Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:50

LadyMadonna schreef:
Ik moet weer een keer dadi oil bestellen, maarja, ik moet zoveel en krijg m’n klanten toch niet aan het olieen :x |o

Ik olie anders heel braaf sinds ik olie bezit hoor ;) :D
Laatst bijgewerkt door Tatyana op 05-03-20 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:56

Kunnen we hier alsjeblieft iedereen in elkaars waarde laten ? Ook ik heb zo nu en dan het gevoel dat alleen het beste en alles zonder opleiding meer negatieve berichten krijgt en lees daarom vooral mee ipv nog te posten.
We lezen hier allemaal om tips te krijgen en om creaties te laten zien.
Dus tips geven is absoluut goed, blijf dat vooral doen maar soms even iets anders formuleren zou wel fijn zijn zodat mensen niet hoeven af te haken :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 11:13

Tatyana schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik moet weer een keer dadi oil bestellen, maarja, ik moet zoveel en krijg m’n klanten toch niet aan het olieen :x |o

Ik olie anders heel braaf sinds ik olie bezit hoor

_O- _O-

Mondy, dat is gewoon niet waar. We geven tal van tips, maar we zijn geen online opleidings platform.

Ik vind het hartstikke leuk om kennis te delen, maar ik ben geen docent en dat ambieer ik ook niet.

Moon_light94

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:31

Mag ik een vraagje stellen over het olien, nu ik daar zoveel over lees?

Bedoelen jullie dan de nagelriem of hele nagel? En hoevaak dan? Hele nagel heeft alleen zin lijkt me als er geen lak op zit? Ben benieuwd, alle beetjes die helpen om nagels goed te verzorgen helpen :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:34

Ik ben trouwens door dit topic wel eindelijk een potje dadioil gaan halen... wat ruikt dat lekker <3
Nu nog vaker smeren _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 11:43

Olie breng je aan op de nagelriem en onder dr vrije rand (daar zit je hyponichium, een heel belangrijk onderdeel van de natuurlijke nagel). Vervolgens masseer je dat in.
Je lakt nooit tot in de zijwallen als het goed is, dus overal zit huid en nagel wat de olie op kan nemen.
Hoevaak verschilt een beetje per persoon. Mijn advies is altijd minimaal een keer per dag, maar meer mag altijd.
Als het vriest, of juist heel warm is: meer. Werk je bijv in de zorg of schoonmaak waardoor je handen veel in contact met water zijn: meer.
Werk je veel in de tuin of bijv met paarden, waardoor je handen gewoon veel te lijden hebben: meer.

Een goede olie zorgt voor een mooie, soepele nagelriem, en houdt de natuurlijke nagel flexibel, waardoor een kunstproduct ook beter blijft zitten.

Ga je naar een styliste, vraag eens of zij (hij) ook een spa manicure aanbiedt eventueel met een paraffine pakking.

Ik heb 1 mannelijke klant met winterhanden. Als de R in de maand zit komt hij zo eens in de 6 weken voor een spa manicure met paraffine. Het gaat er niet van over of weg, maar het is wel veel rustiger.

Oh: olie niet nèt voor je nagels gaat/laat zetten, dat kan weer hechtingsproblemen veroorzaken.

Mondy: ze hebben ook lippenbalsem O:)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:45

LadyMadonna schreef:
Olie breng je aan op de nagelriem en onder dr vrije rand (daar zit je hyponichium, een heel belangrijk onderdeel van de natuurlijke nagel). Vervolgens masseer je dat in.
Je lakt nooit tot in de zijwallen als het goed is, dus overal zit huid en nagel wat de olie op kan nemen.
Hoevaak verschilt een beetje per persoon. Mijn advies is altijd minimaal een keer per dag, maar meer mag altijd.
Als het vriest, of juist heel warm is: meer. Werk je bijv in de zorg of schoonmaak waardoor je handen veel in contact met water zijn: meer.
Werk je veel in de tuin of bijv met paarden, waardoor je handen gewoon veel te lijden hebben: meer.

Een goede olie zorgt voor een mooie, soepele nagelriem, en houdt de natuurlijke nagel flexibel, waardoor een kunstproduct ook beter blijft zitten.

Ga je naar een styliste, vraag eens of zij (hij) ook een spa manicure aanbiedt eventueel met een paraffine pakking.

Ik heb 1 mannelijke klant met winterhanden. Als de R in de maand zit komt hij zo eens in de 6 weken voor een spa manicure met paraffine. Het gaat er niet van over of weg, maar het is wel veel rustiger.

Oh: olie niet nèt voor je nagels gaat/laat zetten, dat kan weer hechtingsproblemen veroorzaken.

Mondy: ze hebben ook lippenbalsem O:)

Ah duidelijk! Ga ik eens lekker mee aan de slag dan :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:50

Ik heb ook weer een vraag, niet zo zeer over lakken of gelnagels oid, maar over vijlen en de vorm. Hoe bepaal je welke vorm bij een nagel past? Naast smaak natuurlijk. ;)

Ik heb van mezelf vrij kleine, meer vierkante nagels. Ze lopen wat uit naar buiten om het maar zo te noemen. Ze zijn ook heel flexibel, ik heb vaker dat ze dubbel klappen dan echt breken of scheuren. Scheuren alleen als ze wat langer zijn en vaker geklapt. Maar ik knip ze dus altijd, omdat ik het vijlen vreselijk vind en niet goed voor elkaar krijg.

Ik weet dat het niet helemaal met gellak enzovoorts te maken heeft, maar zou het fijn vinden als ik zelf een goede vorm kan maken en ze gezond kan houden, zodat de keer dat ik wel een gellak laat zetten er geen verlening op moet en ze tussendoor ook gewoon wat mooier en langer kunnen blijven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 11:52

Punt met knippen is dat er eigenlijk teveel druk op de nagel komt (veel mensen knippen in 1 keer en buigen de nagel eigenlijk recht ipv dat ze de ronding van de nagel volgen). Hierdoor duw je de lagen cellen van elkaar af.

Hoe is de vorm van je vrije rand? Een mooie c-curve, plat, een nietje, etc.
Foto?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:07

Ik knip wel in 3/4/5 keer, maar het buigt inderdaad wel. :j Het is ook meer omdat het sneller en makkelijker is voor mij, omdat ik het vijlen niet goed doe denk ik. Maar als ik bijvoorbeeld een tijd met handen onder benen zit, vervormen de nagels al. Die worden dan platter op het 'witte' gedeelte.

Geen enge vragen stellen. :') Ik heb geen idee. Ik zal even wat foto's maken en er met edit bij zetten.

EDIT: Misschien moet ik een keer langs een styliste gaan, want ik vind de nagelriemen bijvoorbeeld ook lastig om bij te houden, omdat ik niet zo goed weet hoe dat moet.

Zijn dit goede foto's? Ze zijn nu erg recht boven aan omdat er nu dus wel scheuren in zaten en ik die weg moest knippen en daarna niks meer ermee gedaan heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dank je wel alvast!

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:31

Je hebt best platte nagels. Icm de dunne nagels zou ik ze kort houden en mooi afgerond. Geen hoekjes of puntjes die kunnen buigen.

Van je nagelriemen afblijven en veel dadi oil smeren. Dat doet wonderen.
Eventueel kun je ze af en toe eens zachtjes terug duwen na het oliën.
Maar ook daar is voorzichtigheid geboden ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:38

Ja, je ziet bij nagelriemen een stukje op de nagel zitten, maar ik durf daar niks mee. Heel soms duw ik wel eens wat terug als het te 'groot' wordt, maar dan alleen als het zacht is na het douchen of oliën. Olie heb ik altijd gedaan toen ik nog acrylnagels had, maar zal er weer mee beginnen elke dag. Nu doe ik het eens in de zoveel tijd := Nooit bij stil gestaan dat het ook handig is zonder nepnagels.

Kan ik het eventueel wel iets smaller laten toelopen? Of beter van niet? Gelukkig vind ik rond ook mooier, ik vind het jammer dat ze uit zichzelf zo vierkant en klein zijn, het nagelbed?

Jij ook bedankt YB. Inderdaad dunne nagels :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 13:48

Kijk, dat zijn dus nietjes ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:01

Ah, weer wat geleerd. Nu je het zegt zie ik het wel ja. :')

Nu begrijp ik trouwens dat mijn nagels waarschijnlijk ook zo dun en flexibel zijn door aandoening. Misschien dus nog belangrijker om ze goed te behandelen en bij te houden. Jullie kennen toevallig geen goede styliste die bij zoiets mee zou kunnen kijken rond Zoetermeer/Gouda?

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:20

Beauty and nails MH zit in zoetermeer. Die is heel goed.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:18

Heyhooi, ik kom weer even mijn nieuwe setje showen. Niet helemaal mijn kleur maar was een keer wat anders.
Ik merk dat links wel goed gaat omdat ik rechts ben maar zodra ik moet wisselen wordt het wat moeilijker haha.

Afbeelding
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 20:26

Doe het andersom, dus je slechte hand eerst :j, scheelt echt, dan heb je nog motivatie

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:31

Mooie kleur!

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:32

LadyMadonna schreef:
Doe het andersom, dus je slechte hand eerst :j, scheelt echt, dan heb je nog motivatie

Haha wauw, nog nooit over nagedacht. Ga ik de volgende keer proberen

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:34

Jnien schreef:
Mooie kleur!

Dankje :D Hij is uit de oude collectie van PG en was nog maar 5 euro.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 20:36

Vind m al netter gelakt dan je vorige :j let op dat je niet te dik gaat

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:43

LadyMadonna schreef:
Vind m al netter gelakt dan je vorige :j let op dat je niet te dik gaat

Dankjewel!

Ik had gezien dat ik met rechts dikker lak dan op links dus daar moet ik inderdaad nog op oefenen.

Het rare is dat de ene nagellak een stuk dikker is dan de andere. De dunne lakt wel makkelijker dun zegmaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 20:44

Klopt, heeft met de pigmenten te maken, kan best veel verschil in zitten

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:46

Ik leer elke dag weer bij, dankjewel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 16:54

NAV dit topic heb ik weer dadi oil besteld, en ook weer binnen ;)