Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Earth schreef:Magrathea schreef:Hoor net dat in Rwanda ze de mensen die geen masker dragen geen boete krijgen maar urenlang in een stadion moeten zitten waar iemand ze een college geeft over de gevaren van het virus
Dat is ergens ook wel heel goed. Zouden ze meer moeten doen.
Earth schreef:Magrathea schreef:Hoor net dat in Rwanda ze de mensen die geen masker dragen geen boete krijgen maar urenlang in een stadion moeten zitten waar iemand ze een college geeft over de gevaren van het virus
Dat is ergens ook wel heel goed. Zouden ze meer moeten doen.
Citaat:Zo zou bij een positieve test niet mogen worden gesproken over "besmetting", "infectie" of "geval", maar zulke woorden zijn volgens de rechter niet onjuist, en ook die eis werd daarom afgewezen.
idinn schreef:Citaat:Zo zou bij een positieve test niet mogen worden gesproken over "besmetting", "infectie" of "geval", maar zulke woorden zijn volgens de rechter niet onjuist, en ook die eis werd daarom afgewezen.
Hoe zou het dan genoemd moeten worden? Werkelijk wat een idioten..
Zebrastreep schreef:Die las ik op Facebook ook wel eens dat mensen zeiden hou op met het gebruik van besmettingen het zijn positieve testen. Ik denk alleen maar wat is het verschil nou dan?
Karin schreef:In de staat Victoria (waarin Melbourne ligt) zijn sinds november geen nieuwe besmettingen meer geweest. In de staat NSW (waarin Sydney ligt) gaat het ook de goede kant op.
Volgens de website van de Australische overheid waren er in heel Australië 9 nieuwe besmettingen in de laatste 24 uur. Het virus is dus nog niet het land uit, maar ze hebben het daar wel flink onder de duim gekregen, mede (en waarschijnlijk vooral) door streng ingrijpen op het moment dat er een lokale uitbraak is. Strenge lockdowns, isolatie... en idd, het scheelt ook dat het een eiland is (hoewel de UK dat ook is en zo goed gaat het daar niet). Als je het land binnenkwam moest je ook twee weken in vrij eenzame afzondering doorbrengen in een hotel, je mocht je quarantaine of zelfisolatie niet thuis uitzitten. Dat zal vast nog steeds het geval zijn (ik heb het niet meer opgezocht, maar hoe houd je het anders buiten?).
[Edit] Het is nog steeds het geval, zie dit nieuwsfragment.
Maar om nou te stellen dat ze daar weer in het 'normaal' zitten? Als ik afga op de informatie van de Australische overheid is dat zeker niet het geval. Kijk maar eens hoeveel beperkingen er nog gelden in bijvoorbeeld NSW, er wordt hooguit versoepeld. Persoonlijk hecht ik toch meer waarde aan deze info dan aan een filmpje op TikTok.
Karin schreef:Vergeet niet dat de regels in Australië veel strenger waren dan hier, vooral als er weer ergens een lokale uitbraak was, zoals in Melbourne. Grenzen tussen staten zaten op slot (en dat in hetzelfde land) en scholen waren lang gesloten. Ik snap goed dat deze versoepelingen dan een gevoel van heel veel meer vrijheid gevenzeker als je het vergelijkt met landen zoals NL waar thuiswerken alleen een (al dan niet dringend) advies is en onderwijs alweer een tijd op locatie wordt gegeven.