Riverrr schreef:De depressie ging zo diep dat ik er van in paniek raakte en kon mezelf niet rustig krijgen.
Wat bedoel je precies met de depressie ging zo diep? had je suïcidale gedachten?
Riverrr schreef:Ben op het moment aan t werk, het gaat eigenlijk totaal niet maar het geeft wel afleiding.
Voel me echt heel slecht, uitgeput en kan me niet concentreren. Maar goed werken zorgt voor wat stabiliteit.
Vorige week had ik psychotische verschijnselen, artsen maken zich wat zorgen en denk dat ik dus binnenkort weer een paar pillen erbij heb
Neem jezelf alsjeblieft serieus! als jij psychotische klachten hebt dan is dat een alarmbel.
Met een psychose ben je verder van huis.
Wat heb jij nodig op dit moment? stel die vraag aan jezelf en neem jezelf hierin serieus.
Ik wil jou absoluut niet kwetsen of jou een rot gevoel bezorgen maar ik heb wel echt het gevoel dat het belangrijk is dat ik dit schrijf.
Als jij je niet kunt concentreren op je werk, hoe kan je werk jou dan afleiding bieden?
Afleiding en stabiliteit kun je ook op een andere manier verkrijgen.
Ik herinner mij dat je een keer eerder hebt aangegeven dat het niet lekker gaat op je werk maar dat je werkt omdat ze anders moeilijk doen en het werk blijft liggen. (dat was jij toch?)
Jou hele lichaam geeft signalen af, misschien is het beter voor jou zowel voor je ongeboren kindje dat jij aan jezelf gaat denken en je ziek gaat melden.
Is niet makkelijk maar jou ongeboren kindje gaat jou daar de kracht voor geven.
Joolien schreef:Ik heb besloten om te stoppen met de medicatie, per direct. Ik voel me ineens zo gesterkt, en ik heb nog steeds spanning door de medicatie heen, dus waarom nog gebruiken? Misschien niet slim, maar ik wil het gewoon doen.
Misschien is het goed om het te ervaren wat het met je doet. Heb je wel een plan voor als het niet goed uitpakt? ik bedoel dan een actie plan wat je kan uitvoeren mocht je in heftige paniek raken.
Een soort met back up, kun je bij voorbeeld bij mensen terecht? betrek jij je vriend hierbij? zo ja wat kan/mag hij doen? etc.
Gruis schreef:Met mij is het weer super min. En ik denk ook te weten waar het door komt. Heb gister weer een aanval gehad en ben nu echt de hele tijd waanzinnig onrustig. Ben er echt verdrietig van, het ging een tijdje best goed.

Dat is goed balen, rot voor je dat je verdrietig bent.
Wat zou jou nu kunnen helpen? Zijn er mensen in je netwerk met wie je dit kunt delen?
xEmily schreef:Weer een emotionele achtbaan.
Maar het voelt zo dubbel, ik die zo enorm boos op alles en iedereen was en dan iets krijgen. Dat klopt toch niet

Aller eerst wat heftig is dat allemaal voor je maar wat goed dat je die emotie niet opkropt maar er uit gooit.
Je boosheid komt niet uit de lucht vallen, daar heb jij een reden voor en je mag gaan leren hoe je die boosheid er mag laten zijn want dat is jou emotie en die emotie die liegt niet.
Je zult tenminste dat denk ik, handvaten krijgen om te leren hoe je woorden kunt gaan geven aan je boosheid.
sharon488 schreef:Ik voel me vandaag erg goed. Ik kan mijn hoofd lekker even leegmaken omdat we het weekend naar centerparcs gaan

gewoon geen school en drukte, heerlijk! Kijk er echt naar uit
Fijn dat het goed met je gaat. Heel veel plezier bij centerparcs.
Vandaag vond ik de dag op dagbehandeling wel goed gaan, tot het laatste onderdeel waarin we de weekend voorbereiding bespreken.
Ik heb wat laten door sluimeren in de groep over een gesprek wat ik wil gaan voeren met iemand waarbij ik eigenlijk ontken dat er ...... is gebeurd.
Ik en die persoon zijn gewoon verder gegaan met het leven als of er niets is gebeurd.
Bij mij leeft nu heel erg het gevoel dat ik daar nu wat mee moet gaan doen.
Omdat ik nu het idee heb dat ik stil sta en niet verder kan voordat ik ga erkennen dat er ..... is gebeurd.
Vervolgens allemaal vragen uit de groep en van de peut waaronder 1 vraag die mij toch wel aan het denken zet.
Weet ik al wat ...... voor effect op mij heeft, is dat wel al duidelijk voor mij. En wat wil ik gaan bereiken met het gesprek.
Genoeg stof tot nadenken.
Vanavond weer Nieuw leven en het te behandelen thema is "Hoop", ik ben benieuwd