Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 20:30

Wat zijn jullie goed bezig! :j

Even een egopost, want zit er misschien toch meer mee dan ik dacht...
Was vandaag bij de huisarts en die vroeg nog even of ik nu wat hersteld was van de bevalling, dus ik vertellen dat ik nog steeds bekkenklachten heb en intussen 2 fysio's verder ben. Toen kwam toch ook even mijn gewicht ter sprake, dat het voor mijn bekken(bodem) erg goed als ik afval. Ik trots vertellen dat er al 10 af zijn, en daar kreeg ik direct complimenten over.
En toen zei ze ook nog even dat ik eigenlijk wel flink wat kwijt moest nog voor ik weer zwanger zou willen worden. Op zich snap ik dat, want ik heb ook liever minder risico's bij een eventuele 2e.
Maar toch, zo even door een ander met je neus op de feiten gedrukt worden... ik merk wel dat het me alsnog wat bezig blijft houden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:45

Klinkt heel confronterend Butterfly :o Even dikke :(:) je bent op de goede weg met die eerste 10 kilo, nu extra motivatie voor de rest.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:26

Negerzoen schreef:
Jullie hadden gelijk. Zorg voor de dietiste was niet terecht. Gelijk gebleven in gewicht maar wel een kilo vet kwijt :D

*\o/* *\o/* *\o/* Goed zo negerzoen!!

Butterfly: :(:) knuffel, ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt een tactische opmerking van de huisarts, dat had hij/zij wel op een iets betere manier kunnen ‘inkleden’.... maar trek het je niet aan: je mag echt trots zijn op op het feit dat je al 10 kg kwijt bent, dat is echt veel!

Ik ben ondanks de wisselende eetweek toch weer bijna een kilo kwijt, ik snap er echt niks van...ik weeg nu iets meer dan 73 kg bij een lengte van 1.85m, ik was al heel blij met 76 kg...Omdat ik twijfel of de weegschaal wel klopt heb ik m’n vriend gevraagd of hij er eens op wilde maar bij hem gaf hij 700 gr + wat wel kan kloppen omdat hij nu vrijwel niet meer sport.... Misschien verlies ik ook spiermassa? Ik heb iig vandaag maar stevig geluncht, wel gezond: ik had nog een restje tomatensoep en nasigroenten, dus die heb ik aangebakken en erdoorheen gedaan....leek wel groentemix met ketchup maar smaakte prima! En een boterham met een gekookt ei. Toen zat ik ramvol, maar heb nog een boterham met chocopasta gegeten, had er zin....heb boodschap gedaan op de fiets en ben een stuk omgefietst, het was bij ons lekker weer. En net nog een half uurtje paard gereden. Hebben jullie je sneeuwspullen al opgezocht? Ik heb nog een ski broek, die ik tig jaar terug iets te klein kocht...misschien een goede test om te zien of de weegschaal klopt.. :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:29

Marielle_93 schreef:
Negerzoen wat goed, je bent dus eigenlijk een beetje voor de gek gehouden en nu wel degelijk goed nieuws! :D
MuSLi de training was inderdaad fijn, en een beetje spierpijn draagt wel bij in het gevoel dat je écht iets gedaan hebt ja. :D Wat kan jij trouwens ver hardlopen, heb je er nog specifieke doelen mee straks een bepaalde afstand of een bepaalde loop of wedstrijd of gewoon lekker voor de beweging en conditie en je ziet wel waar het schip strandt?

Op dit moment niet echt doelen. Er zijn natuurlijk ook geen evenementen ofzo. Als er weer evenementen komen wil ik wel weer eens een trail meepakken. Lekker door de natuur struinen. Vaker gedaan voorheen, lekker op locaties waar je normaal niet zou komen :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:16

Moge!

Zie wel een beetje op tegen de kou, ik heb het dit jaar kouder dan ooit :brr: heb begin van de winter wel een skibroek in de juiste maat gescoord, daar ga ik maar gebruik van maken :D

Ik vind het leukste van hardlopen het buiten zijn, en meer conditie opbouwen. Die conditie komt goed van pas als ik hopelijk komend jaar wat mooie bergtochten kan gaan maken. Hoofddoel is een 5-daagse tocht met bepakking door het Altai-gebergte in Mongolië. Staat op de planning voor Augustus, maar ivm Covid uiteraard wat onzeker. Daarnaast staat het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik werk in Düsseldorf, en lopen we jaarlijks met een bedrijfsteam de marathon van Düsseldorf. Afstanden per deelnemer tussen de 5 en 12,5 km, lijkt me heel gaaf om daar aan mee te doen. Verder hoeven wedstrijden van mij niet zo nodig, maar ik vind het wel motiverend om een doel te hebben om naar toe te werken. Naast gewoon genieten van de buitenlucht natuurlijk.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:42

MuSLi schreef:
Marielle_93 schreef:
Negerzoen wat goed, je bent dus eigenlijk een beetje voor de gek gehouden en nu wel degelijk goed nieuws! :D
MuSLi de training was inderdaad fijn, en een beetje spierpijn draagt wel bij in het gevoel dat je écht iets gedaan hebt ja. :D Wat kan jij trouwens ver hardlopen, heb je er nog specifieke doelen mee straks een bepaalde afstand of een bepaalde loop of wedstrijd of gewoon lekker voor de beweging en conditie en je ziet wel waar het schip strandt?

Op dit moment niet echt doelen. Er zijn natuurlijk ook geen evenementen ofzo. Als er weer evenementen komen wil ik wel weer eens een trail meepakken. Lekker door de natuur struinen. Vaker gedaan voorheen, lekker op locaties waar je normaal niet zou komen :)

Dat is waar, op dit moment kan het even niet. Maar klinkt leuk!
Gaucho ook al zo goed bezig met hardlopen en wat leuke doelen. Het zal per persoon verschillen maar vaak maken doelen je motivatie wel makkelijker denk ik inderdaad. Het aankomende weer wil ik nieteens aan denken. :')
Butterfly dat viel dus even rauw op je dak :(:) Maar het is inderdaad goed en belangrijk om vooral te denken aan hoe ver je al bent gekomen.

Hier een teleurstellende ochtend. Na stilstand twee ochtenden flink in de - gegaan waar ik zo blij mee was en dan vandaag zit er bijna weer een kilo op? Af en toe begrijp ik er helemaal niks van hoe dat werkt. :+

Vulina

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:59

Dat is niet leuk om te horen Vlinder! Maar je bent hartstikke goed bezig met je 10 kilo! Voor je het weet zijn de volgende 10 er ook af.

Ik heb zelf geen doel, behalve weer gewoon naar mijn normale gewicht..

Marielle, frustrerend hè.. maar kop dr voor hoor!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:00

Vulina schreef:
Hier gisteren man en kids aan de patat en snacks.. Ik heb spruitjes gehad en een groente loempia uit de oven. Verder overdag netjes gegeten.. Vanochtend +0,1 : Stom...

En vanaf die dag -0,7, in 2 daagjes tijd *\o/*

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:40

@ butterfly: dat is niet leuk om te horen. 10 kilo is gewoon al heel super. Ik snap dat afvallen beter en gezonder is, maar blijkbaar ziet hij niet in hoe moeilijk het kan zijn....

Zo frustrerend marielle!! Gewoon het laagste aanhouden is wat ik altijd doe haha.

Ik heb weer een 20 uur vasten gedaan. Maar ben me daarna vergeten te wegen :o :+
Het lijkt erol dat ik deze week niet afgevallen ben. Naja het zij zo. Volgende week zal er vast wel weer iets af zijn.

Vanmorgen al lekker 1 hond gekamd en zometeen de mijne even snel (ze ligt nu nog heel zielig te doen want ik heb net een paar tandjes schoongemaakt :+ )

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:53

Even een ego post:
Yes ik pas in maat 44 *\%/* (kom van 50)
Van de week bij de bonprix besteld en hij past perfect *\%/*

En net terug van 10km lopen bij rimburg.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:04

Toppertje *\o/* !

Lekker Vulina *\o/*

Hier weer 5,5 kilometer gewandeld, met de pony’s! Was koud, maar lekker.
Morgen pull-ups doen aan de pull-up bar. Moeten iets nu het gaat vriezen en sneeuwen :')

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:17

Geweldig Arabella, wat ontzéttend goed! *\o/* *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:46

arabella2000 schreef:
Even een ego post:
Yes ik pas in maat 44 *\%/* (kom van 50)
Van de week bij de bonprix besteld en hij past perfect *\%/*

En net terug van 10km lopen bij rimburg.

Lekker bezig jij! *\o/*

Hier vandaag alleen een rondje gewandeld met de kleine man in de wagen. Verder als een tornado door het huis gegaan qua opruimen en schoonmaken. Totaal wel over de 10.000 stappen gezet, dus geen klachten hier... Ben benieuwd hoeveel van de weersvoorspelling waar is en hoe de wereld er morgenochtend uit ziet :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:51

Thanks haha. Heel blij ermee O:) ik had bh's meebesteld maat 95, die waren aan de grote kant, dus ik mag daarvan een maat kleiner bestellen *\o/*

Wij zijn van plan morgen ook weer te wandelen.... ben benieuwd wat het hier geeft. Het zou vannacht en morgen niet gaan vriezen en nu regent het vrij hard.

Poetsen vind ik altijd vrij vermoeiend, vooral stofzuigen Y;(
Maar ik moet dat morgen ook weer eens doen. Soms moet ik :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:01

Yeah, dat zijn de resultaten Arabella *\o/*

Ik heb normaal 1x in de week iemand die schoonmaakt, maar ze was gisteren gevallen met de fiets. Vanochtend zelf dus ook maar flink aan de slag gegaan, overal flink gedweild, was hard nodig na het stuccen. Ook al een flinke workout dus. Toen ik wou gaan hardlopen ging het net regenen, en eind van de middag vond ik het echt te koud. Nog wel een uurtje gewandeld, flink ingepakt.

Net gewoon Orzo gemaakt met alleen een oventje :D
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:45

Pff, slecht geslapen en nu alleen maar trek. Heb na mijn overnight oats nog maar een cracker genomen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:07

Het moet niet gekker worden! Een cracker! :P

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:43

Met chocopasta :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:58

Chcoopasta <<) .

Hier gisteren mezelf laten gaan, balen -O- . Maar vandaag weer gezond doen en misschien nog ff door de sneeuw wandelen (en sneeuwballengevecht doen)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:45

gaucho schreef:
Met chocopasta :o

:wow: :wow:

Ik had gisteren een volle-drukke dag, maar ook veel stil gezeten in de auto. Wel overdag weinig gegeten. In de avond 2 biertjes en wat chocolade :roll: Vanochtend; -0,6.. Snap er soms niks van :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:05

Fijn Vulina dat je toch lekker bent afgevallen, dat is omdat je zo sterk was met de patat: daarom de beloning.... :D
Ik heb gister nog snel een bosrit gemaakt voor de sneeuwval en ben ‘s middags nog naar stal geweest om een speciale wateremmer op te hangen die niet om kan....ik heb een paard wat dingen omgooien en losmaken als ultieme uitdaging ziet...helaas lag die vanmorgen gewoon los in z’n stal... |o ik ga dus proberen het ding beter te verankeren...ik heb gisteravond nog een stukje gelopen en vond het goed te doen buiten. Qua eten was het ‘s avonds niet best, ik had na het avondeten alleen maar meer zin in eten. Hopelijk vandaag qua eten weer een goede dag. Hopelijk komen jullie allemaal veilig van a naar b vandaag.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:29

Nou ga hier wel iets over de kcal heen vandaag :o Alleen maar trek met deze kou. Kijken of we de schade enigszins binnen de perken kunnen houden, morgen weer een nieuwe dag.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:45

Dan verbruik je wsl ook meer, komt vast goed!

Pallatin dan is je paard echt liefhebber van emmers omgooien dus, misschien is ie er wel de hele nacht mee bezig geweest :+

Vulina wat goed zeg! Lekker zo’n beloning.

Butterfly ik snap dat het confronterend is. Maar je bent zoooooo goed op weg dus houd je daaraan vast! En misschien heb je er wat aan maar ik had bekkenklachten (na 2 zwangerschappen) en nu ik lichter ben is dat zooooooooveel minder.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:37

Hier lekker gewandeld! Niet zo ver (2km) maar wel lekker even buiten!
En sneeuwballengevecht gehouden, en verloren -O-

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:43

Aaah balen esther wel leuk haha

Soms zij het zo gaucho... die orzo zirt er lekker uit zeg :9

Hier was het weer prima, dus we zijn gaan wandelen. 12km rondom de winddraak (sittard). Het begin en einde was erg koud, en een stuk pad was erg nat.
Conclusie...hond bevroren

Afbeelding

Afbeelding
En in de verte nog een flinke groep reeën gezien. Ik vond dat ze best ver van de bosrand ware.

Kwa eten ben ik nog niet zo goed bezig, maar dan eerder aan de kant dat ik te weinig gegeten heb vandaag.
Net maar even van de pindakaas en gemengde nootjes gesnoept