Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:46

bigone schreef:
Vayo schreef:
Ik mis echt wel een soort routekaart in Nederland. En ook dat er een beetje gehouden wordt aan wat er toegezegd wordt. De avondklok werd gezien als een zware maatregel en zou er als eerste weer vanaf gaan.

De avondklok is wisselgeld geworden voor andere versoepelingen. En dat snap ik, winkels gewoon weer open is toch net iets belangrijker bvb.

Ik hoop toch echt wel dat de avondklok er af kan eind maart, als de zomertijd in gaat. Veel mensen houden zich er imo niet aan, als je ziet hoe druk het later op de avond op de weg is. Ik rij dan van werk naar huis, en het is echt niet stil op straat.

En sureido ik ben het met je eens hoor, dat er perspectief moet komen. Maar met het huidige tempo van vaccineren en hele kleine versoepelingen zie ik het echt niet gebeuren dat 1 mei de terrassen open kunnen.

Zebrastreep sterkte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:49

Nikass schreef:
purny schreef:
Ik moet het echt nog maar zien

Nou inderdaad. Een deel kwetsbare groep staat pas gepland voor mei toch?

Wat erg voor je Zebrastreep! Heel veel sterkte! :knuffel:

Het is hier na 2100 uur nog lekker stil op straat.
Ik hoor wel in sommige huizen een feestje aan de gang, maar het merendeel lijkt zich toch wel redelijk aan de avondklok te houden.

De verkiezingsuitslag zal ook invloed hebben. Denk dat bijvoorbeeld GL de avondklok niet zo lang wil handhaven.

Maar de avondklok is onderdeel van de coronawet. Dus die zou niet zo snel verdwijnen.
Ik vraag me meer af hoe het kabinet het ziet als je je vanaf volgende maand zelf gaat testen. Normaal gesproken is het staafje in je neus niet zo'n pretje maar als je het zelf gaat doen doe je het naar mijn idee toch niet zoals het hoort.
Of je gaat allemaal mensen krijgen die het alleen in de keel doen(moet dat ook?)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:53

Dat zelf testen moet ik nog zien. 26 miljoen tests...voor 17 miljoen mensen. Nu zal heus niet iedereen willen testen. Maar het lijkt meer dan het is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:08

Hier is ook sprake van die zelftesten, sneltesten en weetikwatvoor testen nog allemaal voor de opening van de horeca.
Net zoals dat vaccinatiepaspoort om te reizen. Theoretisch heel mooi, maar wie gaat het allemaal controleren?
Ik moet het nog maar zien gebeuren :+

Ik vrees dat we hier ook te snel gaan met de nieuwe versoepelingen. But time will tell.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:25

Zebrastreep sterkte :(:)

Als ik mezelf eerst moet testen voor ik naar een restaurant mag, laat het dan maar zitten, dan hoef ik niet meer. Zal voor een camping ook wel zo gaan zijn, vrees ik. Ik bedank dan, ik annuleer dan wel.

Hier is het na 9 uur doodstil op straat, een enkeling die vanuit z'n tuin even een container aan de stoep zet, en een enkele bus of taxi, meer niet.

Wij hebben, heel spannend, voor dinsdag a.s. eten besteld, mijn man is dan jarig en wilde dat graag. Ik heb dat nog nooit van m'n leven gedaan, dus ik ben benieuwd.

Gisteren zag ik in de postnl app dat er een dikke, envelop kwam voor mijn man, we dachten dat is de oproep voor vaccinatie, maar helaas, het was een brief om te stemmen (hij wordt dinsdag 79 dus mag per post stemmen)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:32

Pandora2 schreef:
Net zoals dat vaccinatiepaspoort om te reizen. Theoretisch heel mooi, maar wie gaat het allemaal controleren?

In veel landen is dat al het geval met gele koorts, dus dat lijkt me niet zo moeilijk. In Europa onderling zal het lastiger zijn, maar bij douanes buiten Europa is het hetzelfde als het controleren van je paspoort.

Ik hoop dat ze het vaccin willen bijschrijven in het gele boekje.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:40

Via een vaccinatie paspoort is het natuurlijk best goed te controleren. Als je bijv door tolwegen moet of zoals naar Zweden via een brug of boot is er natuurlijk controle zat.

Ik zit er nog zo tussenin ene kant zeg ik ja doe maar en aan de andere kant denk ik van nee.

Maar toch zou ik het wel prettig vinden dat mensen die gevaccineerd zijn bijv mee kunnen doen aan onderzoeken of je elkaar nog aansteekt. Want volgens mij gebeurd dat nu nog steeds hier amper. Ook al zijn berichten uit andere landen wel zeer hoopvol.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:43

SusanH schreef:
Dat zelf testen moet ik nog zien. 26 miljoen tests...voor 17 miljoen mensen. Nu zal heus niet iedereen willen testen. Maar het lijkt meer dan het is.

Heel eerlijk? Ik zie dat dus niet zitten. Wacht wel met ondernemen als ik gevaccineerd ben

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:45

Zullen we wat betreft maatregelen in het algemene topic posten anders krijgen we twee topics naast elkaar .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:58

Ach, hoeveel is in dit topic al afgeweken, alles komt uiteindelijk toch terug op vaccineren, ook de maatregelen, dus het is zo ontopic als wat. Ik lees het algemene topic ook niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:07

SusanH schreef:

Voor mij een dikke prima om eerst te testen, mag wat mij betreft zelfs voor het winkelen..
Dan weet ik dat men om mij heen ook geen corona heeft

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:16

Sakura789 schreef:
Pandora2 schreef:

In veel landen is dat al het geval met gele koorts, dus dat lijkt me niet zo moeilijk. In Europa onderling zal het lastiger zijn, maar bij douanes buiten Europa is het hetzelfde als het controleren van je paspoort.

Hier op de luchthaven ( Zaventem ) is zulke controle van elke passagier haast niet te doen.
Toen de pleuris in GB uitbrak en je dus zonder negatieve test er niet inkwam als je langer dan 48u daar geweest was, was het systeem al zo lek als een zeef.

Ik kan het mij niet voorstellen dat ze mensen vragen om 8u voor vertrek aanwezig te zijn voor alle controles :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:28

purny schreef:
Ik vraag me meer af hoe het kabinet het ziet als je je vanaf volgende maand zelf gaat testen. Normaal gesproken is het staafje in je neus niet zo'n pretje maar als je het zelf gaat doen doe je het naar mijn idee toch niet zoals het hoort.
Of je gaat allemaal mensen krijgen die het alleen in de keel doen(moet dat ook?)

Ik geloof niet in de betrouwbaarheid van sneltesten. Mensen zullen 'm vast niet diep genoeg in hun neus stoppen als ze het bij zichzelf moeten doen. En wie zegt dat ze de actuele uitslag gebruiken om ergens binnen te kunnen geraken? Zelfs nu schijnt als 25% van de positief getesten gewoon naar buiten en naar de supermarkt, werk of bezoek te gaan.
Er zijn teveel mensen onbetrouwbaar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:29

Sakura789 schreef:
Pandora2 schreef:

Mijne is bijgeschreven inclusief het batch stickertje

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:31

Echwel schreef:
SusanH schreef:

Voor mij een dikke prima om eerst te testen, mag wat mij betreft zelfs voor het winkelen..
Dan weet ik dat men om mij heen ook geen corona heeft

En jij denkt dat iedereen braaf in zijn neus gaat zitten roeren?
Nee ik ga dat dus echt niet doen. Ik wacht dan wel tot ik gevaccineerd ben

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:41

bigone schreef:
Zullen we wat betreft maatregelen in het algemene topic posten anders krijgen we twee topics naast elkaar .

Eens.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:55

Zwangere vrouwen moeten voorrang krijgen bij de vaccinatie lees ik net.

Alles verandert wel bijzonder snel zo. :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:43

Pandora2 schreef:
Zwangere vrouwen moeten voorrang krijgen bij de vaccinatie lees ik net.

Alles verandert wel bijzonder snel zo. :P

Huh? Heb je een link? Hier in Nl nog niks over gehoord. Ik wacht toch echt even lekker tot baby er is....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:56

Huh? Ik dacht dat aangeraden werd om even te wachten als je zwanger bent? Ik heb zojuist de afspraak verzet van mijn schoonmoeder. De eerste prik in februari was een pfizer, nu krijgt ze moderna omdat men niet meer met pfizer prikt, werd er gezegd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:59

In Nederland iig nog wel volgens het RIVM.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:02

Morrie schreef:
Zebrastreep sterkte :(:)

Als ik mezelf eerst moet testen voor ik naar een restaurant mag, laat het dan maar zitten, dan hoef ik niet meer. Zal voor een camping ook wel zo gaan zijn, vrees ik. Ik bedank dan, ik annuleer dan wel.

Hier is het na 9 uur doodstil op straat, een enkeling die vanuit z'n tuin even een container aan de stoep zet, en een enkele bus of taxi, meer niet.

Wij hebben, heel spannend, voor dinsdag a.s. eten besteld, mijn man is dan jarig en wilde dat graag. Ik heb dat nog nooit van m'n leven gedaan, dus ik ben benieuwd.

Gisteren zag ik in de postnl app dat er een dikke, envelop kwam voor mijn man, we dachten dat is de oproep voor vaccinatie, maar helaas, het was een brief om te stemmen (hij wordt dinsdag 79 dus mag per post stemmen)

De brieven voor die leeftijd gaan vanaf nu verstuurd worden!

Waar heb je besteld?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:22

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:26

nynke55 schreef:
Ik heb zojuist de afspraak verzet van mijn schoonmoeder. De eerste prik in februari was een pfizer, nu krijgt ze moderna omdat men niet meer met pfizer prikt, werd er gezegd.

Dat lijkt me sterk. De vaccins mogen helemaal niet met elkaar gecombineerd worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:27

Vandaag lekker gewandeld en toen kwam ik bekenden tegen. Zij vertelden dat ik het goed begrepen had dat de huisarts mijn leeftijdsgroep gaan inenten en dat ik een afspraak zelf mag maken volgens de minister van binnenlandse zaken.
Dus ik ga komende week eens bellen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:28

Pandora2 schreef:
Maar toen kwam ik deze tegen. Dat is niet zo heel rooskleurig
https://businessam.be/vaccinatiewonder- ... -lockdown/

Ik ben benieuwd hoe dit in relatie staat tot ziekenhuisopnames. Stel dat er dadelijk nog steeds enorm veel besmettingen zijn maar nagenoeg geen mensen die de zorg overbelasten omdat het allemaal milde gevallen zijn (al dan niet ingeent), is een lockdown dan nog legitiem? Is het dan sowieso nog relevant, of juist wel ivm mutaties?