Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 07:59

Hallo. Mensen wat een lijstjes allemaal. Goed bezig:)
( dat lukt mij nog niet haha. Eet wel ontbijt enzo. Maar of het goed is weet ik niet:)

Maar zins vanochtend nde 30 dagen challens app. Op mobiel gezet. Jemig wat is dat zwaar voor de 1ste x haha. Hopelijk hou ik dit vol en val ik ook af.

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:53

Dus neem je best eiwittenshakes bij in als je aan het afvallen bent? o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:21

linoleum schreef:
Aria_zz schreef:

Wat voor een heb je, als ik vragen mag?

Ik heb de Polar M400. Zijn geloof ik wel meer hier die dezelfde hebben.

Dankje!
Vind het wel interessant, om toch duidelijker te weten wat je verbruikte en daar beter naar te eten ook.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:40

Mijn lijstje:
O: muesli met yoghurt en honing
T: snacks a jacks
L: pastasalade (penne, gamba's, spinazie en kruidenkaas)
T: doppinda's
A: rijst, kalkoenfilet, boontjes en chilisaus
B: geblesseerd

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:41

The_Cat schreef:

Nee het is vooral belangrijk voldoende eiwitten te eten. Dat lukt best zonder shakes, maar shakes zijn een makkelijke manier voor eiwitten dus kunnen daar bij helpen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:58

secricible schreef:
The_Cat schreef:

Nee het is vooral belangrijk voldoende eiwitten te eten. Dat lukt best zonder shakes, maar shakes zijn een makkelijke manier voor eiwitten dus kunnen daar bij helpen.

Ahzo :) goed om te weten.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:41

Zo.... heb ik even spierpijn zeg (getverdemme)
Wilde vanmorgen gaan hardlopen maar denk dat ik toch eerst ga paardrijden en misschien dat ik daarna nog ga hardlopen eerst maar eens kijken hoe ik van dat paard af kom haha.
Ondertussen ben ik giga misselijk weet niet of het van mijn stinkluchtje komt of van mijn ontbijt
o: magere yoghurt cocos melk 4 aardbijen 1 banaan 1 deelblokje spinazie en F1 herbalife
t: appel
L: salade met tonijn
t: /
A: BBQ (als het mooi weer blijft
t: pot thee

B: 1 uur paardrijden 14min thuis workout (meer kan ik denk ik niet dan ga ik dood... dat ga ik nl al) en heeeeeeel miss nog 30 min hardlopen mijn hoofd wilt wel alleen dat lijf werkt een beetje tegen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:43

Hier iemand die wel ontbijt en lunch doet met alleen shakes!! Moest in het begin erg wennen hoor, het vult minder dan ontbijten met 2/3 broodjes en een gekookt ei bijvoorbeeld. Maar hier moet je even overheen.. Ik eet nu wel regelmatig iets tussendoor en dat helpt wel redelijk om de ergste honger te stillen.

Ik maak mijn shake wel aan met amandelmelk en magere kwark! Zo zit je op nog meer eiwitten. Naast mijn "normale"beweging per dag wat meestal half uur fietsen is half uur tot een uur wandelen en nog half uur/3 kwartier paardrijden 4 keer per per week. Doe ik 1 keer per week bootcampen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:09

NZ92 ik zit aardig vol van de shake hoor :|

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:50

Heeft herballife zo'n eiwitshake?

Ik heb het eigenlijk niet zo op die shakes. Ik heb mijn omgeving veel mensen dat zien gebruiken, super veel zien afvallen, om dan na een jaar nog dikker te zijn. Dat wil ik niet voor mezelf. Ik wil een manier vinden die gezond is voor me.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:09

Ik denk datje die shakers vooral goed moet weten te gebruiken.

Ik neem er bijvoorbeeld eentje voor ik ga sporten, omdat er veel in zit wat mijn lichaam meteen kan gebruiken om om te zetten in spier en verbranding. Zodat ik minder een dipje krijg maar toch goed verbrand.
Doe het ook niet elke keer, maar wel regelmatig.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:15

Ik zou persoonlijk ook niet zo snel voor de shakes gaan. Ten eerste vind ik het wat teveel werk haha en ten tweede heb ik een beetje hetzelfde als the_cat zegt, je zal er idd best wel van afvallen maar als je dan weer 'normaal' gaat eten komt het er naar mijn idee zo weer aan. Ik ga voor gewoon wat basis op een dag qua eten en dat gaat prima!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 gekookte eitjes op 2 wasa crackers.
L: niks
T: bakje kibbeling met een blikje monster (is mijn traditie elke donderdag en die weiger ik op te geven), later misschien nog een appel of druiven, ligt eraan of ik trek krijg.
A: roerbak met spekjes
T: weet ik nog niet.

B: net bijna 2 uur gesport in de sportschool en nog 2x een kwartier fietsen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:16

Wel veel vet vandaag Linn, misschien een idee om de spekjes van je avondeten te vervangen voor kipfilet? :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:35

The_Cat schreef:
Heeft herballife zo'n eiwitshake?

Ik heb het eigenlijk niet zo op die shakes. Ik heb mijn omgeving veel mensen dat zien gebruiken, super veel zien afvallen, om dan na een jaar nog dikker te zijn. Dat wil ik niet voor mezelf. Ik wil een manier vinden die gezond is voor me.

Het is belangrijk dat je niet ineens van 2000 kcal naar 1000 gaat en an de shakes weer terug na 2000 dit moet je rustig opbouwen en langzamaan je levenstijl aanpassen.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:36

Zo'n proteïne shake is ook gewoon als aanvulling. Niet als vervanging. Denk dat daar ook veel mensen de mist mee in gaan, of hebben we het nu over andere shakes? :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:50

_sharonnn schreef:
Wel veel vet vandaag Linn, misschien een idee om de spekjes van je avondeten te vervangen voor kipfilet? :)

Ja ik weet het maar ik ben niet degene die kookt en mijn moeder wilde het eens een x met spekjes doen, ik snap ook niet waarom want we doen het normaal gesproken ook altijd met kip.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:12

De reden dat veel mensen na shakes weer aankomen is dat je het probleem niet oplost. Dus na het afvallen heb je geen nieuw eetpatroon aangeleerd, vervalt in oude gewoontes en dus kom je weer aan. Schuld is niet de shake ;)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:24

mnka schreef:
Zo'n proteïne shake is ook gewoon als aanvulling. Niet als vervanging. Denk dat daar ook veel mensen de mist mee in gaan, of hebben we het nu over andere shakes? :')

Mijn laatste comment was nu eigenlijk eerder op shakes in het algemeen ja :x Er is iemand op mijn facebookvriendengroep die ontzetten hyped is over een shakemerk genaamd Juiceplus

Eerst moet je een detox week doen waarin je niet anders mag nemen als shakes en pilletjes van die juice plus, daarna moet je x aantal weken verder 1 shake vervangen door een maaltijd uit een of andere boekje van die juice plus. En op een 'geheime' facebookgroep (die streng gemonitord is en waar elke comment eerst gereviewd wordt) delen ze dan hun successen. Ik zit toevallig in deze groep omdat ik aan iemand eerst info had gevraagd, omdat hij zich meedeelde als diëtist. Dat was dan natuurlijk ook een dikke joke, die juiceplus is net zoals herbalife, iedereen die wil kan dat gaan verkopen, zonder enige voorkennis van voeding.

Zoiets vind ik dan gewoon super louche. Maar dat mensen eiwitshakes gebruikten als 'normale dieet' daar had ik nog niet echt van gehoord, daarom de interesse naar men vraag

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 13:28

Ik heb net een heerlijk broodje brie gehaald met Bakkerij Bart. Schrok alleen na de tijd van kcal. Maar zit goed vol, dus zo'n ramp is het ook niet.

Eiwitshakes neem ik al langere tijd niet meer. Maar deed het vooral als aanvulling dan als vervanger. Ik sport aardig veel, voornamelijk krachtsport. Dan is het wel fijn om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Let nu op met 'gewoon' eten en wat andere producten van Body&Fit dat ik redelijk wat eiwitten binnen krijg. Kan beter, maar ik bouw spieren op en heb weinig spierpijn.

Lijstje van gisteren:
O: 250 gram Optimel kwark citroen, 20 gram cruesli chocolade, 8 gram whey isolaat crispy
L: 2 tosties van 4 plakken donker meergranen brood, 50 gram jong belegen kaas en 15 gram schwarzwalder schinken
T: banaan
A: gehakt cordon bleu in jus, 150 gram sperziebonen
T: B&F smart wafer, zakje Snack a Jack cheese
Totaal gegeten: 1528 kcal
Totaal verbrand: 1763 kcal
Totaal verschil: -235 kcal

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:41

Als ik langere fietstochten ga doen met de koersfiets buiten, dan heb ik altijd naderhand last van hoofdpijn, soms bijna migraine. Terwijl ik daarom niet altijd moe hoef te zijn. Zou het daarbij ook kunnen helpen? Of dat is misschien nog iets anders dan?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:46

Dat lijkt mij meer iets met vocht te maken te hebben, misschien meer drinken?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:51

ik heb altijd water mee op men fietstochten, misschien beter een sportdrankje zoeken dan misschien?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:52

Whey?
Dat zijn gewoon echt eiwitten.
Ik denk niet dat dit voor je hoofdpijn gaat helpen.
Drink je genoeg tussen door?

Hmm broodje brie lekker!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Winterpeen, kiwi,cracker met gelderse worst
L: 2 mais boterhammen (100g) 1 met boter en jam, 1 met appels troop en 30+ kaas
T: Appel
A: Aardappels met sperziebonen vlees en jus. Weet nog niet wat voor vlees, eet thuis mee maar hoop op tartaar of een biefstukje :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:39

Shakes als maaltijdvervanger kunnen ontzettend ongezond zijn, ongeacht hoeveel kcal erin zitten.
Als je echt alleen op van die shakes en pillen gaat leven, dan is dit zeer slecht voor je darmperistaltiek (of hoe je het ook schrijft haha). Je hebt vast voedsel en vezels nodig in je dieet.

Shakes als 'erbij', daar is natuurlijk niks mis mee :)

Mijn lijstje:
O: /
M: Ciabatta met tomaat, mozzarella en pesto
T: Zelfgemaakte muesliereep
A: Helaas weer iets vets, spekjes, maar ach. Waarschijnlijk met aardappeltjes uit de oven en broccoli oid :)
D: Skyr met proteinereep
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-07-16 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:45

Even weer een andere (random domme) vraag, maar kan het kwaad om elke dag salades te eten? Ik ben er eigenlijk ondertussen verslaafd aan, afgewisseld met elke keer een ander stukje vlees en fruit. Vind het superheerlijk om te eten tijdens mijn middagpauze, lekker gekruid