[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:00

Waarom dan niet een sleutel? Dat kun je later nog voor van alles laten staan en van alles bij verzinnen...Zou ik hem op een plek zetten die je niet ziet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:09

Goldwynn schreef:
Fijn dat jullie de tijd nemen om erop te reageren, en jullie hebben absoluut gelijk. De kans dat ik er ooit spijt van ga krijgen is best wel aanwezig denk ik, toch is het nu al voor de zoveelste keer in me op te komen om het te laten doen..

Hetgeen wat ik wil is niet zozeer de naam van de band, de band is SHINee, maar een van hun rappers waarvan de stage naam Key is. Ik heb een absolute addiction als het op hem aan komt. Nog meer een stomme reden om het te willen, en toch krijg ik het niet uit mijn hoofd.

En om mijn werk situatie wat duidelijker te maken; ik werk in een pannenkoeken boerderij en we dragen polo's met korte mouwen, dus een lang t shirt dat de boel bedekt gaat sowieso niet werken. Daarnaast, zelfs 's winters is het zo warm dat ik niet eens een hemdje onder mijn polo aan kan.

Wat de lyrics betreft.. Er zijn enkele fantantastische zinnen, maar dan kom je al snel uit op iets met de lengte van; 'her whisper is the Lucifer' om zo maar even een van de engelse zinnen te noemen. (Ik moet vertaling gaan zoeken om de mooiere uit te zoeken) en ik wil de tattoo eigenlijk gewoon klein houden. Sure het zou ontzettend gaaf zijn, maar meer dan zoiets kleins zit ik niet echt op te wachten denk ik..

Snelle beslissing wordt het sowieso niet, ik ben iemand die overal overdreven lang over twijfelt en echt de knoop duidelijk doorgehakt moet hebben voordat ik ga handelen..

1. ik zou het niet doen. Het is een band waar je nu fan van bent. Ik zou sowieso nooit een bandnaam oid laten zetten maar goed, da's ieder zijn ding dus daar doe je mee wat je wil

Op je pols kan je ook nog altijd een polsbandje aan doen (zo'n zweetbandje) als dat mag.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:19

Ik heb zelf wel een lyric uit 'n nummer laten tattoeren, maar met meerdere redenen (maar ook omdat ik dat nummer zo ontzettend mooi en emotioneel vind.) Dat is mijn 'promise of a lifetime'. Ook voor m'n overleden (eerste) pony en mijn oma.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:01

Je kunt een van die mooie zinnen wellicht in een 'plaatje' vangen/uitbeelden.

Ik werkte bij Apenheul en daar hebben ze ook polo's als dienstkleding voor 's zomers, maar zichtbare tattoo's mogen niet. Er zijn een aantal dierenverzorgers (een heeft een shift naar kantoor gemaakt dus mag nu dragen wat'ie wil) die flinke sleeves hebben of andere grote armtattoo's die onder een polo-mouwtje uit komen. De moeten dus onder hun polo een t-shirt met lange mouw dragen. Ook als het 30 graden is... Daar is misschien een heel enkel keertje bij echt heel bloedheet weer een uitzondering voor gemaakt, maar verder toch echt niet. Dat weet je als je er komt werken dus je weet waar je voor kiest.
Maar er zijn zát mooie plekken die wel onder een polotje blijven... ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:13

Goldwynn schreef:
Fijn dat jullie de tijd nemen om erop te reageren, en jullie hebben absoluut gelijk. De kans dat ik er ooit spijt van ga krijgen is best wel aanwezig denk ik, toch is het nu al voor de zoveelste keer in me op te komen om het te laten doen..

Hetgeen wat ik wil is niet zozeer de naam van de band, de band is SHINee, maar een van hun rappers waarvan de stage naam Key is. Ik heb een absolute addiction als het op hem aan komt. Nog meer een stomme reden om het te willen, en toch krijg ik het niet uit mijn hoofd.

En om mijn werk situatie wat duidelijker te maken; ik werk in een pannenkoeken boerderij en we dragen polo's met korte mouwen, dus een lang t shirt dat de boel bedekt gaat sowieso niet werken. Daarnaast, zelfs 's winters is het zo warm dat ik niet eens een hemdje onder mijn polo aan kan.

Wat de lyrics betreft.. Er zijn enkele fantantastische zinnen, maar dan kom je al snel uit op iets met de lengte van; 'her whisper is the Lucifer' om zo maar even een van de engelse zinnen te noemen. (Ik moet vertaling gaan zoeken om de mooiere uit te zoeken) en ik wil de tattoo eigenlijk gewoon klein houden. Sure het zou ontzettend gaaf zijn, maar meer dan zoiets kleins zit ik niet echt op te wachten denk ik..

Snelle beslissing wordt het sowieso niet, ik ben iemand die overal overdreven lang over twijfelt en echt de knoop duidelijk doorgehakt moet hebben voordat ik ga handelen..

En dan ben je ooit 40 met twee kinderen en schaam je je rot om je band tattoo van de band waar je ooit lang geleden fan van was..... :=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:35

Nah, da's overdreven. Ik was op m'n 18e/19e U2-fan en ik vind ze nu op m'n 45e nog steeds rete-goed en ik denk niet dat ik echt heel vreselijk voor l u l zou lopen met een U2 tattoo. Maar goed, da's misschien een band van een iets ander kaliber dan waar Goldwynn het over heeft ;)
Op zich is er niks mis met 'oude' tattoo's, voor veel mensen is een tattoo iets om een fase in het leven te symboliseren en als die fase voorbij is wil het niet zeggen dat die tattoo dan ineens betekenisloos is. Hij blijft voor die fase in je leven staan ookal is die fase nu voorbij.
Waar het om gaat is dat je je gewoon goed bedenkt wat je op je lijf zet en dat wat je er op zet in principe wel voor altijd is. Bedenk wat je op je 70e van diezelfde tattoo zou vinden...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:22

*steekt hand op* Ik heb op mijn 21ste een Harry Potter tattoo laten zetten :P http://24.media.tumblr.com/tumblr_ltfrf ... o1_500.jpg

Ik ben nu bijna 23 en ben er vrij zeker van dat ik er nooit spijt van ga hebben. Ten eerste staat hij op een verborgen plaats (op mijn ribben onder mijn beha). Ten tweede staat voor een heel groot deel van mijn leven, minstens 10 jaar dat mij gemaakt heeft tot het soort persoon dat ik ben. Door die boeken ben ik beginnen lezen en schrijven en als gevolg ben ik gaan studeren wat ik gestudeerd heb (Engelse literatuur) en ben ik nu op zoek naar werk in de literatuurwereld.

Dus ik zou je aanraden: denk er goed over na, maar zet hem misschien op een iets minder zichtbare plaats dan je pols?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:25

Ik wil zodra ik kan ook een tekst uit een nummer op me laten zetten :j
En het logo van Rise Against, gewoon 'mijn' bandje... :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:26

xGoldenHero schreef:
Is Joy ook goed in letters/zinnen?

Absoluut! :j
Afbeelding

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:57

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:04

Ik gok zo dat dit handschriften zijn, dus niet een specifiek lettertype. Maar je kunt op dafont.com kijken en dan heb je het meeste kans dat je ze vind bij caligraphy denk ik.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:16

De eerste is volgens mij een vrij populair calligraphy lettertype dat op dafont te vinden is, de naam ontschiet me alleen even. De tweede is vrijwel zeker geen lettertype maar (zelf) ontworpen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:07

Die eerste ben ik volgens mij al tegengekomen maar valt af denk ik... :)

Ik wil Alis volat propriis op mijn ruggengraat maar dan wel recht. Ik zou de letter A graag als mooie grote sierlijke letter willen. De rest moet leesbaar zijn (dat hoeft niet in één oogopslag maar als je er langer naar kijkt moet je het wel kunnen lezen). Zoals deze dame het ook heeft.. alleen dan lager beginnen en een ander lettertype. Groter / breder zou ik het denk ik niet willen.

Afbeelding
Bron: https://pinterest.com/pin/515943701030680337/

Ik weet dat de tekst veel gebruikt wordt.. en dat ik daarin dus niet uniek ben! De motivatie daarachter is echter wel persoonlijk dus voor mezelf toch speciaal en een tatoeage neem je voor jezelf <3

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:29

JuliaMaria schreef:
En dan ben je ooit 40 met twee kinderen en schaam je je rot om je band tattoo van de band waar je ooit lang geleden fan van was..... :=

Oja, want van andere tattoo's kan je geen spijt krijgen als je wat ouder bent? :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:32

@Esther, Waarom laat je het niet opschrijven door iemand die je kent die een mooi handschrift heeft (enof iemand die je dierbaar is)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:29

Francis, dat zou kunnen maar ik zie dat niet zo zitten. Wie weet wat de toekomst brengt := en dan loop je met het handschrift van die persoon. Ik heb al een mooi lettertype nu dat ik ietsje wil laten aanpassen. Ik weet zeker dat ik deze tekst wil. Ik heb het uitgeprint en leg het nu even aan de kant. Kijken of ik het over een tijdje ook nog mooi vind. Afspraak ga ik wel alvast maken want heb begrepen dat er wachttijden gehanteerd worden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:58

Handschrift van je vader of moeder of oma ofzo is toch niks mis mee en kan volgens mij prima 'voor het leven'... Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk ;)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:07

Uh nee maar door schade en schande wijs geworden. Ik geloof niet (meer) dat bloedbanden eeuwig goedgezind hoeven zijn. Familie is wel belangrijk voor me hoor.. niet dat ik niet van mensen hou of dat ik geen vertrouwen in hen heb ofzo :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:39

Windsong en Jane Austen misschien? Die weet ik zo uit mijn hoofd in ieder geval.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:50

ik mag zaterdag onder de inkt ben echt heel benieuwd .
had zelf een schets gemaakt maar tattoeerder heeft hem omgegooit, nu is ie nog mooier geworden.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:09

Ik ben benieuwd cyn23 !

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:30

__Esther__ schreef:
Uh nee maar door schade en schande wijs geworden. Ik geloof niet (meer) dat bloedbanden eeuwig goedgezind hoeven zijn. Familie is wel belangrijk voor me hoor.. niet dat ik niet van mensen hou of dat ik geen vertrouwen in hen heb ofzo :)

of misschien je eigen handschrift, dat kan heel mooi zijn.
het is als ik het goed begrijp namelijk een tattoo voor jezelf?
zij vliegt met haar eigen vleugels? :)

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:43

vondt jammer dat ik geen foto heb gemaakt van wat hij had gemaakt, anders had ik hem graag met jullie gedeeld :j

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:02

dan zien we het zaterdag wel cyn23 :D

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:55

zal foto maken en hier plaatsen