Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:04

Knuffel voor jou Susan
Beterschap

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:16

Dank jullie wel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:18

Beterschap SusanH. :(:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:20

karuna schreef:
Dat was de vraag niet :) ik bestel zo min mogelijk online. Hondenvoer ontkom ik niet aan.ik vraag het me af algemeen en voor de bezorgers zelf.

Gewoon zelf goed je handen blijven wassen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:37

Hier in de Plus ook echt superdruk, niet leuk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:40

Beterschap Susan, hopelijk heb je een mild verloop en weten ze de boel rond te breien op je werk :(:)

En Pien: lekker kerst vieren, hopelijk valt het allemaal relatief mee komend jaar en fijn terugtrekken in jullie "nieuwe" huisje :)

Ik vond het hier nog wel meevallen in de winkels. Wel blijft het irritant dat mensen achter je in de rij bij de kassa het toch vaak nodig vinden om in je nek hijgend hun spullen op de band te zetten en niet gewoon even die afstand aan te houden.... en je ziet toch ook heel regelmatig mensen die hun mondkapje onder hun neus hebben zitten.

Laten we er even vanuit gaan dat grote karren boodschappen bij mensen bedoeld zijn om voorlopig niet meer naar de winkel te hoeven :)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:46

Maandag ochtend boodschappen gedaan bij de Lidl. Hadden ze geen bladerdeeg meer. Dan maak ik mijn quiche wel met die 4 ik nog heb liggen. Want ik wil helemaal niet terug naar de winkel.
Vandaag hadden ze korting op donuts en vorige jaar had ik die gehaald maar iets houdt me tegen.
Is vast ook beter voor me om als ik ze niet koop. Want ik zal ze alleen moeten op eten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:03

Ik heb gelukkig voldoende boodschappen in huis om het tot ruim na de kerstdagen mee uit te houden. Qua kerstdiner heb ik het meeste laten brengen door de Picnic en verder besteld bij de slager, de bakker en het Verspakket (groente/fruit). Bij de bakker zal ik ook wel even in de rij moeten staan, maar dat is dan buiten op een gigantisch plein. En als ik pas tegen het einde van de dag ga, valt het hopelijk mee :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:06

friezenfan2 schreef:
Maandag ochtend boodschappen gedaan bij de Lidl. Hadden ze geen bladerdeeg meer. Dan maak ik mijn quiche wel met die 4 ik nog heb liggen. Want ik wil helemaal niet terug naar de winkel.
Vandaag hadden ze korting op donuts en vorige jaar had ik die gehaald maar iets houdt me tegen.
Is vast ook beter voor me om als ik ze niet koop. Want ik zal ze alleen moeten op eten.

Je kunt voor een quiche ook heel goed een bodem zelf maken als je bloem in huis hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:09

Ik stuur mijn vriend naar de supermarkt, ik weiger. Krijg echt moordneigingen van al die mensen die in je nek staan te hijgen. Ik ga wel weer eens na corona, in 2022 ofzo.

Voor kerst alles thuis bezorgd qua maaltijden. Lekker makkelijk en goed voor de plaatselijke horeca. En ok de iets minder plaatselijke dessertclub :')

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:12

Dat zou kunnen maar heb daar weinig zin is. Is gewoon een normale avond maaltijd, niets kerstigs.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:13

Net Jumbo thuisbezorgd hier gehad, ook gelijk voor dochter dus hier hoeft niemand naar de supermarkt.
Had bezorging 3 weken geleden al vastgelegd zag het wrs aankomen...

Hoef tot volgend jaar niets meer van supermarkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:13

friezenfan2 schreef:
Dat zou kunnen maar heb daar weinig zin is. Is gewoon een normale avond maaltijd, niets kerstigs.

Ik maak dat altijd als gewone avondmaaltijd :+
Is gewoon mixen en een halfuur in de koelkast leggen haha. Vind pakjes bladerdeeg meer gedoe.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 23-12-20 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:14

Voor in de nek hijgen! Ik zet de kar naar achter wanneer de kassa vrij is en pak hem zo uit. Kan diegene achter gewoon wachten want die kan niet bij de band.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:15

Daar heb ik weer minder moeite mee. Je hebt toch gewoon je eigen vak?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:18

secricible schreef:
Citaat:
RIVM: negen van de tien coronabrandhaarden is christelijke gemeente
In Nederland zijn momenteel negen van de tien grootste coronabrandhaarden een christelijke gemeente, dat bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk.

Bron: NOS

is het nu geen tijd om obv artikel 22 vd grondwet de kerken te gaan verplichten maatregelen te nemen?

Lijkt me niet heel nuttig, gezien het feit dat echt veruit de meeste kerken al maatregelen nemen - en zie onder. Het zit hem waarschijnlijk meer in de hechte sociale banden tussen mensen in die gemeenten. (Van mij mogen ze extra maatregelen verplichten voor kerken hoor, maar ik denk niet dat het veel uithaalt.)

Nederlands Dagblad schreef:
De oorzaak daarvan zit in de hechte sociale gemeenschappen die de inwoners van die gemeenten vormen, denkt Susan van den Hof, epidemioloog bij het RIVM. ‘In een hechte gemeenschap hebben mensen meer onderlinge contacten. Ook is er veel mantelzorg en zijn de gezinnen groot. Dat soort gegevens beïnvloeden de aantallen besmettingen.’ De invloed van kerkgang vindt Van den Hof moeilijker te zeggen. ‘Ik denk dat er beperkt risico is als mensen afstand houden en niet zingen. Maar dan moeten kerkgangers niet bij elkaar op bezoek gaan voor of na de dienst.’

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:21

lenaa_tje schreef:

Het gaat er om dat mensen dus niet op die vakken letten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:22

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Het gaat er om dat mensen dus niet op die vakken letten.

Dan is dat een verschil van ervaring denk ik. Dat doet iedereen hier wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:32

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:42

Blue_Eyes schreef:
secricible schreef:

In Nederland zijn momenteel negen van de tien grootste coronabrandhaarden een christelijke gemeente, dat bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk.

secricible schreef:
is het nu geen tijd om obv artikel 22 vd grondwet de kerken te gaan verplichten maatregelen te nemen?

Lijkt me niet heel nuttig, gezien het feit dat echt veruit de meeste kerken al maatregelen nemen - en zie onder. Het zit hem waarschijnlijk meer in de hechte sociale banden tussen mensen in die gemeenten. (Van mij mogen ze extra maatregelen verplichten voor kerken hoor, maar ik denk niet dat het veel uithaalt.)

secricible, ik ben het met je eens! Sterker nog ... i.p.v. verplicht maatregelen treffen vind ik dat geloofshuizen tijdelijk hun deuren moeten sluiten. Je geloof belijden kan ook tijdelijk vanuit huis. Dat soort praktijken als in Barneveld vind ik helemaal van de zotte. Ik vind het echt een dikke vinger naar de rest van de maatschappij.

En wat als ze besmet raken en medische hulp nodig hebben? Dan willen ze die toch ook krijgen neem ik aan? Ik merk dat ik er veel moeite mee heb met het idee dat er bijv. een uitbraak komt na zo'n kerkdienst als in Barneveld en mensen dan wel aankloppen bij het ziekenhuis.

Alles ligt stil. Kinderen kunnen na de kerstvakantie niet naar school. Veel mensen moeten thuis werken. Voor veel mensen ligt het sociale leven stil. Ik snap dat de kerk vaak een hechte sociale gemeenschap is, maar buiten het geloof zijn er zoveel mensen met hechte sociale vriendengroepen of families. Voor iedereen is het zwaar. Moeten we het niet gewoon met zijn allen doen? Als een ander het doet, spring ik echt niet ook zomaar in een sloot ... maar toch merk ik dat als ik zie dat grote kerkdiensten gewoon doorgang kunnen vinden ... ik me afvraag waar ik me nu zo voor inzet.

Supermarkt ergernis merk ik ook bij mezelf. Veel mensen die mondkapjes tot ver onder hun neus trekken. Zelf rustig wachten tot je ''aan de beurt'' bent bij een schap. En dat dan uitgerekend degene waar je netjes op wachtte even half over je heen toch het product teruglegt.
Veel mensen houden er rekening mee, maar sommige kijken echt nergens naar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:46

secricible schreef:
Citaat:

Is er ook een causaal verband of alleen maar een toevallige correlatie vanwege iets anders wat juist in die gemeenten speelt?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:48

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:00

Kairos schreef:
Ik vrees, dat het plusminus een week na de kerst weer ontzettend hard gaat oplopen. Met wat ik vandaag heb gezien op mijn werk (supermarkt)... Karretjes waren op een gegeven moment op en de mensen namen veel meer mee dan normaal. Ik hoop niet dat door dit soort mensen straks de lockdown verlengt moet worden, dat zou ik echt vervelend vinden. : Maar ja als ik dan al mensen hoor 'jaa we gaan met 17 man in huis zitten!' :x Door dat soort egoïsten gaan bedrijven straks failliet ben ik bang...

@SusanH beterschap!

Beterschap Susan!
Kairos: In feite zou het niet veel verschil uit moeten maken aangezien er maar een bepaald aantal karren de winkel in mogen tegelijk.
Vandaag boodschappen gedaan bij mijn nieuwe supermarkt. Het was daar rustig en ik kon de ruimte pakken. Wel een heel verschil met de stad.

Kar werd terplekke schoongemaakt voor mij

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:38

purny schreef:
Kairos schreef:
Ik vrees, dat het plusminus een week na de kerst weer ontzettend hard gaat oplopen. Met wat ik vandaag heb gezien op mijn werk (supermarkt)... Karretjes waren op een gegeven moment op en de mensen namen veel meer mee dan normaal. Ik hoop niet dat door dit soort mensen straks de lockdown verlengt moet worden, dat zou ik echt vervelend vinden. : Maar ja als ik dan al mensen hoor 'jaa we gaan met 17 man in huis zitten!' :x Door dat soort egoïsten gaan bedrijven straks failliet ben ik bang...

@SusanH beterschap!

Beterschap Susan!
Kairos: In feite zou het niet veel verschil uit moeten maken aangezien er maar een bepaald aantal karren de winkel in mogen tegelijk.
Vandaag boodschappen gedaan bij mijn nieuwe supermarkt. Het was daar rustig en ik kon de ruimte pakken. Wel een heel verschil met de stad.

Kar werd terplekke schoongemaakt voor mij

De hoeveelheid karren per winkel blijven er gewoon teveel, want er wordt uitgegaan van totaal oppervlakte en er wordt niets afgetrokken voor de stellingen en koelingen enz. :) Je kon hier gewoon bijna niet de winkel door komen om iets aan te vullen. Oh en niemand houdt hier afstand. Dus wat mij betreft hadden er wel wat karren af gemogen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:55

Hier vond ik het ook erg druk. Veel mensen met het mondkapje onder hun neus. Veel mensen die steeds aan hun mondkapje zaten met hun handen. Ik vraag me zelfs af of de mondkapjes zo juist niet averechts werken?
Ik vind trouwens ook dat je de mondkapjesplicht nog niet terugziet in de cijfers.