Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingedebruijn schreef:Gebruiken jullie ook eitwitshakes? Ik ben nog op zoek naar een fijne maar er zitten of veel koolhydraten in of het is zo mierzoet dat ik er misselijk van wordt.
Amira_ schreef:ingedebruijn schreef:Gebruiken jullie ook eitwitshakes? Ik ben nog op zoek naar een fijne maar er zitten of veel koolhydraten in of het is zo mierzoet dat ik er misselijk van wordt.
Ik gebruik het altijd 's ochtends door mn havermout om het lekkerder en ietsje zoeter te maken. Ik heb nu vanille van body&fit en ik vind m helemaal niet zo zoet. Maar misschien is ie dat als shake wel
ingedebruijn schreef:Es_ther schreef:Ik heb de smaak te pakken en ga zo ook weer. Vind het heerlijk tussen her studeren door.
Veel plezier vandaag! Ik ga vanmiddag ook weer. Eerst weer een opdracht voor school afmaken. Dan is dat mijn beloning.
Suzanne_J schreef:Hoihoi! Ik ben een stille meelezer, maar ik heb een vraagje tussendoor.
Hebben jullie tips om spierpijn te voorkomen/te verhelpen? Ik ga een paar keer per week hardlopen/fitnessen en ben nu net begonnen met groepslessen daarnaast. Bij de groepslessen gebruiken we wat zwaardere gewichten/andere spiergroepen dan ik gewend ben en heb steeds zoveel last van spierpijn... Sowieso heb ik altijd al snel en langdurig last van spierpijn. Vorig jaar heb ik driekwart jaar tweemaal per week fysiotherapie gehad na een knieoperatie en ook toen bleef ik gewoon iedere keer weer veel spierpijn houden van de oefeningen.
Helpt extra eiwitten echt goed tegen spierpijn of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Momenteel zou ik gewoon eens een dag willen zonder spierpijn ergens op mijn lichaam.
Es_ther schreef:Ik heb ook wel eens spierpijn, maar dat is vaak niet de dag na het sporten, maar die dag daarna (dus maandag sporten, dinsdag niet heel erg spierpijn, woensdag wat meer en donderdag is het over).
Eiwitten helpen inderdaad, maar langdurige spierpijn is niet gezond.
Een keer gehad op vakantie.. Klein inschattingsfoutje gemaakt om ongetraind een berg te bewandelen, die spierpijn wil ik NOOIT meer. Een gemiddelde bejaarde was nog soepeler dan ik
Maanlicht schreef:Amira_ schreef:Ik gebruik het altijd 's ochtends door mn havermout om het lekkerder en ietsje zoeter te maken. Ik heb nu vanille van body&fit en ik vind m helemaal niet zo zoet. Maar misschien is ie dat als shake wel
Dat is echt een slim idee! Ik heb dat spul toen ook gekocht, geprobeerd als shake en ik vond het vreselijk.. echt mierzoet. Maar misschien door de havermout wel een goed idee. Hoeveel doe je er dan door? Maak je je havermout dan met melk of met water?
Eulogy schreef:Imo kun je tenzij je echt zwaar traint ook wel genoeg eiwit uit je voeding halen, zou daar dan eerst eens naar kijken
Suzanne_J schreef:Helpt extra eiwitten echt goed tegen spierpijn of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Momenteel zou ik gewoon eens een dag willen zonder spierpijn ergens op mijn lichaam.
_Dreamer schreef:Vanochtend helemaal afgemat op het parcours, en de airco stond vol aan dus loop lekker te hoesten... Maandag weer![]()
ingedebruijn schreef:Klopt helemaal. Spieren zijn zwaarder dan vet. Ik stap om die reden ook nooit op de weegschaal. Ik maak wel iedere 4 weken een foto zodat ik de verschillen kan zien. Als je er elke dag naar kijkt, zie je het ook niet meer.
Wat doe je zoal? Volg je een schema?