Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:44

De tips v jillian werken voor mij goed
Handen bij je oren, ogen op het plafond gericht, focus je op het intrekken v je navel
Pull your Bellybottun into your Spine
En uitademen als je omhoog komt
Hardop tellen kan helpen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:58

Ik had dat ook in het begin. Maar vooral het intrekken van mijn navel hielp heel erg om mij buikspieren aan te spannen in plaats van mijn nek.
Doe desnoods eerst langzaam een crunch of sit-up waarbij je duidelijk je buikspieren aanspant zonder je nek te gebruiken. Dan weet je waar je naartoe moet werken.

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:17

Ik volg inderdaad die tips Sall, lift mn bovenlijf ook met m'n buikspieren, trek niet aan mn nek, maar ik span m gewoon heel de tijd aan. En dan denk ik m te ontspannen en dan is het enkel het stukje waar m'n hoofd aan vast zit, dus nog steeds heel gespannen vanaf mn schouder omhoog. Zit ook zo'n bocht in m'n nek dan, dat hij zeg maar hol is. Het is dus niet dat ik sit-ups doe met m'n nek, ik doe ze echt braaf met m'n buikspieren, hou alleen super veel spanning in m'n nek, ook in m'n dagelijks leven zoals voor de computer zitten, lopen enz.

@Jolien, ik doe ze langzaam, richt me echt super op m'n buikspieren, maar ik kan gewoon niet m'n nek niet gebruiken. Het lijkt alsof ik daar geen controle over heb ofzo.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:25

Ik kom even binnen vallen. Maar solarpleure, ik weet exact wat je bedoelt met je nekspieren. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Het lukt met geen mogelijkheid om ze te ontspannen. Wat ik ook probeer.. Ook met die tips erbij lukt het niet :(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:38

Ik heb daar geen tips voor buiten die van jillian - bij mij gaat het goed.

Banish fat boost metabolism is vooral cardio overigens.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:51

Ik heb het ook altijd met mn nek en doe de oefeningen ook echt vanuit mn buikspieren. In ripped heb je de oefening dat je op je rug ligt, handen naast je lichaam en dan voeten en schouders van de grond. Echt killing voor mn nek.
Ik zou vooral dan wel ff je hoofd laten rusten en soms ondersteun ik met mn eigen handen.
Ik heb zelf veel spanning in mn schouders en nek, met als gevolg hoofdpijn, ik kan niet slapen zonder goede nekondersteuning. Dus last van je nek, vooral ondersteunen en niet gewoon door de pijn heen gaan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:55

Bij de stretching van een of andere workout moet je je nek ontspannen, en dan zegt Jillian: 'relax your neck: relax the space between your ears'. Misschien helpt die tip?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:31

Zo te lezen zit het probleem wat dieper en heb jij altijd wel wat spanning op je nek staan.
Wellicht is het een idee om de boel eens goed te laten masseren zodat alles weer een beetje los komt.
Of probeer eens wat ontspanningsoefeningen te doen zodat je spieren wat losser komen.

Dit is de planning:

O: groene smoothie (glas magere melk, 20 gr. havermout, eetlepel lijnzaad, 100 gr. spinazie, 1 peer, 1 kiwi en 100 gr. diepvriesframbozen. 381 Kcal
B: level 1, 6w6p
T: gekookt ei 96 Kcal
L: 2 sneetjes tarwebrood met smeerkaas en appelstroop; glas vers geperste sinaasappelsap; komkommer 352 Kcal
B: 10 km fietsen (even naar de stad voor een sportbroek :D )
T: cup á soup en komkommer 113 Kcal
A: ???

Gedurende de dag drink ik weer citroen water. Volgens voedingscentrum zitten er 23 Kcal in een citroen.
Hierdoor staat de teller op totaal: 965 Kcal maar hier komt het avondeten natuurlijk nog bij.

Ik wilde eerst dag 2 doen van Ripped, maar ik merk dat mijn buikspieren geen enkel teken van spierpijn vertonen, terwijl ik mijn andere spieren wel aardig voel. En ik wil toch een beetje dagelijkse variatie hebben in de beweging, dus vandaag gaan we 'sixcpacken'.

Fijne en sportieve dag allemaal! :wave:

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:20

@jolien: had je het tegen mij? Want dat klopt hoor. Ik word er elke 2 weken voor behandelt. Had een golf/tennisarm wat mij spanning in de schouders geeft, dat vertaald zich door naar hoofdpijn en zelf migraine. Maar dat is het eerste wat ik bij alles geadviseerd krijg, als het echt pijn gaat doen, moet je helemaal niet doorgaan. Je wil het ook niet kapot maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:51

Jotoma schreef:
@jolien: had je het tegen mij?

:j En tegen solarpleure. Ik had er eigenlijk even 'jullie' van moeten maken.
Hoe dan ook, wat vervelend dat je er in het dagelijks leven zo'n last van hebt. Ik had het er onlangs met een vriendin over: als je iets met je hoofd hebt, dan kun je hier zo van slag van zijn. Je kan dan nog beter een gebroken arm of been hebben volgens mij.

Sodeju, die 6w6p hakt er flink in zeg.
Vorig jaar plakte ik de eerste helft (dus het langzame circuit) altijd achter een Shred- of Ripped-workout aan, maar nu heb ik de workout voor het eerst in z'n geheel gedaan. Wat gaat het tweede circuit dan ineens snel! Sommige oefeningen heb ik tweemaal gedaan omdat ik daarbij niet het idee had dat ik hem goed uitvoerde. En de sideplanks zijn me niet gelukt, die vonden mijn schouders een minder groot succes, maar daarvoor heb ik dan weer andere oefeningen voor in de plaats gedaan.
Hondlief vond het ontzettend spannend, zijn vrouwtje die lag te puffen op de vloer. Hij kwam dan ook regelmatig even checken of het nog wel allemaal goed ging met me. :(:)
En nu lekker mijn welverdiende, gekookte eitje oppeuzelen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:19

hahah ja die 6w6p is wel weer wennen. Ik vond die een na laatste oefening idd ook echt verschrikkelijk. Trillende armpjes :) Gelukkig heb jij een hond die je in de gaten houdt, mijn katten zijn minder onder de indruk van mijn kunsten.
En ja, een breuk in je arm of been is over het algemeen na 6 weken weer over, dit heb ik al jaren :(

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:16

HeeHee,

Ik heb een vraagje.
Ik ben 12 kilo aangekomen in 6 maanden ( jaja America is niet goed voor me haha )
En ik ben gelukkig al weer zo"n 7 kilo afgevallen :):) Maaar nu is mijn vraaag, mijn lichaam was veeel slanker toen ik hetzelfde gewicht was toen ik aankwam. Dus bijvoorbeeld 75 kilo. Ik heb nu van die lelijke lovehandels haha, en mijn benen zijn nog veel dikker dan eerst.
Is dit normaal? Want ik ben vooral afgevallen door gezond eten. Gaat het afvallen gewoon anders dan het aankomen? En wordt mijn lichaam pas weer slanker als ik veeeel meer afval? Mijn BMI is momenteel wel aardig normaal, 23. ( ben 1,84 en 77.8 kilo, wat voor mij superzwaar is haha )

Ohja, ben deze week maar weer begonnen met Jillian. Pff killing, vooral mijn knieen doen erg pijn. Maaarja ik wil het graag weer zo veel mogelijk kwijt zijn als ik terugkom duss maar even doorzetten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:20

Wellicht bestaat je gewicht nu meer uit vet dan spieren, in vergelijking met voorheen?
Ben je toevallig begonnen met Shredden? Daar komt namelijk erg veel springen in voor. Houd je knieën wel in de gaten. In het begin heb je veel last van spierpijn, maar door het vele springen kan het zijn dat je, je knieën overbelast als deze zwak zijn. Verwar dit niet met spierpijn want het zou jammer zijn als je de boel forceert.

Ik voel mijn obliques! *\o/*

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:24

Wat mij vooral op valt is dat wanneer je af valt je vel niet meer zo strak is, waardoor je inderdaad minder centimeters had toen je 75 kilo woog voordat je aan kwam en weer afviel naar de 75. Jillian helpt er heel erg mee om dat vel strakker te krijgen, waardoor je vaak hebt (wat hier in het topic vaak is) dat je wel centimeters verliest of in de spiegel slanker wordt, zonder dat je op de weegschaal kilo's verliest.

Wat je voor je knieen kunt doen (wat ik nu doe na mijn fysio tripje :P ) zijn bepaalde oefeningen met elastiek. Zo train je de spieren in je knie zonder 'm al te veel te belasten.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:10

Jolien87 schreef:
Shred is een combi.
Killer buns is dan inderdaad nog weer meer kracht dan Shred, dat ben ik wel met je eens.
Maar is bodypump niet meer cardio dan Shred? Of vergis ik me?

Beetje late reactie. Bodypump is ook een combi van cardio en kracht, veel dezelfde oefeningen als in de shred.
Ik heb nog de 6w6p gedaan na de bodypump, omdat ik mijn buikspieren nooit echt voel na pump.
Altijd enorme spierpijn de dagen na de pump, dus hardlopen en shredden viel zwaar tegen gisteravond. :')

Helpt calorieën tellen echt bij jullie? Zou dat persoon afhankelijk zijn? Bij mij hielp het niet, terwijl ik vaak maar 500kcal per dag at. Van mijn diëtiste kreeg ik dus de koolhydraat opdracht en dat werkt super.

Britt: let je tijdens de squats op dat je het gewicht op je hielen hebt (tik desnoods je tenen op ter zelf controle) en zorg dat je knieën niet voorbij je tenen gaan.
Zelfde geld voor de lunges. Probeer anders iets minder diep te gaan, dan komt er minder kracht op je knieën. Verder je kont ver naar achteren steken zonder je rug heel hol te trekken, dan komt er meer spanning op de achterkant van je bovenbenen.
Laatst bijgewerkt door Nant op 11-04-14 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:14

Verdiep je eens in de spaarstand Nant. Als je kcal telt is het de bedoeling dat je wel voldoende eet, en zo te horen kon je er met gemak nog dikke 1000 kcal bij hebben.

Overigens vallen de filmpjes van Jillian onder circuittraining als je wil weten hoeveel je er mee verbrandt.

Wat goed van je obliques Jolien!

Ik ben eindelijk weer traag aan het afvallen, zodat alles wat er bij gekomen is, er hopelijk gewoon weer afgaat, jippie! Ik at nooit minder dan -300 kcal onder wat ik volgens valtaf zou verbranden, maar at blijkbaar nog steeds te weinig. Nu eet ik clean en redelijk gebalanceerd en ga ik op mijn hongergevoel af, in plaats van te tellen. En nu hopen dat ik niet voorbarig juich :o

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:18

Ik heb echt hele slechte eetgewoonte en nooit trek/honger. Daarom ben ik ook naar een diëtiste gegaan, met een BMI van 19.5 hoef ik niet perse af te vallen.
Ik heb wel een app waarmee ik kan tellen, ik denk dat ik nu rond de 1200/1500 per dag zit.
Zal het vandaag eens bijhouden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:22

Goedzo Bhriseis! Dat gaat dus de goede kant op.

Ik heb spierpijn in mijn buik! *\o/* En in mijn kont en armen en benen en... Nouja, overal dus.
Maar het meest blij ben ik dus met mijn buikspieren.

En...het beste nieuws van vandaag: een week geleden woog ik 80.7 en toen ik vanmorgen op de weegschaal stapte lachte hij me nog net niet toe. Ik ben een stuk of 5 keer opnieuw opgestapt om te kijken of het echt wel klopte, maar telkens weer stond het er echt.

:D http://i123.photobucket.com/albums/o303/Jolien87/20140411_075728.jpg

Nu is bijna 2 kilo in een week niet de bedoeling om standaard vol te houden, maar ik denk dat mijn lijf nogal flabbergasted is van het in één keer afvallen. Van volledig snaaimonster naar alleen nog maar gezond en bewegen.

In de loop van de ochtend ga ik beginnen met hardlopen, dit is 33 minuten waarbij je afwisselend 3 minuten wandelt en rent.
Misschien dat ik later op de dag nog wat krachtoefeningen doen voor mijn 'core'.

Fijne dag dames!
Afbeelding

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:28

Nou gefeliciteerd Jolien! Dat is zeker een groot verschil! Je bent nu ook de grens over van de 80, dat is ook heel leuk!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:28

Wat een super resultaat al Jolien!! *\o/* als dát niet motiverend werkt! +:)+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:19

Bedankt dames. Ik was ook blij verrast vanmorgen.
Ik denk dat ik gisteren niet goed op de weegschaal heb gestaan want toen stond de teller op 80.0
Ik ben vanmorgen een paar keer opnieuw op de weegschaal gaan staan maar hij gaf toch echt 78.9 aan.

Ik vond zojuist trouwens een complete video van No More Trouble Zones op youtube.
In de openingspost staat wel een afspeellijst met de losse circuits, maar nu is hij er dus ook in z'n geheel via deze link: https://www.youtube.com/watch?v=VfkuK3mMowM

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:28

Zo, ik heb de workout van vandaag erop zitten. Ik heb voor het eerst No More Trouble Zones gedaan. Ik had vooraf even een paar circuits bekeken en een review gelezen om te zien wat me te wachten stond. In de review stond dat het echt niet voor beginners was dus ik schrok een beetje, maar afgezien van het laatste circuit heb ik me er dapper doorheen geslagen en voel ik nu echt wel dat ik flink aan het werk ben geweest. Het laatste circuit vond ik met name pittig omdat dat voornamelijk matwerk is waarbij je op je zijkant ligt en daar kwamen mijn heupen in protest. Ik heb een goedkoop yogamatje van de Action, dus wellicht dat ik nog een twee moet nemen zodat het wat minder hard ligt. De buikspieroefeningen gingen het lekkerst, dat vind ik sowieso het leukst om te doen.
Ik heb afwisselend -afhankelijk van de oefening- dumbells van 2 en 3 kg gebruikt. Er zit weinig cardio in, maar je spieren worden heerlijk aan het werk gezet dus die hartslag bleef echt wel hoog. Na het stretchen was ik echter weer helemaal op adem. :) Inmiddels heb ik een appel gegeten en neem ik over 3 kwartier het gekookte eitje bij de lunch. Mijn buik zit naar mijn gevoel nu al vol.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:03

NMTZ vind ik heerlijk om te doen <3

Zometeen m'n laatste keer level 1 *\o/* Wilde nu gaan, maar heb net bijna een liter thee gedronken en dat sport zo vervelend :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:06

Ik ga morgen beginnen aan de ripped, is die veel zwaarder dan de shred?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:07

Lekker motiverende post Jolien, you go girl!

Haha veel drinken in de buik gaat klotsen he Solar :P

Nee hoor fourseasons, het is een prima opvolger :) Level 3 en 4 zijn wel pittig, maar dan ben je ook al 2 weken verder. Level 1 is makkelijker dan level 3 van de shred :)