt mijn grootste angst zijn. Zwanger zijn, zonder dat je het door hebt :oo

Zit er aan te denken om gewoon standaard elke maand een test te doen. Dan kan ik het meteen weg laten halen.

Kan helaas niet tegen hormonen. En zijn dus afhankelijk van condooms. Maar die vertrouw ik dus niet 100%

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:40

Echt mijn grootste angst...
zo blijken zwanger te zijn...
Abortus is inderdaad niets om licht over te gaan (alhoewel sommigen lijken te denken dat vrouwen daar helemaal geen probleem mee hebben) en ik wil die keuze gewoon niet moeten maken.

Mag er niet teveel aan denken of ik krijg ook nachtmerries...

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:49

Hoi iedereen, ik ben al heel lang een stille meelezer, maar ben benieuwd naar jullie meningen over mijn situatie.
Mijn zus is in februari zwanger geraakt tijdens een drugsweekendje weg. Haar vriend staat bekend om zijn woedeproblemen en heeft al een aantal keer mijn zus haar sleutels en pinpas afgepakt toen ze ruzie hadden zodat ze niet bij hem weg kon. Ook is mijn zus zelf niet de meest verstandige. Ze is al jaaaaren bezig met een HBO studie en heeft sinds kort geen werk meer. Ze kan dus nauwelijks rondkomen en haar vriend "eist" dat zij dezelfde hoeveelheid geld inlegt voor de maandelijkse lasten, terwijl hij een eigen bedrijf heeft en dus het meeste binnenhaalt.
Nu kunnen jullie vast begrijpen dat ik totaal niet achter deze zwangerschap sta. Nu de bevalling dichterbij komt (eind oktober) vind ik het steeds moeilijker hier mee om te gaan. Vorige week vroeg ik of ik de voogdij wilde overnemen als zij zouden overlijden. Dit weekend is de babyshower die ik 'help' te organiseren maar helemaal geen zin in heb. :roll: Leuk man, cadeautjes geven omdat je het condoom vergeten bent.. En net vroeg ze of ik buikfoto's voor haar wilde maken. :r :r :r
Ze weet dat ik er zo in sta, maar iedereen denkt dat ik wel ga bijdraaien als het kind er eenmaal is. (wat dus écht niet zo is, bah)
Ik weet me geen houding te geven. Natuurlijk ben ik gek op mijn zus, maar ik ga haar niet steunen in deze situatie. Iets wat bij iedereen veel scheve gezichten opwekt. Maar hoe kun je nou blij zijn voor iemand die haar leven aan het verpesten is?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:52

Ik wilde ook van de hormonen af en heb een koperspiraaltje. Werkt uitstekend tot dusver.

Ik wil eigenlijk ook vaker een test doen maar dat is dan weer zo rottig met al het afval dat je dan produceert :( Lastig...

Vandaag weer gezien waarom ik geen kinderen wil. Stond een gigantische kudde kinderen voor de flat (studentenbuurt hier) te gillen en te krijsen (leeftijd 12-14 denk ik). Bleken er twee aan het 'vechten' te zijn (stelde echt geen reet voor maar goed). En zeker zes staan er omheen te filmen met hun smartphone. Ik denk dan, je kunt je toch niet voorstellen dat niet in elk geval een paar van hun ouders hele lieve mensen zijn die hun kind écht niet zo opgevoed hebben? Maar toch wordt ie er dan zo een. Lijkt me echt vreselijk. Ik wilde er eigenlijk wat van zeggen maar had echt geen idee wat, en zo'n groep pubers lacht je waarschijnlijk toch uit :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:54

topsylover schreef:
Hoi iedereen, ik ben al heel lang een stille meelezer, maar ben benieuwd naar jullie meningen over mijn situatie.
Mijn zus is in februari zwanger geraakt tijdens een drugsweekendje weg. Haar vriend staat bekend om zijn woedeproblemen en heeft al een aantal keer mijn zus haar sleutels en pinpas afgepakt toen ze ruzie hadden zodat ze niet bij hem weg kon. Ook is mijn zus zelf niet de meest verstandige. Ze is al jaaaaren bezig met een HBO studie en heeft sinds kort geen werk meer. Ze kan dus nauwelijks rondkomen en haar vriend "eist" dat zij dezelfde hoeveelheid geld inlegt voor de maandelijkse lasten, terwijl hij een eigen bedrijf heeft en dus het meeste binnenhaalt.
Nu kunnen jullie vast begrijpen dat ik totaal niet achter deze zwangerschap sta. Nu de bevalling dichterbij komt (eind oktober) vind ik het steeds moeilijker hier mee om te gaan. Vorige week vroeg ik of ik de voogdij wilde overnemen als zij zouden overlijden. Dit weekend is de babyshower die ik 'help' te organiseren maar helemaal geen zin in heb. :roll: Leuk man, cadeautjes geven omdat je het condoom vergeten bent.. En net vroeg ze of ik buikfoto's voor haar wilde maken. :r :r :r
Ze weet dat ik er zo in sta, maar iedereen denkt dat ik wel ga bijdraaien als het kind er eenmaal is. (wat dus écht niet zo is, bah)
Ik weet me geen houding te geven. Natuurlijk ben ik gek op mijn zus, maar ik ga haar niet steunen in deze situatie. Iets wat bij iedereen veel scheve gezichten opwekt. Maar hoe kun je nou blij zijn voor iemand die haar leven aan het verpesten is?

Jeetje, wat een vervelende situatie. Hoewel het niet per se jouw probleem is snap ik dat je het vervelend vindt voor het kind en dat je geen zin hebt in het verwachtingspatroon van de familie. Wat is dat toch, dat iedereen spontaan een kinderwens zou krijgen van een pasgeboren frummel :') Ik lees de laatste tijd juist veel vaker op va die mamafora dat ze hun kind helemáál niet mooi vonden. Pas na een paar weken droogt dat een beetje op en dan is ie wel schattig, maar er spuit nog steeds poep uit _O- Aldus deze moeders.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:57

@topsylover: dit gaat misschien heel hard klinken, maar het wordt tijd dat je zus verantwoordelijkheid gaat nemen voor haar eigen leven en dat van haar ongeboren kind.
Zij is zelf verantwoordelijk voor haar keuzes: om er met de pet naar te gooien met haar studie, om samen te zijn met die vent en om een kind op de wereld te zetten in deze situatie.
Maar wat jij nu doet helpt natuurlijk niet :D :n
Zo te lezen houd je van je zus... kun je haar ook steunen in de keuzes die zij maakt (en dus niet de jouwe zijn)?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:01

Maar eh, zwanger geraakt tijdens een drugsweekendje? Is dat kind verwekt terwijl zus aan de drugs zat?