Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:14

ik meld me dan ook maar.
Al een tijd aan het hardlopen, mijn doel is om weer gespierder te worden.
Thuis hebben we wat fitnessapparatuur in ons tuinhuis, af en toe pak ik een groepsles mee op sportschool en ik rijd ook nog (maar dit is laatste tijd wat minder) ik heb een dochtertje van 2 en werk nog 24u probeer dit allemaal te combineren,...
Ik ga vooral meelezen hier dus aangezien ik weinig tijd heb om erg actief mee te schrijven :')

V_eraa

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:39

Hoop dat ik van de week weer de motivatie heb om 3 keer te gaan sporten.

Vanavond ga ik weer attack, hoop dat het weer doorgaat ! :) Straks eerst maar eens een rondje gaan paardrijden

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:45

Susanne, welkom hier, vlak na het sporten (KT) eiwitshake en dan binnen het uur een gezonde maaltijd. Je lichaam heeft uiteraard kh nodig, maar gewoon een gezonde gevarieerde maaltijd voldoet. Hangt er ook net vanaf of je eiwitrijk of kharm of vetrijk schema volgt of wil volgen.
Wat ik bijvoorbeeld eet is rijst met kip en groenten, zoetaardappelen met steak of pasta met tonijn.
Ik probeer de hoeveelheid kh te beperken.

Welkom trouwens ook VivaLaVida.

Succes met de motivatie Veraa.
Motivatie hier niet echt een probleem, tijd wel.. Vorige week maar 3 keer geweest terwijl ik een schema heb van 4 dagen. Dus dat wordt deze week proberen van er 5 keer in te krijgen.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:18

Kirrr schreef:
Susanne, welkom hier, vlak na het sporten (KT) eiwitshake en dan binnen het uur een gezonde maaltijd. Je lichaam heeft uiteraard kh nodig, maar gewoon een gezonde gevarieerde maaltijd voldoet. Hangt er ook net vanaf of je eiwitrijk of kharm of vetrijk schema volgt of wil volgen.
Wat ik bijvoorbeeld eet is rijst met kip en groenten, zoetaardappelen met steak of pasta met tonijn.
Ik probeer de hoeveelheid kh te beperken.

Dankjewel! Ga ik zeker wat mee doen :)

Tot nu toe heb ik heel veel motivatie, ook gaan er veel vriendinnen van mij naar dezelfde sportschool, dus hoef eigenlijk nooit alleen. We pushen elkaar wel mee :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:13

Ik denk erover om tegen februari te wisselen naar een andere sportschool en dan een tijdje met begeleiding te trainen.
Merk dat ik met sommige dingen vastloop en alleen blijft ook maar alleen. Om nu steeds mensen als spotter te gaan vragen zie ik ook niet echt zitten.

Wel een lekkere leg workout gehad daarnet en ook nog biceps gedaan.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:24

Kan je bij deze sportschool geen begeleiding krijgen Kirrr?

Mijn attack les ging maandag weer door en wat was het weer zwaar na 2 weken niet !! Iedereen had het zwaar haha.
Gisteren ook mezelf nog maar naar de sportschool geschopt en op de planning stond een lesje core & een half uurtje op de crosstrainer. Dat lesje Core is gelukt maar daarna ben ik overgehaald om nog een half uur mee te doen op de UX Cross. Was wel fijn maar had al spierpijn van maandag. Kon gisteren avond de trap al bijna niet meer op. Vanmorgen al weer 2 paarden gereden & vanavond de Christmas Workout in de sportschool van 2 uur lang. Ben benieuwd

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:52

Kreeg toevallig een mail dat ze vanaf januari dit ook gaan invoeren.. dus zou ik eens moeten kijken en vergelijken van prijzen etc.

Goed bezig jij! Veel plezier straks.
Ik ga ook proberen te gaan; triceps en borst.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:04

Dinsdag eindelijk weer wezen sporten mocht vanwege mijn teen niet ( kleine ingreep aan gehad ) vanmiddag weer en dan ook gelijk weer een afspraak met de voedingsconsulent

Is jullie sportschool ook versiert vanwege kerst enz? Ik vind het eigenlijk wel gezellig

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:33

Oh zou wel fijn zijn denk ik als je bij je eigen sportschool kan blijven met begeleiding denk ik ! Volgens mij zit begeleiding gewoon in het pakket bij mij

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:50

Oei het valt hier stil.
Zaterdag zat niet helemaal goed kwa voeding. Zondag was een ramp. Inclusief vettige hapjes, taart en chocomousse. :Y) :+ :9 Y)(^)
Dus sinds maandagochtend weer terug op schema. Loop wat achter met mijn sportschema ook.
Maar ga het allemaal inhalen deze week, zodat ik vanaf volgende week weer terug in het juiste ritme zit.
Vanmiddag heerlijke benen en biceps gaan knallen. *\o/*

Succes dames en fijne feestdagen!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:22

Op naar een sportief 2017 !!!!

Ik ga helaas nog niet naar de sportschool vanavond. Ben heel erg verkouden & heb keelpijn dus ben bang dat ik nog iets te weinig lucht krijg. Ik ga wel mee doen aan de buikspierenchallenge hier op bokt dus dat ga ik wel doen vandaag & nog een rondje paardrijden want het is heeerlijk weer.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:10

Veel beterschap Vera!

Ik ben gisteren al benen en biceps gaan trainen.
Vanmiddag borst en triceps. :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:22

gelukkig nieuw jaar iedereen!!

ik ben begonnen aan iedere dag yoga erbij.. voelt toch best heel fijn *\o/* op naar een summerbody maar weerrr.. heb er wel een beetje hoop voor :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:15

Is iedereen nog een beetje aan het sporten in 2017??

Maandag weer begonnen en direct een lesje attack gedaan, was een nieuwe release en die beviel me wel. Viel ook nog niet tegen aangezien ik al 2 weken niet in de sportschool was geweest.

Gisteren een lesje core gedaan & nog even op de crosstrainer

Ik wilde vandaag ook nog gaan maar heb last van m'n onderrug dus ga vanavond maar niet. Heb ook al 2 paarden gereden & gefietst vandaag dus heb m'n beweging toch wel.
Vanmiddag mijn fitbit charge 2 binnen gekregen! Wilde al langer zo iets dus gisteren avond maar eens besteld. Moet nog even uitvogelen hoe ik hem het beste kan instellen enzo. Wilde hem juist gaan testen vanavond in de sportschool maar helaass.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:57

Hier ook weer lekker bezig alleen mijn linker knie ( blesure knie ) en mijn rug vinden mij op het moment niet zo lief geloof ik allebei best wel wat pijn maar toch wel beetje rustig aan het trainen en oefeningen van de fysio aan het doen die ik nog wist en heb wel het idee dat ik aan het afvallen ben mijn broeken zakken namelijk af :o

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:59

Na een flinke griep afgelopen maandag weer begonnen. Maar man, man wat had ik tot gisteren een spierpijn. Misschien had ik niet mee moeten doen met de challanges (3 min zoveel mogelijk burpies, dchte plat op de grond, gevolgd door 3 min squats. Woensdag ondanks de flinke spierpijn een lekker uurtje gesport, maar ben in 2 wkn niet sporten wel heel erg achteruit gegaan in wat ik aan gewichten en setjes aan kon. Maar gewoon weer opbouwen, zit ik vast in no time op mijn oude niveau. Want het ging zo goed.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:24

Inderdaad gewoon weer opbouwen!

Ik ga vanavond weer een lesje attack doen, voor het eerst naar de sportschool met m'n fitbit dus ben benieuwd.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:17

Oke mijn trainer is echt heel ardig hoor maar op dit moment even niet :o gister nieuw schema gekregen maar mannnnn kom de trap amper op
Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen maar zo,n spierpijn heb ik in tijden niet gehad :')

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:10

Ik na hele lange tijd weer aanwezig... schaam.

Helaas door omstandigheden er volledig uit gelegen, eerst ongelukkig gestruikeld, toen ging het wel, en heb pas geleden een klap gehad van een paard. Heb vies mazzel gehad.

Ga volgende week rustig opbouwen. Eerst paard rijden en thuis buikspieren die week erop weer naar sportschool.

Is er iemand bekent met koolydraatarm eten ?

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:45

Vervelend zeg! Hopelijk kan je het nu weer oppakken.

Ik ben niet bekend met koolhydraatarm eten

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:52

Hee allemaal, ik wil me hier ook wel melden!
Nu in het nieuwe jaar wil ik er toch écht wel weer voor gaan; een paar kilootjes eraf en vooral er strakker/gespierder uit gaan zien! Heb het alleen onwijs druk met mijn studie momenteel, dus op het moment ben ik 3x per week een uurtje in het zwembad te vinden;
Maandag: Snorkelen/duiken
Dinsdag: Aquarobics
Donderdag: Aquarobics

Omdat ik een probleem aan mn knieen heb voel ik me het veiligst om te sporten in het water, en door het snorkelen denk (hoop) ik dat mn knieen ook wel wat sterker worden :D
Ook heb ik nog een 12-weken fitness thuisprogramma klaarliggen, maar die moet maar even wachten tot de studiedrukte weer wat bedaard is. Bij dit programma moet je 3x per week thuis oefeningen doen en kun je daarbij 2x per week cardio doen. Ik wil misschien ook beginnen met hardlopen als het weer wat lekkerder weer is, maar dat hangt er vanaf hoe mn knieen het doen!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:07

Voor mij het zelfde na ruim 2 maand niet naar de sportschool geweest (wel af en toe hardgelopen) gister maar weer eens gegaan. Het viel me niet tegen moet ik zeggen! Dus nu weer in het normale tempo doooor

@dany94 oh gets hopelijk kan je het nu weer lekker oppakken

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:43

er zit weer iets van sport ritme in *\o/* nu fase 2... eetschema weer volgen... ik wil 4 kilo aankomen :D

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:19

Lekker is dat hè Gianti! Succes met je eetschema!
Bij mij gaat het sporten ook weer wat beter en het niet meer snoepen ook Haha!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:03

Vandaag een nieuw schema gehad, mijn vorige was in maart, dus het was wel echt nodig. Mijn meting was verder prima, nog bijna hetzelfde als vorig jaar maart. Sinds december weer goed gaan eten, dus ik verwacht bij de meting 20 maart wel wat verbetering. Ik doe ook mee met de bokt buikspier jan challange, en voel en zie mezelf strakker, nu doorzetten. Over het algemeen tevreden met mijn lijf nu. Buik mag nog iets strakker, bovenbinnenbeen ook en sterkere armen, maar daar heb ik nu een mooi schema voor gekregen, dus dat moet gaan lukken.

Meting 3 feb
Gewicht 58.8
visceraal; 5
Vet; 32.5%
Spier; 28.5
BMI; 23

Doel; meer spier, minder vet, buik en benen strakker en armen sterker. Ben benieuwd, op naar 20 maart