2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:42

Hallo allemaal :wave: Ik kom toch maar eens een kijkje nemen, en posten, in dit topic. Beetje met het idee van samen sta je sterk haha. :P

2,5 jaar geleden ben ik 40+ kg afgevallen, fanatiek aan het krachttrainen, de overstap naar het powerliften aan het maken, ging heel lekker allemaal. Toen helaas een iets minder leuke periode achter de rug gehad waarbij ik ook nog eens ver van mijn sportschooltje was. Dus emo-eten + minder trainen, geen goede combi en weer zo'n 20 kg aangekomen in 1,5 jaar tijd. Maar goed, vorig jaar verhuist en mijn persoonlijke leventje werd een stuk relaxter, langzamerhand ook het trainen weer wat gaan oppakken, en toen - jawel - een rugblessure. +:)+ Je raad het al, nog wat kilo's er bij, in totaal was er weer 30 kg bijgekomen.

Dan voel je je toch wel zwaar banketstaaf kan ik jullie vertellen, en nogal een failure. Maar goed, sinds enkele maanden mijn voeding wel weer verbeterd en er is nu weer 8 kg af. En mijn rug is ein-de-lijk weer aan de beterende hand, dus ik ben heel rustig het trainen weer aan het oppakken. Merk wel dat het deze keer qua mindset wel lastiger is. Ik weet dat ik het kan, want heb het eerder gedaan, maar je bent ook teleurgesteld in jezelf en in je lichaam dus het is ook af en toe wat emotioneel om het zo maar te zeggen. :') Maar goed, we gaan er gewoon weer voor, dan maar op een iets rustiger tempo! Mijn doel is om er nu nog 20 kg af te werken. :j

Hebben jullie nog tips voor tussendoortjes die laag in calorieën zijn maar wel goed vullen? Het liefst eiwitrijk.

Edit: Zo'n journal is trouwens een erg leuk idee!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:33

Aaghhhrrr ... een all you can eat sultana vreetbui 8)7
WAAROM?? Met hoofdletters! Zo voorspelbaar maar het is al te laat... ze zijn op!

Welkom stirrup! :)F

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:37

Een pakje?
Zo schandalig is dat niet toch..

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:40

Ik denk het gehele pak...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:57

Romeo2007 schreef:
Ik denk het gehele pak...

Ja dat denk ik ook 4x een pakje x 3 wafels

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:02

raket schreef:
Heeft er iemand tips over eten waar je lang vol van zit? Aantal calorieën maakt even niet uit. Volkoren producten krijg ik vrij snel honger van. Ik kreeg eerder de tip van ei. Dat werkt wel.
Ik moet van de week weer een operatie en moet nuchter blijven terwijl ik véél ptednison gebruik.

Feta en watermeloen, dat ga ik ook eens proberen. Wij hebben shakshuka op. En ik heb een fruitsalade klaar staan.

Ik had nog nooit van shakshuka gehoord, maar dankzij deze post het gister gemaakt, echt lekker! _/-\o_

Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:06

Ziet er goed uit! Ik ben ook echt fan!

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:16

@Bianca: dankjewel!

Dat ziet er lekker uit, wat is het? Ei met? Zit er vlees in?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:44

Ik had zojuist "menu d' poubelle" allerlei kliekjes bij elkaar gegooid en tot ovenschotel omgetoverd.
Was zeker niet vies!
Had kipfilet met shoarmakruiden. (wilde shoarma maken, maar had geen pitabroodjes...) Broccoli van gister. Aardappelen van eergister. 4 eieren die op moesten deze week. Een potje crème fraîche die nog tot deze week goed was. En nog een stuk kaas, waar nog net geen groene spikkels op zaten, maar dat niet lang meer ging duren... Een ui die zijn stevigheid wat kwijt was en ook nog een zoete aardappel die verdwaald was geraakt in de kast.
Jeey! Single life cooking!!!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:37

Tussendoortjes kan ik niet echt mee helpen. Ik vermijd ze zoveel mogelijk.

Bianca balen zeg zo'n vreetbui. Maar dat soort momenten mag je ook af en toe hebben hè. Beter dat je bewust een off-day neemt misschien maar als ik het zo lees ben je verder gewoon onwijs goed bezig!

Hier met vakantie wel echt hoger in calorieën. Zit nu rond den 1800-1900 meestal. Maar tegelijkertijd lopen we ook echt alles, vovlgens de apps meer dan 1000 kcal per dag. Ik wil er met eten ook op letten maar een ijsje tussendoor of sangria bij het eten doe ik maar wel. Mijn man houdt al super rekening met eten maar dit zijn de leuke dingen van vakantie en heb goede hoop dat ik genoeg beweging om het toch wat te compenseren (volgens mijn app wel in ieder geval).

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:30

jorika1986 schreef:
Ik had zojuist "menu d' poubelle" allerlei kliekjes bij elkaar gegooid en tot ovenschotel omgetoverd.

Wat een geweldige naam voor kliekjesdag :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:31

Inderdaad, letterlijk vuilnisbakkenmenu _O-

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:24

Ik ben gestopt met wegen. Ik heb zoveel vocht bij me dat er toch geen pijl op te trekken is.
Zal eens op zoek gaan naar huismiddeltjes. Mijn oma nam beandnetelthee geloof ik.
Ik heb bij de slager kant en klare spaghetti gekocht. Hopelijk heb ik morgenochtend dan minder honger. Ik ga gewoon om half 12 nog spaghetti eten. Daarna moet ik nuchter zijn.

Ik ging nog even naar de stad. Ik twijfelde enorm tussen 2 maten. Maar ik heb de kleinste gekozen. Ik ga dit namelijk als ik beter ben volhouden en dan val ik weer af. Punt!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:39

Thats the spirit Raket!

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:12

Wat vervelend dat vocht.. Komt door ziekte begrijp ik? Of door de hitte? Wegen werkt dan niet echt prettig nee.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:06

Ik heb echt een vreselijke dag vandaag. Alleen maar snaaien en vreten. Maar ik heb wel geleerd door dit topic om morgen weer met een frisse start weer op nieuw te beginnen met goede keuzes. *\o/*

Op dit moment weeg ik me ook niet. Door dit weer schommelt mijn gewicht heel erg door veel te drinken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:13

Elke dag een nieuwe kans!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:14

jorika1986 schreef:
Thats the spirit Raket!

Dappere Raket, Thanks voor je ongelofelijke down to earth uitspraak.
Ondanks je mega zware medicijnen gewoon doorgaan en de kleinste maat als uitgangspunt kiezen voor als het straks beter gaat! Echt wauw!

Na 48 uur volledig van het padje ^) zorgt jouw post er voor dat ik klaar ben met zelfmedelijden en honger!

Heel veel sterkte morgen in het ziekenhuis. We hopen snel wat van je te horen en we denken aan je! Toi toi toi!!

Miicketje kan ik jou morgen pb-en als we allebei onze zondes overboord gooien zodra we opstaan!? Lijkt mij wel fijn! #klaarvoordestart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:18

Ik begin morgen weer met werken!
Zelf eten meenemen.
Normaal lunch ik met crackers maar meenemen is onhandig.
Brood vind ik Mwah, misschien dan kwark mee ( ontbijt ik normaal mee... omdraaien dan maar?)
Meer tips welkom voor dingen mee ( lunch en diner voor late diensten...)

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:20

Only2Bianca schreef:
jorika1986 schreef:
Thats the spirit Raket!

Dappere Raket, Thanks voor je ongelofelijke down to earth uitspraak.
Ondanks je mega zware medicijnen gewoon doorgaan en de kleinste maat als uitgangspunt kiezen voor als het straks beter gaat! Echt wauw!

Na 48 uur volledig van het padje ^) zorgt jouw post er voor dat ik klaar ben met zelfmedelijden en honger!

Heel veel sterkte morgen in het ziekenhuis. We hopen snel wat van je te horen en we denken aan je! Toi toi toi!!

Miicketje kan ik jou morgen pb-en als we allebei onze zondes overboord gooien zodra we opstaan!? Lijkt mij wel fijn! #klaarvoordestart
ja goed plan! Dan motiveren we elkaar samen en gaan we samen er tegen aan!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:25

Goed bezig iedereen! Een keer van de wagen vallen kan gebeuren, hoort erbij. Zolang je het daarna weer oppakt is er niks aan de hand :)

Ik heb vandaag pita pizza geprobeerd, en dat is zeer aan te raden! Zeker als je nog wat saus/groenten over hebt.

Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:28

Bedankt voor de lieve reacties. Ik gebruik een megadosis en de combinatie met het warme weer maakt het naar.

Ik blijf meelezen omdat het me motiveert om straks verder te gaan. Er goede tips tussen staan. En omdat ik wél calorieën tel. Alhoewel ik nu ook calorieen tel om niet af te vallen. Ik krijg op deze manier inzicht in wat ik doe. En dat helpt straks vast ook.
Ik heb vaak honger vanwege de bijwerkingen en door het tellen maak ik betere keuzes. Zo at ik eerst veel boterhammen met kaas. Geen idee dat dat zo slecht was. Nu eet ik tomaten en soep en meloen. Ik zie niet af, maar kom ook niet zoveel aan met prednison als voorheen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:45

Wat een lekkere positieve vibe weer in dit topic <3 Veel sterkte Raket, ik vind jouw houding echt een opsteker voor iedereen hier!

Ik heb ook een paar slechte dagen. Weinig gesport met de warmte, slechter gegeten dan de bedoeling was, maar ik ga morgen ook weer vol frisse moed beginnen! Heb net bij de appie paprika’s ingeslagen. Die gaan morgen als snack mee naar werk om te knagen wanneer ik trek krijg.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:14

Heel veel sterkte morgen, Raket!

Vocht vasthouden is echt een drama met die warmte. Merk het zelf ook.

Mickeytje. Komt indd goed, morgen met een schone lei weer verder. Bianca en Ceffyl ook. Jullie kunnen het!

Ziet er lekker uit Connie!

Ik merk dat de bewuste keuzes hier ook goed gaan. Luister goed naar mijn lichaam en stop met eten als ik een gevuld gevoel heb maar nog absoluut niet vol zit. Vind ik iets niet zo lekker dan eet ik het gewoon niet op, kan hooguit de Spaanse over ermee beledigen maar daar zit ik toch niet mee :') Zo had ik een cola besteld en halverwege eigenlijk geen zin meer in.. jammer dan. Ga het niet voor mijn beleefdheid toch weg zitten drinken!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:22

Vraagje. Ik heb een discussie met mijn man over het volgende: ik heb ongeveer 1600 kcal gegeten vandaag en rond de 1200 kcal verbrand aan het vele lopen. Mijn man rekent de netto kcal en zegt dat ik met 400 kcal dus veel te weinig heb gehad. Ik heb het idee dat ik in ieder geval 1600 kcal heb gehad om mijn lichaam mee te "stoken" dus genoeg gehad heb, en dat alle verbrande kcal bonus zijn voor het afvallen zeg maar. Klopt dit?