Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duplo schreef:Ik ben er helaas niet bekend mee, ziet er zo via de site wel duidelijk uit
Maar als ik daar de wachtlijsten bekijk zit je ook al zo op februari voor behandeling? (Utrecht 2 a 3 weken tot intake en dan nog 4 a 5 weken tot behandeling?) Of lees ik dat verkeerd?
Joolien schreef:Hier gaat het ook goed, vrijdag een goed gesprek gehad met de psycholoog. Heb er erg veel aan gehad. Spanning is ook minder, en daar moet ik aan blijven werken en bewust van blijven.
sharon488 schreef:Heb afgelopen jaar een ontzettend heftig jaar gehad die, laten we maar zeggen, in het teken van overlijden, zelfmoord (niet mezelf), ziekten en dat soort dingen stond.
Citaat:Maar de laatste tijd zijn er weer meer dingen gebeurt waardoor alles weer naar boven kwam. Ik heb alles gewoon opgestapeld ergens diep in mij wat nu gewoon teveel is geworden en er niks meer bij past.
Ik ben dit jaar overgestapt van school waar ik enorm tegen op zag. School wil ook echt niet meer. Mijn eerste 3 jaar heb ik VWO gedaan en het slapend gehaald omdat ik makkelijk leer, ben nu sinds de herfstvakantie terug gestroomd naar de Havo (weer andere klas, rooster etc.) en ik baal hier van, het lukt niet en mijn cijfers zijn ook niet goed.
Citaat:De laatste tijd heb ik ontzettend last van triggers. Alles wat me aan de gebeurtenissen herinnerd zorgt ervoor dat ik in een enorme dip terecht kom en gewoon ontzettend slecht in mijn vel zit.
Citaat:Zit nu dus sinds een tijdje bij een psycholoog wat ik erg heftig vind, vandaag gesprek gehad over het vervolg traject en ik krijg EMDR. (Hulp bij trauma's). Ik kijk hier ontzettend tegen op, omdat ik dingen liever ontwijk dan er mee geconfronteerd word.
Heeft iemand hier ervaring mee?
sharon488 schreef:Bedankt voor alle informatie! Hier heb ik wat aan![]()
Ik kijk vooral op tegen alle beelden die ik weer voor me ga zien. Ik begin bijna al te huilen als ik er aan denk.
Bij mij gaan ze dat links/rechts met de ogen doen. Toen ze het vertelde dacht ik echt wat is dit nou weer voor spooky gedoe?
Wat gebeurt er eigenlijk met je als ze dat doen?
OsMo schreef:Waar ik het niet mee eens ben is dat jij steld dat als EMDR niet slaagd het of aan de niet kundige peut ligt of aan de persoon die schijnbaar er niet voor open staat of er niet aan toe is.
Terwijl ik denk dat het ook aan de EMDR zelf kan liggen als niet passende therapie.
Met andere woorden niet elke trauma persoon is gebaat bij EMDR.
Duplo schreef:Ankem klinkt als een bijzonder boek, heb even gekeken wat het inhoud maar lees vooral ook waarschuwingen dat veel mensen vinden dat je het niet zonder begeleiding moet gebruiken?
xEmily succes en sterkte in het ziekenhuis, zou fijn zijn als je daar de juiste hulp vind. Hoop is altijd goed!