Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:18

Ik heb de broek nog maar één keer aangehad maar hij zit fijn inderdaad! En telefoon past goed in de zak.

Op welke website/kalender kijken jullie om een wedstrijd uit te zoeken? Er zijn best veel verschillende sites…

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 20:33

Instagram :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:32

Instagram, facebook en toen ik nog veel op de weg liep: inschrijven.nl.

Voor trails onder andere: runforestrun, cairnadventures, vikingoutdoor, trailrunnen.nl, trailrunningevents, trail-running.eu

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:42

Wat leuk om jullie uitgebreide verslagen te lezen! Allemaal top prestaties geleverd :) En mooi dat jullie allemaal alweer vooruit kijken naar het volgende doel :D
Ik zit stiekem ook een beetje te kijken naar een hele marathon volgend voorjaar (na een nader te bepalen officiële halve dit najaar/winter).
Sherivey, jouw verhaal en ervaring is op een of andere manier de juiste balans tussen afschrikwekkend en stoer, intrigerend voor mij om het zelf ook te willen ervaren :')

Ik zie veel evenementen op Facebook voorbij komen en daarnaast inschrijven.nl en de sites die SV noemt.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:48

Ik kijk ook wel op loopjeloopje.nl en hardlopendnederland.nl.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 22:12

Kylan, leuk dat je erover denkt om ook een marathon te doen :D
Eigenlijk is het juist het feit dat het loodzwaar was voor mij een reden om het nogmaals te doen.
Er is nog genoeg te verbeteren. Niet per se met de focus op tempo. Maar mijn benen moeten sterker worden. En ik hoop de volgende keer fitter (of iig minder belabberd) over de finish te komen. :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:27

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 22:31

Lalidan schreef:
Stille meelezer hier, maar je zou haast denken dat er op de locatie iets meegespeeld heeft dat je zo beroerd geweest bent. Je was namelijk bij lange na niet de enige: https://twitter.com/POL_TVDH/status/158 ... WWA1A&s=19

Oef, ja, ik begreep al van meerdere mensen, zowel lopers als toeschouwers, dat het een slagveld werd :=
Zelf ook genoeg ellende gezien onderweg bij lopers.

Maar denk niet dat het aan de locatie lag hoor.
Uitdroging en deels domme pech is in mijn geval denk ik logischer :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 06:36

Dank voor de tips voor het opzoeken van wedstrijden.

Kylan wat leuk dat je zo gemotiveerd wordt door het verhaal van Sherivey. Wat voor een afstanden loop je op dit moment al?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 07:37

Vannacht heerlijk geslapen. Horloge geeft nu reserve (soort body battery zoals Garmin ook heeft) van 90% aan.
Spierpijn is nu beperkt tot net het stukje in de spieren boven mijn knieën. Gewicht zit weer mooi op hetzelfde als voor de marathon. En ik voel me prima.
Rusthartslag zit ook weer tussen de 45 en 50. In slaap zat ie gemiddeld op 43. :+

Denk dat dit ook wel weer bevestigd dat mijn voorbereiding goed was en mijn lichaam er echt wel klaar voor was. :j
En gezien ik de hele voorbereiding ook super interessant vond, ben ik er eigenlijk heel blij mee dat dit goed is gegaan.

Hopelijk kan volgende keer op marathondag dan daadwerkelijk die voorbereiding goed tot z'n recht laten komen.
Nog even puzzelen qua eten en drinken de komende maanden.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:20

Ik vind je er nog fris uitzien hoor SV :)) Ik plak een stuk slechter op foto's, zelfs na 5km :') En die 100km gaat ook gewoon goed komen :j

Warmte is ook mijn grootste vijand, heb er één keer doorheen gezeten tijdens mijn marathon training en dat was toen het onverwacht warm was. Het weer kan rare dingen met je doen :j

Ik check altijd evenementen in de buurt, ik houd absoluut niet van grootschalige evenementen, loop het liefst alleen of samen, ik probeer daar wel wat op te selecteren, maar dat lukt natuurlijk niet altijd.

Eind november loop ik een HM in de buurt (pepernotenrun, ik hoop heel erg dat er chocoladepepernoten zijn :)) ), in januari via RFR een trail in het noorden (24km, ben benieuwd := de afstand is niet zo'n probleem, het trail-gedeelte wel heb ik zondag gemerkt haha), in maart 10EM in Zandvoort, in april heel misschien de vuurtorenloop op Vlieland (heb een drachtige shetlander, dus moet even kijken hoe dat loopt) en in juni waarschijnlijk de marathon van Sneek. De laatste hangt heel erg van het weer af, de start is pas om 19:00, maar het kan natuurlijk erg warm zijn rond die tijd.

De marathon van Ede was voor ons ruim 2 uur rijden, ik vond dat prima te doen. Ik slaap het liefste thuis en omdat de start pas om 10 uur was konden we in ons normale ritme opstarten, ik denk dat dat heel erg helpt als voorbereiding. Maar ook dat heb je, net als het weer, niet altijd voor het kiezen helaas.

Spannend Kylan! Leuk om over na te denken en naar toe te trainen. Hoop dat Greg een beetje 'supportive' is :j :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 08:25

Aii, om 19u starten, dat lijkt me helemaal niks voor een marathon.

Vind 10 km in de avond meer dan genoeg. :+

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:26

Ik start ook het liefst om 6:00 's ochtends, dat ben ik zo gewend, maar ik denk niet dat de organisatie daar gevoelig voor is :D

Vond het dit jaar (voor de halve dan) reuze meevallen en bijkomend voordeel was dat ik 's ochtends nog tijd had om een nieuw paard te kopen :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:28

Dat lijkt me inderdaad ook best apart, om 19u een marathon starten...
Fijn dat je herstel lekker gaat @Sherivey.

Hier deze week het hardlopen even op een (heel) laag pitje, aangezien ik zaterdag een sportevenement heb waarvoor ik me een beetje moet sparen. Gisteren een workout in de gym gedaan, morgen nog een uurtje kickboksen en dan twee dagen rust. Ben benieuwd :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:29

Ninus schreef:
Ik start ook het liefst om 6:00 's ochtends, dat ben ik zo gewend, maar ik denk niet dat de organisatie daar gevoelig voor is :D

Vond het dit jaar (voor de halve dan) reuze meevallen en bijkomend voordeel was dat ik 's ochtends nog tijd had om een nieuw paard te kopen :))

Ja, dan liep je gewoon op adrenaline dus... Moet je dit keer ook maar 's ochtends weer een paard kopen om dat gevoel te evenaren :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 08:35

Om 6u in de ochtend is fijner idd.
Moeten we maar ultratrails gaan lopen ;) die starten zo vroeg heb ik begrepen :))

Musli, goed om je energie te sparen idd. :j

Ik heb deze week ook hardlooprust. Mn hoofd wil wel, maar merk dat mijn lichaam er niet klaar voor is, ondanks dat het herstel prima gaat.

Wil ook met die knie uitkijken. Niks zo onhandig als te snel te veel willen en straks weer een blessure te hebben.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:50

De marathon in Sneek is altijd op de langste zaterdag van het jaar en is gericht op het tegemoet lopen van de zonsondergang. Daarom start deze pas om 19.00 uur. Het is inderdaad wat een vreemd tijdstip. Anderzijds heb je de hele dag om goed te eten.

Ik denk dat er weinig pepernoten zijn, Ninus, helaas. := Volgens mij is het wel gebruikelijk dat je na afloop snert krijgt aangeboden.

Gaaf Kylan, gewoon doen!

Fijn dat je zo goed geslapen hebt, Sherivey. Dan maar even lekker rustig aan deze week.

Wat ga je doen qua evenement, Musli?

Ik ga zondag misschien nog een loopje van 10 km hier in de buurt doen. Het is de eerste keer dat het wordt georganiseerd dus dan is het wel leuk om mee te doen. Vanavond sla ik de training nog maar even over, denk ik... heb nog best wel verzuurde bovenbenen. :=
Zaterdag over een week 10 km trail hier in de buurt, en in november de 18 km RFR Holtingerveld. Eind december waarschijnlijk de wintermarathon (halve) hier in de buurt. In Januari waarschijnlijk RFR Drents Friese Wold, afstand ben ik nog niet over uit. Eind maart de Circuit Run in Zandvoort. Eigenlijk wil ik de RFR van Elp ook nog lopen, dacht dat 't de Hart van Drenthe-editie is maar dat weet ik niet zeker.
Eind juni proberen de hele maratahon van Sneek te lopen. Als dat lukt, dan wil ik in 2024 een marathon hier in de provincie lopen die slechts eens in de vier jaar wordt georganiseerd.
Oh, da's ook een leuke voor jou, Ninus, die start 's ochtends heel vroeg. :))

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:16

Puera schreef:
Eind juni proberen de hele maratahon van Sneek te lopen. Als dat lukt, dan wil ik in 2024 een marathon hier in de provincie lopen die slechts eens in de vier jaar wordt georganiseerd.
Oh, da's ook een leuke voor jou, Ninus, die start 's ochtends heel vroeg. :))

Doen we! En de RFR van 24km. kun jij ook best in januari, we slepen elkaar er wel doorheen :j We gaan nog wel wat oefenloopjes doen in het weekend, ik houd je wel op de hoogte, je kan altijd mee.

Dan wordt het wel een hele dure hobby Musli :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:26

24 km trail is heel wat anders dan over het asfalt, heb ik in september ervaren. :=
Maar ik wil 'm wel proberen! :j Mijn loopmaatje gaat eind december de hele marathon lopen. Ik ga kijken of ik ook wat meer kilometers met haar kan meelopen. Scheelt ook dat het in januari meestal minder warm is dan in september. :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:29

Ik heb in november nog twee leuke dingen staan.
Begin november 3 daagse bij de Beekse Bergen: vrijdag 5km, zaterdag 10km en zondag 15km.
20 november - Graef Castricum Trail, 23km.

Ik heb er zin in *\o/*

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:20

Wat leuk, echt gave evenementen om naar uit te kijken!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:34

Sherivey fijn dat je goed hersteld :)

Gave evenementen allemaal! Dit weekend heb je heftige evenement toch Musli met de km hardlopen/oefeningen afgewisseld? Respect hoor!

En iedereen heeft goed vooruit gepland, zo ver loopt mijn agenda niet :+ ik heb alleen nog de zevenheuvelenloop op 20 november opgegeven staan. Ergens december/januari een halve en dan april ofzo een hele (Rotterdam?) lijkt me wel wat. En ik zie nu dat er ook nog wel een en ander te trailen valt van de winter dat misschien leuk is voor mij.

MizzMontana ik heb afgelopen zomer een 25km trail gelopen en dit jaar tot nu toe 4* een halve of meer gelopen in training. De afstand zit er dus op zich wel in behalve dat mijn tempo laag ligt.

Dat idee van 's ochtends een paard kopen en dan 's avonds een marathon lopen klinkt wel interessant :D ik rij al een paar jaar niet tot nauwelijks meer, maar gisteren stond ik een hele fijne merrie van kennissen te longeren en kreeg ik wel weer even kriebels. Misschien toch eens vragen of ik eens op mag stappen....

Vanmorgen nog lekker een rondje 7km door hele dichte mist gelopen. Het was echt een klein wereldje en ik was blij met mijn hesje en lampjes. Mijn shirt was helemaal nat van de mist toen ik thuiskwam :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 14:37

Eens een paardenmeisje, altijd een paardenmeisje, toch Kylan? :P

Ik heb vanochtend 11 km op het gemakje gefietst. Benen voelen naar omstandigheden goed. :j

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:51

Stiekem wel Sherivey ;) na het overlijden van mijn oude Rustico had ik het even helemaal gehad, maar steeds vaker denk ik nu weer hoe lekker het zou zijn weer wat meer in de paarden te zitten.
Speciaal voor jullie een plaatje van mijn witte man in onze sporttijd (2010) en tijdens zijn pensioen <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:14

Gave foto van jullie in actie, Kylan! Wat een knapperd!

Ik heb sinds anderhalve week een veulen, en ze is zoooo lief! <3 Vorig jaar augustus is mijn oude merrie van 24 ingeslapen, ze was op. Die heb ik meer dan 20 jaar gehad, letterlijk m'n halve leven.
Enkele jaren geleden heb ik nog een ruin gehad maar dat klikte totaal niet dus die is na een halfjaar verkocht. Daar heb ik een behoorlijke knoei qua vertrouwen mee opgelopen dat ik na lang twijfelen besloten heb om voor een veulen te gaan. Die kan ik helemaal naar m'n hand zetten, en kan ik er heeeel rustig aan wennen dat ik er ooit op ga rijden. En anders dan maar niet, dan zie ik het ook wel weer.
Hopelijk kan ik ooit nog eens een veulentje met haar fokken.