Hoi iedereen, ik ben al heel lang een stille meelezer, maar ben benieuwd naar jullie meningen over mijn situatie.
Mijn zus is in februari zwanger geraakt tijdens een drugsweekendje weg. Haar vriend staat bekend om zijn woedeproblemen en heeft al een aantal keer mijn zus haar sleutels en pinpas afgepakt toen ze ruzie hadden zodat ze niet bij hem weg kon. Ook is mijn zus zelf niet de meest verstandige. Ze is al jaaaaren bezig met een HBO studie en heeft sinds kort geen werk meer. Ze kan dus nauwelijks rondkomen en haar vriend "eist" dat zij dezelfde hoeveelheid geld inlegt voor de maandelijkse lasten, terwijl hij een eigen bedrijf heeft en dus het meeste binnenhaalt.
Nu kunnen jullie vast begrijpen dat ik totaal niet achter deze zwangerschap sta. Nu de bevalling dichterbij komt (eind oktober) vind ik het steeds moeilijker hier mee om te gaan. Vorige week vroeg ik of ik de voogdij wilde overnemen als zij zouden overlijden. Dit weekend is de babyshower die ik 'help' te organiseren maar helemaal geen zin in heb.

Leuk man, cadeautjes geven omdat je het condoom vergeten bent.. En net vroeg ze of ik buikfoto's voor haar wilde maken.
Ze weet dat ik er zo in sta, maar iedereen denkt dat ik wel ga bijdraaien als het kind er eenmaal is. (wat dus écht niet zo is, bah)
Ik weet me geen houding te geven. Natuurlijk ben ik gek op mijn zus, maar ik ga haar niet steunen in deze situatie. Iets wat bij iedereen veel scheve gezichten opwekt. Maar hoe kun je nou blij zijn voor iemand die haar leven aan het verpesten is?