Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:52

Ssmarty

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:56

Oké, ik wist niet dat je op de IPad zat ;).
Gelukkig heb je hem nog kunnen vinden!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:02

@Solarpleure @Bhriseis
Echt super bedankt voor jullie hulp (:

Ik ga denk ik elke dag 30 Day Shred doen voor mijn ontbijt, en dan zou ik er graag nog een programma naast willen doen (voor op zaterdag tm woensdag). Welke raden jullie dus aan om naast 30ds te doen?
Ik dacht zelf aan No More Trouble Zones of Banish Fat Boost Metabolism ... alhoewel ik meer naar NMTZ neig ...

Mag ik trouwens mijn complimenten geven voor de schitterende OP? _/-\o_

Edit; ik ga denk ik NMTZ doen aangezien BFBM wat meer de kickbox kant opgaat ?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:56

Ja, meten is zeker weten. Maar ik ben te lui om te meten, dus ik doe het puur op het oog aan resultaat. En dat werkt voor mij prima.

Ik heb gister level 1 van ripped gedaan, ik vond hem makkelijker dan de shred. Ligt dat aan mij? Ik werd pas bij de laatste cardio een beetje moe en warm, maar gevoelsmatig is hij een stuk minder intensief dan de shred waar ik wel bij zit te hijgen en zweten. Of het moet zo zijn dat mijn conditie en kracht al dusdanig goed zijn, maar dat lijkt me niet na 30 dagen shred en 2 weken 6w6p.

@jolien: goed van je dat het met 't eten al lukt! Ik heb ook moeite om me er toe aan te zetten. De shred is nog wel lekker kort, maar voor ripped staan bij al 35 minuten op de teller die maken dat ik het 'lang' vind ;) En dan vind ik hem ook nog niet intensief genoeg, maar ik heb geen zin om dan nog een half uur te 6w6p'en. Ik doe het na de paardentraining en voor het eten, om 19u heb ik dus geen zin meer om nog meer dan een uur te trainen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:25

Ik vond Ripped ook heel erg meevallen ten opzichte van de Shred. Toen ik met shredden begon was ik de eerste dagen veel meer bekaf dan toen ik aan Ripped begon. Waarschijnlijk omdat je na 30 dagen shredden toch al aardig wat voorwerk hebt gedaan voor het rippen, hier heb ik vaker over gelezen hier op bokt. Dus dat zal in jouw geval ook wel zo zijn.

Ik denk dat het er ook aan ligt dat ik de shred inmiddels saai vind. Die heb ik nu al zo vaak gedaan dat hij m'n neusgaten uitkomt. Ik denk dat ik toch vandaag Ripped level 1 ga. Ik moet sowieso iets gaan doen vandaag, want vanavond eten we pizza. Uiteraard pas ik mijn eetschema van vandaag hier ook op aan, maar toch wil ik zonder schuldgevoel die pizza kunnen eten.
Mijn planning van vandaag:

O: Smoothie (1 eetlepel lijnzaad, 1 banaan, 1 peer, 1 komkommer) 283 Kcal
B: Ripped in 30, level 1
T: Gekookt ei 96 Kcal
L: Schaaltje magere yoghurt met 6 eetlepels havermout, handje gojibessen en handje ongezouten cashewnoten 295 Kcal
T: Bakje cherrytomaatjes 75 Kcal
A: Pizza Mozzarella 874
Totaal: 1624 Kcal

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:32

Wacht maar tot je in level 3 zit van Ripped :D hihii. Ik vond level 1 en 2 ook vrij eenvoudig, en heb daar ook niet meer dan 5x aan besteed per level. Tot ik in level 3 kwam _O- die is echt killing voor je benen :')

Verstandig dat je toch een volledige workout gaat doen Emily. Van alles een beetje gaat niet effectief zijn :n en wat die cardio betreft. De meeste workouts bevatten zo'n 6-10 min cardio in totaal per dag. Nou dat is niet heel veel hoor. Het is vooral om je hartslag hoog te houden zoals hier al werd gezegd.

Als je de shred saai vindt zou ik ook gewoon lekker een andere pakken jolien :j de eerste levels vind ik bij bijna elke workout die ik gedaan heb van Jillian heel instapvriendelijk.

Hoeveel kcal zit je onder je verbruikswaarde Jolien? Als je trouwens tips voor je eetlijstjes wilt kun je ook hier even kijken he! : [VT] Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:42

Klopt wat Eline zegt, BR Week 1 is bijvoorbeeld ook makkelijker dan de shred, omdat het ook gewoon opbouwende programma's zijn :)

Emily: Yoga Meltdown is ook een hele leuke, met weinig cardio :) BFBM is puur een cardio workout.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:57

Eline: vorig jaar heb ik week 3 van Ripped afgerond dus ik weet wat me te wachten staat ;)

Ik mik op zo'n 1400 Kcal per dag zonder beweging.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:55

@jolien: ahh ok, dan geniet ik er nu nog maar van dat het makkelijk gaat en berg ik me maar voor level 3 :)
Let jij overigens alleen op kcal? Ik ben meer op de koolhydraten aan het letten. En een beetje lekker eten moet toch ook mogen, ik snap dat je wil afvallen, maar alleen maar gezond is denk ik niet motiverend :)

@bhriseis: Waarvoor staat BFBM? Ik zal zo ff in OP kijken. Ik wil eigenlijk eerst wat meer cardio doen en daarna iets van killer abs oid. Even afhankelijk van waar de vetjes verdwijnen. Mn armen train ik nu ook heel veel, maar die hoeven van mij zelf niet slanker en gespierder :)
Edit: dit staat in de OP:
Banish Fat Boost Metabolism – Dit programma richt zich op het verliezen van vet door middel van het stimuleren van je metabolisme. Dit
tracht Jillian te doen door het combineren van krachttraining, buikspieroefeningen en cardio. De workouts duren 40 minuten en bestaan uit
verschillende circuits die je achter elkaar doet. Deze workout doe je 5-6 dagen per week, maar het programma heeft geen precieze
duur. Zowel de gehele workout als de losse circuits staan op YouTube.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:30

Ik heb ook zo'n muffintop terwijl ik verder een goed figuur heb, al zeg ik het zelf. :o

Moet nog drie keer level 3 van de shred en daarna ga ik aan de ripped beginnen denk ik. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:56

Jotoma schreef:
@jolien: ahh ok, dan geniet ik er nu nog maar van dat het makkelijk gaat en berg ik me maar voor level 3 :)
Let jij overigens alleen op kcal? Ik ben meer op de koolhydraten aan het letten. En een beetje lekker eten moet toch ook mogen, ik snap dat je wil afvallen, maar alleen maar gezond is denk ik niet motiverend :)

Ik let nu heel erg op de calorieën omdat het daar is misgegaan met mijn gewichtstoename. Ik ben van mezelf een ongelooflijke snoepkont en daardoor ben ik het afgelopen jaar 10 kilo aangekomen.
Ik ben echt niet van plan om vanaf nu alleen nog maar gezonde dingen te eten, maar ik moet nu weer leren om in de basis gezond te eten zonder afhankelijk te zijn van het lekkere snoepen en snaaien. En aangezien ik niet goed weet hoeveel calorieën er in bepaalde dingen zitten, maak ik liever dit soort lijstjes. Dit kost wat meer moeite maar zo word ik me wel bewuster van wat ik wel en niet op een dag mag eten.

Zo, dag 1 van Ripped level 1 gehad. Het ging best lekker maar met de cooling down ging het mis. Ik kreeg plotseling last van suizende oren en mijn maag die voelde alsof die zich ieder moment zou omkeren. Dus maar snel op de bank gaan zitten en het stretchen voor een deel zittend gedaan. Ik had al een gekookt eitje klaargezet dus die meteen opgegeten. Tijdens de workout had ik een halve liter citroen water bij de hand en die heb ik gedurende de workout opgedronken. Maar nu voor de zekerheid nog maar een halve liter gepakt. Ik voel me nu iets beter, mijn maag voelt al wat minder raar en mijn oren gaan nu weer langzaam aan open.
Ik denk dat ik de volgende keer vooraf toch iets meer koolhydraten moet eten, want vanmorgen heb ik alleen een smoothie gehad van 1 banaan, 1 peer en 1 komkommer met een eetlepel lijnzaad.
Enfin, het zit er in ieder geval weer op voor vandaag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:35

Hoe ziet je eetpatroon er uit Jolien?

Of wel eet je te weinig, ofwel heb je een gevoelige bloedsuikerspiegel. In elk geval kunnen suikers voor de workout echt geen kwaad, Phormicola (de aanzetster van dit topic :P die enorm veel bezig is met gezonde sportvoeding) zweert er bij.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:16

Ik heb net dag 2 ripped van level 1 gedaan. Vandaag 3 crackers en een halve zak chips gehad, oeps. Thuiswerken is niet in alles een voordeel, heb dan geen zin om een broodje te smeren.

Jolien: ik zou je adviseren tussendoor geen drinken te nemen, dat gaat klotsen in je maag en zit dus ook in de weg. Mij is geadviseerd een uur voor de work out een halve liter water te drinken.
Ik snap dat je op kcal let hoor, ik ben bewuster trage koolhydraten gaan eten. Dan houd je dus langer een vol gevoel, ik eet bijv 3 speltboterhammen met 30+ kaas over een hele dag. Wat het kcal doet weet ik niet, maar het vult goed. Hiervoor at ik per dag 6 boterhammen met vleeswaren. En dan pas zat ik vol :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:24

Trage koolhydraten probeer ik ook te eten, zoals havermout.
Ik neem kleine slokjes water tijdens de workout als ik merk dat ik het heel warm krijg of een droge keel en ik heb niet echt het idee dat het me in de weg zit. Vorige week probeerde ik voor de workout voldoende te drinken met als gevolg dat ik halverwege naar de wc moest rennen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:23

Trage koolhydraten zijn prima, maar in veel etenswaren zit nog steeds suiker. Het kan vb. ook zijn dat je nu netjes eet, maar pakweg een maand geleden niet, waardoor je bloedsuikerspiegel nog steeds gevoelig is. Je zou een vetbron bij je koolhydraten kunnen eten, daardoor teer je langer op je carbs. En niet uit het oog verliezen of je wel voldoende eet, dat kan natuurlijk ook.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:26

Bedankt voor de tips.
Als ik mijn eetlijstje op voedingscentrum invul dan staat alles in het groen, behalve de calorieën. Maar die staat pas in het groen vanaf 1800 Kcal en daar wil ik ver onder blijven.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:45

fourseasons schreef:
Ik heb ook zo'n muffintop terwijl ik verder een goed figuur heb, al zeg ik het zelf. :o

Moet nog drie keer level 3 van de shred en daarna ga ik aan de ripped beginnen denk ik. :j

Oh een lotgenoot. :')
Ik ben benieuwd hoe het wordt als ik een paar maanden deze programma's heb gevolgd! Ik vind het ook altijd zo lelijk met een jurkje, dan lijkt het net alsof ik een superstrakke onderbroek aan heb ofzo maar zo loopt mijn lichaam helaas. :')

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:36

Oh gosh Loose, je neemt me de wooden uit de mond. Heb je een leuk aangesloten jurkje aan, kijk je in de spiegel -__-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:20

Maar daar zijn van die slips voor he dames :))
Ik heb een zelfs vrij sexy vintage exemplaar, van de Etam, in rode glimmende stof tot boven de navel :)*

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:26

Ik had vroegah corrigerend ondergoed daarvoor werkte als een trein, maar moet nog een keer een nieuwe kopen, wanneer ik daar budget voor heb :P

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:01

Ik heb dat nog nooit geprobeerd, maar snap dat het een uitkomst kan zijn.

Kwa voeding, ik wissel koolhydraten af met koolhydraat vrij.
O: kwark en komkommer OF een dieet shake
T: banaan
L: salade
T: boterham met appelstroop
D: gewoon groenten met rijst of aardappelen

Ik tel geen calorieën, maar merk wel aan mijn lichaam dat minder koolhydraten echt goed doet. Ook geen dipjes meer na de lunch enz.

Als jullie naast het JM programma nog andere sporten doen, hoe combineren jullie dat?
Ik doe ook bodypump en XCO (naast cardio) maar na een uur bodypump ga ik geen shred meer doen, dat red ik gewoonweg niet.
Wel doe ik een level 10x tot het volgende level, dus bodypump en XCO zijn geen vervanging voor een shred avondje.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:05

Wanneer je een workout die krachttraining bevat, wil combineren met nog een extra cardioworkout, dan is het aan te raden om eerst de krachtworkout te doen en daarna cardio. Dus eerst shredden, daarná bodypump. Misschien dat die volgorde beter voor je werkt. Aan de andere kant, shredden en bodypump zijn allebei best heftig dus dit kon inderdaad wel eens een te heftige combinatie zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:00

Jolien87 schreef:
Wanneer je een workout die krachttraining bevat, wil combineren met nog een extra cardioworkout, dan is het aan te raden om eerst de krachtworkout te doen en daarna cardio. Dus eerst shredden, daarná bodypump. Misschien dat die volgorde beter voor je werkt. Aan de andere kant, shredden en bodypump zijn allebei best heftig dus dit kon inderdaad wel eens een te heftige combinatie zijn.

Ik vind shred meer een cardio dan een kracht. Shredden na killer buns lukt me, maar andersom niet. Dus dat ben ik met je eens.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:02

Shred is een combi.
Killer buns is dan inderdaad nog weer meer kracht dan Shred, dat ben ik wel met je eens.
Maar is bodypump niet meer cardio dan Shred? Of vergis ik me?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:15

Pfff vandaag ging niet zo lekker. Veel te veel nek tijdens de buikspieroefeningen, maar om de een of andere reden kan ik m niet ontspannen. Heeft iemand daar toevallig tips voor?