GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 23:49

Alleen jammer dat het lijf sneller krimpt als wat mijn hoofd kan bolwerken ofzo. Iedereen vraagt hoe voel je je en ik denk dan alleen maar gewoon Roos :+

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 06:35

Hier een update van mij. Na een half jaar ongeveer ben ik 4 weken gestopt met Ozempic om het effect weer wat meer te hebben. Ik zat toen op -14kg. Superblij mee, maar wilde er nog eens 12 vanaf hebben. Na de stopweken weer opgebouwd, maar helaas nooit meer hetzelfde gevoel gehad, ook niet nadat ik 1mg ben gaan spuiten (daarvoor max 0,75). Inmiddels ben ik ruim 17 kwijt. Tevreden, maarrrrrr toch wel heel sterk de wens er nog 9 af te krijgen. Ik heb nu Get Wellis benaderd hoe nu verder. Heeft iemand ander dit ook aan de hand gehad? Heb niet alles gelezen, is wel érg veel

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 07:03

Ik zou zeker overstappen op Mounjaro

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 08:20

Mariska_28 schreef:
Wat fijn Timmie06. Via de huisarts gekregen?

Nee zelf online gevonden. Online intake gehad en telefonisch consult enz. Medicatie komt vandaag binnen. Hele goede vriendin van mij (is tevens werkzaam bij mijn huisarts ) kan mij verder helpen mocht ik dat willen. Ik hoop vooral een goede zet in de rug te krijgen. heb werkelijk al zoveel geprobeerd. Maar dat zal een ieder hier bekend voorkomen helaas…
Krijg wel goede hoop van al de mooie resultaten.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:46

Dat hoor en lees je vaker. Wanneer je gestopt bent en opnieuw begint, werkt het lang zo goed niet meer. Geen idee waarom, wellicht laat het lijf zich dan niet meer foppen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:48

Succes Timmie! Het is het begin van een mooie journey, daar ben ik van overtuigd. Ik ben zo blij dat ik ooit begonnen ben. Eigenlijk door Mariska die dit topic startte. Ik had wel van GLP-1’s gehoord maar meer via de media dat sterren het gebruikte en ook negatief nieuws erover. Heel jammer eigenlijk dat er een soort taboe op lijkt te liggen. In mijn ogen is het vloeibaar goud.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 11:23

Suzanne F. schreef:
Succes Timmie! Het is het begin van een mooie journey, daar ben ik van overtuigd. Ik ben zo blij dat ik ooit begonnen ben. Eigenlijk door Mariska die dit topic startte. Ik had wel van GLP-1’s gehoord maar meer via de media dat sterren het gebruikte en ook negatief nieuws erover. Heel jammer eigenlijk dat er een soort taboe op lijkt te liggen. In mijn ogen is het vloeibaar goud.

Ik heb het topic ook doorgelezen en dat geeft mij echt hoop dat ik hier ook resultaten mee ga behalen. Ik had idd ook de indruk celebs dit gingen gebruiken maar als je nu goed rond kijkt is het voor echt veel mensen een heel goed product.Ik vond het met name “ eng” om die stap te nemen omdat je iets gaat inspuiten maarja…overgewicht is ook echt niet gezond en ik ben door de overgang echt te zwaar geworden en krijg het er ook niet meer af met alleen calorieën tellen en 3 tot 4x pw sporten.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:24

Ik ben slecht bezig
De allerdomste actie ooit; pepernoten in huis gehaald (voor de kinderen blablablabla)
Ik kan er dus niet vanaf blijven en net aardig wat gegeten … echt oliebol want zo val ik natuurlijk niet af :(
Hopelijk kan ik de draad vanaf morgen weer oppakken

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:49

Van een zakje pepernoten word je niet dik he, net als dat je van 1 salade niet slank word

Probeer ook van die gedachtegang van vandaag is verpest, morgen gaan we weer door af te stappen. Gun jezelf wat lekker, geniet er dan ook vooral van en plan de calorieen in je budget in voor vandaag. Als je jezelf alles ontzegt hou je het niet vol.

Als je Lotbeukers op insta volgt, zij heeft heel veel filmpjes en tips om juist de goede mindset te krijgen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 16:00

Ik vind Lot juist een hoop onzin verkopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 17:13

Ennasuus schreef:
Ik ben slecht bezig
De allerdomste actie ooit; pepernoten in huis gehaald (voor de kinderen blablablabla)
Ik kan er dus niet vanaf blijven en net aardig wat gegeten … echt oliebol want zo val ik natuurlijk niet af :(
Hopelijk kan ik de draad vanaf morgen weer oppakken

Morgen weer nieuwe dag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 17:17

Van een dag pepernoten eten kom je niet aan. Houd het bij één dag, les geleerd, morgen weer een dag.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 19:33

Dank voor jullie motiverende berichtjes
:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 20:16

Ik ben vandaag voor het eerst in hele lange tijd naar de sportles geweest. Laatste keer misschien januari februari. Kwakkel met mijn lijf en rug. Ik heb altijd de illusie dat als je minder weegt al je lichamelijke dingen opgelost zijn. Dunne mensen hebben geen rugpijn :+

Maar ben blij dat ik ben geweest. Wel weinig gewicht gepakt. Dat is mentaal lastig. Hopelijk helpt beweging toch op lichamelijk gebied en vooral mentaal en qua energie.

Het ging zeker weten 20x beter en makkelijker dan als ik gestart was met al mn gewicht eraan. Ik keek blij in de spiegel. :D

De teller fluctueert nu even rond de -15 kg.

Dankzij susanne ben ik begonnen anders was het noooooooit in mij opgekomen!! <3 *\o/*

Inderdaad het vloeibare goud. De toekomst maakt me onzeker. Wat als en stel dat mn huisarts vindt dat ik moet stoppen. Het is voor latere zorg maar toch….

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 10:42

My_Little_P schreef:
Hier een update van mij. Na een half jaar ongeveer ben ik 4 weken gestopt met Ozempic om het effect weer wat meer te hebben. Ik zat toen op -14kg. Superblij mee, maar wilde er nog eens 12 vanaf hebben. Na de stopweken weer opgebouwd, maar helaas nooit meer hetzelfde gevoel gehad, ook niet nadat ik 1mg ben gaan spuiten (daarvoor max 0,75). Inmiddels ben ik ruim 17 kwijt. Tevreden, maarrrrrr toch wel heel sterk de wens er nog 9 af te krijgen. Ik heb nu Get Wellis benaderd hoe nu verder. Heeft iemand ander dit ook aan de hand gehad? Heb niet alles gelezen, is wel érg veel

Dit herken ik :j Het effect lijkt echt vele malen minder te zijn geworden. Ik zit nu op 1mg maar als ik vergelijk hoe het is met het eerste begin, die 0,25 klapte er veel harder in := Ik val nog steeds af, wel langzamer. Dat is niet perse verkeerd natuurlijk. En misschien is dat mindere effect ook wel de weg om ooit weer zonder te kunnen? Dat je het meer op eigen kracht kunt?

Ik had een nieuwe broek besteld, veiligheidshalve wel een kleine maat dan eerder maar die is veel en veel te groot _O- 8-) Zelfde met een andere broek die vorige maand ‘net wat te krap was’ en nu gewoon echt goed zit. Dus ondanks dat de kilo’s minder hard gaan veranderd mijn lijf dus wel degelijk nog steeds.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 11:30

Ik was op vakantie naar de hitte. Hele lage dosissen gespoten, omdat ik de vorige zon vakantie zo ziek ben geweest omdat ik niet genoeg kon drinken.

Meer bewogen, weinig tot geen extra calorieën en wel aangekomen. Wel best wel prednison uiteraard.

Nu na 1,5 week terug val ik gewoon weer (tergend langzaam) af.

Ik had net zo weinig eetlust met als zonder trouwens.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 12:47

Dus het is het bewijs dat het zeker iets doet voor je prednison/aankomen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 17:10

Ja precies. Dat vermoeden had ik natuurlijk wel, maar voor mij nogmaals een bevestiging dat de strijd om af te vallen met prednison echt vechten tegen de bierkaai is.

Er is nog 1 longarts zo gek om mijn problemen te bekijken. Dus binnenkort word ik zo'n 4 weken opgenomen om medicatie te testen. Hopelijk vindt ze iets briljants.

Ik werd al gebeld door de diëtiste dat ik meer moet eten. Dat de internist dit weet en het geen probleem vond en dat ze daar mee kon overleggen wat mij betreft, daar had ze geen boodschap aan.... Want wat weet zo'n internist nou. Dat wordt dus nog gezellig...
Ik denk dat ik maar 4 weken iongeveer naar haar pijpen ga dansen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:22

Ik krijg vrijdag mijn eerste mounjaro injectie binnen, en wou eigenlijk meteen starten. Ben er blij mee.
Maar gisteravond kreeg ik opeens enorme pijn in het midden van mijn buik en straalde uit naar min rug.
Krom van de pijn naar de HAP, die me een injectie diclofenac gaf, wat amper werkte, dusbdoor naar deSEH.
Daar kreeg ik meteen een infuus, bloed werd er afgenomen en stond er al iemand een echo te maken.
En dat binnen nog geen 10 minuten na aankomst.
Toen morfine gekregen en naar de CT scan.
Conclusie nierbekkenontsteking.
Lig nu met AB, diclofenac en morfine thuis. Is kwa pijn redelijk te doen. Slaap de hele dag.
Morgen maar contact opnemen met de arts of ik wel mag starten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:23

Sterkte Ikkeniet. Ik zou even wachten tot je weer hersteld bent.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:26

Ik zou ook even wachten ikkeniet, je lijf heeft nu alle energie hard nodig om beter te worden. Beterschap!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 21:42

Beterschap.
Ik zou ook eerst herstellen.
Anders wordt het bij klachten moeilijk te beoordelen of het van je nierbekkenontsteking is of van de medicatie.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 00:20

En ten tijde van een infectie starten met medicatie waardoor je je intake potentieel niet op peil kan houden ten tijde van verhoogde vochtbehoefte is echt niet verstandig.
En dan heb ik het nog niet op risico dat je door de combinatie je antibiotica niet binnenhoudt door bijv misselijkheid.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 08:59

Beterschap Ikkeniet,

Ik ga morgenochtend mijn 1e spuit nemen. Super spannend maar ik kijk er ook naar uit…wil zo graag wat afvallen en mij beter voelen. Heb deze week alles goed bijgehouden wat ik eet. Omvang opgemeten en gewicht geregistreerd dan kan ik het echt goed gaan bijhouden.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:12

ok ik heb even jullie opbeurende woorden nodig hoor! zoals al vaker verteld ben ik 4 mei begonnen met ozempic en ben ik inmiddels 14, 5 kilo afgevallen sinds die tijd. dat is natuurlijk supernetjes en ben ik ook heel trots op, maar nu sta ik sinds 24 sept nagenoeg stil....
ik ben sinds 24 sept maar 0,4 kilo afgevallen en hoewel ik weet dat dit kan gebeuren en langzaam afvallen ook afvallen is, ben ik er toch heel erg onrustig van.... ik spuit pas sinds 4 weken volledige dosis van 1 mg en ik wil nog zeker 15 kilo kwijt...
kunnen jullie me even door deze dip heenhelpen?
als ik echt stilval dan overweeg ik over te stappen naar mounjaro, maar dat is financieel wel een uitdaging vrees ik....