Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:16

Hoor net dat in Rwanda ze de mensen die geen masker dragen geen boete krijgen maar urenlang in een stadion moeten zitten waar iemand ze een college geeft over de gevaren van het virus :oo

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:19

Magrathea schreef:
Hoor net dat in Rwanda ze de mensen die geen masker dragen geen boete krijgen maar urenlang in een stadion moeten zitten waar iemand ze een college geeft over de gevaren van het virus :oo

Dat is ergens ook wel heel goed. Zouden ze meer moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:21

Earth schreef:
Magrathea schreef:

Groepen wappies samen in een stadion lijkt me tricky. Maar ze hebben in Rwanda vast hun eigen methoden om die mensen op anderhalve meter te houden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:22

Earth schreef:
Magrathea schreef:

Haha, het heeft inderdaad wel wat. Geeft ook geen strafblad en kost je geen geld. En verdienen die stadions ook nog wat :D

@safina, klopt, beveiligingspersoneel die mensen hun plaats wijst :)*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:22

Vrij effectieve methoden, vermoed ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:25

Citaat:
Zo zou bij een positieve test niet mogen worden gesproken over "besmetting", "infectie" of "geval", maar zulke woorden zijn volgens de rechter niet onjuist, en ook die eis werd daarom afgewezen. 

Hoe zou het dan genoemd moeten worden? Werkelijk wat een idioten..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:30

idinn schreef:
Citaat:
Zo zou bij een positieve test niet mogen worden gesproken over "besmetting", "infectie" of "geval", maar zulke woorden zijn volgens de rechter niet onjuist, en ook die eis werd daarom afgewezen.

Hoe zou het dan genoemd moeten worden? Werkelijk wat een idioten..

Positieve uitslag. Daarmee geef je de mogelijkheid tot vals-positieven weer.

Maar het geeft ook de mogelijkheid dat mensen een positieve uitslag horen als goed nieuws, en dus juist denken dat je corona-vrij zijn in plaats van hoogstwaarschijnlijk corona hebben (de verwachte vals-positieve uitslagen ligt rond de 0.5%).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:59

Die las ik op Facebook ook wel eens dat mensen zeiden hou op met het gebruik van besmettingen het zijn positieve testen. Ik denk alleen maar wat is het verschil nou dan?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:03

Zebrastreep schreef:
Die las ik op Facebook ook wel eens dat mensen zeiden hou op met het gebruik van besmettingen het zijn positieve testen. Ik denk alleen maar wat is het verschil nou dan?

Daarmee word denk ik bedoeld dat een positieve uitslag betekent dat je besmet bent maar niet perse hoeft te betekenen dat je besmettelijk bent voor anderen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:23

Ze bedoelen dat enkel de test positief is, maar dat het niet betekent dat je corona hebt. Want ze zeggen dat deze test niet laat zien of je corona hebt. Zoiets. :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:28

Geen enkele test is waterdicht. Er is altijd de kans op vals-positieve uitslagen, in dat geval geeft hij positief (besmet) aan terwijl het in werkelijkheid negatief (niet besmet) is, en kans op vals-negatieve uitslagen, in dat geval geeft hij negatief (niet besmet) aan terwijl het in werkelijkheid positief (besmet) is.

Wanneer het percentage positieve heel laag is, als van de zomer met 0.5-1% van de afgenomen testen, maakt dit best wel een verschil. Want dan kunnen dus tot de helft van de besmettingen vals-positief zijn. Sinds begin oktober is het percentage positieve testen echter niet onder de 10% geweest (met een piek van 18%). Uitgaande van hetzelfde aantal vals-positieve testen, is nu slechts 2-5% van de uitslagen vals-positief.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:39

Ander soort 'viruswaanzin' dan bedoeld in de OP, maar evengoed viruswaanzin:

https://www.scarymommy.com/official-lea ... _source=FB

Een online vergadering van Amerikaanse Health Officials deze week, waarin het plan is om te gaan stemmen over bepaalde maatregelen. De protesten zijn zo heftig dat o.a. het huis van één van hen, waar haar kind alleen thuis is, belaagd wordt door demonstranten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:18

Ik kreeg een corona dichtbundel van mijn werk. Deze past hier wel

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:52

secricible schreef:
Ik kreeg een corona dichtbundel van mijn werk. Deze past hier wel

[ [url=m/hwEqMd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig.

Ben wel benieuwd naar die dichtbundel!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:05

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:15

https://vm.tiktok.com/ZSGBeTnc/

Hoe zit het met virus waanzin in Australië? Ik zag deze video die op 8 December in Sydney gemaakt zou zijn. Als ze daar echt weer in het ‘normaal’ zitten is dat echt gaaf!
Snap natuurlijk wel dat je een eiland makkelijker in lockdown dan doen dan een continent, maar vind het wel echt knap van ze.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:47

In de staat Victoria (waarin Melbourne ligt) zijn sinds november geen nieuwe besmettingen meer geweest. In de staat NSW (waarin Sydney ligt) gaat het ook de goede kant op.

Volgens de website van de Australische overheid waren er in heel Australië 9 nieuwe besmettingen in de laatste 24 uur. Het virus is dus nog niet het land uit, maar ze hebben het daar wel flink onder de duim gekregen, mede (en waarschijnlijk vooral) door streng ingrijpen op het moment dat er een lokale uitbraak is. Strenge lockdowns, isolatie... en idd, het scheelt ook dat het een eiland is (hoewel de UK dat ook is en zo goed gaat het daar niet). Als je het land binnenkwam moest je ook twee weken in vrij eenzame afzondering doorbrengen in een hotel, je mocht je quarantaine of zelfisolatie niet thuis uitzitten. Dat zal vast nog steeds het geval zijn (ik heb het niet meer opgezocht, maar hoe houd je het anders buiten?).

[Edit] Het is nog steeds het geval, zie dit nieuwsfragment.

Maar om nou te stellen dat ze daar weer in het 'normaal' zitten? Als ik afga op de informatie van de Australische overheid is dat zeker niet het geval. Kijk maar eens hoeveel beperkingen er nog gelden in bijvoorbeeld NSW, er wordt hooguit versoepeld. Persoonlijk hecht ik toch meer waarde aan deze info dan aan een filmpje op TikTok. ;-)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:33

Ik snap dat ze inderdaad niet meer 100% naar het 'normale' terug zijn, maar dit ziet er wel een stuk vrijer uit dan in andere landen, daarom vroeg ik hier ook voor extra info, niet alles op internet is waar of zo zwart wit. :D Wilde de video ook delen omdat ik het zo 'mooi' vind om deze mensen nu zo rond te zien lopen.
Bedankt voor de linkjes!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:08

Hier staat wat de bevolking kan en moet doen om Australië ook daadwerkelijk safe te houden na de versoepelingen. Zo geldt de 1.5 meter afstand nog steeds, je blijft thuis als je hoest, snottert of koorts hebt (en je laat je testen), en ik zie in het filmpje ook mondkapjes. Dus ja, meer vrijheid maar nee, nog steeds restricties.

Vergeet niet dat de regels in Australië veel strenger waren dan hier, vooral als er weer ergens een lokale uitbraak was, zoals in Melbourne. Grenzen tussen staten zaten op slot (en dat in hetzelfde land) en scholen waren lang gesloten. Ik snap goed dat deze versoepelingen dan een gevoel van heel veel meer vrijheid geven :j zeker als je het vergelijkt met landen zoals NL waar thuiswerken alleen een (al dan niet dringend) advies is en onderwijs alweer een tijd op locatie wordt gegeven.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:26

Karin schreef:
In de staat Victoria (waarin Melbourne ligt) zijn sinds november geen nieuwe besmettingen meer geweest. In de staat NSW (waarin Sydney ligt) gaat het ook de goede kant op.

Volgens de website van de Australische overheid waren er in heel Australië 9 nieuwe besmettingen in de laatste 24 uur. Het virus is dus nog niet het land uit, maar ze hebben het daar wel flink onder de duim gekregen, mede (en waarschijnlijk vooral) door streng ingrijpen op het moment dat er een lokale uitbraak is. Strenge lockdowns, isolatie... en idd, het scheelt ook dat het een eiland is (hoewel de UK dat ook is en zo goed gaat het daar niet). Als je het land binnenkwam moest je ook twee weken in vrij eenzame afzondering doorbrengen in een hotel, je mocht je quarantaine of zelfisolatie niet thuis uitzitten. Dat zal vast nog steeds het geval zijn (ik heb het niet meer opgezocht, maar hoe houd je het anders buiten?).

[Edit] Het is nog steeds het geval, zie dit nieuwsfragment.

Maar om nou te stellen dat ze daar weer in het 'normaal' zitten? Als ik afga op de informatie van de Australische overheid is dat zeker niet het geval. Kijk maar eens hoeveel beperkingen er nog gelden in bijvoorbeeld NSW, er wordt hooguit versoepeld. Persoonlijk hecht ik toch meer waarde aan deze info dan aan een filmpje op TikTok. ;-)

Klopt, per staat inderdaad verschillend. De basisregels (afstand, handen wassen etc) gelden daar ook gewoon maar het leven is daar over het algemeen iets 'normaler' dan in europa.

Karin schreef:
Vergeet niet dat de regels in Australië veel strenger waren dan hier, vooral als er weer ergens een lokale uitbraak was, zoals in Melbourne. Grenzen tussen staten zaten op slot (en dat in hetzelfde land) en scholen waren lang gesloten. Ik snap goed dat deze versoepelingen dan een gevoel van heel veel meer vrijheid geven :j zeker als je het vergelijkt met landen zoals NL waar thuiswerken alleen een (al dan niet dringend) advies is en onderwijs alweer een tijd op locatie wordt gegeven.

Inderdaad, de regels zijn daar strenger en de cultuur anders. Mijn Australische partner raakt behoorlijk gefrustreerd hier in Nederland, hij snapt niet dat de overheid niet veel strenger optreedt en dat 'het volk' de regels niet beter opvolgt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:30

Hier wordt toch heel veel overgelaten aan eigen verantwoordelijkheid. Dat je (ook) verantwoordelijkheid draagt voor anderen wordt daarbij eigenlijk buiten beschouwing gelaten.

Dat filmpje van TikTok had net zo goed ergens in NL gemaakt kunnen zijn. Ik zie niet veel verschil met hoe het er hier nu al maanden aan toe gaat. Oh wacht, de winkelstraten zijn hier nóg drukker en het is hier geen hoogzomer. :))

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:59

In Australië was er complete lockdown incl thuiscontroles. Je mocht maar een uur per dag op straat zijn en ook maar binnen een straal van zoveel kilometer. Je werd regelmatig gecheckt op straat, of je niet te ver van je huis bent.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:15

Klopt, de tegenstellingen zijn gewoonweg veel groter (geweest). Het hele openbare leven plat om het virus terug te dringen. Nu het virus is teruggedrongen (maar nog niet helemaal weg) kan er logisch gezien weer veel meer, maar de status is nog steeds 'Alert'.

Terug naar 'normaal' is nog wel een lange weg zolang social distancing blijft gelden. Ook daar geen volle theaters, stadions en concertzalen zolang men op anderhalve meter van elkaar moet blijven en er nog geen vaccin geïntroduceerd is. Ik heb iig nog niet vernomen dat je daar met een negatief testresultaat wél bij een ander in de persoonlijke ruimte mag komen op dat soort plekken. ;-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:27

Australie bestaat uit verschillende staten die niet allemaal dezelfde regels hadden, en de meeste staten zijn in oppervlakte (niet in bewonersaantallen) aanzienlijk groter dan landen hier in Europa. Een aantal staten heeft nauwelijks beperkingen in hoeven voeren.