Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sureido schreef:Tot nu blijft anders toch die gevaarlijke Britse piek nogal lang uit. Ik denk dat die ook eerlijk gezegd niet meer komt.. in ieder geval geen code zwart praktijken.
bigone schreef:Zolang er dagelijks nog gemiddeld 200 mensen met Corona opgenomen worden en dat zijn lang niet allemaal 60 plussers zullen er geen grote versoepelingen komen. Maar wat wel duidelijk word uit andere landen is dat er geprikt moet worden, zo veel mogelijk. En dan kan het snel gaan met de maatschappij open gooien.
secricible schreef:Dat vind ik het lastige nu idd Vayo. Als je kijkt dan zitten we gewoon in het begin van de mogelijke nieuwe piek, gebaseerd op positieve testen. En met exponentiele groei kan dat heel snel gaan. De grote vraag is óf dat ook gaat gebeuren en als die piek er komt of dat dan wel gevolgen heeft voor de ziekenhuisbezetting en dus hoe groot het probleem is.
Moeilijk om nu iets van te zeggen, ik denk dat deze maand er eentje is met heel veel onduidelijkheid.
sureido schreef:Ach, ik zit midden in het studenten wereldje en hoe ik het zie, iedereen gaat lekker daydrinking doen en als 9 niet gehaald wordt, dan de gok maar wagen en de boete wordt gedeeld.
Of tot half 5.
Of gewoon blijven slapen.
En ik ben zelf trouwens ook geen heilige maagd Maria, ik ga ook wel eens naar een vriendin toe hoor, en ben ook al wel eens blijven slapen.
sureido schreef:België heeft gezegd 1 mei horeca open. Ik denk dat we hier ook wel aan die datum moeten denken.
Ben wel benieuwd wanneer die avondklok weggaat, ik vind wel dat die dan ook weg moet zijn. Ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, met die avondklok.
Pandora2 schreef:sureido schreef:België heeft gezegd 1 mei horeca open. Ik denk dat we hier ook wel aan die datum moeten denken.
Ben wel benieuwd wanneer die avondklok weggaat, ik vind wel dat die dan ook weg moet zijn. Ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, met die avondklok.
Speciaal voor jou blijft die avondklok in NL nog het hele jaar![]()
Hier was net op de radio dat ze de avondklok willen behouden ook als de horeca opengaat. Kwestie van het nog ergens een beetje in de hand te houden vermoed ik.
Pandora2 schreef:Elnienjo is al gevaccineerd.
Dat je dan vindt dat vaccins maar eerst hier in het rijke westen moeten opgesoupeerd worden en daarna pas naar de derde wereldlanden moeten gaan omdat die toch niks bijdragen aan economisch herstel en eigenlijk alleen maar geld kosten aan het rijke westen, vind ik cru ja.
purny schreef:Ik moet het echt nog maar zien