[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liin

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:42

mooi opgelost winner!
ik eet ook 1000-1200 kcal meestal. maar idd met ernaast meer sporten kun je ook meer eten :)

vandaag 1 uur met de hond gelopen, 3kwartier fietsen, 20min uitmesten, 1uur met paard wandelen en aanmelden bij de sportschool!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:46

Jaa zoiets doe ik ook Liin.
Hoeveel wil jij nog afvallen en hoe lang ben je?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:50

Wat zijn jullie allemaal fanatiek! Ik heb drie dagen niet kunnen sporten door drukte. Vandaag maar weer een bezoekje aan de sportschool brengen. M'n mams heeft net appelazijn gekocht bij De Tuinen. Ben benieuwd..

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:53

Hallo allemaal!

Ik kom ook even binnen vallen. Ik ga nu ook echt proberen op mijn gewicht te letten, stond vanochtend op de weegschaal en ik schrok er toch wel van! Ik ben een echte zoetekauw, eet het liefst heel de dag door snoepjes en andere lekkere dingen en eet eigenlijk nooit fruit.
Heb sinds kort ook hele andere werkdagen (werk van 12.00 - 20.00/21.00) dus het avondeten schiet er 9 v/d 10 keer bij in waardoor de groenten nu ook wegvallen en ik vaak iets lekkers eet rond een uur of 22.00.

Heb me nu voorgenomen om het snoepen weg te laten en overdag proberen 2 stuks fruit te eten.
Ik ben ook geen sporter, maar loop 's avonds een half uur met de hond en dan wandel ik stevig door...

Hoe kan je berekenen hoeveel kcal je per dag 'mag' hebben? En staat er ook een lijst bij met hoeveel kcal wat is? Sorry als ik daar overheen heb gelezen, heb namelijk alleen de OP gelezen...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:55

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:10

Klopt die BMR wel? Ik heb per dag 1490 nodig volgens die site, maar dit is toch veel te weinig om op gewicht te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:11

ligt eraan wat jij doet op een dag.. Dit is als je nauwelijks wat doet op een dag he. Sport jij veel, mag je extra eten.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:15

Die site waarop je BMR kunt berekenen vind ik niet zo betrouwbaar. Je hebt ook meerdere sites waarbij je in moet vullen hoe intensief je sport enzo. Dat lijkt me al iets betrouwbaarder.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:17

Dan zal mijn BMR vast wel ;) zit voornamelijk op kantoor en verder loop ik 's avonds een halfuur met de hond... Heb net even berekend wat ik tot nu toe vandaag al aan kcal heb gegeten. Kom je toch best snel aan eigenlijk, en dan heb ik nog geen 'avondeten' meegerekend.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:20

Ik zit op 1553 kcal per dag.
Daar kom ik dus echt niet aan...
Ik zit nu vaak rond de 1100-1200 kcal per dag.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:20

Nee BMR is wat je per dag verbrand in absolute rust! Dus niet wat je dagelijks nodig hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:22

Nou als je dat aanhoudt dan weet je in elk geval zeker dat je afvalt.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:23

O hihihi.

Ik krijg minder binnen dan ik verbruik per dag en op de Wii verbrand ik ook 150 kcal per sessie.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:48

en dan val je dus af! haha. als ik weer op gewicht ben kan ik makkelijk 1800-2000 kcal eten om op gewicht te blijven weet ik van eerder :)

winner: ik ben 1,77m en kom van 76 kg. nu ongeveer 69kg en wilbweer naar mn oude gewicht; 63. maar 65 is ook goed. jij? (was trouwens aangekomen door medicijnen, nu gestopt dus eerste kilos gingen er erg makkelijk af)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:59

hannahaapje schreef:
Oh, ik heb me vergist. Magere kwark met de smaak van appel en kaneel (optimel) is wel lekker. Had daarvoor aardbei geproeft maar die is dus niet lekker. Denk omdat ik aardbeienmilkshakes gewend ben... :+
Je beweegt meer dan mij ELpatcho, ik ga vandaag alleen een uurtje wandelen haha.

Ik eet op dit momemt die met kersen en die is wel heerlijk!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:40

Elpatcho, thanks voor het advies! Heb net 55 min. flink gefietst op hometrainer :)

Ik heb tegenwoordig magere kwark van TopVit, hmm vind die erg lekker! :D

Welkom _ITM! :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:07

Vandaag totaal 40min gefietst (10km) en 2.5 uur paardgereden. Wel veel gestapt, maar ik ga spierpijn hebben. Lekker een extra kop erwtensoep genomen, dat had ik wel verdiend.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:14

Hoe overleven jullie uit eten gaan en feestjes enzo?

Ik ga morgen uit eten, zaterdag uit eten, volgende week nog een keer uit eten. En volgende week heb ik ook nog mijn verjaardag die ik 1 dag vier met vriendinnen in de kroeg (wijntjes kan ik heeeel moeilijk vanaf blijven) en dan nog een dag met familie (iets makkelijker, van de snacks kan ik wel afblijven).
Lekker, zo alles vlak achter elkaar :))
Ik denk dat ik tijdens het eten zaterdag in elk geval maar voor een vegetarisch gerecht ga met vooral groenten als dat kan, dat scheelt weer calorieën, maar voor de rest? (ik ga 2 keer sushi eten)

Ik merk dat ik er zelfs een beetje van 'baal' dat ik al deze dingen vlak achter elkaar heb staan. Maar nee zeggen tegen een etentje omdat ik af wil vallen vind ik een beetje stom en ongezellig.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:55

Mereltje drank kan ik ook erg moeilijk van af blijven. Oh wat erg eigenlijk :'). Als ik op stap ga een hele nacht dan eet ik automatisch vaak ook in de stad want om 6.30 krijg ik dan toch wel erge trek :+ . Wat uit eten gaan betreft ga ik vaak voor een lekkere salade ofzo en sushi is erg lekker en gezond!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:27

Haha uiteten doe ik niet zo vaak, dus als ik ga dan neem ik het er gewoon van! Alhoewel ik niet groot fan ben van toetjes, dus kan die makkelijk overslaan dan valt het wel weer mee.

Tja en het stappen, dan vliegen de caloriën me ook wel om de oren met de drankjes. Ik probeer gewoon wat langer te genieten van mijn drankje. Ondertussen heb ik wel mijn vreetkick van na het stappen onder controle :D Kon eerder echt vreschrikkelijke dingen naar binnen werken :P Plus het feit dat ik wel de hele avond lekker los ga op de dansvloer, dus verbrand ook wel weer wat.

Vanavond een lekkere hartige taart gegeten. Nog erg gezond ook. Prei, ei en cashewnoten. Deeg was van bloem en magere kwark gemaakt. Zat nog beetje kaas boven op maar dat was 30+. Het enige was dat er wat room door heen ging. Maarja, nu het probleem hoe vul je dat in in de eetwijzer? Haha heb maar gewoon 'hartige taart van bladerdeeg' ingevuld, met in mijn achterhoofd dat het aantal calorieen waarschijnlijk lager ligt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:33

Ipv room pak ik altijd Alpro soya kookroom light. Weinig calorien en lekkerder dan gewone room in gerechten.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:34

Klinkt lekker Elpatcho! Krijg er bijna trek van.

Uitgaan en feestjes doe/heb ik eigenlijk nooit := Ga met mijn verjaardag (maart) een feest geven en kan er nu al naar uitkijken om dan cake, taart en hartige hapjes te mogen eten :P Maar met drankjes ben ik resoluut: max 1 met alcohol, de rest zonder. Helpt mee dat het eigenlijk ook niet mag met mijn pillen.

Vandaag had ik niet zozeer een betere dag, maar het eten lukte wel beter. Een kleine 1000 calorieën :)
Ik werd er dan ook zeer streng op aangesproken dat ik moest eten :=

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:37

Dat is een goede tip voor de volgende keer lous dankje!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:41

Hmm klinkt lekker Elpatcho! Heb je een recept? :D

Ik lus geen alcohol, dus heb daar geen problemen mee. Ik ga niet vaak uit eten, prober dan wel gezonde keuze te maken. Verjaardag neem ik vaak klein stukje taart maar verder geen snacks. :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:46

Ik heb vandaag een spinazie omelet gemaakt....... :r . Had al een aantal jaren geen spinazie gehad geloof ik :'). Vind het nog steeds niet lekker maar goed, het is wel erg gezond natuurlijk dus verplicht het mezelf te eten.