[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:22

Wat leuk! Alvast veel "succes" :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:24

Haha eerst nog even wat strippen opmaken tot de zomer voorbij is :D zwanger in de trouwjurk is niet mijn ding :P en ongesteld worden op mijn trouwdag zie ik al helemaal niet zitten :')
Naar het toilet gaan lijkt mij al lastig met zo'n jurk, maar ook nog allerlei extra handelingen verrichten en een witte jurk?? Nee dank je :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-02-14 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:27

vuurneon schreef:
Dat is bij mij nou net de bedoeling :D

.... *facepalm* SORRY! :o Dit was een van mijn blondere momentjes...

Is het gebruikelijk om iemand succes te wensen als ze zoiets vertellen? Of 'veel plezier' ofzo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:28

Sterkte mag ook wel hoor haha, geen idee hoe ik zonder de pil ga worden of als zwangere }>

Maar heb nog even, voelt nog ver weg (zit meer met 'o god, ik moet nog veel voor de bruiloft doen' in mijn hoofd)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-02-14 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:29

In dat geval wens ik je sterkte, heel veel plezier en heel veel succes :D. En als het lukt dan weer 9 maanden sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:30

Hahaha dank je, denk dat je het volledige pakket te pakken hebt :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:31

Ik wilde ook helemaal hormoonloos omdat ik bang was meer last van mijn clusterkoppijn te krijgen door de pil. Enige optie: koperspiraal. Heb hem nu 5 maanden en vind het ideaal! Nadelen: het zetten doet even pijn en de eerste maand/2 maanden kan het veel bloeden. Ook heb ik de eerste dag van mijn ongesteldheid erg nare krampen, maar na de eerste dag is dat over en ik heb zelfs een kortere ongesteldheid. Ik ben er enorm blij mee, na de eerste maand toch wel een beetje geïrriteerd te zijn door de bloedingen heb ik er nu helemaal geen last meer van, ik hoef niet aan anticonceptie te denken en ik heb geen extra hormonen in m'n lijf :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 01:14

Yv, rubbers en het spiraaltje meer mogelijkheden zijn er niet.
En aangezien het tweede geen optie is is het optie 1 met toch tellen als extra ding.
Als er ooit iets scheurt kan ik geen map nemen want dat gaat hopeloos fout in mijn lichaam in verband met hele heftige reacties op hormonen.
Das misschien lastig voor te stellen, maar met lyme en altijd al heftig reageren kan ik echt niets hebben qua hormonen. 6
O.a. reumatische pijnen, zwaar depressief en dan zwijg ik over de rest van de ellende waren het gevolg van 5 dagen nuvaring. Het heeft 10 maanden geduurd voor alles weer een beetje normaal was en ik ben 6 maanden echt vreselijk moe geweest, in mijn lyme echt 5 stappen terug.

Ik houd mijn cyclus dus bij, en icm met een lange afstands relatie gaat dat goed.
Mocht er eens wat knappen weet ik wanneer ik zit en hoe druk ik me er wel of niet om moet maken.
Ik voel ook altijd een duidelijk verschil trouwens in voor en na mijn eisprong, ik merk hem op door dagen van tevoren al pijn in mijn nek en spieren. Op 14 zelf wat steken en daarna ben ik out of the blue anders qua gevoel en de pijn is weg.

Kan iedereen vanalles van vinden maar voor mij is het ideaal zo, al gaat mijn zoektocht voor sterilisatie nog gewoon door als ik er weer puf voor heb.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:44

vuurneon schreef:
Dat is bij mij nou net de bedoeling :D

Bij mij ook.. :D maar het laat helaas al even op zich wachten!

En heerlijk geen pil meer!
Geen hoofdpijn meer en veel minder last van m'n darmen! Zat ik eerder 3x per dag met diarree op de wc is dat nu nog 2 x per maand ofzo!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:14

Ik ben sinds een maand ongeveer gestopt met de pil op aanraden van de huisarts, had namelijk vanaf september continu last van bloedverlies, twee zwaardere pillen gebruikt en het bloeden werd alleen maar erger.

Nu dus gestopt, merk nog niet veel verschil behalve meer zin hebben (tja, na bijna 5 maanden bloeden vindt vriendjelief dit wel een heel goeie verandering :') ) en dat ik helemaal gestopt ben met bloeden.

Ben wel erg benieuwd wanneer mijn normale cyclus weer op gang komt en hoe t dan gaat. Condooms heb ik overigens een hekel aan. Maargoed, zal nu wel eventjes moeten!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:42

Ik ben echt zoveel leuker geworden zonder anticonceptie! Ga nooit meer hormonen gebruiken! Hahaha helaas ook nog niet zwanger. Cyclus lijkt wat rare sprongen te maken en dat wordt volgende maand onderzocht! Maar goed deze maand ineens wel duidelijke ovulatie gehad, test bevestigde het ook nog eens. Dus tja hoop enorm dat we het ziekenhuis af kunnen bellen maar ik reken er niet op!

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:15

Iemand ervaring/ bekend met sensiplan ( voorheen NFP)??? Ik ben sinds 2 weken gestopt met de nuvaring... wil eigenlijk geen hormonen meer, maar zwanger worden zou nu nog niet zo handig zijn. En die condooms... }:)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:44

Weet er zelf niet zo veel over, maar mijn moeder is een hele tijd NFP consulente geweest dus kan haar wel wat dingen vragen als je wil. :)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:57

Ik kom even binnenvallen. Ik heb alleen de laatste 3 pagina's gelezen en toevallig hebben jullie over hormoonvrije leven :) .

Het is onderhand mijn 8e jaar met de hormonen (troep) in mijn lijf en ik wil graag ermee stoppen en kijken hoe mijn lichaam erop reageert. Zoals sommige bokkers al zeiden, weet ik niet ns hoe mijn ongesteldheidsritme is

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met koperspiraal en sensiplan. :D Zwanger worden (geen kinderwens) wil ik niet, maar ik wil wel eens af van de hormonen. Jammer dat er geen mannenpil bestaat :n

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:50

Lidewijke schreef:
Weet er zelf niet zo veel over, maar mijn moeder is een hele tijd NFP consulente geweest dus kan haar wel wat dingen vragen als je wil. :)

Uhm nou... Ik wil er alles over weten! :D
Maar ik vraag me wel af of je elke ochtend op hetzelfde tijdstip moet temperaturen en wat nou echt de meerwaarde van het volgen van zo'n cursus is? Mijn wederhelft ga ik echt niet meekrijgen dus zou de cursus alleen gaan volgen...

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:46

Goh, het gaat over meer dan alleen je temperatuur. Je moet ook je slijmen inspecteren enzo. Zodat je eigenlijk 3x je cyclus volgt; op de kalender, via je temperatuur en via je vaginale afscheidingen.
En om dus goed te weten waarop je moet letten en hoe dit allemaal moet is de cursus wel aangewezen. Plus dat ze handige schema's hebben om alles op aan te duiden en het zo bij te houden.

Mijn moeder mat haar temperatuur steeds wanneer ze net wakker was. Denk niet dat ze er een vast tijdstip voor had, maar was dus wel steeds voordat ze uit bed kwam.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:46

Lidewijke schreef:
Goh, het gaat over meer dan alleen je temperatuur. Je moet ook je slijmen inspecteren enzo. Zodat je eigenlijk 3x je cyclus volgt; op de kalender, via je temperatuur en via je vaginale afscheidingen.
En om dus goed te weten waarop je moet letten en hoe dit allemaal moet is de cursus wel aangewezen. Plus dat ze handige schema's hebben om alles op aan te duiden en het zo bij te houden.

Mijn moeder mat haar temperatuur steeds wanneer ze net wakker was. Denk niet dat ze er een vast tijdstip voor had, maar was dus wel steeds voordat ze uit bed kwam.

En toch is dit geen veilige methode in mijn ogen 8-)
Ik heb soms 5 dagen voor mijn eisprong als cervixslijm, en ik weet wanneer mijn eisprong is omdat ik de groeipijn voel en dat is weg nadat hij gesprongen is.
Je zal maar net een zaadje hebben die 4 dagen overleefd. }:0

Ik zou hier nooit aan beginnen, alleen als een kindje welkom zou zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:18

Dat temperaturen vind ik gewoon Russisch roulette spelen met je baarmoeder :+ Ik zou er noooit op durven vertrouwen iig...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:40

Ik temperatuur niet en het is niet het enige, maar ik weet wel precies wanneer ik wel of niet mijn eisprong gehad heb en dat is dus wel een dubbel veiligheidje. Een map kan ik gewoon niet slikken dus dan moet je.. Zonder temperaturen, maat wel slijm, dagen bijhouden en ik voel het verschil overduidelijk wanneer mijn eisprong geweest is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:06

Ik vind het ook geen veilige methode.
Daar zou ik mijn geld niet op willen inzetten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:09

Is je eisprong dan altijd op hetzelfde moment?
Ik ben niet zo'n kei in dingen bijhouden, gok er ook maar niet op :n.
Ga woensdag of vrijdag even naar de dokter om te kijken hoe en/of wat met koperspiraal

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:18

Jups.. Altijd dag 14. En ik heb gewoon pijn van dag 12 tot 14, dag 14 steken en het welbekende slijm en ineens is alles weg. Dan voel ik me meteen matter de dag erna. Het is gewoon doen. Net als dat je tampons in de aanslag hebt. En kijk het een paar maanden aan.. Ik weet al 13 maanden wat er van binnen gebeurd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:19

Opvallend is dat het lichaam van veel helder slijm, ineens de kraan echt dicht draait. En het veranderd gewoon. Overduidelijk als je het wat maanden bekijkt!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:35

Mijn ervaring is dat HA's in NL liever geen koperspiraal zetten bij jongere vrouwen/vrouwen zonder kinderen. Hier in Schotland hadden ze er echter geen problemen mee. Je hebt iets meer kans dat het spiraaltje afgestoten wordt en het doet bij sommige vrouwen wat meer pijn, maar verder zitten er geen extra nadelen aan. Als je aangeeft dat je niet aan de hormonen wil en je heel duidelijk bent dat je dit wilt en niets anders zou het geen probleem moeten zijn :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:59

Yv_, laat je het weten als hij belangrijke info heeft gegeven? (Waarschijnlijk ben ik sowieso te jong...)

Moonfish, je hebt gelijk, hoor! Ik hou nu ook alles wat te maken zou kunnen hebben bij in een app die dan je gemiddeldes berekent en zo kan "voorspellen" wanneer je vruchtbaar bent en wanneer niet. Maar ik heb een heel onregelmatige cyclus, dus ik vertouw er niet 100 procent op en gebruik sowieso altijd een rubbertje. Ik volg nu alles nauwgezet sinds september, en ik heb nu ook veel sneller door wat er gebeurt :)