2,5 jaar geleden ben ik 40+ kg afgevallen, fanatiek aan het krachttrainen, de overstap naar het powerliften aan het maken, ging heel lekker allemaal. Toen helaas een iets minder leuke periode achter de rug gehad waarbij ik ook nog eens ver van mijn sportschooltje was. Dus emo-eten + minder trainen, geen goede combi en weer zo'n 20 kg aangekomen in 1,5 jaar tijd. Maar goed, vorig jaar verhuist en mijn persoonlijke leventje werd een stuk relaxter, langzamerhand ook het trainen weer wat gaan oppakken, en toen - jawel - een rugblessure.

Dan voel je je toch wel zwaar banketstaaf kan ik jullie vertellen, en nogal een failure. Maar goed, sinds enkele maanden mijn voeding wel weer verbeterd en er is nu weer 8 kg af. En mijn rug is ein-de-lijk weer aan de beterende hand, dus ik ben heel rustig het trainen weer aan het oppakken. Merk wel dat het deze keer qua mindset wel lastiger is. Ik weet dat ik het kan, want heb het eerder gedaan, maar je bent ook teleurgesteld in jezelf en in je lichaam dus het is ook af en toe wat emotioneel om het zo maar te zeggen.

Hebben jullie nog tips voor tussendoortjes die laag in calorieën zijn maar wel goed vullen? Het liefst eiwitrijk.
Edit: Zo'n journal is trouwens een erg leuk idee!