Meten doe ik niet, maar ik merk wel dan mijn shirts veel losser zitten. Een maat kleiner zou mooier zijn, vooral mijn paardrijshirts. Maar ja, er moet nog meer af en dan moet ik twee keer nieuw kopen. Voorlopig hobbel ik dus nog even door in mijn slobbershirs.
Morgen weer weegdag, ben benieuwd waar we nu staan.
Nu eerst even lekker een half uurtje rijden.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 27-07-17 21:58
Oja te grote shirts. Ik moet er nog echt aan wennen dat ik niet maatje XL hoef te kopen nu. Wat is iedereen goed bezig!
En EW, je bent je wel bewust van je valkuilen dat is de eerste stap. Ook bij jou gaat het lukken!
Kaus welkom!
MarlonNaldo
Geplaatst: 27-07-17 22:08
Toch maar eens mee gaan lezen hier, Ik weet het zo ondertussen niet meer.
Ik heb calorieën geteld, koolhydraatarm gegeten, gecombineerd. Overal op gelet en ik jojo na een mooie 15 kilo kwijt, zo weer terug
Ik rij m'n paardje nog steeds fanatiek, ook op wedstrijden. Maar ik merk dat ik zelf niet lekker in m'n vel zit.
Vriend lief heb ik helaas niks aan want die is mooi slank en eet mijn maaltijden in 10voud naar binnen zonder een grammetje aan te komen. Ook vind hij me mooi zoals ik ben ( wat natuurlijk geweldig is) en hij wil geen slank dennetje. Maar weer 10 of 20 eraf zou echt geweldig zijn.
Waar haal ik de motivatie en waar begin ik? Ik eet volgensmij al vrij gezond en als ik hiervan nog meer opzij moet gaan zetten vind ik het leven ook niet meer leuk. Ik wil niet dat elke maaltijd een straf is.
Ik heb ook een vriend die niet persee afvallen hoeft, en mij ook mooi vind zoals ik ben. Dus komt gerust met chocola voor mij aanzetten als ik niet lekker in mn vel zit enzo heel lief, maar werkt niet
Heb je ook gekeken hoe je bijv eet? Maaltijd hoeft zeker geen straf te zijn, maar krijg je onbewust misschien toch meer binnen dan dat je denkt? Bij mij is/was de clou vooral: eet van alles de helft, laat chips nootjes, prikdrinken en dat soort dingen staan!
Heel veel succes! ik hoop dat je iets vinden kunt wat voor jou werkt!
Hee Marlon Wat eet je nu zoal op een dag? En doe je verder nog aan sport behalve paardrijden?
MarlonNaldo
Geplaatst: 28-07-17 10:00
Ik ken dat Ladybird
Ik ontbijt met Griekse yoghurt ( het enige slechte van de hele dag, maar andere yoghurt vind ik echt niet te pruimen) das half 6 btw
Half 10 een appel, mueslibol en een kop boullion
Half 1 twee crackers met elk een plakje kipfilet, half plakje kaas en een halve tomaat en half eitje.
Dan in de auto ( om niet in slaap te vallen ) 4 soepstengels (laag in calorieën volgens de app)
Avondeten is vaak rond 18:00 En dat is stukje vlees en 200 groenten.
Is dit zo'n gek eetpatroon? Vaker kleine hoeveelheden gaat niet ivm werk
Ik dans 1a2x in de week. Verder kan ik vrijwel niets.
Knieën, rug, schouders en nek mag ik niet belasten. Dansen gaat erg goed. En na het paardrijden altijd last van m'n knieën, maar dat heb ik er voor over.
Over het algemeen is afvallen voor mij niet zo moeilijk, maar eraf houden... Echt zo lastig. Ik snap het helemaal Marlon!
Ik ontbijt ook met volle griekse yoghurt en een handje muesli. Ik koop het wel in kleine portie bakjes van 120 gram (Lidl) zodat ik er niet ongemerkt teveel van neem. Past ook niet teveel muesli bij. 's morgens neem ik geen tussendoortjes, alleen twee koppen sterke koffie met verse melk, zo houd ik het wel uit tot 12 uur.
Deze week maar en halve kg minder dan vorige week, maar toen heb ik op zaterdag gewogen dus ik heb nog 1 dag te gaan eigelijk. -8 nu.
Hoeveel yoghurt neem je? En heb je al eens Skyr geprobeerd? Ik ben ook gek op Griekse yoghurt, maar de Skyr komt qua structuur behoorlijk in de buurt en zit geen vet in.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 28-07-17 11:33
Eet je 200 gram groenten en vlees? Ik vind dat niet veel. Eet je niet juist te weinig?
Skyr is heel persoonlijk of je dat lekker vindt of niet. Ik ben dol op griekse yoghurt, maar vind skyr echt heel vies. Ik heb nu yoghurt griekse stijl met 2% vet. Verkopen ze bij diverse supermarkten ook in emmertjes. Ik doe er wel nog blauwe bessen en een handje speltvlokken door anders vult het niet genoeg.
Nee ik ook niet meer. Ik ga voor Skyr. Ik hou vooral niet van die dunne structuur. Dus dit komt aardig in de buurt
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 28-07-17 12:47
Dat dunne vind ik juist weer fijn, anders kan ik de speltvlokken er niet goed door roeren. Ik ben echt verslaafd aan mijn ontbijt vooral die blauwe bessen erdoor zijn zo heerlijk, dat in combinatie met de yoghurt is echt heel lekker.
Na een hele tijd meelezen wil ik me dan ook melden.
Een paar jaar geleden ben ik met shakes 10 kilo afgevallen maar helaas zit inmiddels die 10 + meer er weer aan. De weegschaal is kapot en ik heb nog niet de moed verzameld om te wegen. De laatste keer dat ik op de weegschaal stond tikte die de 85 kilo aan en dat is absoluut te veel voor een vrouw van 1,63 m
Ik herken heel goed wat Marlon zegt en ik vind het ook echt moeilijk om weer te beginnen omdat ik intussen ook al een hoop geprobeerd heb. Vooral het echt doorzetten en streng zijn voor mezelf vind ik heel erg moeilijk omdat ik heel erg kan genieten van lekker uit eten en mezelf trakteren op iets lekkers. Ik ben niet zozeer een zoetekauw maar een biertje of een lekker snackje...
Het is erg confronterend als je paardrijdbroeken die vorig jaar nog goed zaten nu echt te klein zijn, er overal stretch marks ontstaan en je foto's van de vakantie voorbij ziet komen...
Gelukkig ben ik gezond genoeg verklaard om weer te mogen gaan sporten. Dat heb ik nu driekwart jaar niet mogen doen en dat is te merken...
Ik ben nog zoekende naar de juiste manier van eten. Op dit moment neig ik het meest naar het beperken van mijn koolhydraat inname en te kijken naar het aantal calorieën maar ik moet zeggen dat ik het nog lastig vind om dan niet te veel verzadigde vetten te eten. Komende week ga ik cross kamp begeleiden dus dan zal ik eten wat de pot schaft. Alleen een beetje oppassen met het brood, beleg en ik ga kijken of ik de pannenkoeken kan ontwijken
Wat het meest simpel is is je calorieën tellen. En dan ook heel exact zijn. Dus niet gokken dan iets wel zo'n 100gram is want het is zomaar 200gram. En dan bijhouden. Zoek voor jezelf een aantal calorieën waarbij jij je goed voelt en hou dat vol.
Ik houd mijn eten bij in de app van Samsung, Samsung Health. Deze vind ik veel fijner werken dan MFP. Ik ben gaan wegen sinds 11 april en er is sinds afgelopen dinsdag precies 10 kilo af. Wat ik heb gedaan? Mijn eten aangepast en dit bijhouden. Ik zit net een 100 calorieën onder wat is aanbevolen voor mij (in de calculatie mét beweging erbij, dus niet BMR). Ik beweeg weinig, maar ga dit vanaf volgende week oppakken. Dat betekent dat ik ook meer ga eten. Ik wil liever heel geleidelijk, op een gezonde manier afvallen, dan snel en dat de kans groot is dat het er weer aanvliegt.
Wat ik vooral denk bij sommige hier is dat ze te weinig eten
Ik hebt even opgegeven. mn lichaam wil niet mee en ben steeds zo moe sinds de narcose en alles. vanavond thuisbezorgd omdat mn vriend ook pas heel laat is, gister shoarma en eergister broodje hamburger.... morgen weer een dag
Kaus
Geplaatst: 28-07-17 17:22
Wat zou er volgens jou gebeuren bij te weinig eten dan?
Als je te weinig eet leert je lichaam omgaan met minder calorieën. Het creëert een soort spaarstand.
Ik houd mn eten ook bij in se app van Samsung health. Of nou ja... si de deze week weer. Ik probeer begin van se dag alles te plannen.ookt tussendoortjes. Hierdoor hoef hinde rest van de dag niet meer over mn eten na te denken. Scheelt toch wel een hoop
Nies_
Geplaatst: 28-07-17 17:43
Knudd schreef:
Dan val je niet af. En het moment dat je weer meer gaat eten komt het er weer makkelijk (en snel) aan
Klopt, daarom zijn ze in de anorexia kliniek ook allemaal zo dik.
Bij heel weinig eten wordt vooral het mentale stuk een stuk zwaarder. Eten wordt echt zowat een obsessie. Daarom ook dat mensen vaak weer snel terug aankomen. Als je jezelf in de hand kan houden kom je niet terug aan, zelf hou ik er al 2,5 jaar zonder veel moeite 15 kilo van af. Een halve kilo per week werkte voor mij gewoon niet, dan verloor ik gelijk de motivatie.
Sorry ik lees straks even bij. Maar wat versta je onder echt te weinig eten EW? Mijn BMR zit rond de 1250 ongeveer en ik eet er ongeveer 1350. Heb helaas voortaan een zittende baan en sport ook helaas wegens blessure maar 1x in de week.
Ik tel ook heel precies wat ik eet. Ik val niet snel af omdat ik bijna op mijn streefgewicht zit, maar er gaat nog steeds na soms even stil staan, wat af. Ik vind het zo makkelijk vol te houden, en ik kan dit ook makkelijk vol houden als ik eenmaal op gewicht zit. Ik ben er inmiddels wel achter dat het niet het afvallen is wat het moeilijkste is, maar het op gewicht blijven straks als alles er af is. Ik zal de rest van mijn leven goed op moeten blijven letten.