3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:41

Mijn lijstje:
O: twee rijstwafels met mozzarella, tomaat en een beetje pesto
T: Btween kokos
L: Italiaanse bol met mozzarella, tomaat en pesto
T: schaaltje Japanse mix
A: maaltijdsalade met geitenkaas, spekjes, walnoten en vijgendressing
T: Häagen-Dazs Macadamia Nut Brittle

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:59

Ik zit een beetje in de knoop. Ik wil iets gaan minderen in koolhydraten, van 50% naar 45% en dan mijn eiwitten ophogen naar 25% ipv 20. Ik heb het idee dat ik erg veel koolhydraten eet namelijk..
Maar nu komt het punt.. Ik ga dan snel kiezen voor zuivel, als in kwark of yoghurt. Maar daar een teveel van is ook niet goed natuurlijk, daarnaast kies ik vaak voor fruit.
Groente als snack eten vind ik gewoon echt 10x niks. Voorheen at ik nauwelijks groenten, en nu zit ik wel redelijk aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. En dat vind ik prima.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, of het gewoon weer terug draaien? Of juist de vetten omlaag ipv de khd. Help? :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:10

Frummels: en hoe is het nu met de spierpijn?

Aria: ben je aan je stappen gekomen? En hoe ging t zwemmen? :) net lijstje ook

Black_kelpie: heeft de chili con carne gesmaakt? Ik heb dat, sinds ik op mezelf woon (2,5 jaar) nog nooit gemaakt :=

Maanlicht: goed lijstje toch? Hoe gaat het nu met je?

Kelly: Pfoe ik ben (nog) niet zo met macros bezig := misschien qua broodbeleg dan pindakaas of (gerookte) kipfilet? Handje noten? Zijn misschien maar kleine dingetjes, maar misschien werkt het?

Okee mn lijstje van gisteren was uiteindelijk zo:

O: cornflakes met melk
T: granenbiscuits
L: 2 boterhammen met kaas
A: stamppot zuurkool met spekjes en een kwart rookworst
T: wolkentoetje
T: bounty (ik werd heel gammel ineens, het was al laat op de avond, normaal slaap ik dan al)
Als ik gok (maar hee, meten = weten) zou ik bijna naar mn verbruik hebben gegeten, dus zo’n 2000/2100 gegeten en 2200 verbrand.

En vandaag pakken we de draad weer op! Mn lijstje moet ik nog even maken :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:17

Dit is eigenlijk een beetje een cheat lijstje voor mij, haha!
Niet erg gezond, maar qua kcal aardig denk ik.

Het gaat wel oke, ik slaap veel, en probeer mijn dag daaromheen te plannen en ook genoeg te bewegen (paardrijden, wandelen).

Lijstje van vandaag:
O: Griekse yoghurt 5% vet met blauwe bessen en een handje Cruesli multifruit
L: twee geroosterde broodjes met zelfgemaakte healthy tonijnsalade
T: appel, grape fruit, 2 maiswafels met Slankie smeerkaas
A: vega lasagne

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:38

Maanlicht schreef:
Dit is eigenlijk een beetje een cheat lijstje voor mij, haha!
Niet erg gezond, maar qua kcal aardig denk ik.

Het gaat wel oke, ik slaap veel, en probeer mijn dag daaromheen te plannen en ook genoeg te bewegen (paardrijden, wandelen).

Lijstje van vandaag:
O: Griekse yoghurt 5% vet met blauwe bessen en een handje Cruesli multifruit
L: twee geroosterde broodjes met zelfgemaakte healthy tonijnsalade
T: appel, grape fruit, 2 maiswafels met Slankie smeerkaas
A: vega lasagne

Oh ik vond m oprecht best netjes!
Probeer je inderdaad te focussen op “leuke” dingen! Ik ben namelijk best een beetje van je topic geschrokken. Leg jezelf alsjeblieft niet teveel druk op, je moet even helemaal niks, dus als het qua eten niet lukt, is het slim om dat voor nu even te accepteren :) vandaag ook weer een net lijstje!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:55

Maanlicht: nette lijstjes heb je. :) Ook ik heb je topic gelezen. Ik hoop dat het je binnenkort lukt om echt even niets te hoeven van jezelf. Ik weet helaas hoe vermoeiend en stressvol zo een situatie/periode kan zijn en hoeveel druk je jezelf kunt opleggen op zo een moment. Ik gun je veel leuke dingen, rust en een ontspannen gedachte/hoofd! :)

Kelly: oei daar kan ik je echt niet mee helpen, haha. Tussendoortjes zijn bij mij vaak fruit en/of kwark, crackers/maiswafels of kleine salades (bv kikkererwten, kidneybonen, uitje, tomaat en kruiden)

Sharon: Spierpijn is helemaal weg gelukkig! Je lijstje is netjes van gisteren :j

Ik ben vannacht gevallen over de poes en heb mijn middenhandsbeentje gebroken :') (verticale scheur gelukkig). En ik werk op een kantoor achter een bureau, dus alles gaat in de traagste versnelling vandaag want ik typ op tempo kleuter. :))

Mijn lijstje vandaag:

O: Danio bosbes kwark
T: Innocent smoothie
L: Sla met tomaat, koolsla, komkommer en honing mosterd dressing
T: kiwi en cappuccino
A: gegrilde groenten (wortel, ui, courgette, paprika, tomaat en bloemkool) met een stukje vis
T: kwark met fruit

B: 40 minuten fietsen (retour werk), 1,5 uur balletles *\o/*

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:05

Gelukkig maar! Oh oeps, dat is vervelend zeg, beterschap :)

Lijstje:
O: cornflakes met melk
T: 2 bokkenpootjes en een kop groene thee
L: 2 boterhammen met gerookte kipfilet
T: granenbiscuits en komkommer en wortels met yoghurtdip
A: sperziebonen, krieltjes en een kip krokant schnitzel met wat mayo en curry
B: 4 km wandelen

Calorieën: 1668 ik moet dus 2168 verbranden vandaag :)

De weegschaal was lief, in 6 dagen een halve kilo afgevallen en de 74 eindelijk weer mogen zien (74,9) sinds begin dit jaar 1,5 kg afgevallen, dus dat gaat mooi *\%/* volgende week hopelijk ook weer sporten dus dan gaat het nog harder!

Edit; ik hoop rond begin mei op mn streefgewicht te zitten :) ik heb nog 7,9 kilo te gaan.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:59

Ik blijf voorlopig nog maar even gewoon gezond eten en nog niet teveel op de macro's te letten :')

Goed bezig Sharon! Ik hoop dat je je doel gaat halen :)
Ik ga morgen weer wegen, heb nog tot en met woensdag om 0.2 af te vallen. Dat moet wel lukken denk ik haha

Mooi lijstje Frummels! Dankje voor je tussendoortjes inspiratie :) zulke dingen eet ik ook vaak.

Maanlicht, ik wil je veel sterkte wensen, en ik hoop dat je er snel weer bovenop bent. Ik heb je topic ook gelezen :(:)

Hier net een fanatieke les gehad met paard!
Zometeen boodschappen doen voor het weekend, m'n moeder wil het "gezellig" maken. En gezelligheid gaat gepaard met eten hier, dus nu kan ik zelf een beetje de rem erop houden met inkopen doen haha

Lijstje vandaag:
0: Griekse yoghurt met een banaan en fruit 'n fibre
T: kleine ontbijtkoek reep, 2 crackers met philadelphia en komkommer
L: 2 boterhammen filet american, 2 vitalu crackers met jam (denk ik)
T: kwark met fruit
A: gebakken aardappeltjes (oven) kabeljauw en worteltjes.
T: magere chocolade melk en een handje noten/rozijnen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:05

Haha gewoon doen wat goed voelt Kelly!
Ik hoop ook echt dat ik mn doel ga halen, ben super gemotiveerd nu, maar ben dan altijd bang voor de terugval, want die krijg je uiteindelijk toch een keer denk ik := aan de andere kant, als ik gewoon mn ''cheatdingen'' ga plannen in mn lijstje, kan ik het gewoon blijven eten, maar dan verantwoord. Okee eigenlijk is dat sowieso wat ik doe, ik eet rustig pizza, pas mn dag er dan gewoon op aan en ik denk dat het daarom wel goed vol te houden is.
Moet zeggen dat mn fitbit ook wel enorm motiveert, gewoon omdat ik wat dat betreft wel een streven ben en als ik zie dat ik bijvoorbeeld nog 50 calorieën tot mn doel zou moeten, ik rustig de trap op en af ren om ze eraf te krijgen :Y)

Lekker zo'n lesje, ik mis het rijden wel een beetje, maar helaas heb ik er echt de kracht nog niet voor, dus dat is toekomstmuziek!

Leuk weekend in het verschiet, veel plezier! Je lijstje is ook netjes :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:35

Dankje! :)
Wat jij nu net typt, had ik kunnen zijn haha. Ik doe precies hetzelfde. Ik ga ook rustig rondjes door het huis lopen als ik bijna m'n stappen doel heb gehaald, maar eigenlijk naar bed zou gaan. Fitbit motiveert enorm!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:47

Haha gelukkig maar, dan ben ik niet de enige!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:57

Nu wil ik ook een fitbit :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:03

Haha groot gelijk, het is even een inverstering, maar zo waard!

Zo, tijd voor een tussendoortje, het lijkt zo gezellig :D
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:39

Dat ziet er leuk uit zo! Ik eet ook vaak groenten met dip, lekker :9 en als je het dan nog in een leuk bekertje zet, scheelt dat ook weer ja, haha.

Ik ben zondag jarig, misschien trakteer ik mezelf wel op een fitbit! :)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:42

_sharonnn schreef:
Haha groot gelijk, het is even een inverstering, maar zo waard!

Zo, tijd voor een tussendoortje, het lijkt zo gezellig :D
[ [url=m/cumEqY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zit er in het onderste bakje ?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:10

Jaaa doen Frummels! Het is even een aankoop, maar ik ben er zo blij mee!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:12

Frummels: inderdaad en dan is het ook gelijk een stuk ''lekkerder'' ofzo haha :Y) ik zou gewoon die fitbit voor je verjaardag doen, echt een aanwinst!

annikeee19: dat is een soort yoghurtdip (slasaus gemengd met yoghurt) erg lekker!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:40

Hey allemaal, ik kom mij weer voorzichtig melden. Hele heftige afgelopen 2 week gehad, maar nu weer terug in Nederland. Nog niet weer op de weegschaal gestaan, misschien dat ik er morgen weer even op ga om de schade te bekijken. Nu ik weer bij mijn ouders woon zal gezonder eten wel makkelijker gaan, er is hier weinig ongezonds in huis en qua avondeten ook voornamelijk gezond.

Wel steeds meegelezen, maar nu kan ik eindelijk weer mee kletsen. Dat er nu geen 10 uur tijdsverschil is werkt ook in z'n voordeel haha! :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 16:40

_sharonnn schreef:
Frummels: inderdaad en dan is het ook gelijk een stuk ''lekkerder'' ofzo haha :Y) ik zou gewoon die fitbit voor je verjaardag doen, echt een aanwinst!

annikeee19: dat is een soort yoghurtdip (slasaus gemengd met yoghurt) erg lekker!

Ze zijn nu in de aanbieding overigens (98 euro dacht ik) bij mediamarkt! Ik ben ook ontzettend aan t twijfelen of ik er een koop, haha!..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:43

Hee Sanne, welkom terug! Hoe is het nu met je?

Imandra: gewoon doen! Het werkt super motiverend ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:46

Zo, ik kom hier ook weer even om het hoekje kijken. Ben de afgelopen weken amper bezig geweest met eten omdat ik enorm veel stress had of ik mijn visum wel binnen zou krijgen (vertrek maandag voor een half jaar naar Zuid Afrika) en kon het er dus even niet bij hebben om op Bokt te zitten of te denken aan gezonde voeding :o Heb vandaag eindelijk te horen gekregen dat ik m'n visum morgen mag ophalen dus moet nu van mezelf weer even opletten. Vooral daar straks, ik woon op de campus en daar zitten maaltijden bij inbegrepen maar ik ken mezelf en weet dat het dan net iets te makkelijk is om gewoon te gaan vreten tot ik erbij neerval := Wil eigenlijk toch wel wat afvallen daar dus wordt nog wat :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:47

Welkom terug Sanne :)

Emma: Fijn dat je visum geregeld is! Kortdag allemaal zeg jeetje. Kan me voorstellen dat je even iets anders aan je hoofd had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:48

Ja echt heel lastig. Heeft er ook wel voor gezorgd dat ik m'n laatste week niet echt de leuke tijd kon hebben die ik graag had willen hebben, dus ben er behoorlijk boos over. Maar goed, probeer het nu maar van me af te zetten en straks gewoon lekker genieten van m'n tijd daar.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:48

Gewoon doen die Fitbit! Heb mijne nou al meer dan een jaar en nog steeds super blij mee.

Dankje Sharon! Jaa het gaat wel oke, geen jetlag gehad maar wel mentaal erg erg moeilijk. Mijn appartementje daar verlaten was echt verschrikkelijk, heb zo veel gehuild. De break up had ik al redelijk snel vrede mee, het is goed zo. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:49

Emmaa_ schreef:
Ja echt heel lastig. Heeft er ook wel voor gezorgd dat ik m'n laatste week niet echt de leuke tijd kon hebben die ik graag had willen hebben, dus ben er behoorlijk boos over. Maar goed, probeer het nu maar van me af te zetten en straks gewoon lekker genieten van m'n tijd daar.

Ohh visum stress is echt zo poedersuiker.. Maar gelukkig heb je hem nu! Veel plezier daar!