Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
friezenfan2 schreef:Maandag ochtend boodschappen gedaan bij de Lidl. Hadden ze geen bladerdeeg meer. Dan maak ik mijn quiche wel met die 4 ik nog heb liggen. Want ik wil helemaal niet terug naar de winkel.
Vandaag hadden ze korting op donuts en vorige jaar had ik die gehaald maar iets houdt me tegen.
Is vast ook beter voor me om als ik ze niet koop. Want ik zal ze alleen moeten op eten.
friezenfan2 schreef:Dat zou kunnen maar heb daar weinig zin is. Is gewoon een normale avond maaltijd, niets kerstigs.
secricible schreef:Citaat:RIVM: negen van de tien coronabrandhaarden is christelijke gemeente
In Nederland zijn momenteel negen van de tien grootste coronabrandhaarden een christelijke gemeente, dat bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk.
Bron: NOS
is het nu geen tijd om obv artikel 22 vd grondwet de kerken te gaan verplichten maatregelen te nemen?
Nederlands Dagblad schreef:De oorzaak daarvan zit in de hechte sociale gemeenschappen die de inwoners van die gemeenten vormen, denkt Susan van den Hof, epidemioloog bij het RIVM. ‘In een hechte gemeenschap hebben mensen meer onderlinge contacten. Ook is er veel mantelzorg en zijn de gezinnen groot. Dat soort gegevens beïnvloeden de aantallen besmettingen.’ De invloed van kerkgang vindt Van den Hof moeilijker te zeggen. ‘Ik denk dat er beperkt risico is als mensen afstand houden en niet zingen. Maar dan moeten kerkgangers niet bij elkaar op bezoek gaan voor of na de dienst.’
Blue_Eyes schreef:secricible schreef:
RIVM: negen van de tien coronabrandhaarden is christelijke gemeente
In Nederland zijn momenteel negen van de tien grootste coronabrandhaarden een christelijke gemeente, dat bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk.
Bron: NOSsecricible schreef:is het nu geen tijd om obv artikel 22 vd grondwet de kerken te gaan verplichten maatregelen te nemen?
Lijkt me niet heel nuttig, gezien het feit dat echt veruit de meeste kerken al maatregelen nemen - en zie onder. Het zit hem waarschijnlijk meer in de hechte sociale banden tussen mensen in die gemeenten. (Van mij mogen ze extra maatregelen verplichten voor kerken hoor, maar ik denk niet dat het veel uithaalt.)
secricible schreef:Citaat:RIVM: negen van de tien coronabrandhaarden is christelijke gemeente
Bron: NOS
is het nu geen tijd om obv artikel 22 vd grondwet de kerken te gaan verplichten maatregelen te nemen?
verootjoo schreef:https://nieuwspaal.nl/honderden-kerkgan ... KCWDapkeWkwaarom ze dus toch met zoveel naar de kerk gaan.
Kairos schreef:Ik vrees, dat het plusminus een week na de kerst weer ontzettend hard gaat oplopen. Met wat ik vandaag heb gezien op mijn werk (supermarkt)... Karretjes waren op een gegeven moment op en de mensen namen veel meer mee dan normaal. Ik hoop niet dat door dit soort mensen straks de lockdown verlengt moet worden, dat zou ik echt vervelend vinden.Maar ja als ik dan al mensen hoor 'jaa we gaan met 17 man in huis zitten!'
Door dat soort egoïsten gaan bedrijven straks failliet ben ik bang...
@SusanH beterschap!
purny schreef:Kairos schreef:Ik vrees, dat het plusminus een week na de kerst weer ontzettend hard gaat oplopen. Met wat ik vandaag heb gezien op mijn werk (supermarkt)... Karretjes waren op een gegeven moment op en de mensen namen veel meer mee dan normaal. Ik hoop niet dat door dit soort mensen straks de lockdown verlengt moet worden, dat zou ik echt vervelend vinden.Maar ja als ik dan al mensen hoor 'jaa we gaan met 17 man in huis zitten!'
Door dat soort egoïsten gaan bedrijven straks failliet ben ik bang...
@SusanH beterschap!
Beterschap Susan!
Kairos: In feite zou het niet veel verschil uit moeten maken aangezien er maar een bepaald aantal karren de winkel in mogen tegelijk.
Vandaag boodschappen gedaan bij mijn nieuwe supermarkt. Het was daar rustig en ik kon de ruimte pakken. Wel een heel verschil met de stad.
Kar werd terplekke schoongemaakt voor mij