LadyMadonna schreef:Ik moet weer een keer dadi oil bestellen, maarja, ik moet zoveel en krijg m’n klanten toch niet aan het olieen![]()
Ik olie anders heel braaf sinds ik olie bezit hoor

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Tatyana schreef:LadyMadonna schreef:Ik moet weer een keer dadi oil bestellen, maarja, ik moet zoveel en krijg m’n klanten toch niet aan het olieen![]()
Ik olie anders heel braaf sinds ik olie bezit hoor
LadyMadonna schreef:Olie breng je aan op de nagelriem en onder dr vrije rand (daar zit je hyponichium, een heel belangrijk onderdeel van de natuurlijke nagel). Vervolgens masseer je dat in.
Je lakt nooit tot in de zijwallen als het goed is, dus overal zit huid en nagel wat de olie op kan nemen.
Hoevaak verschilt een beetje per persoon. Mijn advies is altijd minimaal een keer per dag, maar meer mag altijd.
Als het vriest, of juist heel warm is: meer. Werk je bijv in de zorg of schoonmaak waardoor je handen veel in contact met water zijn: meer.
Werk je veel in de tuin of bijv met paarden, waardoor je handen gewoon veel te lijden hebben: meer.
Een goede olie zorgt voor een mooie, soepele nagelriem, en houdt de natuurlijke nagel flexibel, waardoor een kunstproduct ook beter blijft zitten.
Ga je naar een styliste, vraag eens of zij (hij) ook een spa manicure aanbiedt eventueel met een paraffine pakking.
Ik heb 1 mannelijke klant met winterhanden. Als de R in de maand zit komt hij zo eens in de 6 weken voor een spa manicure met paraffine. Het gaat er niet van over of weg, maar het is wel veel rustiger.
Oh: olie niet nèt voor je nagels gaat/laat zetten, dat kan weer hechtingsproblemen veroorzaken.
Mondy: ze hebben ook lippenbalsem
LadyMadonna schreef:Vind m al netter gelakt dan je vorigelet op dat je niet te dik gaat