Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vulina schreef:Hier gisteren man en kids aan de patat en snacks.. Ik heb spruitjes gehad en een groente loempia uit de oven. Verder overdag netjes gegeten.. Vanochtend +0,1Stom...
Marielle_93 schreef:Vulina schreef:Hier gisteren man en kids aan de patat en snacks.. Ik heb spruitjes gehad en een groente loempia uit de oven. Verder overdag netjes gegeten.. Vanochtend +0,1Stom...
Dat zijn wel momentjes dat je denkt dat je gek wordt en bijna denkt de volgende keer ga ik zelf ook weer aan de patat en snacksAch zoals we altijd zeggen er zijn zoveel factoren die meewegen (letterlijk)
ben er van overtuigd dat je snel genoeg weer betere resultaten ziet. Het is vaak juist wel de uitdaging om je door dat soort dingetjes en momenten niet uit het veld te laten slaan. Maar dan spreek ik voor mezelf en vaak heb ik mezelf wel vrij snel weer herpakt gelukkig.
Pallatin fijn dat je je weer goed voelt, groot gelijk om dat wegen nog even lekker te laten. Het gaat inderdaad goed koud worden en wie weet hoeveel sneeuw erbij..ben benieuwd. Vandaag ben je nog lekker bezig geweest in elk geval!
Lees verder veel algemene berichten over BMI, gewenste gewichten en dieetkeuze. Hier wel getallen in mijn hoofd maar de laatste keer dat ik dat woog was ik ook echt wel jonger dus tegen de tijd dat ik die getallen nader ook maar kijken hoe het lijkt en voelt denk ik. Dieet zou ik het bij mezelf ook niet noemen, bewustere en andere keuze's wel. Wel houd ik de app bij, vooral nog om kcal bij te houden en inzicht te hebben en te houden in de macro's. Maar ook qua macro's zijn er verschillende inzichten en meningen. Ik probeer die in elk geval naar eigen wens en inzicht in balans te houden.
Maar BarbaraNova kan me voorstellen dat hij even binnenkomt. Heb ook weleens BMI berekend toen en dan stond er ook overgewicht, u heeft overgewicht is gewoon niet erg tof om te lezen of te horen, best wel een harde term. Weet nog dat ik zelf heel erg dacht 'oké ik weet dat het teveel is maar jeetje sta ik er echt zo slecht voor..'?![]()
Hier vandaag een rondje van zo goed als 10 km gewandeld en later op de dag nog wat zware spullen een trap op gesjouwd. Dus vast wel een keer of 10 met gewicht de trap op geweest, telt toch weer lekker mee.![]()
MuSLi schreef:Heb je contact met een (medisch) diëtist @BarbaraNova? In jouw geval zou ik daar proberen de basis te verkrijgen met betrekking tot gezonde en gebalanceerde voeding voor jouw lichaam...Vanuit daar kun je dan later verder gaan kijken.
Imre schreef:Smoothiemakers onder ons, wat stoppen jullie in de blender? Ik had een enorme berg limoenen gehaald op de markt want goedkoop, dus ik heb deze week bijna dagelijks een smoothie gemaakt met 2 limoenen, 1 banaan, wat sinaasappelsap en yoghurt. Vandaag de yoghurt vervangen door kokosmelk want die stond nog open in de koelkast, van de week nog een stuk komkommer erbij gedaan. Ik wil wat meer groente in mijn smoothies maar bleekselderij vind iken spinazie verdraag ik niet zo goed. Avocado maakt het meteen een enorme caloriebom, maar is wel lekker. Nog ideeën?
BarbaraNova schreef:MuSLi schreef:Heb je contact met een (medisch) diëtist @BarbaraNova? In jouw geval zou ik daar proberen de basis te verkrijgen met betrekking tot gezonde en gebalanceerde voeding voor jouw lichaam...Vanuit daar kun je dan later verder gaan kijken.
Nee ik heb geen dietist. Ik denk dat het verstandiger is om eerst maar eens de afspraken bij de internist af te wachten wat daar uit komt. Dan weet ik beetje meer waar ik wel of niet op in kan spelen.
Marielle_93 schreef:Leuk Gaucho ook weer aan de PT![]()
Hier alweer thuis van de PT en mijn armen doen vooral auw. Opwarmen met touwtjespringen (het regende zo dus dat maar onder/in de tent ipv hardlopen om het pand als warming up) en wat planken. Daarna 7 rondes van 7 oefeningen waaronder push ups en die vind ik zo zwaar en moeilijk, bij de allerlaatste ronde kon ik de push ups als enige echt niet afmaken gewoon, kreeg mezelf niet meer omhoog.