Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:55

Alles kan, maar of het verstandig is, is een ander verhaal.
Het is zeer zeker niet bedoelt om je af te kraken. Ik wil je juist behoeden voor schade aan je nagels. En die heb je nu eenmaal sneller dan je denkt.

Dankjewel jnien!

Voor jnien heb ik bijvoorbeeld ook gekeken of de opleiding die ze heeft uitgezocht een goede is.

PSvanLot

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:57

Vinden jullie gellak ook geen goed idee dan? Of gaat het enkel om verlengen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 19:08

Gellak is eenvoudiger, je hoeft minder te letten op de juiste opbouw etc, maar ook met gellak kan je nagels zwaar verkloten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:12

*gooit knuppel*

Ik zet dus wel zelf gelverlenging. En ze worden per set mooier en netter. Ik heb wel degelijk verbeterpunten, ik denk er over om een opleiding te gaan doen, ben laatst bij een open dag van een opleidingsinstituut geweest om te kijken. De verbeterpunten die ik zelf weet kloppen, maar ze gaven ook aan dat de nagels die ik toen op had, deze:
Afbeelding

Dat ik helemaal niet raar bezig ben. Het kan dus wel. Ik denk dat het wel heel belangrijk is dat je hygiënisch werkt.

Om gewoon te zeggen, zonder opleiding niet doen, dat vind ik wat te kort door de bocht. Wat ik wel vind, is dat jullie absoluut geen tips en trucs hoeven te geven hoe wel. Jullie geven geen opleiding. Voor tips en trucs kun je op het internet en YouTube veel vinden.

Ik zou dit topic wel graag toegankelijk willen houden voor iedereen, ook de zelf zetter of zelf klooier. Ik zie wel graag wat een ander zet. Vind het ook leerzaam.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:16

Wauw, jouw nagels zijn heel gaaf zorro! :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 19:28

Zorro, het blijft lastig. Ik zie ook meiden die keurig opgeleid zijn, die waardeloze sets zetten.

Alleen: verdiep je ergens in.

Ketly is net een maand begonnen met gelpolish, en gaat nu gelijk een verlenging op een sjabloon plaatsen... zo werkt het gewoon niet.
En ja, ik weet dat heel veel vinden dat nagels zetten niet meer is dan een klodder gel erop gooien, ik deel die mening (obviously) niet.

En ja, mij eerste set was een práchtige ( :n ) French tip met overlay waar ik toen heel trots op was :') , zonder enige opleiding... maar goed, 6 jaar geleden dacht ik ook heel anders over het houden van paarden dan ik nu doe.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:37

Ik vind niet dat nagels zetten gewoon een klodder gel er opgooien is. Zo werkt het niet, ligt er in no time af.

Ik denk dus dat ik een opleiding ga doen. En dat is vooral omdat ik dit echt een super leuke hobby vind. Het liefst zet ik 3x in de week iets nieuws. Dat is niet praktisch, dus ik kan dan beter mijn creativiteit op een ander kwijt, denk ik dan.

Ik heb nog niet op een ander gezet. Een keer gellak, maar verder niet. En ik durf dat ook echt niet zonder opleiding. Echt, echt niet..

Want ik weet niets van ziektes en probleem nagels. Mijn vijltechniek is bagger, want ik vijl alleen op mezelf en pak snel de frees. Ik ben wel een nagelbijter, dus daar pas ik mijn sjabloon op aan. Maar hoe ik moet werken op iemand met een normaal, lang nagelbed: geen idee. Kortom, kan niet. Eerst daar meer over leren. Ik moet er niet aan denken dat ik iemand pijn doe met vijlen, dat de nagels er in een dag af liggen, of dat er een enge schimmel onderweg komt.

Zou ik alleen bij mezelf blijven zetten, dan investeer ik niet. Dan voldoet dit prima.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:23

De Kiki ‘buildergel’ is een afweekbare gellak waarmee je wanneer je stukje van je nagel af hebt gebroken zelf met sjabloon een stukje erbij kunt ‘bouwen’ om het weer netjes te maken. Zelfde structuur als de gellak en wordt ook met een doodgewoon nagellak kwastje aangebracht.

Het is geen gel en ook geen acryl :j

Pittige reacties mogen best wat minder. Zolang ze netje ontsmet en schoon te werk gaat en op haar eigen handen bezig is :Y)
Prima dat jullie je vak willen beschermen( een vak waar je trots op mag zijn, het is een kunst) maar dan kun je net zo goed zeggen dat niemand meer een nagel mag lakken :)

Uiteindelijk is dit topic net zo goed voor iemand die zelf lakt, als voor jullie met prachtige creaties <3, als voor iemand die zelf wil oefenen en om tips vraagt.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:25

LadyMadonna schreef:
Onycholisis (loslating nagelplaat), kan veel oorzaken hebben.

Ik lees dus ook stilletjes mee en vind het prachtig wat jullie doen

Wat Fd heeft heb ik dus ook als ik 'mooie' nagels heb. Ben dus heel benieuwd wat je hier aan kan doen.
ik smeer 2x daags met dady oil, Normaal zeer sterke nagels maar o wee als ik nagellak op doen, dan worden ze zo zacht als boter.
ben dus heel benieuwd naar de tips hiervoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 20:27

Anouk, maar dat is een beetje de pest...
Zolang we tips geven is het hallelujah, en als we dan een keer kritisch zijn, zijn we niet lief...
zo gaat het in dit topic al jaren :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 20:28

Vajramani: ik zal morgen eens kijken wat mijn “nagel bijbel “ ervan zegt ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:35

Maar er is een verschil tussen kritisch zijn en zeggen ze gaat met een sjabloon verlengen terwijl ze ‘net komt kijken’, helemaal niet met gel beginnen etc :)

Je kunt ook zeggen van joh, leuk dat je op jezelf bezig bent. Let je wel op dat je schoon te werk gaat want je loopt risico op infecties. En ik zou je lower arch wat anders doen want dan houdt je je nagel wat stabieler. Dat is een stuk minder negatief qua toon als wat er in de laatste pagina gebeurde :)

Ik vraag me trouwens wel af of je een arch kunt creeeren met dit spul aangezien het levelt als een gellak. Echte vorming kun je er door de vloeibaarheid van het product niet mee creeeren.

Heb hem vandaag ook binnen gekregen, vandaar :j

LM, jij verkocht Dadi Oil toch, zou je mij eens een PB willen doen wat het kost? Je kwam ergens uit Brabant toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 20:48

Klopt, heb het op het moment alleen niet op voorraad.

Ik ken het product en dus de viscositeit niet, maar met bijv de fibercoat van magnetic kan je prima een kleine verlenging maken op tip of sjabloon, waarbij je ook echt wel een bolling kunt leggen :j (wel flash curen tussendoir, anders zakt ie wel in :') )

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:18

Maar we gaven gewoon netjes tips. En als er verder wordt gevraagd en we aanraden bepaalde dingen niet te doen, dan ineens zijn we niet lief.
Terwijl we het echt echt echt goed bedoelen.
Echter komt geschreven tekst zonder emotie over en zo werd het niet bedoeld.

Zeker moet dit topic toegankelijk blijven voor iedereen. Of je nu alleen nagellak gebruikt, of professioneel bent of alles ertussen in. En ik vind het leuk om tips te geven. Wat ik niet leuk vind is dat de tips die de mensen met opleiding geven, ineens als zeiken worden beschouwd zodra ze niet zijn wat men graag wilt horen.

Ik begrijp dat je niet zo snel een opleiding gaat doen als je alleen je eigen nagels wilt doen. Maar dan raadt ik aan bij gellak te blijven.

Met onze paarden zijn we zo voorzichtig en neemt men ook les om je paard niet kapot te rijden, waarom zijn onze eigen nagels zo onbelangrijk?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:28

Ik wil er niet te lang over door gaan, maar ik denk dat het een heel ander product is als waar er in professionele salons of wat jullie als profs gebruiken. Maar neem even de reactie van Cinnepin die voegt gewoon echt niets toe. Als mensen het aanschaffen ga je ze met zo’n reactie niet helpen. Dan kun je in zeker zin beter een bruikbare tip geven als zeggen nee joh niet gebruiken want je hebt geen training gehad :)

Maar, Jammer LM ! Mijne is zo goed als op dus moet gaan bestellen ergens :Y)

De builder van Kiki toenstraks even snel op een papiertje gedaan en je ziet hem eigenlijk meteen uitlopen. Van de week eens op mezelf checken. Heb hem voor mezelf bestelt als blanke versteviging voor onder een stempel straks O:) die ik nog moet gaan bestellen. [grr upload doet het niet ]

Welk merk gebruiken jullie als stempellak?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 22:35

Ik heb nog “een dot” (zoals ze dat hier zeggen ;) ) stempellak over van moyra en Konad. Staat ook op nagelplaats.

Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar de stamping gelpolish van Moyra

Ik moet weer een keer dadi oil bestellen, maarja, ik moet zoveel en krijg m’n klanten toch niet aan het olieen :x |o

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:41

Ik respecteer ook echt jullie mening en vind ook dat het echte werk aan de nagelstylisten overgelaten moet worden, maar omdat dit zo eenvoudig leek en ook echt vermeldt wordt als een builder gel voor beginners wilde ik graag kijken of het bij mij zou passen. Ik ben altijd heel voorzichtig met mijn nagels en neem er alle tijd voor. Het is echt niet dat ik eigenwijs ben en het niet van jullie aan wil nemen, maar ik heb zoveel meer aan tips. De reden waarom ik de reacties ‘niet lief’ vond was omdat ik jullie indirect een compliment gaf voor jullie prachtige nagels, waarop werd gereageerd dat jullie geen gratis cursussen doen via het internet. Het was alleen een reactie op jullie tips.

Ik wil er verder ook geen discussie van maken en blijf ook wel meelezen in het topic.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:04

Via de ‘bitches’ in dit topic ben ik wel aan mijn nagelstyliste gekomen ;).
Én heeft zoals YB al noemde mij goed advies gegeven met het zoeken naar een goede opleiding.
Denk dat het vaker anders overkomt als dat er daadwerkelijk bedoelt wordt. Probeer het positief te benaderen.
En nu weer on topic!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 23:10

Anouk, ik denk niet dat het heel anders is als de fiber coat waar ik dagelijks mee werk, of een willekeurige rubberbase.

Ketly, fijn dat je een compliment geeft, maar dat zegt toch niet dat we dan niet kritisch mogen zijn? Ik vraag me oprecht af in hoeverre je je erin verdiept hebt. Als je naar je bericht van oktober kijkt waar je je nagel serieus hebt beschadigt en zelfs bij de eerste hulp hebt gezeten.....
Je slaat gewoon tig stappen over.
In mijn tijd was gelpolush nog niet zo populair als nu, dus ik ben begonnen met een gel overlay op tips. Pas na de helft van de opleiding kwamen sjablonen aan bod, en met mijn laatste perfectie training is hier ontzettend aan gesleuteld.
Ik ben zelden tevreden over mijn kunstnagels, kritisch zijn mag niet, kritisch zijn moét....

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:18

Laten we de discussie maar gewoon stoppen, dit is namelijk nooit mijn bedoeling geweest. Niet erg aardig om mijn oude berichten er bij te halen, deze nagels heb ik zelf namelijk helemaal niet eens geplaatst. Het is nu wel duidelijk gemaakt dat het niet gewenst is dat er wat geplaatst wordt door beginners.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 23:23

Nee, niet geplaatst, maar wel eraf gehaald....

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:34

Ja en de reden daarvan is achteraf duidelijk geworden en zeker niet mijn fout geweest. Ik heb je een privebericht gestuurd zodat anderen weer ontopic kunnen gaan. Ik haak in ieder geval af in dit topic, wat ik erg spijtig vindt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 09:06

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:23

Iedere week. Moet m morgen terug kijken, had een klant. Zo'n leuke en leerzame show

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 09:35

Ik heb m nu aan staan. Linda is mijn docent, en met Yessica heb ik de AirNails gedaan