Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escamilla

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:35

Vanochtend gaf de weegschaal 70,8 aan! Heel blij mee. Vandaag is een beetje een cheat dagje dus ik ga zo een cake bakken. Hopelijk valt morgen de schade mee en ben ik niet ineens veel aangekomen. Al is het maandelijkse feest weer gekomen dus dat moet ik ook in m'n achterhoofd houden. Mijn uiteindelijke doel is ongeveer 65kilo

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:39

Emotie eten is lastig.
Je kan dan wel een tomaat eten maar dat voldoet dan niet.
Geen idee hoe je het tegen kan gaan.

Ik eet meer als ik het koud heb.
Warme thee drinken werkt niet tegen de trek/honger.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:40

Ik heb vandaag de laatste vreet dag gehad. Ik heb gewoon zoveel gegeten dat ik met buikpijn op bed lig. Dit is al de vijfde dag. Ben er helemaal klaar mee. _-:( Ik ben gewoon aan het janken zo slecht voel ik me momenteel.

Ik heb een lijstje gemaakt voor de hele week wat ik ga eten en wat ik ga doen aan sport elke dag. En daar ga ik me aan houden! Ik zie alweer de 13 kilo er aan hangen in de spiegel (wat natuurlijk de grootste onzin is). Maar bah. Nee, ik hou momenteel even niet van mezelf. :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:49

Wat naar Neverland! :(:) Wel knap dat je al een lijst hebt gemaakt voor volgende week. Ik weet dat het nu voelt dat het allemaal weer eraan is, maar dat is écht niet zo.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:27

Ohhh wat naar neverland!

Wel herkenbaar voor mij, sinds ik met mijn enkel zit kan ik dus niet sporten of niks... Voelt verschrikkelijk en gisteren toen ik na een lange tijd mijn beste vriendin weer zag hebben we ons iets teveel vol gegeten :Y)
Maar moet soms kunnen..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:22

Soms moet het inderdaad kunnen! Ik heb altijd 1 keer in de week een cheat dagje. Maar 5 keer in de week een cheat dag vind ik niet zo tof. := Vraag me ook af of ik morgen wel op de weegschaal moet gaan staan. Ben bang dat er 62+ op komt te staan. Niet persee vet, maar wel vocht maar op dat moment kan ik dat moeilijk in zien.

Ben net 6km gaan hardlopen en al dat eten maakte het me ook zo moeilijk.

Ik heb wel op internet gelezen dat je de mindset moet veranderen van: 'jij bent slecht dat je dat gegeten hebt' naar 'dat eten heeft je zo slecht laten voelen'. Zo leg je het bij het eten neer ipv dat je je slecht over jezelf voelt.

En ook dingen als: 'ik mag dat niet eten' naar: 'ik mag dat wel eten maar ik wil het niet eten'. Ik vind dit soort denkwijzes erg interessant en vanmorgen had me die 'ik mag dat wel eten maar ik wil het niet' me wel geholpen om niet te snacken in de ochtend. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:31

Ik zou niet wegen, waarschijnlijk ga je je er alleen maar slechter door voelen. Vandaar dat ik mijzelf ook niet gewogen heb vandaag.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:40

Balen Neverland dat je zo’n vervelende week hebt. Goed dat je bent gaan hardlopen en dat je je mindset onder de loep neemt. En je bent natuurlijk niet verplicht om te wegen, als het voor jou niet goed voelt zou ik een week overslaan.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:22

Ik heb het toch gedaan (maandag vaste weegdag) en ben wonder boven wonder helemaal niks aangekomen en ook niks afgevallen. :) Dus dat doet me best goed.

Daarnet een lekker ontbijtje gehad met havermout met chiazaad, banaan, blauwe bessen en amandelen. :9

Ik kan er weer tegenaan deze week! Wil volgende week de 59 zien op de weegschaal. :D

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:40

Nieuwe week nieuwe kansen. Ik heb alvast het weekend overleeft zonder uitspattingen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:34

Neverland schreef:
Ik heb het toch gedaan (maandag vaste weegdag) en ben wonder boven wonder helemaal niks aangekomen en ook niks afgevallen. :) Dus dat doet me best goed.

Daarnet een lekker ontbijtje gehad met havermout met chiazaad, banaan, blauwe bessen en amandelen. :9

Ik kan er weer tegenaan deze week! Wil volgende week de 59 zien op de weegschaal. :D

Super fijn!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:45

Neverland dan is de schade beperkt gebleven.
Op naam een nieuwe week met nieuwe kansen.

Ik ben sinds vorige week 1 kg afgevallen.
Totaal afgevallen 4,5 kg. Nog 3 kg te gaan voor doel 1.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:51

Fijn Neverland, dat er niks aangekomen is!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:53

Ik ben niet echt fanatiek momenteel. Heb nog 1 belangrijk tentamen morgen. Dus heb hele tijd niks anders gedaan dan leren, en dat merk ik meteen. :n

De meesten van jullie zijn wel goed bezig zeg!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:54

Ik probeer ook hier weer wat actiever te posten!

Hier ging het door Corona en thuiswerken ruk.. nu mag er in 1 hal weer geklommen worden, dus ik ben dat aan het oppakken. Merk dat ik hierdoor ook meer drive heb om gezonder te eten :).

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:06

Gelukkig niet aangekomen! Hier een beetje hetzelfde.. Gisteravond m'n schoonzus en zwager op bezoek, van het plaatselijk restaurant afgehaald. Dan eet je al gauw teveel. Gelukkig 'maar' 100 gram aangekomen. Ik blijf nu wel steeds onder de 87 hangen. Morgen weer bootcampen, hopelijk kan ik dan de slag naar onder de 85 maken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:13

ik had me vrijdag ook maar weer gewogen.
Hele week netjes mijn kcal doel gehaald, meer dan genoeg beweging gehad, wat was ik afgevallen?? 0,00000 ^)
Dus ik was wel een beetje heel erg chagrijnig.

Nu weeg ik me pas over 2 weken weer.
Hopelijk is het getal dan wel naar beneden.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:24

Fijn dat er ondanks je eetbuien niks aan zit, Neverland!

Dat is frustrerend, Claudia! :(:)

Goed bezig, Luuntje! Een kilo is veel!

Ik weeg ook niet deze week. Tijd van de maand en dan hou ik altijd heel erg veel vocht vast. Dan word ik alleen maar heel moedeloos van op de weegschaal staan. Bovendien speelt mijn heupblessure ondanks dat ik weer naar de fysio ga weer heel erg op. Fysio weet het ook even niet zo goed meer en gaat met collega's overleggen. Baal er zo van dat we het niet opgelost krijgen. -O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:33

Hier komt de maandelijkse rommel er ook aan dus dat zou natuurlijk kunnen dat ik wat vocht vast hou.
En heb vrijdagavond een buitenrit gemaakt, terwijl ik al 5 jaar niet op een paard had gezeten, dus had mega spierpijn. (Had me trouwens zaterdagochtend gewogen).

Nouja, hopelijk over 2 weken wel resultaat.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:40

Ik heb even niet meer meegepraat omdat ik een paar “slechte” dagen had. Ik zat niet zo goed in mijn vel en dan merk ik dat ik meteen weer omsla qua eten. Maar goed de knop is weer om gelukkig dus vanaf vandaag weer vol ertegen aan! :j

Fijn Neverland dat er niks bij is gekomen!

Claudia, dat is balen... Maar hopelijk over twee weken wel weer resultaat :(:)

Iedereen weer heel veel succes deze week, zet ‘m op! :D

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:02

@Neverland fijn dat het toch mee viel! Op zulke momenten is het toch wel fijn om toch te wegen, anders blijf je je misschien nog lang schuldig voelen terwijl het niet echt hoeft.

@Claudia dat is echt balen zeg na zo'n goede week, maar misschien komt het inderdaad door de 'maandelijkse rommel' :) hopelijk over 2 weken beter!

Hier een goede week gehad, goed aan mijn eetplannen gehouden, met zaterdag wat minder gegeten dan ik van plan was, en zondag meer (pizza), maar al met al dus op zich een goede week :)

Ik had zaterdag zelf vega tomatensoep gemaakt en doe er normaal brood bij, nu niet gedaan omdat ik bij de lunch al brood had gehad. En ik wilde 2 koppen nemen maar had na 1 echt al genoeg gehad!
Zo kan het dus ook, en ook nog eens allemaal groente :) Ik ben niet zo'n makkelijke eter met groente, dus ik wil vaker soep maken de komende tijd.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:33

1200 gram eraf. Ondanks 2x friet te hebben gegeten en 1x wat flink gesnoept toch wat eraf. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:34

Fjordjes lekker bezig.

Claudia en Imre er zijn tijden dat je veel vocht in je lijf hebt.
Op de weegschaal staan is dan erg frustrerend.
Hopelijk is er over 2 weken wel gewicht af.

Temeraire, extra groente kan nooit kwaad.

Onze zoon kreeg vroeger vaak groentensoep.
En tegenwoordig doen we de groenten raspen en dan heel veel ervan in de pastasaus gooien.
Onze puber eet dan wel groente. Maar zo op zijn bord, drama.

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:34

Mag ik me ook melden in dit topic?

Ik ben 1,5jaar geleden begonnen met afvallen met behulp van een voedingsconsulent. Toen afgevallen van 93 naar 71. Ik ben 1.86 m lang, was echt super blij met mn lijf! Maar nu na een aantal maanden ben ik volledig terug gevallen in mn oude voedingspatroon en ik krijg het maar niet op orde. Vanmorgen 76.5 op de weegschaal, op zich een prima gewicht bij mn lengte, maar door de vele suikers die ik eet zit het vooral op mn buik en heupen, wat maakt dat ik er wel te dik uit zie en me er ook niet lekker bij voel..
Heb de afgelopen weken al meerdere keren geprobeerd weer mn gezonde voeding op te pakken, maar tevergeefs...
Wellicht wel lukt met jullie support?
Ik weet nog wat ik at in de tijd van de voedingsconsulent, maar het lukt me maar biet om koek, chips, chocola etc te laten staan...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:50

Neverland schreef:
Soms moet het inderdaad kunnen! Ik heb altijd 1 keer in de week een cheat dagje. Maar 5 keer in de week een cheat dag vind ik niet zo tof. := Vraag me ook af of ik morgen wel op de weegschaal moet gaan staan. Ben bang dat er 62+ op komt te staan. Niet persee vet, maar wel vocht maar op dat moment kan ik dat moeilijk in zien.

Ben net 6km gaan hardlopen en al dat eten maakte het me ook zo moeilijk.

Ik heb wel op internet gelezen dat je de mindset moet veranderen van: 'jij bent slecht dat je dat gegeten hebt' naar 'dat eten heeft je zo slecht laten voelen'. Zo leg je het bij het eten neer ipv dat je je slecht over jezelf voelt.

En ook dingen als: 'ik mag dat niet eten' naar: 'ik mag dat wel eten maar ik wil het niet eten'. Ik vind dit soort denkwijzes erg interessant en vanmorgen had me die 'ik mag dat wel eten maar ik wil het niet' me wel geholpen om niet te snacken in de ochtend. :)

Ik geloof hier heilig in! Zo ben ik, nu bijna een half jaar geleden van het roken
afgekomen.

Ik mag wel roken, maar ik doe het vandaag niet :)

Snap je overigens helemaal, hier zijn ook de kaken weer op elkaar, stoppen
met roken en de crisis heeft mij ook heel wat vreetbuien bezorgd, helemaal niet aangedacht
dat ik die mindset van het roken ook op het eten kan toepassen.