Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:24

Op naar m'n banaan met pindakaas <3

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:25

Ik moet dat nog steeds eens proberen Sharon, lijkt me zo apart haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:29

Geniet ervan!

Mijn definitieve lijst voor vandaag:

O: Whey delicious (30 gram) met 500 ml karnemelk
L: Whey delicious (30 gram) met 500 ml karnemelk + 150 ml halfvolle yoghurt + 1 banaan
A: 150 gram gekookte spaghetti + 150 gram zelfgemaakte saus + geraspte kaas
T: Cashewnoten

Cashewnoten maar verplaatst naar de avond voor na het sporten, lunch was iets te heftig...

Waar dat op neerkomt:

1631 kcal
158 gram koolhydraten
57 gram vet (veel te weinig maar helaas...)
133 gram eiwit

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:47

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 sneetjes maisbrood met pindakaas en een kinderbanaan
T: Questbar eiwitreep
L: 332 gram halfvolle vanille kwark met 1 theelepel raw cacaopoeder
A: gekookte aardappelen met bloemkool en een kipschnitzel (nog nader af te wegen)
T: whey shake

Kom nu op 1423 kcal uit waarvan 177 gram koolhydraten, 37 gram vet en 97 gram eiwit.

Halfuurtje Kayla Itsines gedaan qua sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:50

Ik zou om te beginnen eens uitkijken naar prdoucten die rijk aan goede vetten zijn en deze toevoegen aan je voedingspatroon. Schrap enkele koolhydraatbronnen. En zoek nog wat eiwitrijke producten. Dit alles is heel gemakkelijk te doen via de zoekmachine.

Vet is namelijk heel belangrijk in een dieet :) Vetarm eten is niet goed voor een mensenlichaam.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:54

Een handje amandelen toevoegen misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:55

Niet per sé toevoegen, een product vervangen door amandelen lijkt me beter :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:58

Oke, en in bovenstaand lijstje wat zou ik met amandelen kunnen vervangen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:59

Maar aamgezien bakvet in dit lijstje nog niet is meegenomen stijgt de vetinname nog een stukje. Dan blijft de vetinname aan de lage kant, maar zomaar nu vetrijkere voeding toevoegen zou ik nu nog niet doen. Eerst eens 2 weken alleen maar invoeren (en daarbij alles invoeren), daarna zoeken wat in de grote lijn mis gaat en dan pas een actieplan.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:59

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb vriendinnen waarvan ik redelijk goed weet wat ze op een dag eten (1 van mijn beste vriendinnen bijvoorbeeld waar ik een tijdje mee gewoond en ook gereisd heb) en dat is soms bijna het dubbele van wat ik in een dag binnen krijg. Maar dat zijn dan inderdaad wel hele 'spontante', energieke mensen dus dat zou zeker kunnen kloppen (bovendien is het meisje in kwestie 1.80m en ik 1.63m :+ ). Ik heb zelf ook het idee dat ik niet meer aankom (een jaar geleden bijvoorbeeld sportte ik heel fanatiek, nu heb ik daar geen tijd meer voor, maar ik heb nog precies hetzelfde figuur) maar ik zal onbewust alsnog meer bewegen dan ik vroeger deed (lopend naar de stad in plaats van op de fiets of met de bus, dat soort dingen) en minder eten dan ik toen deed. Nou ja, ik klaag in elk geval niet want het voelt voor mij dus alsof ik zonder moeite te doen op hetzelfde gewicht kan blijven :)

Interessant, ik zal het artikel vanavond eens doorlezen, bedankt!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:37

secricible schreef:
Maar aamgezien bakvet in dit lijstje nog niet is meegenomen stijgt de vetinname nog een stukje. Dan blijft de vetinname aan de lage kant, maar zomaar nu vetrijkere voeding toevoegen zou ik nu nog niet doen. Eerst eens 2 weken alleen maar invoeren (en daarbij alles invoeren), daarna zoeken wat in de grote lijn mis gaat en dan pas een actieplan.

Goed idee! Maar alvast elke dag een handje amandelen toevoegen voor de gezonde vetten kan voor nu toch geen kwaad? Over het algemeen is dit wel ongeveer het standaard lijstje van wat ik eet en dan is de pindakaas zelfs nog een uitzondering. Vaak eet ik kipfilet of ham op brood.

Misschien wel een interessante vraag: Zal je maag ook krimpen als je 2 of 3x per dag iets eet maar dat de porties dan wat groter zijn? Dan bedoel ik of ik nou in de middag 2 boterhammen neem met mager beleg en 2 uur later 2 rijstwafels of dat ik hetzelfde in 1x achter elkaar eet. Merk dat wanneer ik 2 boterhammen eet en verder niks ik na een halfuur al trek krijg en wanneer ik 2 boterhammen en 2 rijstwafels eet ik daar gerust een uur of 4 op kan verteren.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:38

Haha een paar pagina's terug is er een hele discussie geweest over het krimpen van je maag. De conclusie was dat je maag niet krimpt. je bent alleen sneller verzadigd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:38

Een maag kan niet krimpen of groeien. Wel raak je gewend aan een hogere of lagere kcalinname. Het kan dus wel zijn dat je meer of minder honger ervaart bij bepaalde patronen/gewoontes.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:44

Afbeelding

:')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:45

Oh sorry :+ Maar wat jij zegt Kayleigh_ dat je gewend raakt aan je inname dat is eigenlijk wat ik ermee wil bereiken. Maar dan nu de vraag maakt het voor die gewenning uit of je je eten splitst en dus vaker op een dag iets eet of zit er geen verschil wanneer je minder vaak eet maar grotere porties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:45

Zoals al eerder gezegd maakt dat helemaal niks uit, dat is persoonlijke voorkeur.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:47

Oke :)

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:50

Mijn lijstje van gisteren.
O; Volkoren boterham met Vega boterhamworst. 2 crackers met houmous
L; 2 crackers met houmous
T; handje blauwe besjes
À; zelfgemaakte hartige taart met prei, ui, champignons en paprika
T; soja yoghurt met kersen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:01

xNathaliee schreef:
secricible schreef:

Goed idee! Maar alvast elke dag een handje amandelen toevoegen voor de gezonde vetten kan voor nu toch geen kwaad? Over het algemeen is dit wel ongeveer het standaard lijstje van wat ik eet en dan is de pindakaas zelfs nog een uitzondering. Vaak eet ik kipfilet of ham op brood.

Misschien wel een interessante vraag: Zal je maag ook krimpen als je 2 of 3x per dag iets eet maar dat de porties dan wat groter zijn? Dan bedoel ik of ik nou in de middag 2 boterhammen neem met mager beleg en 2 uur later 2 rijstwafels of dat ik hetzelfde in 1x achter elkaar eet. Merk dat wanneer ik 2 boterhammen eet en verder niks ik na een halfuur al trek krijg en wanneer ik 2 boterhammen en 2 rijstwafels eet ik daar gerust een uur of 4 op kan verteren.

Kijk zelf eens naar je mfp en zie dan wat er gebeurt. Met je handje amandelen (50gr is overigens een behoorlijke portie) zit je nu op 1750kcal. Hier komt nog eens 150kcal minimaal bij ivm je bakvet dat je er niet in hebt staan. Gevolg is dat je op minimaal 1900kcal uitkomt. Je geeft aan dat dit een hele gangbare dag is voor je, dus geen cheatmaaltijden oid.
Ik heb niet berekend wat je nodig hebt, maar met 1900kcal val je gewoon niet veel af, tenzij je dagelijks uren sport.

En dat klopt, want dat is waar je over klaagt.

Om dan even terug te komen op de discussie die we hadden over willen(en sorry dat ik nu toch persoonlijk ben, maar je bent nu een ideaal voorbeeld, mijn excuses :o )
Je wil dus heel graag, volgt alle adviezen op en alsnog eet je vandaag aardig veel kcal. Niet omdat je cheat, niet wil of wat dan ook, maar omdat je de kennis mist om de adviezen goed te benutten.
Mijn dvies voor nu: stop met van iedereen adviezen aan te nemen en focus je op 1 persoon die je hier doorheen kan helpen. Er zijn heel veel egen naar Rome, als je naar alle beschrivingen luistert, raak je verdwaald :(:)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:43

Het was nog maar een klein handje ik gok op 12 amandelen of is dat al veel?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 16:45

Volgend bovenstaande berekeningen wel dus. Ieder pondje gaat door het mondje

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:48

xNathaliee schreef:
Het was nog maar een klein handje ik gok op 12 amandelen of is dat al veel?

Jij noteert 50gram... En dat is veel. Hoeveel 12 amandelen wegen weet ik niet.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 17:30

Avondeten is bloemkool met een aardappel en kipfilet :)

Ik heb weer eens echt een goed dagje, heerlijk!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:59

Noten wegen red. veel hoor. Ik mocht vroeger maar 45 gram nootjes en dan kreeg je zo'n schraal, klein kommetje en zaten ze nog te zeuren dat het eigenlijk 50 gram is. Dus denk dat 50 gram wel redelijk overeenkomt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:00

O: 2 volkoren crackers met ongeveer 1/3e van een avocado, een droge rijstenwafel en een kop koffie met wat halfvolle melk.
T: Time out koekje (maar dan de eigen merk variant) en een rijstenwafel
L: een kapje volkoren brood met pindakaas en een banaan
T: twee rijstenwafels met kaas er tussen
A: Patat met mayo en een frikandel speciaal (SLECHT) aangezien de koelkast het nog niet doet en we dus alles weg hebben kunnen gooien haha.

Ik had ook iets anders kunnen nemen als een frikandel speciaal, maar ja het is zo lekker haha.
Ik zit dan op 1600 kcal dus te veel maar ach, morgen beter :)