Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:56

Heel goed!
Ik ben zondag een stapje terug gegaan, had te veel rustdagen genomen. Bouw het allemaal enorm rustig op, gaat denk ik wel een half jaar duren voor ik een half uur kan lopen, maar ik heb geen haast :).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:08

Stil hier zeg!

Kan echt geen enkele motivatie vinden om te gaan lopen vandaag, toch kijken of ik mezelf een schop onder m'n kont ga geven en vanmiddag ga lopen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:04

Gister de break out run gelopen :):)

Het was fantastisch!! Wat een ervaring, ik heb de 7,5 km gedaan en ging wel echt kapot :')
Maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij!
Goede organisatie, heel leuke obstakels, de sfeer zat er goed in.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:10

Vrijdag heb ik mn eerste run gelopen, super leuk :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:11

Wat gaaf Nancy!!
Dancer_, welke run heb jij gedaan?

Nu ik jullie zo hoor over gave wedstrijden dan begint het bij mij ook wel te kriebelen! Maar eerst wat getrainder worden, misschien dat ik dan in de lente mezelf ga opgeven voor een run.

Ik heb vanwege drukte sinds dinsdagavond niet meer kunnen lopen. Ben ook nog eens grieperig+druk weekend, dus gisteren kwam het er ook niet van. Voel me nu iets beter dus denk dat ik zo voor een klein rondje ga, even zweten en een frisse neus halen is dan juist ook wel lekker denk ik.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:15

3,5 km bij de goudse singelloop! Was echt super gezellig daar, leuke route! Ik ga zeker doortrainen en op naar de 5km :) In mijn categorie 58e van de 150 geworden en totaal deden er bijna 3000 mensen mee, dus ben best een beetje trots :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:35

Goed bezig zeg!

Doen er ook nog mensen uit dit topic mee aan de 4 mijl van Groningen?

Ik heb net 5,5km gelopen. Had me erop ingesteld dat het niets zou worden maar eigenlijk ging het heel lekker :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:02

Ik heb vandaag ipv lopen een lange wandeling gemaakt, even kijken of ik morgenmiddag kan gaan lopen als ik tijd heb.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:22

Goed bezig dames! Zo'n breakout run lijkt me zwaar!! Ik heb al een tijd niet gelopen, maar wil vanavond dan toch weer een rondje gaan maken en terug wat conditie opbouwen. Doe nu alleen wielrennen maar de dames van mn team zijn niet heel fanatiek dus dat is tegenwoordig maar zo'n 1 keer per week. Dan toch maar weer erbij gaan hardlopen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:57

dancer_ schreef:
3,5 km bij de goudse singelloop! Was echt super gezellig daar, leuke route! Ik ga zeker doortrainen en op naar de 5km :) In mijn categorie 58e van de 150 geworden en totaal deden er bijna 3000 mensen mee, dus ben best een beetje trots :D

Leuk zeg! Ik had ook mee willen doen maar ik was niet in Gouda en ik was te laat met me opgeven.. :+

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:01

Ik moet mezelf er eigen ook weer toezetten. Ik liep in juli 12 km aan één stuk door maar door vakantie en blessure heb ik nu al weken niks gedaan. Na mijn blessure 1x twee kilometer geprobeerd maar daar was mijn scheenbeen nog niet klaar voor. Heeft iemand een tip hoe ik nu weer het beste moet beginnen? Ik heb dus al een basis maar ik ben bang dat ik te hard van stapel ga lopen (waardoor ik dus eerst al een blessure heb opgelopen).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:17

Plien91 schreef:
Goed bezig zeg!

Ik heb net 5,5km gelopen. Had me erop ingesteld dat het niets zou worden maar eigenlijk ging het heel lekker :')

Ja, ik meld me!

Ben alweer een tijdje wat fanatieker aan het lopen. Laatst mn rondje van 3,5 km (als ik weinig tijd heb-rondje ;) ) geprobeerd met vol gas te gaan en dan eens te kijken hoe lang ik dat volhield en zowaar kon ik het hele rondje in 1 keer rennen met een gemiddelde snelheid van 11,5 km/uur. Zou wel erg tof zijn als ik dat met de 4mijl ook volhoud.... *droomt verder*

Waar train jij?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:28

BAM allemaal!
Ik ben nadat de colorboost was afgelast meteen gekapt met hardlopen :') (het was vakantie en warm en blablabla). Maarrrr nu zit ik in leiden en wil ik alles behalve de 7-kilo quotum halen, dus ik ga dinsdag kijken
Bij een hardloopclubje.

Ondertussen is mijn conditie toch niet zo ver afgetakeld als ik dacht (na ong. 4 maanden niets doen), en heb ik gisteren 3 km in 21.4 minuten gelopen! Hiep hoi! (Kleine doelen stellen he :') )

Nu komt de grote aankondiging: ik ga dus keihard trainen om volgend jaar de strongmanrun te lopen!
OMG ik heb het gezegd! Ik ga het doen ook!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:50

De break out run IS ook zwaar.. :')
Nondejuuuu, maar hij was fantastisch!

Heb zelf de buddy run gelopen met een andere bokker :D En dus de 7,5 km gedaan..
En ik was kapot aan het eind. Maar volgens jaar ben ik er zeker bij en ik zou het iedereen (met een beeetje conditie) aanraden mee te doen.
Het is gezellig, goed georganiseerd en vooral een vette uitdaging voor jezelf.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:15

Sting schreef:
Plien91 schreef:
Goed bezig zeg!

Ja, ik meld me!

Ben alweer een tijdje wat fanatieker aan het lopen. Laatst mn rondje van 3,5 km (als ik weinig tijd heb-rondje ;) ) geprobeerd met vol gas te gaan en dan eens te kijken hoe lang ik dat volhield en zowaar kon ik het hele rondje in 1 keer rennen met een gemiddelde snelheid van 11,5 km/uur. Zou wel erg tof zijn als ik dat met de 4mijl ook volhoud.... *droomt verder*

Waar train jij?

Ik kan nog aan een startbewijs komen. Maar ik vind mezelf nog niet goed genoeg na 9 weken trainen :p
Woon vlakbij station Europapark en dus altijd in de buurt van of door Helpman.
Meestal Meeuwerderweg-Trompsingel-Hereweg-Savorin Lohmanlaan-bos Groenestein-Helperzoom en weer naar huis. Gisteren heb ik de Helperzoom uitgelopen en weer terug, was ook wel een leuk stukje. Maar ik wil binnenkort in het stadspark gaan lopen, maar dat kost wel weer meer tijd. En jij?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:44

Twee maanden geleden liep ik 5 km....vandaag weer begonnen en nu vind ik 3 minuten alweer zwaar. Jeetje, conditie gaat echt wel snel achteruit. Hoop dat mijn enkel het leuk vond, vanavond even afwachten (bezeerd door val van paard). Eind oktober ga ik mijn debuut maken in de SGW dus mijn conditie moet voor die tijd echt wel weer beter worden!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:51

Moonfight schreef:
Ik moet mezelf er eigen ook weer toezetten. Ik liep in juli 12 km aan één stuk door maar door vakantie en blessure heb ik nu al weken niks gedaan. Na mijn blessure 1x twee kilometer geprobeerd maar daar was mijn scheenbeen nog niet klaar voor. Heeft iemand een tip hoe ik nu weer het beste moet beginnen? Ik heb dus al een basis maar ik ben bang dat ik te hard van stapel ga lopen (waardoor ik dus eerst al een blessure heb opgelopen).

Ik ben ook al een hele tijd hier niet meer geweest ivm een scheenbeen blessure. Ik ren gewoon in een vrij laag tempo en ga niet langer weg dan max 30 min. Nu heb ik het geluk dat ik een loopband heb dus ik heb daar laatst een programma gelopen van 30 min. Mijn tempo is dan 8 km/uur met af en toe een kleine versnelling. Verder is het gewoon goed opletten en voelen. Vanaf deze week wil ik weer vaker gaan.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:38

Plien91 schreef:
Ik kan nog aan een startbewijs komen. Maar ik vind mezelf nog niet goed genoeg na 9 weken trainen :p
Woon vlakbij station Europapark en dus altijd in de buurt van of door Helpman.
Meestal Meeuwerderweg-Trompsingel-Hereweg-Savorin Lohmanlaan-bos Groenestein-Helperzoom en weer naar huis. Gisteren heb ik de Helperzoom uitgelopen en weer terug, was ook wel een leuk stukje. Maar ik wil binnenkort in het stadspark gaan lopen, maar dat kost wel weer meer tijd. En jij?

Hoppa, gewoon meedoen! :) Hoe ver loop je nu, volgens mij al best een eindje!

Ik loop mn kleine rondje Villabuurt, Kerklaan, Dilgtweg, Rijksstraatweg en dan weer naar huus. Grote rondje Villabuurt, Kerklaan, Molenweg, Rijksstraatweg. Maar we lopen wat dat betreft dus wel bij elkaar in de buurt!

Liep vroeger regelmatig Villabuurt, Vestdijklaan (en dan langs de snelweg, wandelpad) en dan Ketwich Verschuurlaan terug :).
Had nu een 6,4 km route uitgestippeld, dat is een combi van mn kleine rondje en Vestdijklaan, dus die ga ik de volgende keer (als ik tijd heb :P ) eens doen :).

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:50

Hee :)ik had even e en vraagje er zijn hier vast wel mensen die hardlopen met evy, maar waar kun je die downloaden?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:52

Zie pagina 1, daar staat in mijn 1e post een link naar een al wat oudere versie.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:54

Oh bedankt! Had het topic nog niet doorgebladerd

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:55

Ik heb om de een of andere reden enorm weinig motivatie om hard te lopen... Heb het ook enorm druk met school.
Morgen gym, daar zit oa duurloop bij dus ga ik sowieso lopen, en dan mezelf vrijdag een schop onder m'n kont geven.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:45

Zo, ik meld me ook weer. Gaat heel goed met hardlopen, sta zo'n 3 keer in de week op rond 6 uur om te gaan lopen. Heel dapper van mezelf vind ik. :D Zondag doe ik mee met de dam tot damloop ladiesrun, dat is 6,4 kilometer. Ben heel benieuwd, vandaag voor het eerst 6 kilometer gelopen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:46

Ik moest vandaag met gym een klein stuk hardlopen, maar m'n schenen begonnen ineens pijn te doen, echt stekend.

Zijn dat gewoon m'n spieren? Iemand een idee?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:48

Fanatiek hoor Pantykous! En hoe lang heb je nu over die 6 km gedaan?
Heb net zelf ook mijn rondje uitgebreid van 3,5 of 5 km naar de 4 mijl (6,4) en heb er 38 minuten over gelopen. Mn streven is 35 en dat moet wel lukken toch, over een maandje...? ;)

@Eskegirl: wel eerst ff warmgelopen of direct van start gegaan? Beetje rekken en strekken wil nog wel eens schelen :). Maar ik dénk dat het alleen je spieren zijn.