Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:19

Geen enkele shake helpt je afvallen. Afvallen is gewoon meer verbruiken dan innemen :) Het is wel een makkelijke manier om meer eiwitten binnen te krijgen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:21

ja dat bedoel ik eigenlijk :o maar hoe zit dat dan hoe kan je dat het beste in je dag indeling zeg maar indelen , is een shake 1 maaltijd of is bijvoorbeeld 1 shake en een stuk fruit goed ofz

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:23

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Een bruine boterham met pindakaas en een glas halfvolle melk
T: een appel
L: twee bruine boterhammen met fillet american
T: Een glas melk.
A: wokgroente met aardappeltjes uit de wok
B: ik heb wedstrijd dus flink paardrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:24

Dat hangt van je kcaldoel af. Ik zit niet heel lang vol van een shake, bijv., maar anderen weer wel. Dat is gewoon zelf uitproberen.

Je kan bijv. als ontbijt een shake met extra fijne haver nemen. Of je vervangt je lunch door een shake. Of je doet het alleen als tussendoortje. Het is heel erg persoonlijk wat je fijn vindt.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:28

oke dankjewel :D dan zal ik er binnenkort ook is naar kijken miss is het voor mij voor tussendoor goed

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:44

linoleum schreef:
Ik draag een sporthorloge, die houdt 24/7 bij hoeveel ik beweeg. En dat in combinatie met mijn lengte, gewicht en leeftijd. Met sporten ook hartslagband erbij om. Zal niet exact zijn, maar geeft redelijk realistisch beeld.

Wat voor een heb je, als ik vragen mag?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:47

Whey is vooral voor spierbehoud en spieropbouw. Nu weegt spier meer dan vetweefsel dus daarin is het voor echt afvallen niet heel essentieel. Maar ook voor bijvoorbeeld spierpijn is het een heel fijn middel :)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:56

Als je fanatiek gaat sporten wordt Whey vaak aanbevolen omdat het helpt bij spierherstel. Het zit vol eiwitten. Je kunt het alleen niet beschouwen als maaltijdvervanger, je moet het als extra zien. Kan wel begrijpen dat je bv. na het sporten i.p.v. fruit zo'n shake zou nemen. :)
Ik zelf twijfel er ook wel eens over om Whey te nemen, maar hier thuis hebben we ook een pot Isolaat Perfection staan met vanille smaak, die krijg ik dus echt niet weg. Denk niet dat het iets voor mij is.. veel te chemisch smaakje :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:29

Courses schreef:
Maanlicht schreef:
Ik durf het niet echt te proberen haha!

Ik heb nog wat over :')

Dat lijkt me niet heel handig met opsturen en zo. Ik woon zo'n beetje naast de Body & Fit, dus misschien moet ik het gewoon een keertje proberen.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:37

In de b&f shakes zitten wel echt hartstikke veel suikers en zo'n 20% procent minder eiwitten dan dat ze beloven.. ik zelf zou voor een ander merk kiezen :j
Laatst bijgewerkt door mnka op 06-07-16 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 14:38

Aria_zz schreef:
linoleum schreef:
Ik draag een sporthorloge, die houdt 24/7 bij hoeveel ik beweeg. En dat in combinatie met mijn lengte, gewicht en leeftijd. Met sporten ook hartslagband erbij om. Zal niet exact zijn, maar geeft redelijk realistisch beeld.

Wat voor een heb je, als ik vragen mag?

Ik heb de Polar M400. Zijn geloof ik wel meer hier die dezelfde hebben.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:39

mnka schreef:
In de b&f shakes zitten wel echt hartstikke veel suikers en zo'n 20% procent minder eiwitten dan dat ze beloven.. ik zelf zou voor een ander merk kiezen :j

Maar Whey heb je toch ook in poedervorm? Dus zonder dat het een shake wordt? Dat je het door de yoghurt kan doen of zo?

(Ik heb hier weinig verstand van :') )

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:41

Maanlicht schreef:
mnka schreef:

Maar Whey heb je toch ook in poedervorm? Dus zonder dat het een shake wordt? Dat je het door de yoghurt kan doen of zo?

(Ik heb hier weinig verstand van :') )

Ja het is in poeder vorm. Als je het met water of melk mixt wordt het een shake. Je kan het ook door kwark doen of havermout. Dat laatste doe ik.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:42

Ik hoorde inderdaad dat B&F niet zo heel lekker uit de tests kwam, dus ik heb nu voor MyProtein gekozen :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:50

Je hebt ookvan die variety packs, zitten verschilledr smaakjes in om eens wat te proberen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:04

Ja klopt haha, je krijgt ook vaak bij bestellingen samples! Ik had een Vanilla sample (gebruikt voor m'n pancakes vanochtend) en een Nutella Hazelnut sample, maar die vond ik echt niet te nassen :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 15:07

Ik krijg altijd die vieze berryblast bij een bestelling :r
Maar inmiddels selecteer ik die gratis dingen niet eens meer bij een bestelling. Ik gebruik ze toch niet.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:15

mag ik me hier ook melden?

Ik ben sinds een kleine 5 weken 2 x per week een uur aan het sporten met een PT en houd mijn voeding bij via een app. Ik vind het zelf niet heel belangrijk welk gewicht ik weeg, dat staat tenslotte niet op je voorhoofd geschreven, wel vond ik dat het allemaal wat strakker mocht/mag en dat ik mezelf gewoon prettiger wilde voelen, wat lichaam betreft. mijn broer heeft met deze man al hele goede resultaten geboekt, die traint 3 x per week en is sinds carnaval al 25 kilo afgevallen. voor mij een stap om dus ook eens met hem te gaan praten, zo gezegd, zo gedaan en de eerste afspraak was gemaakt. hij heeft voor mij uitgerekend dat ik max. 1400 calorieën per dag mag , hoe ik die invul mag ik zelf weten. dit doe ik nu 4,5 week, waarbij ook nog 1 week vakantie zat. ik ben nu 6.3 kilo kwijt, dus alles gaat volgens wens! ik ga nog steeds 2 x per week gezellig met vriendinnen op stap en dan nuttig ik de nodige drankjes. ik heb eigenlijk helemaal niet het idee dat ik aan het ''lijnen'' ben, het enige is dat ik door middel van de app meer inzicht heb gekregen in wat nou precies waar in zit. een smoothie in de ochtend klinkt heel gezond, maar door 6/8 stukken fruit er aan toe tevoegen, zou ik al snel aan een beker van 400 calorieën zitten bewijze van. momenteel kijk ik dus nog alleen naar het aantal calorieën en nog niet naar bijv suikers/vetten/koolydraten ,omdat het voor mij blijkbaar zo goed werkt, het enige wat ik nu wel wat vaker pak is een eiwit shake bijv na het trainen tegen de spierpijn.

ik heb afgelopen jaren echt van alles geprobeerd, bijna elk dieet en dus ook die 500 calorieën diëten, enkel shakes, hcg injecties en tuurlijk viel je daar vaak snel mee af, maar ik was bloed chagrijnig, kon het niet volhouden, dus binnen no time zat alles er dubbel weer aan. dit is dan ook echt zo'n eye opener voor mij! toch kunnen genieten en toch langzaam richting het gewenste doel te gaan. want het is gewoon een kwestie van keuzes maken, weet ik dat ik een feestje heb bijv, dan houd ik er die dag rekening mee. en hee ga je een dag de mist in , dan heb ik nog 364 dagen om het wel goed te doen.

ik ga nu even bijlezen, naar jullie verhalen en ervaringen!
Laatst bijgewerkt door rockey op 06-07-16 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 15:23

Rocky, goed bezig met PT. Vind 1400 kcal per dag wel heel erg weinig klinken.

Ik had me de halve dag verheugd op mijn druiven. Zijn de druiven echt zacht en papperig. Dus maar een banaan gepakt. Volgende keer haal ik weer druiven bij andere supermarkt, elke keer weer teleurstelling bij de Coop.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:27

Wow het topic gaat hard ineens! Moet even bijlezen...

Ik zag een eetlijstje voorbij komen wat iedereen erg weinig vond. Ik denk dat je porties daar ook mee te maken hebben: ik eet ook ongeveer zoveel, maar mijn porties (vooral 's avonds) zijn vooral te groot dus het aantal kcal ook alsnog te hoog.

Daarnaast ben ik nu 4 weken op eten aan het letten en fanatiek aan het sporten. Deze week heb ik een nieuw meet- en weegmoment. Alleen afgelopen week heb ik een cheatweek gehad. Een weekend fastfood eten op een festival, en daarna alleen maar voor werk heen en weer racen waardoor sporten niet lukte en gezond eten er ook bij inschoot. Volgens mij is alle inspanning van de afgelopen weken dus weer teniet gedaan :+

@ linoleum: oh zo zonde is dat, je helemaal op fruit verheugen wat niet meer lekker is... Heb ik vaak bij nectarines.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:27

linoleum schreef:
Rocky, goed bezig met PT. Vind 1400 kcal per dag wel heel erg weinig klinken.

Ik had me de halve dag verheugd op mijn druiven. Zijn de druiven echt zacht en papperig. Dus maar een banaan gepakt. Volgende keer haal ik weer druiven bij andere supermarkt, elke keer weer teleurstelling bij de Coop.

druiven kunnen zo verschillen!

1400 calorieën is gebaseerd op dat ik dagelijks van half 9 tot half 5 op mijn lamme kont zit te werken en af en toe nog eens paard rijd. we zouden nu 20% onder mijn behoefte zijn gaan zitten , ik moet zeggen ik kom vaak nog niet eens aan de 1400, dan moet ik er echt voor kiezen om nog wat bij te nemen, dus honger heb ik absoluut niet. ik zal eens een voorbeeld lijstje plaatsen.

O: eiwit shake met half volle melk
T: boterham rookvlees
L: boterham kipfilet, boterham met bijv kipfilet of rookvlees ,kopje heldere soep, sinaasappel
T: banaan / stukjes komkommer/ snoep tomaatjes.
A: vaak veel groente, kip of vis , of bijv een maaltijdsalade. maar dat kan bijv ook rijst met roerbakgroente en kip zijn.

en ik drink cola light , al is mijn basis water.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:35

Courses schreef:
Whey is vooral voor spierbehoud en spieropbouw. Nu weegt spier meer dan vetweefsel dus daarin is het voor echt afvallen niet heel essentieel. Maar ook voor bijvoorbeeld spierpijn is het een heel fijn middel :)

Dat klopt niet helemaal:
Als je gaat afvallen is vet een van de laatste dingen die wordt gebruikt om te verbranden: eerst komen spieren. Daarom moet je ook genoeg eiwitten binnenkrijgen als je afvalt, voor het spierbehoud. En je wil niet dat je spieren gaan afbreken, dus voor het afvallen is genoeg eiwit júíst essentieel. Whey kan hierbij helpen, als je moeite hebt om met normaal eten genoeg eiwitten binnen te krijgen. Volgens mij moet je gemiddeld 0,8 - 1,2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnenkrijgen, of 30% van je kcal inname moet bestaan uit eiwit. Genoeg eiwit betekent overigens ook dat je minder snel vreetzin krijgt, want eiwit vult heel goed :). Als ik 's avonds een whey shake of een bak skyr pak, dan heb ik die avond echt geen snoepzin meer.

Maaaaaaaar er zijn verschillende soorten eiwit en dus whey: Langzame, normale en snelle eiwitten.
Voor en na het sporten zijn snelle eiwitten het beste, o.a. voor spierherstel (whey isolaat).
Om 's ochtends te beginnen met eiwitten kan je het beste de normale snelheid pakken (bijv de whey perfection van B&F).
Langzame eiwitten zijn bijv. caseïne, deze pak je meestal voordat je gaat slapen, zodat hier ook spierafbraak voorkomen wordt in je slaap.

Mijn lijstje vandaag:

O: /
M: Tosti met kipfilet & ei (±400 kcal)
A: Een soort saus van bruine bonen, kipgehakt en allerlei groenten, samen met een tortilla :). (±550 kcal)
D: Skyr met proteïnereep en misschien wat pure hagelslag (±400 kcal)

Moet even kijken waar ik precies op uitkom met het avondeten qua portie, anders vul ik het aan met zelfgemaakte mueslierepen tot 1600kcal ofzo.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:04

Bedankt voor de info! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:57

Normaal idd 0,8-1,2. Bij afvallen en spierbehoud isnhet advies echter een heel stuk hoger te gaan zitten, rond de 1,5-1,8gr/kg er vanuit gaande dat je volledig gezond bent. Verder is de functie van die eiwitten idd vooral voorkomen dat je spiermassa afbreekt, maar dat is wel altijd in combinatie met krachttraining. Alleen eiwitten eten heeft weinig zin.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:24

Wel een leuke meevaller vandaag, maar een broek die al een tijdje niet netjes zat kan ik nu weer goed aan :D Yay!