Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:22

BalouArera schreef:
Hoi!

Ik zit sinds gister op kamers in Deventer en wil hier ook graag gaan sporten. Ik ontdekte vandaag dat er een basic fit precies op de route ligt van mijn stagebedrijf naar mijn kamer, dus dat is helemaal top. Om tijd te besparen wil ik dus eigenlijk meteen gaan sporten na stage, maar thuis sport ik altijd na het avondeten omdat ik na een dag stage zo'n honger heb. Hoe doen jullie dit? Wat eten jullie voor het sporten om genoeg energie te hebben?

Regelmatig eten.. je zou eigenlijk geen honger mogen hebben. Ik neem dan bijv een gekookt ei, fruit, rozijnen, paprika etc mee als tussendoortje. Vooral eiwitten vullen dus misschien eens kijken of je daar meer van kunt eten tijdens je stage. Met een hongergevoel sporten zou ik niet aanraden. Voor mijn gevoel is je lichaam dan heel snel op waardoor je ook niet lekker kunt trainen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:34

BalouArera: Handig dat de sportschool onderweg zit! :)
Ik sport altijd voor het avondeten en zorg dan dat ik op kantoor om 16:00 (ik werk meestal tot ongeveer half 5) nog iets eet. Bijvoorbeeld kwark met havermout en fruit, een eiwitreep, een shake of iets in die richting.
Verder eet ik gedurende de dag wanneer ik trek heb, meestal is dat zo'n 4x voor het avond eten. (9 uur ontbijt ik op kantoor, 12 uur lunch, 14 uur snack en 16 uur nog iets voor het trainen). Als ik dan thuis kom rond 19.30 ga ik avondeten.

Lous: Kan ik me zo goed voorstellen :(:) Ik heb ook een hele tijd niks mogen doen ivm een rugblessure en operatie vorig jaar maart. Was zo blij toen ik weer wat mocht doen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:34

Lous schreef:
Echte krachttraining mag ik nog steeds niet doen. Aangezien mijn spieren nog onvoldoende ontwikkeld zijn om mijn wervelkolom te kunnen ontlasten.

Word die rug inmiddels zo kotsbeu....

Jeetje wat vervelend :(:)

Meiden die wel eens in bulk zaten. Wat eten jullie als avond eten? Ik verkijk me er toch een beetje op en eet minder dan handig is haha. Red nu mijn doel wel, maar straks als ik verhoor naar 3000 niet meer

Gnome

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:11

Zojuist mijn examen gemaakt in tien minuten met een 9 als gevolg. Dikke prima. Vanmiddag nog even lekker sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:25

Ik sport het liefst op een zo leeg mogelijke maag, weet niet precies waarom maar is een stukje voorkeur. Normaal ging ik altijd 's morgens vanuit mijn bed gelijk de sportschool in, maar van mijn PT/fysio moet ik nu eerst wat eten voordat ik ga omdat ik anders niet op mijn piek kan presteren. Meestal werk ik een eiwitreep ofzo naar binnen, iets kleins wat me wel iets geeft om te verbranden maar niet gelijk als een blok op mijn maag ligt. Mijn PT sessies zijn voor mij op een heel rottig tijdstip, om 2 uur 's middags. Ik kan niet tot 3 uur wachten met lunchen maar vind het heel vervelend om met zo'n volle maag te sporten. Vind het ook gewoon fijn om direct na het sporten ff een maaltijd naar binnen te kunnen harken. Voelt dan toch alsof ik het echt verdiend heb ofzo.

Ik zit een beetje met een dilemma. Ben nu lekker aan het opbouwen en ik voel me er super prettig bij om weer te sporten, maar ik vind mijn sportschool (basicfit) echt niet leuk. Ik heb nu iets meer zelfvertrouwen met losse gewichten maar er is heel weinig ruimte om bv crunches te doen en buikspieroefeningen zijn juist een heel belangrijk onderdeel van mijn schema omdat ik mijn slechte rug probeer te fixen. Ik kan nu nog op gekke tijdstippen gaan, dan zijn er alleen oudjes en een verdwaalde bodybuilder aan het sporten, maar ik moest laatst noodgedwongen rond vijven en ik voelde me echt totaal niet op mijn gemak tussen mensen die heel sterk zijn. Het liefst zou ik sporten in de kleine sportschool waar ik ook fysio heb, die is op 100 meter van mijn huis, maar die is heel duur en heeft openingstijden die niet lekker werken waardoor ik straks als ik stage loop heel veel moeite zou moeten doen om fatsoenlijk te kunnen blijven trainen. Er is niet echt een oplossing voor behalve niet zo ontzettend nadenken over wat andere mensen van me denken, maar toch. Ik ga morgen eens een keer naar de ladies only basicfit hier in de buurt. Moet ik wat verder voor rijden maar die ziet er qua opzet wel iets fijner uit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:33

Helaas ben ik al vanaf mijn twaalfde rugpatient.
Ik ben toen geopereerd aan mijn eerste hernia. De woorden waren toen nog: je bent nog jong, dat komt wel goed. Helaas de 20 jaar daarna ging het alleen maar slechter.

Maar goed, ik sta onder zicht van de fysio daar die ook mijn schema’s maakt. En deze is best heftig. Oftewel het zijn voor mijn spieren intensieve oefeningen. Hopelijk werkt het :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:47

Emmaa_ schreef:
Ik sport het liefst op een zo leeg mogelijke maag, weet niet precies waarom maar is een stukje voorkeur. Normaal ging ik altijd 's morgens vanuit mijn bed gelijk de sportschool in, maar van mijn PT/fysio moet ik nu eerst wat eten voordat ik ga omdat ik anders niet op mijn piek kan presteren. Meestal werk ik een eiwitreep ofzo naar binnen, iets kleins wat me wel iets geeft om te verbranden maar niet gelijk als een blok op mijn maag ligt. Mijn PT sessies zijn voor mij op een heel rottig tijdstip, om 2 uur 's middags. Ik kan niet tot 3 uur wachten met lunchen maar vind het heel vervelend om met zo'n volle maag te sporten. Vind het ook gewoon fijn om direct na het sporten ff een maaltijd naar binnen te kunnen harken. Voelt dan toch alsof ik het echt verdiend heb ofzo.

Ik zit een beetje met een dilemma. Ben nu lekker aan het opbouwen en ik voel me er super prettig bij om weer te sporten, maar ik vind mijn sportschool (basicfit) echt niet leuk. Ik heb nu iets meer zelfvertrouwen met losse gewichten maar er is heel weinig ruimte om bv crunches te doen en buikspieroefeningen zijn juist een heel belangrijk onderdeel van mijn schema omdat ik mijn slechte rug probeer te fixen. Ik kan nu nog op gekke tijdstippen gaan, dan zijn er alleen oudjes en een verdwaalde bodybuilder aan het sporten, maar ik moest laatst noodgedwongen rond vijven en ik voelde me echt totaal niet op mijn gemak tussen mensen die heel sterk zijn. Het liefst zou ik sporten in de kleine sportschool waar ik ook fysio heb, die is op 100 meter van mijn huis, maar die is heel duur en heeft openingstijden die niet lekker werken waardoor ik straks als ik stage loop heel veel moeite zou moeten doen om fatsoenlijk te kunnen blijven trainen. Er is niet echt een oplossing voor behalve niet zo ontzettend nadenken over wat andere mensen van me denken, maar toch. Ik ga morgen eens een keer naar de ladies only basicfit hier in de buurt. Moet ik wat verder voor rijden maar die ziet er qua opzet wel iets fijner uit.

Rot inderdaad. Zou me daar ook niet prettig bij voelen. Valt bij de mijne wel mee maar toch voel je soms een paar ogen in je rug. Nouja altijd nog beter dan op de bank zitten toch. Hun zijn ook niet zo sterk geboren denk ik dan maar.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:52

Lous schreef:
Helaas ben ik al vanaf mijn twaalfde rugpatient.
Ik ben toen geopereerd aan mijn eerste hernia. De woorden waren toen nog: je bent nog jong, dat komt wel goed. Helaas de 20 jaar daarna ging het alleen maar slechter.

Maar goed, ik sta onder zicht van de fysio daar die ook mijn schema’s maakt. En deze is best heftig. Oftewel het zijn voor mijn spieren intensieve oefeningen. Hopelijk werkt het :)

Jeetje wat ruk zeg := Wel fijn dat je fysio ook je schema's maakt! Ik hoop voor je dat het werkt :(:)
Hier helaas ook vanaf mijn 12e rugpatient. Ik heb 2 hernia's gehad die zichzelf gelukkig hebben opgelost (1 op mijn 14e en 1 op mijn 25e), alleen heb ik daar wel andere blessures door gekregen in onder andere mijn bekken, SI gewricht en piriformis. Daar ben ik vorig jaar aan geopereerd en dat gaat tot nu toe goed. Helemaal pijnvrij word ik niet meer, maar het is nu een 4/10 ipv 8/10 dus dat is absoluut dragelijk gelukkig :)

Emma: Basic ladies vond ik ook heel fijn toen ik net weer begon met sporten! Daar reed ik toen ook een stukje verder voor. het is wel echt belangrijk dat je je op je gemak voelt, want ik weet uit ervaring dat het je motivatie de kop kan indrukken als dat niet zo is :n
Hopelijk vind je een sportschool waar je je wel prettig voelt!

Gianti: in mijn bulk deed ik bij het avondeten vooral dingen als mozzarella/feta, zoete aardappel, pasta , vlees etc. Als je je porties koolhydraten kunt verhogen (weet niet hoe je in je macro's zit) gaat het vaak ook al hard omhoog. Misschien daar eens mee puzzelen? :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:09

Zo net terug uit de sportschool. Begonnen met een cardio op standje heuvels niveau 5. Normaal zet ik die op 1 dus ik heb ook een aantal keer gedacht dat ik het niet ging volhouden maar toch gelukt.

Nu ook wat mannen die waar keken. Ik probeer het maar te negeren. Heb braaf mn schema aangehouden en weer wat gewichten verhoogd. Op de terugweg wel lekker lopen slippen met de auto. Is gladder dan het lijkt.

Nu lekker douchen en met de pootjes omhoog. Hoe ging het bij jullie vandaag?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:38

Ik herken dat heel erg Emma! Ik sport ook bij Basic Fit en ik ben blij dat ik momenteel de luxe (niet om een leuke reden natuurlijk dat ik niet kan werken) heb om op rustige momenten te gaan. Ik voel me er ook echt niet prettig bij om als het heel druk is buikspieroefeningen te doen. Daarom doe ik ze ook graag thuis. Is dat geen optie voor je? Een fitness matje is niet heel duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:41

Ik heb er thuis echt amper de motivatie voor en zou dan naast een matje ook echt wel wat andere spullen moeten kopen. Ik hoop gewoon dat het morgen meevalt en dat het daar wat beter te doen is, dan rij ik in de toekomst wel een kwartiertje ipv 7 minuten. Kan daar ook makkelijker parkeren dus zo'n drama is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:49

Ik ben weer terug van "wintersport" en wil eigenlijk vanavond wel heel graag even gaan, maar ik heb afgelopen 3/4 dagen 2 nachten gemist en zo'n 20 uur in een auto gezeten :')

Eten zit ik ook erg mee... Ik eet sowieso niet veel, maar vaak ook echt heel laat. Ik ben (uit m'n werk als ik paard moet doen en sporten) echt pas tegen 22:00 thuis en eet dan past. Vind het moeilijk iets te vinden wat ik tussendoor kan eten, en ook goed is...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:05

Ik ben meestal om 18.00 uit het werk. Dan koken ( vaak een pasta ofzo) half 7 eten en 20.00u sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:09

Maar ik kan dus sowieso niet naar huis om te koken, dus moet echt iets mee kunnen nemen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:35

Gewoon normaal koken en meenemen in tupperware? :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:48

Pastasalade of couscous salade maken en meenemen, is koud en een volledige maaltijd.

Ik moet echt eten voor ik iets ga doen. Lege maag is te lage bloedsuikerspiegel en omkiepen dan.

Ga morgen poging doen tot trainen. Kijken wat gaat zonder handen kracht te zetten :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:54

Ik heb de smaak te pakken en ga zo ook weer :). Vind het heerlijk tussen her studeren door.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:56

_Dreamer schreef:
Maar ik kan dus sowieso niet naar huis om te koken, dus moet echt iets mee kunnen nemen

Gewoon brood? Of salades maken! :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:03

Ik neem gewoon eten mee in van die plastic bakjes. Opwarmen doe ik ook niet eens meer. haha
Pasta, rijst, allemaal prima.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:04

Zo'n beker waar je yoghurt/kwark in kan doen en dan wat fruit, noten en evt. muesli/cruesli meenemen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:09

Needje schreef:
Ik neem gewoon eten mee in van die plastic bakjes. Opwarmen doe ik ook niet eens meer. haha
Pasta, rijst, allemaal prima.

Oh brrr, ik eet het liefst altijd warm. Brinta in de ochtend, en dan toast/soep/warme wrap en ‘s avonds nog eens. :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:31

Gister niet wezen sporten omdat het zo glad was op de weg. Voelt echt zo ruk.
Misschien dat ik vanmiddag alsnog maar ga. Nu zijn de wegen wel goed te doen hier.
Dan maar geen rustdag er tussen. Is toch deload deze week.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:38

Gebruiken jullie ook eitwitshakes? Ik ben nog op zoek naar een fijne maar er zitten of veel koolhydraten in of het is zo mierzoet dat ik er misselijk van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:43

Ik neem naar mijn werk vaak twee wraps mee met zwaar gekruide kip en kidneybonen. Vind dat echt een top combinatie, zou het elke dag kunnen eten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:48

Es_ther schreef:
Ik heb de smaak te pakken en ga zo ook weer :). Vind het heerlijk tussen her studeren door.

Veel plezier vandaag! Ik ga vanmiddag ook weer. Eerst weer een opdracht voor school afmaken. Dan is dat mijn beloning.