Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:58

Colinneke, ai, da's niet fijn van je moeder! Veel beterschap voor haar!

Sietske, meteen een kijkoperatie, vrij drastisch! Veel succes ermee, hopelijk heb je er niet teveel last van en krijg je duidelijkheid! En dan IUI zoals CrazyCat zegt wellicht?

Ramiro, ik ben ook benieuwd naar hoe je gesprek was :)

Hier is de cyclus volledig in de war, ik ben normaal vrij regelmatig maar nu ben ik op dag 16 van mijn cyclus en kan ik nog steeds geen LH-piek waarnemen. Of ik heb hem gemist.
We zien wel. Ik denk dat ik na deze ronde contact opneem met de gynaecoloog om toch terug de IUI's te gaan proberen. Ik wil wel nog zo proberen, maar anderzijds wil ik er ook niet té veel tijd laten overgaan (en vooral niet té veel teleurstellingen).

caroline_max

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:04

Ik had nu ( met clomid) een eisprong op dag 20, en een positieve ovu test ( cb met smilie) op dag 19. Door echo weet ik zeker dat eisprong die dag was. Dat je nu niets ziet kan dus ook komen van late eisprong

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:28

Inderdaad, kan best een late eisprong zijn, alleen beetje vreemd dan gezien mijn "regelmatige" cyclussen.
Maar ja, we zien wel, ik blijf verder testen en we doen ook ons best ;) als komt dat al beetje mijn strot uit :')

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:40

Wij hebben gister een update gehad in het ziekenhuis en na 6 keer IUI besloten over te stappen naar het UZ Gent in belgie voor verder onderzoek ivm IVF.
Ik ben totaal een beetje het vertrouwen kwijt en aangezien ik een punctie onder narcose wil, zit er niks anders op. Hoop op succes in Gent.

Heeft iemand al ervaringen met Gent?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:37

Ik heb geen ervaring met Gent, maar ik wil jullie wel alle sterkte wensen die nodig is voor deze moeilijke volgende stap!

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:38

We zitten nu in het Radboud te wachten. Kijken wat ze hier ons kunnen vertellen over het xyy

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:36

Colinneke, ben benieuwd wat ze te vertellen hebben. Hoe gaat t inmiddels met je moeder? Zal wel enorm schrikken zijn geweest.

Welkom Sietske, heftig dat je meteen een kijkoperatie krijgt.

Sofie, nog een eitje weten te vinden ;) Lastig als je cyclus ineens van de wap is.

Desiree, hier ook geen ervaring met Gent, wel goede verhalen over gelezen.

Hier deze week toch weer slecht nieuws gehad. Mijn vriend had op verzoek van de IVF arts nog zijn donatie mogen achterlaten om in te vriezen voor de ICSI. Nu de uitslag gehad dat er helemaal geen bruikbare cellen meer waren. Ondanks dat we wisten dat dit op termijn het geval zou zijn, toch een enorme teleurstelling. We moeten t dus doen met de hoeveelheid die al ingevroren is. Zijn nog niet eens echt gestart, maar zie t somber in.

Ik heb besloten voorlopig nog geen gesprek met mijn baas te hebben. Mijn uitgangsecho is pas eind maart. Nog alle tijd om te bedenken of ik het wil delen. Ik werk naast het ziekenhuis dus ben ook weinig tijd kwijt voor echo's. Vanmorgen ongesteld geworden dus eerst maar eens gaan starten met de pil en dan zien hoe t gaat.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:23

Geen ervaring met Gent.
Inderdaad wel goede verhalen gehoord.
Ze zijn in het buitenland ook verder op fertiliteit gebied.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:33

Dames ik lees met jullie mee, maar even geen activiteit bij ons op poging tot gebied.

Ramiro. ik ken je exacte voorgeschiedenis zo even niet. Maar misschien geeft het je hoop dat wij een zoontje hebben mogen krijgen uit een beperkte hoeveelheid zaad. Er is dus zelfs nog genoeg om door te gaan voor een broertje of zusje!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:30

Hebben ze geen tese voorgesteld? Is ook een manier om bruikbaar zaad te bekomen, net zoals een fna. Eerste kan je maar max 2 keer doen ( is soort biopsie), de 2de onbeperkt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:29

Ik kreeg laatst een bericht van een oud klasgenootje, het lukt hun ook niet om zwanger te raken. Het ligt bij hun ook aan het zaad van haar man. Vond het wel heel goed van haar dat ze contact gezocht heeft met me omdat wij er ook zo lang over hebben gedaan.
Iemand die het zelf heeft meegemaakt weet toch echt beter hoe je je voelt dus ik ben blij dat ik haar kan steunen hierin :)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:45

Eergisteren bij de anesthesist geweest voor een gesprek. En werd vanmorgen al gebeld dat ik volgende week donderdag de kijkoperatie al heb. Het gaat wel allemaal heel snel.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:30

Retlaw schreef:
Dames ik lees met jullie mee, maar even geen activiteit bij ons op poging tot gebied.

Ramiro. ik ken je exacte voorgeschiedenis zo even niet. Maar misschien geeft het je hoop dat wij een zoontje hebben mogen krijgen uit een beperkte hoeveelheid zaad. Er is dus zelfs nog genoeg om door te gaan voor een broertje of zusje!

Bedankt voor je berichtje, geeft weer wat vertrouwen :o
Vind t ook nog steeds lastig om een duidelijk verhaal te krijgen, ene moment geven ze aan dat ze bang zijn dat er niet voldoende, en de volgende keer hebben we blijkbaar genoeg aan de voorraad in de vriezer. We wachten t maar even af, ben blij als we daadwerkelijk kunnen starten.

Dromertje, ze hebben t inderdaad over tese gehad, maar willen t eerst proberen met de voorraad in de vriezer.

Wiebke, is toch fijner als je het met lotgenoten kunt bespreken. Ik denk dat je het niet volledig kunt begrijpen als je zelf niet in die situatie zit. Ik lees nu wel vaker blogs van vrouwen in dezelfde situatie, vind die herkenbaarheid erg prettig.

Sietske fijn dat je niet lang hoeft te wachten, spannend.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:25

We zijn weer terug van de wintersport, was een heerlijk weekje. Even verstand op 0 kunnen zetten.

Met mijn moeder gaat het redelijk goed. De suikerwaardes waren eerst flink onregelmatig maar sinds een paar dagen stabiel.

Ik ben ook weer begonnen met de Decapeptyl te spuiten. Dus denk eind van de week weer beginnen met Gonal F erbij te spuiten. Oftewel we gaan ook weer beginnen.
Het Radboud had eigenlijk niet veel toevoeging. Wijzelf waren bang dat door de celdeling de pogingen sneller zouden kunnen mislukken. Maar de zaadcellen met het extra y zijn meestal niet de beste zwemmers dus die vallen sowieso al af.
De kans op xyy bij het kindje is niet veel groter dan bij een normale bevruchting.
Door de xyy komen we wel in aanmerking om dit dmv een vruchtwaterpunctie / vlokkentest te laten onderzoeken.

Hoe hebben jullie het met jullie werk geregeld? Krijgen jullie voor alle echo`s etc. uren? Of neem je overuren/ vakantie uren op?
De vorige keer is alles dus van mijn overuren afgegaan maar zit van de week met mijn teammanager samen. Wil hier dan ook zeggen dat ik daar niet meer mee akkoord ga.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:55

colinneke schreef:
We zijn weer terug van de wintersport, was een heerlijk weekje. Even verstand op 0 kunnen zetten.

Met mijn moeder gaat het redelijk goed. De suikerwaardes waren eerst flink onregelmatig maar sinds een paar dagen stabiel.

Ik ben ook weer begonnen met de Decapeptyl te spuiten. Dus denk eind van de week weer beginnen met Gonal F erbij te spuiten. Oftewel we gaan ook weer beginnen.
Het Radboud had eigenlijk niet veel toevoeging. Wijzelf waren bang dat door de celdeling de pogingen sneller zouden kunnen mislukken. Maar de zaadcellen met het extra y zijn meestal niet de beste zwemmers dus die vallen sowieso al af.
De kans op xyy bij het kindje is niet veel groter dan bij een normale bevruchting.
Door de xyy komen we wel in aanmerking om dit dmv een vruchtwaterpunctie / vlokkentest te laten onderzoeken.

Hoe hebben jullie het met jullie werk geregeld? Krijgen jullie voor alle echo`s etc. uren? Of neem je overuren/ vakantie uren op?
De vorige keer is alles dus van mijn overuren afgegaan maar zit van de week met mijn teammanager samen. Wil hier dan ook zeggen dat ik daar niet meer mee akkoord ga.

Het ligt zover ik weet aan je CAO (of misschien zelfs wettelijk vastgelegd?), maar bij ons op het werk is geregeld dat al die uren met bijzonder verlof worden geregistreerd. En de dag van de terugplaatsing is 1 dag ziekteverlof. Het kost mijn collega dan ook geen eigen uren in haar traject.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:33

Collibeke, ik wil ook even op je vraag reageren. Je krijgt gewoon verlof voor de uren dat je naar t zh huis moet, en als je er ziek van word ( van de punctie bv) dan heb je daar ziekteverlof voor.
Ik heb het toevallig vorige week laten uitzoeken want ik kreeg gedoe op werk.
Ben verder een beetje te emotioneel om op de rest te reageren, ik duim wel voor jullie, maar zit even niet zo lekker in m'n vel. Sorry -O-

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:17

Collineke, op grond van de Wet arbeid en zorg heb je als werknemer bij vruchtbaarheidsbehandelingen recht op betaald kort verzuimverlof voor “spoedeisend, onvoorzien of redelijkerwijs niet buiten werktijd te plannen arts of ziekenhuisbezoek”. Op dit site van Freya staat ook een folder die je eventueel aan je werkgever kunt geven.
Ik ga in eerste instantie eens kijken hoe het te combineren valt mijn werk, eventueel van mijn overuren. Heb nog geen verlof gepland staan, dus misschien pak je gewoon de week van de punctie vrij.

Fijn dat het redelijk goed gaat met je moeder en jullie geen grotere risico's lopen met xyy

:(:) voor Saar

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:34

Hier afgesproken (ook gedaan zo veel mogelijk) begin van de ochtend of einde van de middag de afspraken te plannen.
Dan viel het gewoon onder huisarts bezoek.
Als ik echt een halve dag vrij nodig had deed ik dat van mijn eigen uren.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:21

Morgen gesprek dus we zullen zien. Zal wel meevallen hoor maar wilde gewoon weten hoe jullie dat deden.
Als nou die menstruatie ook nou eens zou beginnen dan weet ik waar ik aan toen ben.
Donderdag begonnen met spuiten, zondag de laatste pil geslikt dus moet onderhand toch wel eens komen zou je denken. Vorige keer was ik 3 dagen na de laatste pil netjes ongesteld geworden.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:20

Hoe gaat het hier?

Maandag 1e echo dus ben benieuwd wat de hormonen hebben gedaan. Hoeveel eitjes er nu zijn

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:37

Spannend collineke!

Ik heb op Netflix een docu gezien, Vegas Baby. Gaat over een fertiliteitskliniek die een wedstrijd houdt en dus een baby als prijs weggeeft. Vond dat concept redelijk bizar, maar als je je dan bedenkt dat er daar niks vergoed wordt en één ronde zo'n 12.000 tot 20.000 kost..
Vond het ook wel goed dat er ook stellen bij zitten die geen geluk hebben, de pijn is zo herkenbaar..

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:04

Spannend Colinneke, heb je een andere dosering gekregen dan vorige keer? Valt het spuiten zelf je mee?

Bizar Wiebke. Zat laatst een serie te kijken waar een stel ook naar de fertiliteitskliniek gaat, vond alleen dat er erg luchtig en lacherig over gedaan werd. Heb t afgezet.
Hoe gaat t bij jou? Begint een beetje aan de laatste loodjes, toch?

Hier braaf aan t wachten tot ik kan beginnen met spuiten. Zie er erg tegenop, heb veel last van de pil. Ik herken mezelf haast niet meer. Ben bang dat ik van de injecties nog onrustiger etc word.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:46

Heeft er iemand verstand van arbeidsrecht? Hoor net dat ik totaal geen recht op betaald verlof.
Dus ben nu even klaar met mn werk -:(-

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:49

Dat meen je niet collineke! Wat is dat voor raars? Wat voor werk doe je?

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:11

Winkeltje spelen. Maar laat het hier niet zo maar bij zitten }:)
Vraagt mijn manager naderhand hoe het nu gaat?
Stront chagerijnig :x hoor je 2 appjes van te voren dat je of maar overuren of verlofuren moet opnemen. en daarna vragen hoe het gaat.....