Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:29

Heb vandaag het wegen even overgeslagen omdat ik niet echt een beste week had, maar morgen even kijken wat de ‘schade’ is. Ben blij iig dat ik vandaag me weer goed voelde, het was ook heerlijk weer. Heb goed gegeten en even op de fiets boodschappen gedaan en net lekker paard gereden. Zie wel een beetje op tegen die kou en sneeuw die voorspeld is....dat komt het sporten ook niet echt ten goede denk ik... :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:49

Vulina schreef:
Hier gisteren man en kids aan de patat en snacks.. Ik heb spruitjes gehad en een groente loempia uit de oven. Verder overdag netjes gegeten.. Vanochtend +0,1 : Stom...

Dat zijn wel momentjes dat je denkt dat je gek wordt en bijna denkt de volgende keer ga ik zelf ook weer aan de patat en snacks :') Ach zoals we altijd zeggen er zijn zoveel factoren die meewegen (letterlijk) :)) ben er van overtuigd dat je snel genoeg weer betere resultaten ziet. Het is vaak juist wel de uitdaging om je door dat soort dingetjes en momenten niet uit het veld te laten slaan. Maar dan spreek ik voor mezelf en vaak heb ik mezelf wel vrij snel weer herpakt gelukkig.
Pallatin fijn dat je je weer goed voelt, groot gelijk om dat wegen nog even lekker te laten. Het gaat inderdaad goed koud worden en wie weet hoeveel sneeuw erbij..ben benieuwd. Vandaag ben je nog lekker bezig geweest in elk geval!

Lees verder veel algemene berichten over BMI, gewenste gewichten en dieetkeuze. Hier wel getallen in mijn hoofd maar de laatste keer dat ik dat woog was ik ook echt wel jonger dus tegen de tijd dat ik die getallen nader ook maar kijken hoe het lijkt en voelt denk ik. Dieet zou ik het bij mezelf ook niet noemen, bewustere en andere keuze's wel. Wel houd ik de app bij, vooral nog om kcal bij te houden en inzicht te hebben en te houden in de macro's. Maar ook qua macro's zijn er verschillende inzichten en meningen. Ik probeer die in elk geval naar eigen wens en inzicht in balans te houden.

Maar BarbaraNova kan me voorstellen dat hij even binnenkomt. Heb ook weleens BMI berekend toen en dan stond er ook overgewicht, u heeft overgewicht is gewoon niet erg tof om te lezen of te horen, best wel een harde term. Weet nog dat ik zelf heel erg dacht 'oké ik weet dat het teveel is maar jeetje sta ik er echt zo slecht voor..'? :o

Hier vandaag een rondje van zo goed als 10 km gewandeld en later op de dag nog wat zware spullen een trap op gesjouwd. Dus vast wel een keer of 10 met gewicht de trap op geweest, telt toch weer lekker mee. :+ :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:03

Marielle_93 schreef:
Vulina schreef:
Hier gisteren man en kids aan de patat en snacks.. Ik heb spruitjes gehad en een groente loempia uit de oven. Verder overdag netjes gegeten.. Vanochtend +0,1 : Stom...

Dat zijn wel momentjes dat je denkt dat je gek wordt en bijna denkt de volgende keer ga ik zelf ook weer aan de patat en snacks :') Ach zoals we altijd zeggen er zijn zoveel factoren die meewegen (letterlijk) :)) ben er van overtuigd dat je snel genoeg weer betere resultaten ziet. Het is vaak juist wel de uitdaging om je door dat soort dingetjes en momenten niet uit het veld te laten slaan. Maar dan spreek ik voor mezelf en vaak heb ik mezelf wel vrij snel weer herpakt gelukkig.
Pallatin fijn dat je je weer goed voelt, groot gelijk om dat wegen nog even lekker te laten. Het gaat inderdaad goed koud worden en wie weet hoeveel sneeuw erbij..ben benieuwd. Vandaag ben je nog lekker bezig geweest in elk geval!

Lees verder veel algemene berichten over BMI, gewenste gewichten en dieetkeuze. Hier wel getallen in mijn hoofd maar de laatste keer dat ik dat woog was ik ook echt wel jonger dus tegen de tijd dat ik die getallen nader ook maar kijken hoe het lijkt en voelt denk ik. Dieet zou ik het bij mezelf ook niet noemen, bewustere en andere keuze's wel. Wel houd ik de app bij, vooral nog om kcal bij te houden en inzicht te hebben en te houden in de macro's. Maar ook qua macro's zijn er verschillende inzichten en meningen. Ik probeer die in elk geval naar eigen wens en inzicht in balans te houden.

Maar BarbaraNova kan me voorstellen dat hij even binnenkomt. Heb ook weleens BMI berekend toen en dan stond er ook overgewicht, u heeft overgewicht is gewoon niet erg tof om te lezen of te horen, best wel een harde term. Weet nog dat ik zelf heel erg dacht 'oké ik weet dat het teveel is maar jeetje sta ik er echt zo slecht voor..'? :o

Hier vandaag een rondje van zo goed als 10 km gewandeld en later op de dag nog wat zware spullen een trap op gesjouwd. Dus vast wel een keer of 10 met gewicht de trap op geweest, telt toch weer lekker mee. :+ :D

Dat dus... Ging vandaag goed, maar is ook wel anders geweest. Zo van: Laat dan maar..

Lekker even 10km gewandeld, goed bezig!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:07

Morgen afspraak bij de diëtiste en zie er mega tegenop. Ik weet dat ik niet ben afgevallen en vandaag stokbrood gegeten en wijn gedronken dus gegarandeerd slecht resultaat morgen. Hopelijk kan ik wel met de dietiste een plan maken om mijn stilstand te doorbreken :\

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:09

Ben je aan het verhuizen Mariëlle, dat je zo veel zware dingen de trap op moest sjouwen? Goed bezig zeg en ook nog zo veel gewandeld! Ik mis m’n wandelrondjes wel, maar ‘s avonds nu met die avondklok en werk en paard lukt het allemaal net voor 21.00...ik heb net zelfs de wekker gezet toen ik op stal aankwam en ja hoor, toen die ging zat ik nog gewoon te paard... :') Ik vergeet dan de tijd.

Ik vind dat hele BMI ook lastig, ik denk dat het een graadmeter kan zijn, maar mijn vader vertelde dat hij volgens de BMI maar een paar kg onder de grens van het maximale gezonde gewicht bij zijn lengte zit. Maar mijn vader is bijna 2 meter lang, sport zich helemaal het rambam en heeft echt bijna geen grammetje vet op z’n lijf....hoe kan dat dan? En aangezien hij de 70 nadert moet hij ook veel moeite doen om spiermassa te behouden, het is dus ook niet zo dat hij een soort Schwarzenegger is.... :D meer het type volgescheten palingvel :D

En Vulina: echt stom dat de weegschaal geen daling liet zien terwijl jij de patat hebt laten staan...ik vind het iig knap van je en de weegschaal geeft vast een daling aan de volgende keer :j

Edit: negerzoen, kop op! Misschien valt het mee, van een keer stokbrood en een wijntje kom je heus geen kilo aan, komt vast goed! :(:)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:12

Kop op Negerzoen! Je diëtiste is er niet om je te veroordelen, maar om je te helpen. Toch juist mooi dat je er misschien met weer een nieuw plan en tips vandaan gaat komen? Ik snap dat het letterlijk en figuurlijk voelt als 'gewogen worden', maar je bent nu net zo'n mooi mens als dat je zou zijn met een kilo minder. :(:)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:18

Lief van jullie, doet me goed :+: en inderdaad, ze is er om me te helpen! Al vind ik het resultaat (wat morgen vocht zal zijn) dan wel confronterend. Had graag wat resutaat laten zien :) benieuwd naar wat voor ideeën ze heeft om me verder op weg te helpen!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:23

Vulina dat inderdaad het laat dan maar. Dan kan je in vervelende spiralen terecht komen.
Negerzoen wat vervelend dat je je zo voelt en er zo tegenop ziet. Jullie komen er vast uit morgen :(:) Turtlelito heeft het in tussentijd nog veel mooier verwoord zie ik! :D
Pallatin ik ben ook blij met het wandelen en achteraf altijd blij dat ik weer gegaan ben, maar heb vaak genoeg dat ik op de helft of na 3 kwart denk ik ben er eigenlijk ook wel zat van. :')
Hier inderdaad een verhuizing in de planning. Maar het tillen van vandaag was niet perse gepland, als ik dat had geweten..want het was bijna een workout op zich haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:07

Negerzoen ik hoop dat de diëtist je weer op de goede weg kan helpen.

Hier de dag goed begonnen met een YouTube Kettlebell workout en havermout pancakes <3
Afbeelding

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:22

Fanatiek hoor Gaucho, goed bezig! :D

Hier gaf de weegschaal net als gister - aan. Van bijna een week stilstaan naar in 2 dagen 0.6 eraf.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:52

Goedemoren,

Bedankt meiden voor de steun.

@negerzoen, ja dat wegen blijft toch een dingetje he. Maar kop op hoor, we gaan er gewoon voor.

@Pallatin, je vader type volgescheten palingvel, veeg me op hahahaha.

@Marielle, succes met de verhuizing vast, altijd alles letterlijk op zijn kop, wat een troep heeft een mens dan he.

Er werd van de week gebeld of ik vanmiddag een uur eerder naar het ziekenhuis kan komen. Artsen in opleiding willen graag eerst zich een uur uit leven op me. Ja vindt het best, benieuwd waar hun mee komen...

Ik drink sowieso zo goed als nooit alcohol, drink smorgens wel 2 cappuchino om op gang te komen. De rest van de dag alleen kruidenthee, glas melk bij het avondeten en water. Eet vaak kwark, bruin brood met kipfilet of jonge kaas en in de avond gewoon prakkie zeg maar...tussendoor meestal die ene keer in de maand chocola en op de woensdag wel eens een koekje of chipje als mijn zusje thee komt leuten. Voor de rest weinig gravings op zich. Daarom snap ik niet waarom ik aan blijf komen...stofwisseling is gecheckt. Misschien komt er bij de internist wel wat uit. Als ik calorieen tel, zit ik zelden aan de 2000 op een dag, streven is rond de 1400...

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:44

BarbaraNova succes in het ziekenhuis. :(:) Vervelend dat je echt aan blijft komen, ik heb er dan echt te weinig verstand van om iets zinnigs over je eten/drinken te zeggen maar iemand kan en gaat jou helpen. :j

Hier trouwens 2 uur later wederom een weging gedaan omdat ik eerder een verschil heb vernomen met vroeg wegen en iets later op de ochtend. Dat scheelde opeens weer 0.3. Bijzonder maar ik ben er blij mee. :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:44

Zo dat is wel heel vreemd, ga ik me voortaan maar in de avond wegen. Misschien scheelt dat haha

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:51

Smoothiemakers onder ons, wat stoppen jullie in de blender? Ik had een enorme berg limoenen gehaald op de markt want goedkoop, dus ik heb deze week bijna dagelijks een smoothie gemaakt met 2 limoenen, 1 banaan, wat sinaasappelsap en yoghurt. Vandaag de yoghurt vervangen door kokosmelk want die stond nog open in de koelkast, van de week nog een stuk komkommer erbij gedaan. Ik wil wat meer groente in mijn smoothies maar bleekselderij vind ik :r en spinazie verdraag ik niet zo goed. Avocado maakt het meteen een enorme caloriebom, maar is wel lekker. Nog ideeën?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:08

Heb je contact met een (medisch) diëtist @BarbaraNova? In jouw geval zou ik daar proberen de basis te verkrijgen met betrekking tot gezonde en gebalanceerde voeding voor jouw lichaam... :j Vanuit daar kun je dan later verder gaan kijken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:13

MuSLi schreef:
Heb je contact met een (medisch) diëtist @BarbaraNova? In jouw geval zou ik daar proberen de basis te verkrijgen met betrekking tot gezonde en gebalanceerde voeding voor jouw lichaam... :j Vanuit daar kun je dan later verder gaan kijken.

Nee ik heb geen dietist. Ik denk dat het verstandiger is om eerst maar eens de afspraken bij de internist af te wachten wat daar uit komt. Dan weet ik beetje meer waar ik wel of niet op in kan spelen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:43

@Barbanova, ik hoop dat ze je in het ziekenhuis wat wijzer kunnen maken :)

@imre wortel? ik maak nooit smooties en al helemaal niet met groente :n ik vind ze wel lekker maar volgens mij neem je al heel snel veel te veel in een keer. Stel je eens voor dat je al die dingen die je in een smootie stopt los achter elkaar op moet eten...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:46

Imre schreef:
Smoothiemakers onder ons, wat stoppen jullie in de blender? Ik had een enorme berg limoenen gehaald op de markt want goedkoop, dus ik heb deze week bijna dagelijks een smoothie gemaakt met 2 limoenen, 1 banaan, wat sinaasappelsap en yoghurt. Vandaag de yoghurt vervangen door kokosmelk want die stond nog open in de koelkast, van de week nog een stuk komkommer erbij gedaan. Ik wil wat meer groente in mijn smoothies maar bleekselderij vind ik :r en spinazie verdraag ik niet zo goed. Avocado maakt het meteen een enorme caloriebom, maar is wel lekker. Nog ideeën?

Rode biet, erg lekker in combinatie met bosvruchten / framboos etc
Pompoen / banaan / gember / 5-spices
Boerenkool, bv met mango
1/2 avocado met banaan en een eetlepel raw cacao
Wortel/banaan/gember/sinaasappel

Ik gebruik ook vaak de diepvries Smoothie mixen van Ardo, gezond en relatief voordelig.

Hier normaliter 3-4 x week smoothie als ontbijt, ik voeg vaak eiwit poeder toe en eet ze uit een bowl, maak ze dus wel wat dikker.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:46

BarbaraNova schreef:
MuSLi schreef:

Nee ik heb geen dietist. Ik denk dat het verstandiger is om eerst maar eens de afspraken bij de internist af te wachten wat daar uit komt. Dan weet ik beetje meer waar ik wel of niet op in kan spelen.

Klinkt verstandig, dan kan je met een keuze van diëtist daar ook rekening mee houden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:49

Net even op werk mijn kerstgeschenk - verloting cadeau opgehaald, wijn en 2 special editions Tony chocolony :') Heb net al 1 stukje puur mint Candy Cane op, die is echt schofterig lekker dus dit wordt een goede training in zelfbeheersing.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:17

Oh, ik ga ook maar weer Personal training doen, ben wel een beetje klaar met thuis in mijn eentje... Ga nu wekelijks samen met nog iemand een uurtje PT doen.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:01

Leuk Gaucho ook weer aan de PT :D

Hier alweer thuis van de PT en mijn armen doen vooral auw. Opwarmen met touwtjespringen (het regende zo dus dat maar onder/in de tent ipv hardlopen om het pand als warming up) en wat planken. Daarna 7 rondes van 7 oefeningen waaronder push ups en die vind ik zo zwaar en moeilijk, bij de allerlaatste ronde kon ik de push ups als enige echt niet afmaken gewoon, kreeg mezelf niet meer omhoog. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:51

Marielle_93 schreef:
Leuk Gaucho ook weer aan de PT :D

Hier alweer thuis van de PT en mijn armen doen vooral auw. Opwarmen met touwtjespringen (het regende zo dus dat maar onder/in de tent ipv hardlopen om het pand als warming up) en wat planken. Daarna 7 rondes van 7 oefeningen waaronder push ups en die vind ik zo zwaar en moeilijk, bij de allerlaatste ronde kon ik de push ups als enige echt niet afmaken gewoon, kreeg mezelf niet meer omhoog. :')

Klinkt wel als een fijne training *\o/* dan ben je wel echt moe maar voldaan aan het einde.

Hier een rondje hardgelopen voordat het begon te regenen. 6,5e km, lekker over de dijkjes. Lekker gelopen :D en vanavond lekker helemaal niks _/-\o_

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:05

Jullie hadden gelijk. Zorg voor de dietiste was niet terecht. Gelijk gebleven in gewicht maar wel een kilo vet kwijt :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:29

Negerzoen wat goed, je bent dus eigenlijk een beetje voor de gek gehouden en nu wel degelijk goed nieuws! :D
MuSLi de training was inderdaad fijn, en een beetje spierpijn draagt wel bij in het gevoel dat je écht iets gedaan hebt ja. :D Wat kan jij trouwens ver hardlopen, heb je er nog specifieke doelen mee straks een bepaalde afstand of een bepaalde loop of wedstrijd of gewoon lekker voor de beweging en conditie en je ziet wel waar het schip strandt?