paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:07

Hoihoi!

Even snel een egopost! vandaag gastroscopie gehad, maar ik heb dus een ontsteking in de overgang van mn maag naar mn slokdarm. Heb nieuwe medicijnen gekregen en over 2 weken terug komen.

maar goed, in 2 dagen tijd, 1,3 kilo afgevalen. in een week tijd 1,7. die 1,3 komt voornamelijk omdat ik geen avondeten binnen hield en dan alles erweer uit gooide. Elke kilo is natuurlijk fijn die weg gaat, maar ik ben in 32 dagen tijd nu 9,8 kilo afgevallen. dat is ongeveer 2 kilo per week. Ergens lijkt me dat veel te veel en ik weet niet of dat gezond is. Ondanks dat ik natuurlijk blij ben met elke kilo, en dat het me relatief makkelijk afgaat allemaal. lees: Eet 3x per dag normaal en 2 tussendoortjes, eet vooral geen chips, koekjes, nootjes en dat soort zooi. Maar toch, 2 kilo pw is best wel veel zegmaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:02

Amanda schreef:
Balen ladybird :(:)

Hier weer een verantwoord ontbijt. Vult behoorlijk :=
50gr havermout vannacht laten weken in amandelmelk. Dat aangevuld met 200ml Skyr yoghurt, fruit (meloen, ananas, mango), zaden, pitten, noten, halve eetlepel lijnzaadolie. Man, wat vult dat :j

Heb je hier de macro's van? Het klinkt ongelofelijk lekker maar wel als een flink kcal bommetje met havermout én kwark én fruit én noten en zaden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:08

Skyr yoghurt zit geen vet in. Dat scheelt.
En ik moet juist veel ontbijten en de rest van de dag minder :D
Ik zal ff een printscreentje van mfp maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:18

Amanda schreef:
Skyr yoghurt zit geen vet in. Dat scheelt.
En ik moet juist veel ontbijten en de rest van de dag minder :D
Ik zal ff een printscreentje van mfp maken.

Nee i know, maar 200g Skyr heeft wel iets van 230 kcal, vandaar mijn vraag. Ik ben ook een grote ontbijter hoor, was alleen benieuwd naar de macro's om te kijken of het voor mij in een dagje zou passen :))

Daihyo

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:21

Ik eet de rest van de dag weinig calorieën.
Die courgettesoep is zo'n 200 calorieën. En dat komt vooral door de feta. En avondeten ligt tussen de 300 en 400 calorieën. Dan hou je nog genoeg over :D
Bij deze:
Afbeelding

Afbeelding

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:05

Ik ben vandaag precies -18 kilo. Echt fijn dat het zo lekker gaat.

Nu 11 dagen op vakantie waar ik hopelijk niet al te veel ga aankomen. Maar ik wil ook wel genieten. Dus ben benieuwd hoe het er voor staat als ik terug kom.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:11

Das lastig met vakantie. Veel plezier en gefeliciteerd met de 18kg!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 10:12

ik blijf maar een beetje onder mn begingewicht hangen...zoooooo jaloers op iedereen die afvalt.

ik moet echt strenger gaan zijn tegen mezelf, anders kom ik nooit meer op dat paard

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:16

EmptyWords schreef:
ik blijf maar een beetje onder mn begingewicht hangen...zoooooo jaloers op iedereen die afvalt.

ik moet echt strenger gaan zijn tegen mezelf, anders kom ik nooit meer op dat paard

Ik denk dat je misschien meer met tussendoortjes moet werken? Zodat je vertering op peil blijft en een boel water drinken daarbij? Ik heb namelijk wel het idee dat dat het is dat bij mij helpt en werkt..
Maar ik weet natuurlijk helemaal niet hoeveel water je drinkt etc :-) :o :D

En zoveel weet ik er ook niet vanaf, ben net begonnen, maar normaliter val ik ook nergens van af namelijk ..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:52

Vind je het moeilijk om bepaalde dingen te laten staan EmtyWords? Omdat je aangeeft dat je strenger moet zijn voor jezelf.

Hier toch weer een paar ons er af. Blijft een beetje op en neer gaan de laatste dagen tussen de 77 en de 78 kg. Ik wil natuurlijk graag onder de 77 terecht komen. Benieuwd of het lukt voor we met vakantie gaan. Op vakantie kan ik niet wegen, maar ga ik me wel keurig aan het aantal kcal houden wat ik mag. Kost me nu ook geen moeite, en ik hou vaak zat ruimte over voor iets lekkers. Dus moet op vakantie ook makkelijk gaan lukken :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 11:58

moeilijk om dingen te laten staan, voldoende te drinken maar ook om de juiste keuzes te maken. helemaal met het avondeten daar meot ik echt bewuster mee omgaan.

gister erg veel thee gedronken, moest ieder uur naar de wc, daardoor vandaag wel weer wat weg op de weegschaal.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:25

Ik heb lijstjes van tussendoortjes van Sonja die allemaal een beetje gelijkwaardig zijn om te nemen tussendoor, zal ik die foto's plaatsen of mailen ofzo? Dan is het wellicht ook beter vol te houden..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 12:32

sonja heeft vaak van die dingen die ik nit lust. ik eet ook geen fruit bijvoorbeeld. Soms best jammer dat ikd at echt neit weg krijg

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:00

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik lust ook niet alles wat ze aangeeft, maar het is soms wel handig om te zien wat zij als gelijkwaardig ziet of als tussendoortje ziet.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:07

Ontbijtkoek en varianten daarop zou ik toch echt overslaan, hier zit echt ontzettend veel suiker in.
Vind sowieso haar tussendoortjes niet heel gezond... Maar ben dan ook geen Sonja fan om deze redenen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:49

Sultana dingen zit ook veel suiker in :j
Ik ben meer voor:
Bleekselderij
Tomaatjes
Komkommer
(Dit mag onbeperkt)
Worteltjes (ivm suikers niet onbeperkt, ongeveer de hoeveelheid van een appel)
Fruit
Kaas (paar blokjes)
Kipfilet rolletje met zuivelspread of kruidenkaas (2 stuks)
Bifi worstje
Rauwe ham met dadel (2 stuks)
Gehaktballetje (2 stuks
Ei (1 stuks gekookt)
Yoghurt
Handje noten (onbewerkt, maakt niet uit wat voor noten)
La vache qui rit kaas (1 partje van zo'n rond doosje)
Hartige muffin (ei, groente, kaas/worst)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:02

Monster_tos schreef:
Ontbijtkoek en varianten daarop zou ik toch echt overslaan, hier zit echt ontzettend veel suiker in.
Vind sowieso haar tussendoortjes niet heel gezond... Maar ben dan ook geen Sonja fan om deze redenen.

Je eet ook niet elke dag uit dit lijstje en een keer ontbijt koek kan net andere behoeften weer voor komen. Ik ben ooit gigantisch afgevallen na vakantie waar ik elke dag lunchte op ontbijt koek trouwens. Is helemaal niet ongezond. En een tussendoortje kan kwark zijn, rauwkost of wat uit dit lijstje, dat wordt afgewisseld.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:04

Vandaag voor het eerst na de verhuizing weer op de weegschaal gestapt. En blijkbaar val je van verhuizingen af, misschien moet ik dat vaker doen.
De teller stond vanmorgen op -6.7kg *\o/*
nog rond 4kg te gaan en ik heb mijn doelgewicht bereikt, voor nu ;)

Maar nu de verhuizing en het klussen zo een beetje over is, moet ik toch weer opletten op wat ik eet :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:55

Wat goed Veriye, hoe lang ben jij bezig?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:58

Verhuizing = stress + beweging = afvallen :D
Maar verder heb ik echt een hekel aan verhuizingen :+
Maar fijn dat de kilo's er af zijn!

Ik ben benieuwd naar mijn weegmoment morgen. Ben deze week 4x naar de sportschool geweest om mezelf af te beulen. Vandaag had ik het wel wat moeilijker en de laatste 5 minuten waren echt pffff... Maar verder is het me super mee gevallen en vind ik het zelfs wel leuk :D
Ik doe 10 min warming up op de fiets, 30 min krachttraining (momenteel veel beenspieren, 1 oefening met schuine buikspieren en 1 oefening rugspieren, dit ivm een blessure aan mijn arm) en dan nog 20 min cardio op de fiets met een bepaald aantal rotaties per minuut om een hogere hartslag te krijgen en dus te verbranden. Ik mag toch wel hopen dat dit effect heeft :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:09

Zul je zien, krijg je spieren en ben je zwaarder :-) geintje maar super goed bezig joh! Dat gaat gewoon goedkomen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:12

Staat dit topic nog open voor nieuwe leden? In dat geval zou ik me ook graag willen melden.

Ik ben 19, 173 lang en weeg momenteel 70kg precies :Y) Ik ben niet te dik maar zo zie ik mezelf niet. Vandaar dat ik bezig ben met afvallen. Mijn doel zit ongeveer rond de 63kg. Vorig jaar woog ik 85kg en toen ben ik door veganisme zonder dat ik het door had 20kg afgevallen. Helaas toen door zware depressie weer 10kg bijgekomen. Daar is dus al 5kg van af in 3 weken tijd.

Ik heb het geluk dat ik momenteel heel zwaar lichamelijk werk doe (5 avonden per week 8-9 uur intensief schoonmaken) waardoor ik vrij makkelijk afval.

Wat ik alleen soms erg lastig vind is wanneer ik trek heb maar niks calorie-arms heb te eten of juist net heb gegeten. Dan word ik enorm chagrijnig en kan ik alleen nog maar aan eten denken. Wat doen jullie daar tegen?

Edit: ik hou me aan een maximum van +-1500 kilocalorieën per dag. Ik eet heel veel fruit en groente. Af en toe pannekoeken en chips :Y) Maar ben in 3 weken tijd nog niet over mijn limiet heen gegaan. Dreig ik dat wel te doen, ga ik een uurtje extra met de hond fietsen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:46

Welkom Kaus! Wat goed dat je zo snel afvalt. Ik word ook echt chagrijnig als ik weinig te eten krijg :+

Ik werk niet met calorientellen. Alleen gezond proberen te eten en meer bewegen.

Oh Zoiets heb ik ook gedaan Amanda, alleen moest ik aan het eind de stairmaster pakken, dus 15 min in principe trap lopen...de eerste week was ik na 4 min al plat :D

@Fargo: Ik ben nu sinds 1 mei bezig. ben iedere week tussen de 200 en 700g afgevallen. Dus lekker rustig, maar het gaat wel :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:49

Ik tel voornamelijk calorieën omdat ik dat eigenlijk nooit gedaan heb en me niet bewust ben van wat waar in zit. Zo zit in een blokje fudge 40 kcal, maar in 150 gram frambozen ook. Dat soort dingen stond ik eigenlijk nooit bij stil.

En in de meeste crackers zit net zoveel als in een broodje. Een heel blik soep eten kan prima uit qua calorieën maar bij een half bord pasta schiet je opeens omhoog.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:05

fargo: die kans is groot ja :=
Maar de cm's zijn er al wel af. Gister stiekem gemeten *\o/*
Dat doe ik morgen ook voor het echie.

Kaus: welkom!

Veriye: het is goed vol te houden. Alleen was het fietsen vandaag lastig. Ik had enorm zware benen. Dat had ik in de keren daarvoor een stuk minder. En zoals trainer Bram zegt: pijn lijden moet, doorzetten ook. Maar altijd wel met gezond verstand. Dus heb gewoon de 20 minuten vol gemaakt. Alleen iets minder rpm dan van de week, maar nog ruim boven het gemiddelde. Dus helemaal niet slecht :D