Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:49

Ik gebruik wel eiwitshake na de training. Gewoon van Body&fitshop.
En Caseine voor het slapen gaan.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:21

Imo kun je tenzij je echt zwaar traint ook wel genoeg eiwit uit je voeding halen, zou daar dan eerst eens naar kijken :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:29

ingedebruijn schreef:
Gebruiken jullie ook eitwitshakes? Ik ben nog op zoek naar een fijne maar er zitten of veel koolhydraten in of het is zo mierzoet dat ik er misselijk van wordt.

Ik gebruik het altijd 's ochtends door mn havermout om het lekkerder en ietsje zoeter te maken. Ik heb nu vanille van body&fit en ik vind m helemaal niet zo zoet. Maar misschien is ie dat als shake wel :+

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:41

_Dreamer schreef:
Maar ik kan dus sowieso niet naar huis om te koken, dus moet echt iets mee kunnen nemen

Een wrap met bijvoorbeeld kip mango roomkaas en sla?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:45

Amira_ schreef:
ingedebruijn schreef:
Gebruiken jullie ook eitwitshakes? Ik ben nog op zoek naar een fijne maar er zitten of veel koolhydraten in of het is zo mierzoet dat ik er misselijk van wordt.

Ik gebruik het altijd 's ochtends door mn havermout om het lekkerder en ietsje zoeter te maken. Ik heb nu vanille van body&fit en ik vind m helemaal niet zo zoet. Maar misschien is ie dat als shake wel :+

Dat is echt een slim idee! Ik heb dat spul toen ook gekocht, geprobeerd als shake en ik vond het vreselijk.. echt mierzoet. Maar misschien door de havermout wel een goed idee. Hoeveel doe je er dan door? Maak je je havermout dan met melk of met water?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:21

Hoihoi! Ik ben een stille meelezer, maar ik heb een vraagje tussendoor.

Hebben jullie tips om spierpijn te voorkomen/te verhelpen? Ik ga een paar keer per week hardlopen/fitnessen en ben nu net begonnen met groepslessen daarnaast. Bij de groepslessen gebruiken we wat zwaardere gewichten/andere spiergroepen dan ik gewend ben en heb steeds zoveel last van spierpijn... Sowieso heb ik altijd al snel en langdurig last van spierpijn. Vorig jaar heb ik driekwart jaar tweemaal per week fysiotherapie gehad na een knieoperatie en ook toen bleef ik gewoon iedere keer weer veel spierpijn houden van de oefeningen.

Helpt extra eiwitten echt goed tegen spierpijn of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Momenteel zou ik gewoon eens een dag willen zonder spierpijn ergens op mijn lichaam. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:54

ingedebruijn schreef:
Es_ther schreef:
Ik heb de smaak te pakken en ga zo ook weer :). Vind het heerlijk tussen her studeren door.

Veel plezier vandaag! Ik ga vanmiddag ook weer. Eerst weer een opdracht voor school afmaken. Dan is dat mijn beloning.

Dankje!
Zo doe ik het ook hoor :).
Jij nog succes met school en sportze!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:58

Suzanne_J schreef:
Hoihoi! Ik ben een stille meelezer, maar ik heb een vraagje tussendoor.

Hebben jullie tips om spierpijn te voorkomen/te verhelpen? Ik ga een paar keer per week hardlopen/fitnessen en ben nu net begonnen met groepslessen daarnaast. Bij de groepslessen gebruiken we wat zwaardere gewichten/andere spiergroepen dan ik gewend ben en heb steeds zoveel last van spierpijn... Sowieso heb ik altijd al snel en langdurig last van spierpijn. Vorig jaar heb ik driekwart jaar tweemaal per week fysiotherapie gehad na een knieoperatie en ook toen bleef ik gewoon iedere keer weer veel spierpijn houden van de oefeningen.

Helpt extra eiwitten echt goed tegen spierpijn of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Momenteel zou ik gewoon eens een dag willen zonder spierpijn ergens op mijn lichaam. :')

Eiwitten helpen inderdaad bij het herstellen van je spieren maar train je dan niet gewoon te zwaar? Een beetje spierpijn is niet erg maar ik heb altijd geleerd dat het na 3 dagen weg moet zijn, anders was het te zwaar en maak je je spieren alleen maar kapot.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:07

Ik heb ook wel eens spierpijn, maar dat is vaak niet de dag na het sporten, maar die dag daarna (dus maandag sporten, dinsdag niet heel erg spierpijn, woensdag wat meer en donderdag is het over).

Eiwitten helpen inderdaad, maar langdurige spierpijn is niet gezond.
Een keer gehad op vakantie.. Klein inschattingsfoutje gemaakt om ongetraind een berg te bewandelen, die spierpijn wil ik NOOIT meer :') . Een gemiddelde bejaarde was nog soepeler dan ik :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:13

Es_ther schreef:
Ik heb ook wel eens spierpijn, maar dat is vaak niet de dag na het sporten, maar die dag daarna (dus maandag sporten, dinsdag niet heel erg spierpijn, woensdag wat meer en donderdag is het over).

Eiwitten helpen inderdaad, maar langdurige spierpijn is niet gezond.
Een keer gehad op vakantie.. Klein inschattingsfoutje gemaakt om ongetraind een berg te bewandelen, die spierpijn wil ik NOOIT meer :') . Een gemiddelde bejaarde was nog soepeler dan ik :')

Hahaha denk dat iedereen die fout weleens gemaakt heeft. Ik neem ook eens in de zoveel tijd bewust 3 dagen rust om het hele lichaam even bij te laten komen. Vaak kun je daarna juist harder trainen.

Ik ga me nu ook klaar maken. Lekker mijn hoofd weer leeg maken.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:35

Maanlicht schreef:
Amira_ schreef:

Dat is echt een slim idee! Ik heb dat spul toen ook gekocht, geprobeerd als shake en ik vond het vreselijk.. echt mierzoet. Maar misschien door de havermout wel een goed idee. Hoeveel doe je er dan door? Maak je je havermout dan met melk of met water?

Ik maak het met 200 ml sojamelk, 35 gram havermout en dan een schepje eiwitpoeder (= 30 gram). Zou het zeker proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:41

Eulogy schreef:
Imo kun je tenzij je echt zwaar traint ook wel genoeg eiwit uit je voeding halen, zou daar dan eerst eens naar kijken :)

Is ook zo natuurlijk, maar ik merk wel echt verschil in spierpijn als ik na het sporten even een eiwitshake naar binnen tik. Zal voor een heel groot deel ook gewoon placebo zijn, maar in dat opzicht wel fijn.

Ik ben vandaag naar de ladies only Basic Fit geweest en dat was echt fijn. Kon gewoon squatten en daadliften zonder schaamte te voelen, het was lekker rustig en ze hadden een grote functional ruimte met matten en ballen in verschillend gewicht, dat heeft de BF waar ik normaal heen ga niet dus grote vooruitgang. Denk dat dit mn nieuwe vaste gym wordt, gewoon een veel fijnere vibe. Ook chill, ze hebben er best veel van die houten dozen/blokken staan die in crossfit veel gebruikt worden maar die ik gebruik als aantikpunt voor het squatten.

Wbt spierpijn; dat gaat vanzelf weg. In ieder geval het hele heftige. De eerste paar trainingen (vooral met PT) toen ik net weer begon met opbouwen had ik echt enorme spierpijn, vooral in mn hamstrings van het deadliften. Voor mij is geen spierpijn meer hebben (in combinatie met mijn sets kunnen volhouden zonder dat ik voor de laatste 2 reps even flink moet duwen) een teken dat ik zwaarder moet gaan. Naarmate je spieren eraan wennen wordt het gewoon minder, ik heb ondertussen niet meer de spierpijn die zo heftig is dat ik niet op de bank/wc kan gaan zitten zonder me ergens aan vast te houden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:15

Zo net echt heerlijk getraind. Gisteren kracht gedaan dus vandaag focus op cardio. Mijn training:

20 minuten heuvels wandelen 5,5km per uur
5 minuten roeien 900mtr
10 minuten traplopen met een trede overslaan
10 minuten crosstrainer
10 minuten fietsen
3x15 buikspieren met een bal in de trampoline gooien

Ik heb me rot gezweet maar dankzij de pre workout kon ik gewoon door op de momenten dat ik het bijna op wilde geven. Heerlijk voldaan gevoel nu!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:16

Wat fijn Emmaa van de BF! Klinkt inderdaad een stuk prettiger. Dan is het de extra kms wel waard.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:39

Magnesium wil ook wel eens helpen tegen extreme spierpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:13

Ik slik sowieso al een magnesium supplement ja, voor andere klachten. Als je dat wil proberen moet je wel je stoelgang even goed in de gaten houden. Als je zachte poep of diarree krijgt is de dosering magnesium te hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:10

Suzanne_J schreef:

Aannemende dat je voldoende eiwitten binnen krijgt helpt het niet om je eiwit inname te verhogen om spierpijn te voorkomen/verhelpen. De snelheid waarmee je lichaam de schade herstelt is niet afhankelijk van de hoeveelheid eiwitten die er ter beschikking zijn boven je minimale benodigde hoeveelheid.

Wat wel een gouden combinatie is: norgesic icm arcoxia (skeletal muscle relaxant & anti-inflame)

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:28

Hier gisteren ook weer heerlijk getraind. Vandaag heb ik rustdag, dus lekker met de pony aan de slag na werk :)

We hebben zo een buikspier wiel gekocht die je voor je uit moet rollen. Ik heb voor het eerst in hele lange tijd weer eens spierpijn :+

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:30

Hoi! Ik lees hier al een hele tijd mee, om inspiratie en motivatie op te doen voor het trainen in de sportschool. Sinds twee maanden heb ik de ladies only sportschool ontdekt en daar ben ik heel blij mee, ik vind het een super fijne sportschool! Dat maakt het ook makkelijker om consequent 2/3 keer in de week te gaan.

Ik sport omdat ik een beetje wil afvallen (3/4 kilo op termijn), maar vooral om lekker fit te worden. Gek genoeg merk ik dat ik tot nu toe alleen maar zwaarder ben geworden, terwijl ik wel al wat spieren bij mezelf begin te zien. Ik vind het ontmoedigend om het cijfer op de weegschaal te zien, maar ik las hier ook ergens dat dat aan het begin niet zo raar is, omdat spieren wat meer wegen dan vet. Nou ja. Ik ga maar rustig door.

Ik wil ook graag een beetje meebabbelen in dit topic, vandaar mijn bericht :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:38

Klopt helemaal. Spieren zijn zwaarder dan vet. Ik stap om die reden ook nooit op de weegschaal. Ik maak wel iedere 4 weken een foto zodat ik de verschillen kan zien. Als je er elke dag naar kijkt, zie je het ook niet meer.

Wat doe je zoal? Volg je een schema?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:46

Vanochtend helemaal afgemat op het parcours, en de airco stond vol aan dus loop lekker te hoesten... Maandag weer +:)+ _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:48

_Dreamer schreef:
Vanochtend helemaal afgemat op het parcours, en de airco stond vol aan dus loop lekker te hoesten... Maandag weer +:)+ _O-

Oh lekkere combinatie ja! Ik ga aan het eind van de middag weer met m'n vriend. Kracht doe ik liever samen omdat hij de technieken precies weet. Anders heb ik straks blessures. Ga nu oefenen met klimmen aan de rekken.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:12

ingedebruijn schreef:
Klopt helemaal. Spieren zijn zwaarder dan vet. Ik stap om die reden ook nooit op de weegschaal. Ik maak wel iedere 4 weken een foto zodat ik de verschillen kan zien. Als je er elke dag naar kijkt, zie je het ook niet meer.

Wat doe je zoal? Volg je een schema?

Thanks voor de tip!

Een paar jaar geleden heb ik intensief gesport met iemand die er veel verstand van heeft. Daar heb ik toen veel van geleerd. Nu heb ik twee 'groepen' spieren gemaakt, die train ik om en om met krachttraining. Dus de ene keer biceps/schouder/bovenbeen/borst, de andere keer rug/buik/kuit/triceps. Verder roei ik meestal 1/2 km en loop ik op de loopband als warming up en cooling down.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:39

Ik stap zelf ook niet meer op de weegschaal. Ik zie in de spiegel dat ik vet aan het verliezen ben. De weegschaal op de sportschool gaf laatst aan dat ik in gewicht was aangekomen. Uiteindelijk was ik in vet afgevallen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:15

Het is ook maar net of je veel/zout/net gegeten hebt en of je flink gekakt hebt net. :+